Het aangespannen-topic deel 2
Re: Het aangespannen-topic deel 2
Soms moet je maar niet te lang bij dit soort incidenten stil staan
......ik ben blij dat het allemaal goed is afgelopen!

Ilona schreef:Poeh Eef! Wel spannend! Gelukkig is het nog goed afgelopen!
Je ging dus zegmaar op 2 wielen door de polder
Wel apart dat de kar geschaard bleef staan... Mennen is leuk, maar blijf het door dit soort verhalen toch ook welspannend vinden
2 wielen door de nieuwe woonwijk daar

ergste is nog dat ik het niet eens echt eng vond...
Marianne vond me stoer hahahaha

veulens: Caya, Enya, Fenya, Gandhi, Harvey, Ishya, Keshya en Lexya
Stermerrie/keurmerrie/prestatiemerrie!!
Wat zul je geschrokken zijn Eef, gelukkig goed afgelopen. Zoiets hoop je niet mee te maken.
Ik word zelf ook erg huiverig van dit soort verhalen en foto's. Had het er toevallig gisteravond nog met Esther over dat ik steeds huiveriger word om weer op de bok te gaan zitten. De aktie van Ferro van vorige week heeft ook erge impact gehad, geloof niet dat ik ooit met vertrouwen achter hem ga zitten en dat was eigenlijk wel een beetje mijn hoop, mocht het met Celony uiteindelijk toch niet goed komen.
Het maakt me echt verdrietig, zat gisteravond ook al te vechten tegen de tranen (en ik wil helemaal niet steeds janken, emotionele muts die ik ben).
Ik word zelf ook erg huiverig van dit soort verhalen en foto's. Had het er toevallig gisteravond nog met Esther over dat ik steeds huiveriger word om weer op de bok te gaan zitten. De aktie van Ferro van vorige week heeft ook erge impact gehad, geloof niet dat ik ooit met vertrouwen achter hem ga zitten en dat was eigenlijk wel een beetje mijn hoop, mocht het met Celony uiteindelijk toch niet goed komen.
Het maakt me echt verdrietig, zat gisteravond ook al te vechten tegen de tranen (en ik wil helemaal niet steeds janken, emotionele muts die ik ben).
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Wat is er gebeurd met Ferro dan? (heb ik denk ik overheen gelezen...
)
Celony komt gewoon helemaal goed!
Je hebt een stel toppaarden, dus komt echt goed!!
Hoe staat het met Djambo? is die braaf voor de kar?

Celony komt gewoon helemaal goed!
Je hebt een stel toppaarden, dus komt echt goed!!
Hoe staat het met Djambo? is die braaf voor de kar?

veulens: Caya, Enya, Fenya, Gandhi, Harvey, Ishya, Keshya en Lexya
Stermerrie/keurmerrie/prestatiemerrie!!
Even gequot uit het F-jes topic. Dit is vorige week dinsdag gebeurd.
Djambo is braaf voor de kar maar voor mij niet braaf genoeg. Voor iemand die gezond van lijf en leden is is hij een ontzettend leuk paard want hij wil heel graag iets doen.
Wat Celony betreft, het is nog even afwachten of hij ook goed blijft lopen als hij weer echt aan het werk moet. Tot nu toe heeft het wat dat betreft niet mee gezeten.Anita schreef:Met Ferro ging het dinsdagavond in eerste instantie goed. Hij liep braaf voor een 4-wieler. Alleen op een gegeven moment schrok hij van het klapperende bord dat achter op de kar hangt (waarop staat 'paard in opleiding') en ging hij er vandoor met het hele spul. Het ging even heel erg hard door de bak heen (waar hij gelukkig in was). Uiteindelijk kon Bart hem terug krijgen. Pff, dat was even behoorlijk schrikken.
Djambo is braaf voor de kar maar voor mij niet braaf genoeg. Voor iemand die gezond van lijf en leden is is hij een ontzettend leuk paard want hij wil heel graag iets doen.
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Anita, je hebt Meline nog hè..! Die kun je straks toch ook weer een tijdje oppakken?
Voor Celoon moet je de hoop nog niet opgeven! En Ferro...die begint nog maar net! Doet het voor zo'n jong en totaal onervaren paard toch echt niet slecht!
Het is gewoon echt jammer dat het je aan hulp ontbreekt. Jeroen is een kanjer natuurlijk, maar het zou net lekkerder voor je zijn als je iemand had met veel ervaring die met regelmaat wat met de paarden zou doen.
Voor Celoon moet je de hoop nog niet opgeven! En Ferro...die begint nog maar net! Doet het voor zo'n jong en totaal onervaren paard toch echt niet slecht!
Het is gewoon echt jammer dat het je aan hulp ontbreekt. Jeroen is een kanjer natuurlijk, maar het zou net lekkerder voor je zijn als je iemand had met veel ervaring die met regelmaat wat met de paarden zou doen.
Castor
(v Topas) en Enzo de pret-terrorshet
the art of riding is to keep the horse between you and the ground.

