! De B'tjes gaan op volle kracht door naar deel acht!
- Ilonka
Re: ! De B'tjes gaan op volle kracht door naar deel acht!
Tuurlijk komt dat wel goed met die namen, inmiddels weet ik ze ook bijna allemaal ;-)
Even welke is zo kan bedenken van mensen uit het B'tjes topic die niet hun eigen naam gebruiken:
Elvina is Tessa
Ilonka is Annalynn
Ziggy is Claudia
Bailey is Sterre
Keandra is Sofie
Even welke is zo kan bedenken van mensen uit het B'tjes topic die niet hun eigen naam gebruiken:
Elvina is Tessa
Ilonka is Annalynn
Ziggy is Claudia
Bailey is Sterre
Keandra is Sofie
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
- Ilonka
Marleen Brass liep zo weg op haar ijzers, hoefde niet te wennen vond het wel prettig volgens mij.
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
Dank je Ilonka dit helpt me weer opweg!!
- Ilonka
Heel goed! Herma toch?
Poeh Annalynn, wat een verschil zeg! Niet te streng voor jezelf zijn zoals Kristel al zegt, je hebt toch meteen aan de bel getrokken doen je iets vermoedde? Meer kun je niet doen.. Moet een goed gevoel zijn dat je weet dat het nu wel goedligt.
Ik vind dat altijd zo gek Marleen. Bij ons op stal gaan alle paarden iedere dag naar buiten, ongeacht het weer (en een deel staat dus 24/7 buiten). En tuurlijk wordt het gras vertrapt, maar het groeit ook altijd wel weer bij. Maar goed, ik heb geen verstand van weidebeheer dus weet het ook niet precies
Met die namen komt het vanzelf goed Herma! Als je het niet weet helpt het soms ook even te spieken in de eerste post van het topic, daar staan namen van de mensen met paarden (en meestal is een van die twee ook de gebruikersnaam
)
Hier mijn nieuwe vlechtexperiment van vandaag (het was warm dus ik moest toch wat met al dat haar)

Vandaag een heerlijke lenterit gereden, 21,5 kilometertjes
Heerlijk!
Oh, en ik heb jullie trouwens ook geheel onbewust belazerd.
Na het plaatsen van die springfoto van Bailey en mij kreeg ik een berichtje van zijn vorige eigenaar dat 'hij nog veel hoger kon springen'. Met andere woorden: het was helemaal niet z'n eerste sprong onder het zadel!
Ik vind dat altijd zo gek Marleen. Bij ons op stal gaan alle paarden iedere dag naar buiten, ongeacht het weer (en een deel staat dus 24/7 buiten). En tuurlijk wordt het gras vertrapt, maar het groeit ook altijd wel weer bij. Maar goed, ik heb geen verstand van weidebeheer dus weet het ook niet precies
Met die namen komt het vanzelf goed Herma! Als je het niet weet helpt het soms ook even te spieken in de eerste post van het topic, daar staan namen van de mensen met paarden (en meestal is een van die twee ook de gebruikersnaam

Hier mijn nieuwe vlechtexperiment van vandaag (het was warm dus ik moest toch wat met al dat haar)

Vandaag een heerlijke lenterit gereden, 21,5 kilometertjes

Oh, en ik heb jullie trouwens ook geheel onbewust belazerd.
Na het plaatsen van die springfoto van Bailey en mij kreeg ik een berichtje van zijn vorige eigenaar dat 'hij nog veel hoger kon springen'. Met andere woorden: het was helemaal niet z'n eerste sprong onder het zadel!
- Ilonka
Haha Sterre, daar gaat je primeur. Nou het was wel jullie eerste sprong onder het zadel en daar gaat het om tocht!
Oh heerlijk 21 km op de Veluwe, ben een beetje jaloers
Bailey heeft al zijn manen aan één kant he? Brass heeft echt een scheiding en aan twee kanten een dikke bos. Ik ga het zondag ook vlechten maar ik denk dat haar manen wat kort zijn voor een hengstenvlecht, of ik moet er zoveel extra elastiek in vlechten... Denk maar gewone vlechtjes aan twee kanten.
Oh heerlijk 21 km op de Veluwe, ben een beetje jaloers

Bailey heeft al zijn manen aan één kant he? Brass heeft echt een scheiding en aan twee kanten een dikke bos. Ik ga het zondag ook vlechten maar ik denk dat haar manen wat kort zijn voor een hengstenvlecht, of ik moet er zoveel extra elastiek in vlechten... Denk maar gewone vlechtjes aan twee kanten.
- kristelhans
Goedemorgen!
Brass is gewoon een hippie..
Sterre, haha, inderdaad, het was jullie debuut dus dat is prima! Ik ben ook een beetje jaloers op je 21 km Veluwe..haha! Kom je zondag ook kijken in KWB? Is niet zo heel ver van jou toch? Alhoewel..tis meer tussen Apeldoorn en Amersfoort i.p.v. Arnhem..
Ik heb weer cursus zo meteen..leuk, zin in!
Brass is gewoon een hippie..

