Wie niet weg is, is gezien: C-tjestopic deel 10

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Jilly

Re: Wie niet weg is, is gezien: C-tjestopic deel 10

Bericht door Jilly » ma 28 feb 2011, 19:04

Kalmiya schreef:Heeft Tempo ook nog ge-date met een evengrote, evenbrede merrie toevallig :+ O:)
Hmm ik weet niet precies wat er allemaal drachtig is van hem. Cilda iig (1.45 en echte paardengangen), maar dat wordt niks grijs.
Cura (een rode NLse, halfzusje van Castor) de kans op rood is wel aanwezig, maar niet op grijs denk ik.

Verder weet ik het zo niet. Onze enige gra merrie is drachtig van een andere....

Alvast gefeliciteerd met Castor Ilona. 5 jaar al, wat gaat dat inmens vlug he. Over 21 dagen is Cura aan de beurt :D
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » ma 28 feb 2011, 22:22

Spel is nog niet gemaakt, dat wordt denk ik woensdag dat me dat gaat lukken. Morgenvroeg moet ik eerst bloedprikken, daarna boodschappen doen. 's Middags komt de DA voor jaarlijkse entingen en gebitscontrole en 's avond komt er een beetje bezoek voor mijn verjaardag. Veel tijd om te FW-en zal er dus niet zijn. Beetje tussen de bedrijven door misschien, haha.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Viv

Bericht door Viv » di 01 mar 2011, 07:15

Ilona schreef: Viv, hopelijk kan je zadel nog ff mee! Da's toch ook niet normaal dat zadel-uitgroei-gedoe. Stoppen met pocon een optie?
Tsja helaas was het vorig jaar al bijna einde oefening voor zadeltje. Hij is natuurlijk heel erg aan het uitzwaren nu en dat gaat voorlopig nog wel even door vrees ik.
Pocon ben ik al mee gestopt maar als het eenmaal in werking is gezet dan stopt het niet meer :=

Tsja en ik ben gewoon realistisch, als het niet meer past, of niet goed ligt dan komt er gewoon een ander op, simpel. Anders kan ik elke week wel bij Steffie op bezoek gaan.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
ing-1970

Bericht door ing-1970 » di 01 mar 2011, 15:44

Ik lees hier nog meer Ctjes met groeistuipen.
Corner is weer wat dunner geworden,ondanks dat hij dagelijks brok krijgt .
Even voedings adviesje nodig :=
wat voor voeding kan ik hem nu beter geven i.p.v de basis brok,zonder dat hij begint te stuiteren?
oftewel,wat geven jullie dan?
Afbeelding
Viv

Bericht door Viv » di 01 mar 2011, 16:08

Ander merk brok, kweetniet wat je nu geeft?
In Hippostar zit veel olie en dat kan helpen bij paarden die wat ranker worden. of olie over zn brok doen, werkt ook (moet je wel maiskiem nemen).

Vitaminespuit wil ook helpen, zeker nu ze zo in de rui zijn, ruien vreet energie. Of hij krijgt weer een groeistuip kan ook nog.

Zou iig niet méér brok geven, kun je beter ruwvoer ophogen. Kdies krijgt halve baal/dag bv :=
Tenzij je significant meer bent gaan rijden.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Afbeelding
Orion1996

Bericht door Orion1996 » wo 02 mar 2011, 09:32

Zou idd meer ruwvoer gaan geven. Eventueel kan je nadenken om baisbrok te vervangen voor merriebrok,zit meer vet in. Hier vallen ze ook altijd tijdens de rui wat in,voer ik dus merriebrok,gewoon van bv subli. Hippostar verkopen ze hier helaas niet in de buurt maar is ook fijn spul.
Verder zou je dingen kunnen voeren met mais erin maar moet je rustig opbouwen en sommige paarden kunnen er niet tegen.
Afbeelding
Orion = Grafiet X Saros xx
Cyra = Reinar X Uvana (Anton X Tunar) JEUGDKAMPIOEN WbD 2008
Nathalie

Bericht door Nathalie » wo 02 mar 2011, 09:39

Cos (en P.C.) krijgen in principe helemaal geen brok. We zijn gisteren alleen naar een andere stal verhuisd (met een grote 20X60 bak, leek mij handig om nu eens goed aan mezelf aan het werk te gaan en gerichter met Cos te werken zonder al te veel bos-invloeden en Cayleigh rijdt hoe dan ook het liefste in een bak (dan mag ze meer zelf ;) )), dus nu krijgen ze allebei een handje brok als de andere paarden (er staan nu 3 KWPN'ers en volgende maand komt er een vierde bij en dan zijn de stallen vol, dus weer lekker klein) hun brok krijgen.

