In deel 8 komt 't voorjaar eraan, de F-jes gaan er tegenaan!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Re: In deel 8 komt 't voorjaar eraan, de F-jes gaan er tegen

Bericht door Reinou » wo 15 feb 2012, 18:15

Oooooh wat een gave foto's Suze!! *zwijmel* Maar stiekem toch wel blij dat de sneeuw nu foetsie is en de grond weer begint te ontdooien...vinden de dames ook wel geloof ik, die waren gister en eergister zo gek als een deur :o Alleen Karlien deed niet met de gekte mee, haar dikke buik begint nu toch een beetje in de weg te zitten. Wel een mooi gezicht hoor, vier gekke geeltjes die door de wei heen scheuren :D

Fijn dat Floyd z'n wratjes weg zijn!

Dus Ko weer aan de wandel, lekker hoor. Ik pak het met Fin nu ook weer op, geloof dat ze het nog wel snapt. Alleen is ze af en toe een beetje enthousiast, maar wanneer het weer 'normaal' wordt, gaat het vast een stuk beter. We blijven lekker door oefenen! Als binnenkort de bak weer begaanbaar is, begin ik eens met loswerken denk ik. Kijken of ik haar vast wat commando's aan kan leren. Moet er op tijd mee beginnen, want mevrouw is niet zo'n vlotte als het van mij moet hihi. Dan is ze liever lui dan moe... Dus dat gaat vast even duren voordat ze het door heeft.

Ow en omdat ik het niet laten kan.... :L :+:
Afbeelding
:+: Finnea, v. Timor x Woudina v. Bjorkmann :+:
Ootje

Bericht door Ootje » wo 15 feb 2012, 20:07

De sneeuw is weer verdwenen, maar bij Fenna is het land nat, wat een modderboel.
Ze zag er lekker uit vandaag :o .
Odette&Fenna
Dennis

Bericht door Dennis » wo 15 feb 2012, 20:35

Suzanne schreef:Ik heb net de brokjes van dennis zn tip besteld, dank je dennis.
ze klinken erg goed! kan ik met mn huidige voer echt terug naar een schamel handje voor het idee :D
Fijn idee is dat hoor :)
Grete 09-06-1986 * 27-12-2012
Norka 21-05-1993 * 15-02-2012
Ulrieke 06-06-1999 * 25-04-2015
Geke 13-05-2010 * 23-04-2015
Anna

Bericht door Anna » do 16 feb 2012, 02:04

Fugo krijgt nog steeds elke dag een volle schep bix en een volle schep muslie naturse best van Pavo daar doorheen een beetje lijnzaadolie voor zijn vacht. Hij doet het hierop prima *o/* *o/*
Op 21 april om 21.00 uur is FUGO geboren
Afbeelding
Suzanne

Bericht door Suzanne » do 16 feb 2012, 08:00

ben ook blij dat de sneeuw weg is hoor en het meer weer ontdooit :j

enn gister meteen uit werk gegaan en ik had nog licht :):) woehoe.
dan is het meteen weer zoveel leuker he.
ik riep Ko en Cor en kon ze nu helemaal vanaf achter zien aan komen racen.. heerlijk die 2 pretkoppen naast elkaar en wat kunnen ze toch hard man _O- en dan beide volll op de rem voor mij haha. Cor is wel indrukwekkend dan hoor :=
na het eten lekker gekroeld met Kootje en beetje gespeeld. Hij was gister duidelijk helemaal *stuiter* haha. Grote ogen, oortjes strak erop. Zo gelukkig voel je je dan om je paardje zo blij te zien :+:
Nu moet ik hem een week missen want het carnaval barst los vanavond, maar hij vermaakt zich prima :D
Afbeelding
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » do 16 feb 2012, 08:12

Suzanne schreef:Nu moet ik hem een week missen want het carnaval barst los vanavond, maar hij vermaakt zich prima :D
En wij jou dus ook, haha. Zelf heb ik echt helemaal niks met carnaval maar ik wens je veel plezier.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Tass

Bericht door Tass » do 16 feb 2012, 08:29

Aahhh happy Koottemans :D.