Sterre, haha, inderdaad, het was jullie debuut dus dat is prima! Ik ben ook een beetje jaloers op je 21 km Veluwe..haha! Kom je zondag ook kijken in KWB? Is niet zo heel ver van jou toch? Alhoewel..tis meer tussen Apeldoorn en Amersfoort i.p.v. Arnhem..
Ik heb weer cursus zo meteen..leuk, zin in!
- Ilonka
Vanaf Arnhem is het zo'n 40 minuten me de auto naar KWB. (Heul vaak gereden)
Sterre helemaal mee eens, ik vind het ook zo'n onzin!!! Maar ze zijn hier wat weide betreft heel verschrikkelijk in Duitsland. Ik snap dat niet, je hebt paarden; dus je weiland wordt vertrapt. Volgens mij is dat gewoon een feit. Wil je niet dat je weiland kapot gelopen wordt, dan moet je geen pensionstalling beginnen.....
Nja gelukkig is er een redelijk grote paddock waar ze in kunnen dus dat werkt ook wel, maar goed dat gaat ook vervelen zonder gras...
Leuk die hengstevlecht bij Bailey! Je moet inderdaad wat, met warmer weer! Haha die springfoto is inderdaad jullie debuut, who cares wat hij al kon
Ik ben benieuwd Annalynn, ik hoop dat Benthe er ook zo op weg loopt. Ik vind het nu al spannend!!! Ik weet ook nog niet of het warm of koud beslag wordt... Wat raden jullie aan?
Al zenuwachtig Kristel?
Nja gelukkig is er een redelijk grote paddock waar ze in kunnen dus dat werkt ook wel, maar goed dat gaat ook vervelen zonder gras...
Leuk die hengstevlecht bij Bailey! Je moet inderdaad wat, met warmer weer! Haha die springfoto is inderdaad jullie debuut, who cares wat hij al kon

Ik ben benieuwd Annalynn, ik hoop dat Benthe er ook zo op weg loopt. Ik vind het nu al spannend!!! Ik weet ook nog niet of het warm of koud beslag wordt... Wat raden jullie aan?
Al zenuwachtig Kristel?
♥♥ I wish you were a little smaller, not just small but really really short. So I could put you in my pocket, and carry you around all day.
- Ilonka
Ik laat mijn paarden altijd koud beslaan. Het 'plat' of 'recht' branden vind ik niet goed en je brand ook nog eens vocht uit de hoef.
Komt vast goed Marleen!
Komt vast goed Marleen!
Wat is er hier weer veel gebeurd! Zadel "problemen", springen, buitenritten, kapot gelopen weilanden.
Wij hebben een TOP zondag gehad. Op stal was een clinic VD waar ik me ook voor ingeschreven had. Mén wat had ik een over enthousiast ADHD beest aan de hand, pppfff. Hij vondt het dus iets te leuk, hihihi. Zijn bezig geweest met het compliment en hebben op het blok gestaan
. Staat meneer met zijn meest arrogante blik om zich heen te kijken, hihihi. Was echt super leuk!
Kreeg net sms dat hoofdstel ook binnen is, die ook nog ff ophalen. Vanavond foto's.
Zo eerst naar bloedbank voor mijn 1e intake om donor te worden en daarna naar KNO arts voor de desensibilisering van mijn allergie.
Wij hebben een TOP zondag gehad. Op stal was een clinic VD waar ik me ook voor ingeschreven had. Mén wat had ik een over enthousiast ADHD beest aan de hand, pppfff. Hij vondt het dus iets te leuk, hihihi. Zijn bezig geweest met het compliment en hebben op het blok gestaan

Kreeg net sms dat hoofdstel ook binnen is, die ook nog ff ophalen. Vanavond foto's.
Zo eerst naar bloedbank voor mijn 1e intake om donor te worden en daarna naar KNO arts voor de desensibilisering van mijn allergie.
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011
www.fitenvitaaldier.nl
www.fitenvitaaldier.nl
Ja daar heb ik inderdaad het een en ander over gelezen.... Sowieso brand je natuurlijk ook een stukje hoef weg en de hoeven van Benth zijn op het moment al niet zo lang, de reden dat ze dus ijzers nodig heeft. Koud wordt het denk ik, we zullen zien! Komt inderdaad vast goed
Dankje!
Oh wat super leuk Anouska, dat Bjørn zo enthousiast was
Nieuwe passie gevonden dus???