Cayleigh was gistermiddag even gaan rijden, die bak lijkt echt enorm met alleen zo'n meisje op haar shet. Toen de eigenaresse van de stal ook nog vertelde dat Cayleigh ook wel op haar shet (misschien 90 cm?) mocht rijden was ze helemaal gelukkig!
Ilona schreef:skjede is piemel, maar dan vrouwelijk. Skjede wordt ook gebruikt als iets... Eeh 'skjede' is..
Jilly

Bericht door Jilly » wo 02 mar 2011, 10:05

Merriebrok doet idd goed voor paarden die wat voller mogen. Geven ze hier ook aan de nieuwe paarden die nog niet helemaal in goede conditiie zijn.

Oh, verhuisd Nathalie?

Ik ben natuurlijk erg beperkt in mijn mogelijkheden qua voer. Hay krijgt een kilo van zijn muesli verdeeld over 2 keer en na het werk nog een paar handjes extra. Buiten onbeperkt voordroog en op stal nog een flinke hoop.
pjotr_nientje
Contacteer:

Bericht door pjotr_nientje » wo 02 mar 2011, 10:27

aha...dus binnenkort ook te spotten hier ergens :D ;)
Cindy....soms is het niet erg iets moois te verliezen,het is nog altijd beter dan het nooit te hebben gehad
http://www.petnanny.simpsite.nl
ing-1970

Bericht door ing-1970 » wo 02 mar 2011, 11:14

Ik zat ook al aan merriebrok te denken :=
zag het in het krantje van de welkoop en is nu ook fijn in de aanbieding. :))
Jammer dt er nog geen mais groeit,dan hoefde ik alleen maar de weg over om wat weg te plukken.
Oke bedankt voor even dan.
Afbeelding
Ilona

Bericht door Ilona » wo 02 mar 2011, 14:42

Castor krijgt elke dag wat extra hooi in zijn verder zo goed als kale wei, een half schepje basis brok en wat wortels. Niet echt veel dus en nog is hij echt niet aan de 'smalle' kant zegmaar. Sta er steeds van verstelt hoe weinig die fjorden nodig hebben.. (niet te vergelijken met anderen die op stal staan en regelmatig moeten werken uiteraard).
Het wordt hoog tijd dat hij weer eens aan het werk gaat eigenlijk ;)
Castor :L (v Topas) en Enzo de pret-terrorshet :D
the art of riding is to keep the horse between you and the ground. Afbeelding
Nathalie

Bericht door Nathalie » wo 02 mar 2011, 19:58

pjotr_nientje schreef:aha...dus binnenkort ook te spotten hier ergens :D ;)
Jaja...we zijn officieel over, dus kom binnenkort bij je buurten met de beugels voor Janneke :). Mijn eerste, echte FW-ontmoeting en dan komen er niet eens fjorden aan te pas...het is een schande! :P

Hoe vinden jullie mijn "nieuwe" naam, ik draag vanaf vandaag dus, met dank aan Reinou, niet meer bij aan de naamsverwarring op FW :D
Ilona schreef:skjede is piemel, maar dan vrouwelijk. Skjede wordt ook gebruikt als iets... Eeh 'skjede' is..
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » wo 02 mar 2011, 19:59

Jaaaaa, gelukt Nathalie.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Jilly

Bericht door Jilly » wo 02 mar 2011, 20:18

Het is even wennen hihi :P

Vandaag weer lekker gereden met m'n andere gele vriendje en nadien van Hay nog eens een tapijt haar gehaald (waar blijft dat haar toch van komen??), stal gedaan en zo lekker vroeg onder de wol. Dat file rijden vreet echt aan me pff
Nathalie

Bericht door Nathalie » wo 02 mar 2011, 20:31

Jilly schreef:Het is even wennen hihi :P

Vandaag weer lekker gereden met m'n andere gele vriendje en nadien van Hay nog eens een tapijt haar gehaald (waar blijft dat haar toch van komen??), stal gedaan en zo lekker vroeg onder de wol. Dat file rijden vreet echt aan me pff
Dat verzucht Edgar ook altijd als hij van/naar Heerlen moet, en dat is zonder file al ruim 2,5 uur... En wanneer komt er nu eens een rij-topic met je andere gele vriend? hmmm? hmmm? nou?

