Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
-
Nathalie
Bericht
door Nathalie » za 30 jun 2012, 11:07
nou zie, weer wat geleerd....nooit geweten van die flappen!
Heros heeft gisteren een "tets" of 10 van het draad geincasseerd en vanmorgen stond alles nog braaf in de paddock dus heb ik ze maar weer in de wei gedaan, zometeen kijken of ze ook nog steeds in die wei staan (toch spannend als ik de bocht om kom fietsen

)
Hij had gisteren ook alweer snel door dat het draad niet werkt in een dikke voorpluk dus gewoon weer met z'n hoofd onder de onderste draad (dat gras aan de andere kant van het draad moet wel magische krachten hebben o.i.d. want dat is standaard lekkerder dan het gras aan je eigen kant blijkbaar) want de stroom kwam niet door......tot ik een knotje in z'n voorpluk had gemaakt...dat viel even tegen
Bij jullie zal het idd wel regelmatig voorkomen met zo'n grote groep jongelingen Annabel....jullie hebben zeker een ijzeren voorraad aan schrikdraad staan?

Ilona schreef:skjede is piemel, maar dan vrouwelijk. Skjede wordt ook gebruikt als iets... Eeh 'skjede' is..
-
Bella
-
Contacteer:
Bericht
door Bella » zo 01 jul 2012, 12:32
Nathalie schreef:Bij jullie zal het idd wel regelmatig voorkomen met zo'n grote groep jongelingen Annabel....jullie hebben zeker een ijzeren voorraad aan schrikdraad staan?

Sinds we een keer na het werk tot laat s avonds draad hebben gemaakt omdat alles in het maisland liep hebben we inderdaad standaard draad op de rol staan...zit niet graag meer zonder

liefst zou ik ook nog een batterij achter de hand hebben, maar helaas zijn die krengen nogal prijzig.
Geluk is de vrucht van intens werk
-
pluk
Bericht
door pluk » zo 01 jul 2012, 14:13
Hier hebben we het met de H-tjes ook al gehad. Gelukkig blijven ze de laatste tijd goed binnen de draad (scheelt een hoop gedoe

) Net weer even bij de heren en dames langs geweest. Hums is nu weer net zo groot als hattrick. Hij groeit echt in etappes, erg leuk om te zien. Je kan ook echt zien dat zijn energie nu in het groeien is gegaan, de dikke buik is weg en hij is wat schraler. Ben zo benieuwd hoe hij uitgroeit. Hij (en nog een aantal anderen) hebben helaas wel hun koppie wat kapot geschuurd, stomme vliegen. Nog een paar dagen en ook Hummer en Hugo zijn 1 jaar!
-
Ydel
Bericht
door Ydel » vr 06 jul 2012, 06:50
Harvey is weer terug in de kudde

Oogjes zijn weer 'heel'!!!

Ydel: Fjelljon x Bjorgard
veulens:
Caya,
Enya, Fenya,
Gandhi, Harvey,
Ishya, Keshya en Lexya
Stermerrie/keurmerrie/prestatiemerrie!!
-
rowenna
Bericht
door rowenna » ma 09 jul 2012, 13:21
Oh dat is fijn voor Harvey zeg, weer lekker stoeien met de rest.
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
♥Een goed paard heeft geen kleur, maar een aalstreep
heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
-
pluk
Bericht
door pluk » ma 09 jul 2012, 19:27
Wat fijn voor Harvey! Weer lekker in de kudde.
Hummer mag zich sinds vorige week ook bij de 1-jarigen voegen

!
-
rowenna
Bericht
door rowenna » di 10 jul 2012, 13:32
Ik ben zaterdag weer een keer bij de fokker van Fim langs geweest, was erg gezellig en hebben ook een lekkere buitenrit gemaakt.
De man van Trudy[fokker] wilde Fim al terug kopen en deed een bod, ik doe er 200 euro boven op de prijs die jij betaald hebt zei die, nou.... dacht het niet hihi.
Hij vind het zo jammer dat ze Fim verkocht hebben, zei ook meteen, mocht je haar ooit verkopen, dan koop ik haar van je terug.
Hij had vande week foto's van Fim bekeken op Facebook, jeetje zei hij wat is ze mooi.
Ik glimmen en glunderen natuurlijk.
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
-
Bloemetje75
Bericht
door Bloemetje75 » zo 15 jul 2012, 19:33
Leuk dat je daar bent gaan buitenrijden!
Wij zijn weer terug van vakantie dus ook mijn paardjes vanmorgen weer opgehaald. Mette is goed gegroeid, is nu heerlijk overbouwd met zijn kont net zo hoog als die van Lajke en zijn schoft nog lager. Die 3 weken dag en nacht op de wei hebben hem goed gedaan, het slungelige is er af, je ziet zijn ribben nu niet meer maar kunt ze nog prima voelen (is bij Lajke ander verhaal, dus dat wordt regime voor de dame en als zij aan het werk is krijgt Mette extra hooi en wat brok).
Verder is hij na 3 weken bij een boer aan een wandelpad staan helemaal grote tractor en koe-proof. Alle wandelaars vond hij erg gezellig om te knuffelen.
Zowel met brengen als met halen geen enkel probleem met op de trailer wandelen (we hebben ze er vandaag opgezet en nog tijdje binnen geweest terwijl de paardjes rustig stonden te wachten op de trailer), loopt er ook kalm vanaf en is onderweg ook rustig. Heerlijk beestje blijft het!
Ik mag zorgen voor
Lajke (L-86, Bjorgard x Tunar) en
Mette (Haukaren x Heia Gutt)
-
Lisa
Bericht
door Lisa » do 19 jul 2012, 16:01
Ik mis mijn meisje... ik heb het zo druk, maar ik ga echt binnenkort plek maken. Ik wil graag weer naar haar toe!
Vera toch nog beetje ''mijn'' topper!
Alinde mijn ster!!
26 mei 2009 geboren: Finn een (reinar/anton)!!!!
5 mei 2011 geboren: Hjala!!
Alinde... bedankt voor alles meissie!
-
Sjolvir
Bericht
door Sjolvir » do 19 jul 2012, 16:04
Verhuizen is leuk, maar jammer genoeg geen tijd voor een Hepsie visit.
Vraag me af hoe mijn kippekontje er nu uit ziet.
Hepsie, dochter van Sjolvir (Brus x Drag) x Zortin, *14 april 2011
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Tobago aus der schützenden Hand, Knabstrupper *2005 Soms net een fjord!
-
Marissa
Bericht
door Marissa » do 19 jul 2012, 19:15
gelukkig staan die van mij lekker in de buurt

