Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
-
Jet&Erna
Bericht
door Jet&Erna » za 22 aug 2009, 12:07
rocky&moby schreef:nou mijn foto's willen niet, had net zo leuek van mijn oude ventje hihi.
oh jammer
er komt vast gauw weer een keer dat je fotoi\'s maakt en die kan plaatsen en dat het dan wel lukt.
Gisteren samen met buurmeisje die op Erna mee ging en ik met Fee bosrit van 2 uur gereden. Niets geen spatje zweet en toch flink doorgereden. Ze moet even op gang komen door overgangen te rijden en na een galop is ze niet meer te houden!

Buurmeisje heeft nog meer moeite met Ernie die keurig opgevoed is en zeer wijs in haar gedrag dan ik met een heet bloedje onder me die tig jaar jonger is dan Erna. Leuk zo'n rollenspel die ze bedacht hebben.
'Je ziet pas wat je hebt,
als je het verloren bent...'
Mijn knotsgekke 4voeters: Erna, Fee & Sophietje
-
Ilonka
Bericht
door Ilonka » za 22 aug 2009, 21:20
Klinkt weer heerlijk Jet. Erna is echt een toppertje!
Vandaag met Ilonk op de Posbank geweest (daar heeft ze bijna 5 jaar gestaan) ons oude vertrouwde trainingsrondje gereden met een oude vertrouwde vriendin. 30 km en Ilonk liep als een zonnetje. Ook thuis was ze nog helemaal fit, dunnen benen en blij en dat na twee keer 1 uur 15 op de trailer en 2 uur 40 lopen. Ikke blij, Ilonk blij.
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
-
nancy imka
Bericht
door nancy imka » zo 23 aug 2009, 10:25
Gister weer eens lekker met Imka een klein rondje gestapt met die twee kleine ukkie's erbij. En jeetje wat was ze druk ondanks het warme weer...
Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
-
Jet&Erna
Bericht
door Jet&Erna » zo 23 aug 2009, 10:57
nancy imka schreef:Gister weer eens lekker met Imka een klein rondje gestapt met die twee kleine ukkie's erbij. En jeetje wat was ze druk ondanks het warme weer...
dat klinkt alsof ze de warmte beter aan kan dan voorheen. Geef je haar nog iets voor de benauwdheid?
Goed zeg van Ilonka! een trainingsrondje is dat vergelijkbaar met een atletiek baan met allerlei hindernissen zoals plassen, heuvels en lange galoppaden?
-
Ilonka
Bericht
door Ilonka » zo 23 aug 2009, 17:30
Ja zo zou je het kunnen zien Jet. Het rondje dat ik altijd reed van 30 km, heeft heuvels op en af, lange paden, mul en hard. Gewoon lekker afwisselend en zo is de omgeving ook, heide, open veld, bos etc.
Wat eerlijk dat je weer eens met Imka op pad was!
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
-
nancy imka
Bericht
door nancy imka » zo 23 aug 2009, 20:34
Jet&Erna schreef:nancy imka schreef:Gister weer eens lekker met Imka een klein rondje gestapt met die twee kleine ukkie's erbij. En jeetje wat was ze druk ondanks het warme weer...
dat klinkt alsof ze de warmte beter aan kan dan voorheen. Geef je haar nog iets voor de benauwdheid?
Goed zeg van Ilonka! een trainingsrondje is dat vergelijkbaar met een atletiek baan met allerlei hindernissen zoals plassen, heuvels en lange galoppaden?
Ik heb haar van de week wel een keer ventipulmin gegeven. En gister ging het heel goed maar vandaag had ze het weer iets zwaarder. Dus lekker laten staan! Gelukkig is het warme weer na morgen weer lekker over!!!
@Ilonka, het was zeker lekker om weer eens met mn oude tut een rondje te maken. Nou moet je niet denken dat het een hele ronde was hoor. Ik denk al doe je in en uit stappen dat je nog geen 5 min draf kan doen dan ben je al door het rondje heen maar toch was het heerlijk!!!
Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
-
Jet&Erna
Bericht
door Jet&Erna » di 25 aug 2009, 11:41
nancy het heeft niet zozeer te maken hoelang je iets doet dat je daaruit tevredenheid mee krijgt maar hoe kwaliteitwaardig het is. Het rondje wat je met Imka gedaan hebt is alweer een overwinning voor jou en haar dat ze zich beter toont dat is wat telt.
-
Ilonka
Bericht
door Ilonka » di 25 aug 2009, 13:48
Ik sluit me helemaal bij Jet aan!
Van Ilonka kan ik ook genieten als ik in de wei van voor naar achteren rijd om haar op het gras te zetten. zonder hoofdstel en zadel, gewoon omdat het leuk is, gewoon omdat het kan.
-
nancy imka
Bericht
door nancy imka » di 25 aug 2009, 18:17
Jet&Erna schreef:nancy het heeft niet zozeer te maken hoelang je iets doet dat je daaruit tevredenheid mee krijgt maar hoe kwaliteitwaardig het is. Het rondje wat je met Imka gedaan hebt is alweer een overwinning voor jou en haar dat ze zich beter toont dat is wat telt.
Vandaag had ze helemaal een super dag, ons penny meisje was er weer die komt iedere dinsdag. En ze wilde graag een keertje een rondje met de kar weg. Maar vorige keer was er een ongeluk(je) gebeurt. Imka was gaan lopen toen we aan het aftuigen waren maar zat nog vast aan de kar. En de kar en paard kunnen niet samen over de brug. Dus Imka in paniek wij in paniek. We hadden dr vast maar ze kon net die paar stappen maken dat ze de brug op kon.
Vandaag merkte ik toch dat ze wat onrustig was voor de kar. En dacht ik laat haar maar even lekker draven tot ze niet meer wilde en jeetje wat kan dat dier toch rennen pff kont eronder en gaan hihi. Toen ze thuis was was ze wel erg moe maar voldaan! Heerlijk twee fijne dagen samen! En.... ze staat al anderhalve week zonder grasmasker en ze komt niet aan tot op heden! Vond het vorige week erg hammerysk om haar met masker te laten staan en het gaat goed! En ze heeft het zo naar haar zin

Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
-
nancy imka
Bericht
door nancy imka » za 29 aug 2009, 19:41
Ik denk wat heb ik toch een super 21 jarige dame! Ik was vandaag alleen op stal met Brenda (mn bulldog) en we zijn samen een rondje gaan mennen met Imka. Wat een lekkere drol is het toch. Het was fris weer met wat wind ideaal dus voor Imka. Ze heeft een aardig stuk gedraaft! En dat ging helemaal goed. Ze was ook onwijs braaf was helemaal happy toen ik thuis was! Echt en dan ben ik weer zo verlieft op haar!
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
-
Jet&Erna
Bericht
door Jet&Erna » ma 31 aug 2009, 11:13
lekker doorgaan zo met Imka! weet je dat paarden het zoveel prettiger vinden om een kar te trekken dan een ruitergewicht te dragen.
Ondanks Erna haar bacterie die ''gezellig' meehuist in haar baarmoeder laat ze zich zeker niet kisten.
Aankomend weekend hebben we een leuk dagje uit. Daar kijk ik helemaal naar uit.
-
Annemarie
Bericht
door Annemarie » ma 31 aug 2009, 11:39
Ook 16+ paarden zijn nog wel eens stout. Zie foto's ontsnapte Nis bij PP hihi.
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
-
Jet&Erna
Bericht
door Jet&Erna » ma 31 aug 2009, 12:13
heb ze gezien, zijn leuk!
-
nancy imka
Bericht
door nancy imka » ma 31 aug 2009, 15:12
Jet&Erna schreef:lekker doorgaan zo met Imka! weet je dat paarden het zoveel prettiger vinden om een kar te trekken dan een ruitergewicht te dragen.
Dat zal best wel ja, en ik ben ook niet een van de lichtste...

We hebben in ieder geval genoten! Vandaag lekker niks gedaan met haar t was weer warm en we moesten vandaag poep opvangen van de dame's en heer om het weg te brengen naar de DA om te laten onderzoeken op wormen ben benieuwd!
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
-
Jet&Erna
Bericht
door Jet&Erna » wo 09 sep 2009, 14:21
Wat een mooie mop: Erna op de keuring in Rolde we genieten nog lang na

-
roos
Bericht
door roos » wo 09 sep 2009, 15:28
Die erna idd
Danc heeft alweer een vacht zeg....Ik heb speciaal mijn oude dekens met toch al een aantal gaten bewaard...Kijken hoe Ekdal erop reageerd

nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god

Dancer Trotse mama van Jasmijn en
Boy
Ekdal33 '09, 35 '10
Dreeke schreef:Jeetje wat een langpootmug

-
Annemarie
Bericht
door Annemarie » do 10 sep 2009, 09:11
Good old Erna stal wat mij betreft wel de show op de keuring

. En ook zo leuk wat van Bon erbij vertelde!

Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
-
harsan
Bericht
door harsan » zo 13 sep 2009, 10:27
Helaas, voor mij komt dit topic te laat. Onze kanjer Harry (afstamming onbekend) hebben wij vorig jaar na een zware koliekaanval moeten laten gaan. Hij was toen echter 36 jaar. Twee weken voor het einde had ik nog foto"s gemaakt dus hierbij alsnog onze hoogbejaarde vriend...

Harry: 1-1-1972 - 4-2-2008 Voor altijd in mijn hart; Dank voor al je wijsheid
Daantje: 18-6-2007: Hoe prachtig kan een fjord zijn...
Dane Hamlet: 8-4-2011 Mijn perfecte Deense prins
-
roos
Bericht
door roos » ma 14 sep 2009, 10:40
36....wat een leeftijd!
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god

Dancer Trotse mama van Jasmijn en
Boy
Ekdal33 '09, 35 '10
Dreeke schreef:Jeetje wat een langpootmug

-
Ivonne
Bericht
door Ivonne » ma 14 sep 2009, 17:43
oh, 36 ,wat een leeftijd! Geweldig!
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014
Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....