Oh wat super leuk Anouska, dat Bjørn zo enthousiast was

♥♥ I wish you were a little smaller, not just small but really really short. So I could put you in my pocket, and carry you around all day.
Zeker weten! Gewoon voor de afwisseling.
www.fitenvitaaldier.nl
www.fitenvitaaldier.nl
- Yfke-lover
Anouska wel foto's plaatsen hier wil die arrogante houding van je paardje wel eens zien hahaha
Super trots Anouk en onze toppertje Sven. M1 + 2
Miloh onze super springer en zo lief !!!!!!!!!!!!!!!
Onze shet is super super eigenwijs maar wel leuk..Lilly
UIt het oog voor altijd in mijn hart
Yfke
Sigur (gio)
Zorba
Miloh onze super springer en zo lief !!!!!!!!!!!!!!!
Onze shet is super super eigenwijs maar wel leuk..Lilly
UIt het oog voor altijd in mijn hart
Yfke
Sigur (gio)
Zorba
even een update
we hebben het al veel te druk gehad
de wandeling, 8,8km, heb ik per fiets gedaan en leslie met Githa
Githa is haar eerste keer over een spoorweg gemoeten, lag er tussen de sporen rubberen matten (had ze ook nog nooit over gegaan)
eerste keer weigeren, maar zonder veel druk er toch vlot over gekregen
op de terugweg liep ze er heel stoer zonder twijfelen over (samen met een groep fietsers), zijn ze nog niet goed over het spoor gaat de bel af die signaleert dat er een trein gaat passeren
maar alles in 1 keer gedaan, treinen, spoorwegen
ze was enkel zenuwachtig omdat de trein voorbij raasde en omdat ze op dezelfde moment opgesloten zat in een groep fietsers die niet doorhadden dat daar paarden ook mogen wandelen
wij hebben onze rit (met enkele pauzes aan een LRV terreinen te laat afzette nvan de timer aan stal) gedaan in 1u10
vonden dit niet slecht aangezien ze praktisch alleen mocht stappen (was te hevig en landwegel lag vol stenen)
verder alles in orde
we hebben het al veel te druk gehad
de wandeling, 8,8km, heb ik per fiets gedaan en leslie met Githa
Githa is haar eerste keer over een spoorweg gemoeten, lag er tussen de sporen rubberen matten (had ze ook nog nooit over gegaan)
eerste keer weigeren, maar zonder veel druk er toch vlot over gekregen
op de terugweg liep ze er heel stoer zonder twijfelen over (samen met een groep fietsers), zijn ze nog niet goed over het spoor gaat de bel af die signaleert dat er een trein gaat passeren

maar alles in 1 keer gedaan, treinen, spoorwegen
ze was enkel zenuwachtig omdat de trein voorbij raasde en omdat ze op dezelfde moment opgesloten zat in een groep fietsers die niet doorhadden dat daar paarden ook mogen wandelen

wij hebben onze rit (met enkele pauzes aan een LRV terreinen te laat afzette nvan de timer aan stal) gedaan in 1u10
vonden dit niet slecht aangezien ze praktisch alleen mocht stappen (was te hevig en landwegel lag vol stenen)
verder alles in orde
Helaas nog geen hoofdstel, kreeg belletje of ik het morgen kon komen halen.
Foto's van Bjorn heb ik nog niet Truus, die heeft Carina op haar camera staan.
Foto's van Bjorn heb ik nog niet Truus, die heeft Carina op haar camera staan.
www.fitenvitaaldier.nl
www.fitenvitaaldier.nl
Hihi, maakt ook niets uit, het gaat om inderdaad om ons springdebuut, maar ik moest wel erg lachen toen ik het hoorde. En ik maar rustig voorbereiden met balkjes, vrij springen enzovoort
Hoe dan ook dondert Bailey de meeste balken er nog af en weet totaal niet wanneer hij af moet zetten, dus genoeg te leren nog. Wil deze week in ieder geval nog een paar hupsjes maken met hem
Bailey heeft inderdaad z'n manen aan 1 kant Annalynn. Kun je bij Brass niet twee hengstenvlechten maken, of gewoon losse vlechten?
Ik kan helaas niet komen kijken zondag in KWB.. Heb beloofd stalgenootjes aan te gaan moedigen bij hun onderlinge wedstrijd op de manege hier. Ben wel heel erg benieuwd naar jullie foto's!!
Spannend Marleen, ik heb nog nooit een paard met ijzers gehad
Komt vast goed!
Wat dapper van Githa Sofie, weer een ervaring rijker zo te horen.
Wat leuk Anouska! Tof om lekker afwisselend bezig te zijn. Ben heel erg benieuwd naar de foto's van Bjorn en zijn knappe truken, en natuurlijk jullie nieuwe blitse hoofdstel.