the art of riding is to keep the horse between you and the ground.

Dat is zeker schrikken hoor als er wat gebeurd met de wagen Tasja is ook twee keer omgekeerd naar rechts en dan is het wel even spannend maar gelukkig luisterd ze goed naar ho en staan, dan ben je blij dat je altijd iemand bij je heb die haar weer goed kan zetten.
Tasja schikt ook wel eens voor de wagen en gaat dan ook versnellen maar ik kan haar redelijk makkelijk weer terugnemen en anders mijn vier remmen gebruiken dan stopt ze wel.
Tasja schikt ook wel eens voor de wagen en gaat dan ook versnellen maar ik kan haar redelijk makkelijk weer terugnemen en anders mijn vier remmen gebruiken dan stopt ze wel.
ik word ook steeds minder heldhaftig met mennen hoor, al die ongelukken. Het ene moment weet ik zeker dat ik mijn kar wil verkopen en het andere moment vind ik het jammer en wil ik hem liever houden
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014
Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014
Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Ik weet niet of het leeftijd is maar ik merk dat ik ook wat minder heldhaftiger ben dan vroeger
ik probeer best flink te zijn want dat moet van mijzelf..maar toch..een paar keer best wel wat vervelende dingen meegemaakt voor de kar met mijn trekpaardje en het paardje van een vriendin..en je stapt er minder makkelijk overheen denk ik als je wat ouder bent. Schrikken mag, op zij springen ook, maar ongecontroleerd langs een grote openbare weg razen door het dolle heen met een paard die je niet terug kan krijgen..nee..dat is de grens bij mij. Wat is braaf? Mijn instructeur zei het vanavond nog; je hebt het goed gedaan hoor je trekpaardje verkopen en nu met Aselt aan de slag. Ga ook rondje Mijze mennen op 24 juni! 

