Het aangespannen-topic deel 2

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Pablo
Contacteer:

Re: Het aangespannen-topic deel 2

Bericht door Pablo » vr 15 jun 2012, 11:15

Gewoon opmeten ! Als het anderhalve meter breed is, dan kun je er door :D (tenminste ik met mijn kar).
Anita, kan 1 van jouw lieverds wel in de bak lopen? Je weet wat ik je geschreven heb toch?!
Van Pablo de fjord naar Bernadette het tuigpaard.
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » vr 15 jun 2012, 11:45

Ja Roos, dat weet ik zeker nog, denk er eerlijk gezegd bijna elke dag aan. Ik zou het ook heel graag willen maar het ligt allemaal veel gecompliceerder dan ik hier kan opschrijven.
Op zich zouden Celony en Djambo in de bak kunnen lopen alleen achter Djambo durf ik zelf echt niet te gaan zitten. Misschien wel ten onrechte maar dat vertrouwen heb ik gewoon niet in hem. Als ik gezond was geweest weet ik zeker dat het geen probleem zou zijn geweest. Het ligt echt aan mij, niet aan Djambo.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
cowgirlwillie
Locatie: op activiteitenboerderij "Het feestvarken" in Donkerbroek fr.
Contacteer:

Bericht door cowgirlwillie » za 16 jun 2012, 05:44

cowgirlwillie schreef:Update! Het is gisteravond gelukt! We zijn het bos in geweest! Prachtige rit kunnen maken!
We hebben 3 van de 4x de alternatieve ingang genomen via het fietspad. Daar konden we precies tussendoor.
Maar 1x was dat er niet en was ht paaltje gelukkig "maar" 18cm dus toen de gok gewaagd. Mijn groom naast lynda met een halstertouw ik op de bok. Groom liet lyn het paaltje zien en daarna er samen langs. Lynda ging strak langs het paaltje en de kar volgde recht. Dus paaltje mooi onder de kar door. Het kan dus wel. En echt halsbrekend was het zo ook niet...
Maar de laatste 2x hadden ze er weer een vreemde bocht om een boom en om de hefbomen bij bedacht. Toen gewoon weer voor het fietspad gekozen. Daarna konden we makkelijk weer op het naastliggende menpad verder.
Wat waren we blj! We kunnen toch nog genieten van bosritten! Lynda was ook helemaal vrolijk. Het was al zeker een jaar geleden dat we het bos in waren geweest. Meteen 2,5u weggeweest. 15 km gereden.
Als je me zoekt: ik zit op mijn roze wolk! groetjes de mama van Luuk, Sanne en Mieke!
Antine

Bericht door Antine » za 16 jun 2012, 12:09

Naast een extra halster, touw en zakmes nemen we voortaan ook een meetlint mee :D wat lekker dat het allemaal zo goed ging ;)
cowgirlwillie
Contacteer:

Bericht door cowgirlwillie » za 16 jun 2012, 12:15

Haha idd. Enne mn buurvrouw had ook een zaagje en heggenschaar/ snoeitang (?) mee. Voor overhangende takken. Of was het de paaltjes hahaha niet gebruikt hoor.
Als je me zoekt: ik zit op mijn roze wolk! groetjes de mama van Luuk, Sanne en Mieke!
Claudje

Bericht door Claudje » za 16 jun 2012, 17:56

Ik ga morgen proberen Caylinn voor het eerst thuis voor de wagen te zetten, benieuwd wat ze ervan vindt! :D
:L Caylinn Mae (Stedjeblakken x Sebastian) :L

Afbeelding

Ereplaatsje voor :+: Ullwinn (v. Halldor) en Marga (v. Sebastian) :+:
cowgirlwillie
Contacteer:

Bericht door cowgirlwillie » za 16 jun 2012, 18:00

spannend! leuk! veel plezier
nancy imka

Bericht door nancy imka » za 16 jun 2012, 18:05

Wij gaan morgen ook voor het eerst met Emy even langs de weg rijden met de wagen. Ben benieuwd!
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Anna

Bericht door Anna » za 16 jun 2012, 18:39

Morgen ook maar weer even met Tasja naar huis rijden zodat mijn man de wagen kan schoonmaken hij is erg stoffig geworden op stal, we spannen Tasja dan uit en kan ze even genieten van de omgeving thuis :D
Op 21 april om 21.00 uur is FUGO geboren
Afbeelding
nancy imka