Hoe dan ook dondert Bailey de meeste balken er nog af en weet totaal niet wanneer hij af moet zetten, dus genoeg te leren nog. Wil deze week in ieder geval nog een paar hupsjes maken met hem

Bailey heeft inderdaad z'n manen aan 1 kant Annalynn. Kun je bij Brass niet twee hengstenvlechten maken, of gewoon losse vlechten?
Ik kan helaas niet komen kijken zondag in KWB.. Heb beloofd stalgenootjes aan te gaan moedigen bij hun onderlinge wedstrijd op de manege hier. Ben wel heel erg benieuwd naar jullie foto's!!
Spannend Marleen, ik heb nog nooit een paard met ijzers gehad

Wat dapper van Githa Sofie, weer een ervaring rijker zo te horen.
Wat leuk Anouska! Tof om lekker afwisselend bezig te zijn. Ben heel erg benieuwd naar de foto's van Bjorn en zijn knappe truken, en natuurlijk jullie nieuwe blitse hoofdstel.
kristel: ooh dat valt nog wel mee 10km in 45min. Heb totaal geen besef
hoe veel km je met ene paard/pony in een uur kan rijden. Dacht
met snowboarden ook heel wat kilometers te maken. (niet dus) heb tone
een paar keer de cardiotrainer aan gehad was wel erg leuk. en jij had
vandaag een cursusdagje was het leerzaam?
annalynn: hihihi handig jou lijstje
sterre: ow je hebt een merrie vlecht gemaakt
(zo noem ik hem altijd) Ik heb
vorige week een hengstevlecht bij ex gemaakt. Stond hem wel stoer.
en pff wat een kilometers heb jij afgelegd
anouska: heeft een fijne vd zondag gehad. en dan vandaag een ziekenhuismiddag
(wat dapper trouwens dat je bloeddoner word
sofie: heeft een heerlijke stapwandeling gemaakt met toch best wel
wat enge opstakels
hoe veel km je met ene paard/pony in een uur kan rijden. Dacht
met snowboarden ook heel wat kilometers te maken. (niet dus) heb tone
een paar keer de cardiotrainer aan gehad was wel erg leuk. en jij had
vandaag een cursusdagje was het leerzaam?
annalynn: hihihi handig jou lijstje

sterre: ow je hebt een merrie vlecht gemaakt

vorige week een hengstevlecht bij ex gemaakt. Stond hem wel stoer.
en pff wat een kilometers heb jij afgelegd
anouska: heeft een fijne vd zondag gehad. en dan vandaag een ziekenhuismiddag
(wat dapper trouwens dat je bloeddoner word

sofie: heeft een heerlijke stapwandeling gemaakt met toch best wel
wat enge opstakels
Ik ben helaas niet door de screening van bloeddonor gekomen, doordat ik 10 jaar terug een melanoom gehad heb mag ik geen bloed geven. Ze weten nog te weinig of het in het bloed zit enzo, dus hebben ze in europa besloten dat het dus niet mag. Tja, de ontvanger zou ziek van je bloed worden, moet er niet aan denken.
Bij de KNO heb ik te horen gekregen dat ik eerst weer een nieuwe allergie test moet doen (gelukkig). Behalve konijnen, cavia's en ratten testen ze me op alles. Dat wordt een lange lijst met allergieën, whahaha.
Bij de KNO heb ik te horen gekregen dat ik eerst weer een nieuwe allergie test moet doen (gelukkig). Behalve konijnen, cavia's en ratten testen ze me op alles. Dat wordt een lange lijst met allergieën, whahaha.
www.fitenvitaaldier.nl
www.fitenvitaaldier.nl