Ik zorg goed voor Kootje hoor :D.
Mijn Toppers:
Blondie :+: Fiorano :+: Aiden van de Alsemgeest :+:
Suzanne

Bericht door Suzanne » do 16 feb 2012, 09:15

ja gelukkig heeft Ko een lieve peettante :+:

haha ja anita ik denk dat ik wat minder op inet zal zij komende week :')
Afbeelding
Anna

Bericht door Anna » do 16 feb 2012, 16:15

Vandaag Fugo weer even gepakt en zijn manen even geknipt hij vond het heerlijk dat tutten en hij lekker hooi eten. *o/*
Hij heeft vervelende manen om te knippen er zit veel wit tussen het zwart en bij zijn schoft is het echt heel dun, je kan bijna geen randje knippen. :o

Ik zal proberen van het weekend een foto van hem te maken. :D
Afbeelding
Tass

Bericht door Tass » vr 17 feb 2012, 08:18

Fiorano en Aiden gister :L.
Afbeelding

Afbeelding

En een topicje :).
http://www.fjordenwereld.nl/phpBB3/view ... =5&t=45902
Mijn Toppers:
Ootje

Bericht door Ootje » vr 17 feb 2012, 18:32

Fugo loopt er dus weer netjes bij.

Wat ziet Fiorano er al volwassen uit!

Fijn dat Ko zo hard aan komt rennen als je roept, scheelt weer een heel eind lopen.

Fenna is vandaag ook weer geknipt. Ik vind het wel lastig om het goed te krijgen, want het zwart is vrij breed en het valt naar voren. Er zit nu dus een prachtige boog in d'r manen O:) .
Odette&Fenna
Anna

Bericht door Anna » za 18 feb 2012, 05:32

Aiden en Fiorano zijn groot hoor :D Fenna ook weer lekker geknipt en Ko doet het zelfde als Tasja en Fugo komen ook altijd lekker naar het hek als je ze roept, behalve als ze net weer op de wei staan in april/mei dan moet ik ze echt gaan halen hoor :o .

Gister is de tandenfee weer geweest en heeft Fugo verlost van twee losse doppen van zijn kiezen, die liggen dus nu in mijn kist. :)) Ik ben toendertijd die van Tasja kwijtgeraakt anders had ik er een ketting van kunnen maken O:)
Afbeelding
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » za 18 feb 2012, 18:28

Veel plezier Suze!! Kootje vermaakt zich vast prima :D

Hier staan ze ook weer op 'stal'...wel balen, maar het land is echt te nat nu. Ach overdag kunnen ze mooi even in de bak spelen, maken ze ook dankbaar gebruik van trouwens. Vanochtend staan genieten van Finnea en Gwynna, ze waren zo leuk bezig :L Gwynna is echt een ettertje dan hoor, en maar bijten en steigeren. Maar Finnea is zo geduldig met haar, mooi om te zien!

Wat leuk dat je de doppen hebt Anneke! Ik heb er twee, nouja eigenlijk drie. De doppen van de bovenste tanden zijn er in één geheel afgekomen, van de onderste heb ik er eentje. Wel leuk om te bewaren!
:+: Finnea, v. Timor x Woudina v. Bjorkmann :+:
Tass

Bericht door Tass » za 18 feb 2012, 19:17

Dank jullie wel :D

Ow gaaff dopjes!! Ik heb ook een dop van Fio :D.
Mijn Toppers:
Ootje

Bericht door Ootje » ma 20 feb 2012, 07:09

Dat zal wel een leuk gezicht zijn, twee spelende zusjes.

Leuk dat je doppen hebt van Fugo.

Bij Fenna is er zaterdag een fjord bij gekomen. Ze doet eigenlijk nooit moeilijk met andere paarden, dus hopelijk kunnen ze het snel vinden met elkaar.
Odette&Fenna
Pasja

Bericht door Pasja » ma 20 feb 2012, 12:42

Die Finnea is toch echt een plaatje hoor. En de sneeuwfoto's van Kootje: heerlijk ding. Die donkere snuit steekt zo mooi af tegen de sneeuw!!