Bericht door nancy imka » zo 17 jun 2012, 08:02

Vandaag is Emy dr grote dag we gaan de weg op. Een klein stukje maar hoor. Ik zou eerst vragen aan een man uit de buurt of hij me wilde helpen maar Emy doet het zo braaf en reageerd tot nu toe helemaal nergens op dat we vandaag toch gaan proberen of we het zelf kunnen. We gaan aan de achterkant eruit dat is een lange stille rechte weg. Spannend maar wel leuk. Daarna krijgt mn pup weer lekker ff tijd voor dr zelf een weekje. Of mn buurmeisje moet even op haar willen maar dat moeten we nog maar even bekijken ;)
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Jowien

Bericht door Jowien » zo 17 jun 2012, 12:33

In plaats van een meetlint kun je ook je menzweep gebruiken, die heb je altijd bij je! Hou de zweep dwars aan de achterkant van je kar, met handvat bij een uiterste punt (nou ja, de groom moet het doen denk ik), en hou je hand op de breedte van de kar. dan je hand niet verschuiven en naar de nauwe doorgang lopen, en kijken of het breed genoeg is.
Anke: we gaan nog veel samen beleven!
I.M. Orlinde: Fjordsport L-springen en LL-dressuur, landbouwproef A: Prestatiemerrie! En endurance klasse II (klasse 3 startgerechtigd), mennen FMD7 en FMV 5 en zoveel meer.
wolkj

Bericht door wolkj » zo 17 jun 2012, 14:32

Afbeelding

Alvast een klein voorproefje. Morgen plaats ik alle foto's in mooie grootte, zit nu op me werk. Gisteren een klein vaardigheidsparcours gelopen met Faira. Ze was heel braaf!
Faira (Orsta X Manus) :L)
Mennen Dressuur B+7 L+14 M+9 Vaardigheid L+10 M+1 Districtskampioen indoor Dressuur klasse L 2014

Yoep (KWPN)
Mennen Dressuur L+4 Vaardigheid +1 SGMW klasse 1 +9
Anna

Bericht door Anna » zo 17 jun 2012, 15:03

Vandaag lekker met Tasja naar huis gereden ze was echt super braaf thuis heeft even wat gras kunnen maaien terwijl wij de wagen aan het wassen waren die is weer lekker opgeknapt voor volgende week zondag, het was redelijk weer niet koud wel veel wind maar met de wind in de rug was het heerlijk *o/* *o/*
Afbeelding
Pablo
Contacteer:

Bericht door Pablo » wo 20 jun 2012, 06:52

Afbeelding

*o/* Mijn knappie
Suzanne

Bericht door Suzanne » wo 20 jun 2012, 08:10

wo vette foto roos 8-)

kootje heeft inmiddels 2 lessen lange lijnen achter de rug en juf is erg trots op hem. hij is echt slim en nog best pittig ook (zeg maar werklustig :D ) en luistert super.
kar is ook opgehaald, die gaan we opknappen deze zomer. nu hoofdstel en bit besteld, volgende stap!
Afbeelding
Esther

Bericht door Esther » wo 20 jun 2012, 08:12

Gave foto Roos!!

Knappe Kootje! Echt aan het mennen dus!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » wo 20 jun 2012, 10:06

Prachtige foto van Det en jou Roos. Gaaf hoor. Ik zou het wel leuk vinden om jullie eens aan de slag te zien. Heb je misschien plannen om met Detje naar Drenthe te komen?
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Pablo
Contacteer:

Bericht door Pablo » wo 20 jun 2012, 12:05

Heel misschien in het najaar Anita (dan bij Geke), maar eerst verbouwen/verhuizen. En momenteel loopt Det vreselijk verrot, dat moet er eerst uit (maar dat zie je op de foto niet, want rechtuit en linksom gaan prima haha)
Anna

Bericht door Anna » wo 20 jun 2012, 13:53

Wat een prachtige foto zeg, binnenkort ook weer was Tasja foto's voor de wagen misschien zondag al :D
Afbeelding
Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » wo 20 jun 2012, 18:53

Brave kootje!
Mooie foto van det, roos!

Net ook weer even gemend. Ging fijn. Monique is op nirvana mee geweest,, ik zat op de kar.
Grappig, ik die riep dat ik mennen heel eng vond, riep vanavond dat ik er nooit meer op g ij ng zitten haha
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
Plaats reactie