@ Antine, van wat je vertelde had ik er waarschijnlijk al eerder afscheid van genomen.. Klonk wel pittig tenminste!
Tja, soms schrik je een keer flink, maar ik vind het toch te leuk om te laten. Al men ik wel wat fijner in de bak bij Bart, met goede omheining dan gewoon bij mezelf op het weiland. Al kan het net zo goed mis gaan.. Daar heb je ook meteen mensen die je kunnen helpen, mijn pa merkt het vaak pas als ik weer bij de stal ben, hij is niet echt het type dat je in de gaten blijft houden, niet dat hij wat zou kunnen doen als het mis gaat, maar dan is er wel iemand bij..
Al is hij er wel wat scherper op nadat er vorig jaar ofzo een keer een paard met lege kar aan de kont de dam op kwam rennen, hield stil bij mijn paarden..
Tja, soms schrik je een keer flink, maar ik vind het toch te leuk om te laten. Al men ik wel wat fijner in de bak bij Bart, met goede omheining dan gewoon bij mezelf op het weiland. Al kan het net zo goed mis gaan.. Daar heb je ook meteen mensen die je kunnen helpen, mijn pa merkt het vaak pas als ik weer bij de stal ben, hij is niet echt het type dat je in de gaten blijft houden, niet dat hij wat zou kunnen doen als het mis gaat, maar dan is er wel iemand bij..
Al is hij er wel wat scherper op nadat er vorig jaar ofzo een keer een paard met lege kar aan de kont de dam op kwam rennen, hield stil bij mijn paarden..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Op Meline kan ik idd wel vertrouwen maar daar spelen weer andere dingen mee. Ze is inmiddels 20 en staat nu al een paar jaar niet meer voor de kar en heeft daardoor veel aan conditie verloren. Daarnaast heeft ze nu natuurlijk Indre aan de voet wat het ook wat lastiger maakt en als we naar het einde van het jaar lopen trekt ze het gewoon niet meer vanwege de volgende dracht. Die dracht is trouwens vanavond net bevestigd met scannen. Daarnaast is de bak voor Meline sowieso te zwaar om in te mennen en op het gras lukt lang niet altijd omdat het simpelweg te hoog staat en je natuurlijk niet al je voer kapot wilt rijden.
Had ik maar iemand die op de dinsdagavond (en evt. ook op de maandagavond) met me mee wilde naar het mennen bij Bart (maandag menles in de manege in Dalen) want ik mag van Jeroen niet alleen op pad met de trailer. "Als er iets gebeurd onderweg kun jij je niet redden alleen" is de redenatie. Nee, dat kan ik ook niet maar wie wel denk ik dan? Bij Bart zelf is voldoende hulp aanwezig om me met alles te helpen en dat doen ze daar ook graag. Ik moet er alleen met paard zien te komen maar hoe?
Had ik maar iemand die op de dinsdagavond (en evt. ook op de maandagavond) met me mee wilde naar het mennen bij Bart (maandag menles in de manege in Dalen) want ik mag van Jeroen niet alleen op pad met de trailer. "Als er iets gebeurd onderweg kun jij je niet redden alleen" is de redenatie. Nee, dat kan ik ook niet maar wie wel denk ik dan? Bij Bart zelf is voldoende hulp aanwezig om me met alles te helpen en dat doen ze daar ook graag. Ik moet er alleen met paard zien te komen maar hoe?
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

O wat leuk Antine ik ga mij vandaag ook opgeven heb inmiddels genoeg mensen die mee willen.
Tja Anita het is zeker jammer dat jij niet iemand in de buurt heb die samen met jou kan mennen, dat zou het een stuk gemakkelijker gaan voor jou. Ik men voorlopig het liefst buiten lekker genieten van de omgeving en tja dan moet er ook altijd iemand mee gelukkig vind mijn zoon het ook leuk dus die wil ook wel mee als de meiden niet kunnen.
Tja Anita het is zeker jammer dat jij niet iemand in de buurt heb die samen met jou kan mennen, dat zou het een stuk gemakkelijker gaan voor jou. Ik men voorlopig het liefst buiten lekker genieten van de omgeving en tja dan moet er ook altijd iemand mee gelukkig vind mijn zoon het ook leuk dus die wil ook wel mee als de meiden niet kunnen.