! (7 min ofzo met de auto) dus echt ideaal
Snap dat je wel benieuwd bent naar dat 'kippekontje

" staat Hepsie ver weg ?
♥ Hanne (v. Anton) & Hinde (v. Timor), Preben (v. Tempo), Lysne (Hanne x Gio), Ølvy (Hinde x Gio), Oryza (v. Jelte), Phine (Lysne x Rudsmo Rune) en Perle (Preben x Rudsmo Rune
-
Bloemetje75
Bericht
door Bloemetje75 » do 19 jul 2012, 20:00
Hier staan ze heerlijk naast het huis (hoewel al dat geregen en dan 4 keer per dag heen en weer lopen om te voeren en knuffelen etc).
Vandaag voor de grap Lajke haar zadel op Mette gelegd voor minuut of 2 zonder singel, hij draaide zijn kop eens om te snuffelen en bleef staan (stond niet vast ofzo). Een dekje/chabrak hadden we al vaker gedaan en dat vond/vindt hij prima. Zadel dus ook geen probleem.
Ik mag zorgen voor
-
Sjolvir
Bericht
door Sjolvir » do 19 jul 2012, 20:55
Jij bent er vroeg bij met zadelmak maken!
Denk trouwens dat Hepsie er ook niet mee zou zitten.
Wel denk ik als je er een singel aan zou doen of zo, dat is toch waar ze vaak op reageren.
Heerlijk als ze in de buurt staan.
Aan de andere kant, hier zijn alle weilanden nu eendenvijvers, dus blij dat ze niet hier staat.
Hepsie, dochter van Sjolvir (Brus x Drag) x Zortin, *14 april 2011
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Tobago aus der schützenden Hand, Knabstrupper *2005 Soms net een fjord!
-
Marissa
Bericht
door Marissa » do 19 jul 2012, 23:40
Eendenvijvers haha

! Is het zo erg ja?
Hoe ver moet je rijden dan?
Gelukkig zakt het water hier vrij snel weg.. En is het wel te doen...
♥ Hanne (v. Anton) & Hinde (v. Timor), Preben (v. Tempo), Lysne (Hanne x Gio), Ølvy (Hinde x Gio), Oryza (v. Jelte), Phine (Lysne x Rudsmo Rune) en Perle (Preben x Rudsmo Rune
-
Bloemetje75
Bericht
door Bloemetje75 » vr 20 jul 2012, 05:53
Singel gaan we ook e ht niet doen hoor! Hier ook geen wei masr rijstveld, enige voordeel is at ik onkruid als heermoes makkelijk uitgetrokken krijg.
Ik mag zorgen voor
-
rowenna
Bericht
door rowenna » vr 20 jul 2012, 13:17
Hier gelukkig geen eendevijvers, is ook al weer opgedroogd.
Ben ook wel benieuwd hoe het inmiddels met de Htjes van Balloo is.
wat een knappe Mette toch, nu al zadelmak
Fim heeft vandaag haar eerste beginselen van schriktraining gehad.
en natuurlijk is schriktraining met z'n tweeen veel gezelliger
en haar mooie koppie.

♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
-
Bloemetje75
Bericht
door Bloemetje75 » vr 20 jul 2012, 13:46
Fimke is al net zo onder de indruk als Mette van dingen. Hoewel een handdoek over zijn kop, heb ik nog niet geprobeerd. Wel al eens een stuk zeil over zijn rug (ehh vindt hij niet leuk maar ook geen grote paniek).
Heb je nog nooit voor de grap Udo zijn zadel op Fimke haar rug gelegd? Hier begon het een tijd geleden al met chabrak (kindjes doen dat zelfs met een dekensingeltje, komt niet in ze op dat Mette daar raar op kan reageren dus hij reageert ook niet raar want er zit geen spanning bij de kindjes en Lajke doet alles voor de kindjes).
Ik mag zorgen voor
-
rowenna
Bericht
door rowenna » vr 20 jul 2012, 14:56
Nee geen zadel, wel dekjes, en dit blauwe deken, maar ook daar geen reactie op.
Heerlijk zo'n nuchter paard.
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
-
Anita
-
Contacteer:
Bericht
door Anita » vr 20 jul 2012, 15:35
Haha, wat een indruk maakt dat op haar, NOT!
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

-
rowenna
Bericht
door rowenna » vr 20 jul 2012, 19:08
Ja Anita, is zeker niet verkeerd om een beetje schrik training met haar te doen, ze is ook zooooooooooooooooooooo bang overal voor

♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011