Soms weet ik 't gewoon even niet meer hoor, wat ik nou met Freyr wil...
Aan de ene kant de droom om over een paar jaar lekker buitenritten met hem te maken, maar aan de andere kant... het vergt natuurlijk heel veel tijd om zover te komen en ik heb Pasja ook nog. Die staat soms ook een aantal weken stil (nou ja: op het land), omdat ik er niet aan toe kom. We hebben onze shet Mickey nog en die wordt gewoon te klein voor onze dochter. Nu zag ik hier bij VP een shetmentuig te koop en dan denk ik: dàt is natuurlijk ook hartstikke leuk! Houd ik Pasja om te rijden en ga proberen het mennen met Mickey op te pakken. Zo zijn we toch nog met haar bezig. Als ik dan ook nog met Freyr aan de slag moet (nou ja 'moet', dat klinkt weer zo negatief).
Freyr is een hartstikke lief beest en aan de ene kant lijkt het me ook wel een uitdaging om daar wat mee te gaan doen, maar aan de andere kant zie ik daar ergens ook wel weer tegenop. Heb van begin af aan geroepen dat hij bij ons blijft, maar soms, zoals nu, twijfel ik toch wel :?
Pasja houd ik sowieso, daar is geen discussie over, maar als ik nu iemand tegenkom die misschien interesse had in Freyr, dan zou ik dat wel serieus overwegen, denk ik. Kennen jullie dat?
Pasja v. Halstor 15-05-1995
shet Mickey (afstamming onbekend) ±1995
Freyr v. Reinar 13-06-2009
shet Vera (afstamming onbekend) 18-04-2012
Esther

Bericht door Esther » ma 20 feb 2012, 13:07

Ik snap je wel, je hebt genoeg aan Mickey en Pasja.. Ik heb eigenlijk ook wel genoeg aan Tea, maar ik wil Fjella ook aanhouden voor de fokkerij, dus daar zit nog wel een doel aan, dat is anders bij Freyr..
Ik liep laatst tegen het omgekeerde aan. Heb altijd geroepen dat Fjel wel weg gaat voor een goed bod, nu was het een grapje, niet serieus, maar kwam er toch achter dat ik Fjella nog niet kwijt wil..

Het is wel weer zo dat Freyr een stuk makkelijker te verkopen is als hij is beleerd voor de wagen en of onder het zadel, dan zit er toch al wat werk in en misschien wil je hem dan helemaal niet meer kwijt.
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Pasja

Bericht door Pasja » ma 20 feb 2012, 13:24

Daar heb je ook wel gelijk in Esther, dat ie beleerd meer opbrengt. Hij loopt me niet in de weg, dus dat scheelt ook. 't Zijn meer hersenspinsels.
En Fjella?? Die hoort gewoon bij jou!
Pasja v. Halstor 15-05-1995
shet Mickey (afstamming onbekend) ±1995
Freyr v. Reinar 13-06-2009
shet Vera (afstamming onbekend) 18-04-2012
Tass

Bericht door Tass » ma 20 feb 2012, 13:55

Nee ik twijfel nooit om 1 van mijn paarden weg te doen. Soms zou het wel makkelijker zijn als.... Maar nee er gaat er geen 1 weg :).

Tenzij er natuurlijk geen andere keus is door ziekte of financieel verhaal. Dat is natuurlijk wat anders. Maar ook dan zouden ze gewoon blijven staan waar ze staan denk ik mijn oom zou de kosten op zich nemen en ik kan ze dan gewoon blijven doen :).
Mijn Toppers:
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » di 21 feb 2012, 09:37

Voor de toekomst snap ik je hersenspinsels wel Jelly. Je hebt vaak al weinig tijd om 1 paard te rijden, laat staan 2. Maar je schreef ook dat je dochter te klein wordt voor de Shet. Is het dan geen betere optie om die weg te doen? Freyr dan beleren en dan samen met je dochter op moeder en zoon gaan rijden. Jij op Freyr en je dochter op de überbrave Pasja.
Aan de andere kant, zo'n Shetje loopt natuurlijk vanwege zijn formaat niet snel in de weg voor erbij. Hij kan ook prima dienen als gezelschap voor 1 van de 2 Fjorden als de andere alleen op pad gaat.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Plaats reactie