Ik vind het zelf juist vreselijk om alleen met trailer en paard te rijden. Alleen met Tea erop vind ik geen probleem, maar met dat jonge spul.. Straks vliegen ze een keer over de buis o.i.d. en dan?? Maar mijn vader vindt juist dat ik me aanstel dat ik dat niet wil, hihi..
Hoewel de kans dat er iets niet goed gaat bij mij waarschijnlijk groter is dan bij jou, Celony zal zich toch niet meer zo aanstellen??
Hoewel de kans dat er iets niet goed gaat bij mij waarschijnlijk groter is dan bij jou, Celony zal zich toch niet meer zo aanstellen??
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Nee, Celoon is gewoon braaf op de trailer. Als ik maar hulp zou hebben met aankoppelen en laden dan zou ik het zelf geen probleem vinden om alleen te rijden. Eerder met Rianne ging ik ook alleen op pad en toen heeft Jeroen er nooit naar gekraaid maar nu mag het niet meer. Het aankoppelen deed ik toen ook zelf. Op zich kan ik het aankoppelen nu ook wel zelf maar om te beginnen krijg ik bij ons de grote roldeur van de schuur niet open, die gaat veel te zwaar en de trailer staat vaak zo dat het geen kwestie is van gewoon een stukkie naar voren duwen. Hij moet overzij en dan is het voor mij veel te zwaar.
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

- cowgirlwillie
- Locatie: op activiteitenboerderij "Het feestvarken" in Donkerbroek fr.
- Contacteer:
Ik hoop voor je dat je iemand vond Anita! zou leuk zijn!
Als je me zoekt: ik zit op mijn roze wolk! groetjes de mama van Luuk, Sanne en Mieke!
- cowgirlwillie
- Contacteer:
Een buurvrouw en ik willen voor de buurtvereniging een huifkartocht met picknick organiseren in het bos.
Leuk! Totdat we de route willen rijden... Een paar weken terug kwamen we er al achter dat er hangsloten op de slagbomen hingen.
Ondertussen zijn de menroutes aangepast... met wel heel bijzondere hindernissen.
Check het in pp viewtopic.php?f=5&t=46844&p=1048646#p1048646
Wat zouden jullie doen? hoe passeer je dit?

Leuk! Totdat we de route willen rijden... Een paar weken terug kwamen we er al achter dat er hangsloten op de slagbomen hingen.
Ondertussen zijn de menroutes aangepast... met wel heel bijzondere hindernissen.
Check het in pp viewtopic.php?f=5&t=46844&p=1048646#p1048646
Wat zouden jullie doen? hoe passeer je dit?

Als je me zoekt: ik zit op mijn roze wolk! groetjes de mama van Luuk, Sanne en Mieke!
Wat een ............ mensen zeg, ik zou het ook niet leuk vinden hoor zo'n paaltje in het midden van het pad 

Je kunt er niet aan beide kanten tussendoor, dus moet het paaltje in het midden. En je paard dan? Straks struikeld hij over het paaltje of neemt een grote sprong..Als ik Aselt er langs zou mennen, dus om het paaltje heen dan zou ik weer bang zijn om met mijn kar vast te zitten. Heb je een wat lage kar dan blijft je kar haken...kortom...voor mij geen optie behalve omdraaien en een andere weg nemen 

- cowgirlwillie
- Contacteer:
Ja zo denk ik ook... Je moet blijkbaar je paard over het paaltje laten stappen???
@Anita..het is gewoon altijd fijn en veilig als je iemand bij je hebt..niet alleen met de trailer of met mennen. Zo zou ik nooit alleen buitenrijden. Ik moet van mijn man een bodyprotector om sinds ik twee jaar geleden in het ziekenhuis lag met gebroken ribben en ingeklapte long. Ik ben de enige volwassene op stal bij ons die hem altijd om doet..ook in de bak. Ik zie eruit als een olifant, helemaal op Aselt maar als ik daarmee mijn man gerust kan stellen dan doe ik dat.
Trailers zijn ook zwaar; op stal helpen we elkaar ook altijd even met klaarzetten, aankoppelen en afkoppelen. Ken je geen leuke jonge meid die je eens in de week wil helpen? (zet een oproepje op bokt of FW)?

Trailers zijn ook zwaar; op stal helpen we elkaar ook altijd even met klaarzetten, aankoppelen en afkoppelen. Ken je geen leuke jonge meid die je eens in de week wil helpen? (zet een oproepje op bokt of FW)?