Cos verhaart op het moment even wat minder, maar nu is P.C. begonnen (en daar komen normaliter een ijsbeer of 2 vanaf)

Bedenk me nu zelf dat ik eigenlijk niet eens zozeer naar de namen kijk in topics, maar meer naar de avatars...ben ik weer te visueel ingesteld :P
Jilly

Bericht door Jilly » wo 02 mar 2011, 20:43

Wow, doet hij die afstand dagelijks? 8)
Ik kan er op 45 minuten geraken, maar ik moet over Antwerpen en Brussel (laat dat nou net de meeste befilede ( 8)7 ) regio's van Belgie zijn) dus het komt neer op 's morgens een anderhalf uur en 's avonds rijd ik over Leuven en een via de gewone baan omdat Antwerpen een echte ramp is. Maar dat lukt me ook nooit in minder dan 1,5 uur.

MAARR ik heb wel goed nieuws en dat is dat ik op 18 april kan beginnen bij een bedrijf op 5 km van m'n deur. Wat een luxe he!! Kan ik lekker fietsen. Je wilt niet weten hoe ik zit af te tellen (niet voor m'n werk hoor, maar puur voor de files)

Zondag heb ik les met m'n nieuw lief en Ines gaat mee met fototoestel := :D
Nathalie

Bericht door Nathalie » wo 02 mar 2011, 21:06

Het is maar goed dat ik geen 'andere gele' heb...als Edgar mijn berichten dan zou nalezen en overal "m'n nieuwe lief" zou tegenkomen, stonden mijn koffers vast al bij de deur :')

Gelukkig hoeft hij het niet elke dag te doen, maar toch regelmatig en dat is ook de reden dat wij naar het zuiden willen verhuizen en zijn werkgever daar met smart op wacht (en natuurlijk ook omdat het voor hem zelf prettiger is om elke dag op kantoor aanwezig te kunnen zijn)
Viv

Bericht door Viv » do 03 mar 2011, 05:58

Heeej naat dat klinkt lekker die nieuwe stal. Kleine meid natuurlijk helemaal blij met dr megabak :D

Hier alles goed, gister bijna in echtscheiding omdat manlief niet kon zien of ik in de rechtergalop zat (dat voel je nl niet, tenzij je weer gaat draven dan merk je dat je verkeerd zat). Dus uiteraard ging de discussie heel subtiel over op het mennen.... hoe verassend.
Afbeelding
pjotr_nientje
Contacteer:

Bericht door pjotr_nientje » do 03 mar 2011, 06:53

Nathalie schreef:Jaja...we zijn officieel over, dus kom binnenkort bij je buurten met de beugels voor Janneke :). Mijn eerste, echte FW-ontmoeting en dan komen er niet eens fjorden aan te pas...het is een schande! :P
Je geeft maar een gil :D
Enne....ik kom gewoon bij jouw fjord :P komt er toch een fjord aan te pas :=

Zie net ook dat je jarig bent, gefeliciteerd!! :)
Cindy....soms is het niet erg iets moois te verliezen,het is nog altijd beter dan het nooit te hebben gehad
http://www.petnanny.simpsite.nl
Nathalie

Bericht door Nathalie » do 03 mar 2011, 08:27

Dank je :) *vraagt zich wel af hoe je dat dan ziet?*....ik doe namelijk geen verjaardagen meer, heb ergens op mijn 28e besloten dat dat wel een mooi getal was dus toen ben ik ermee gestopt....mijn lichaam denkt er alleen duidelijk anders over, maar dat noem ik dan maar gewoon lachrimpels :D

En kom maar bij Cos kijken hoor :), dan ben je ook de eerste FW'er die Cos en P.C. live ziet :P (ok ok dan tel ik natuurlijk Cos' tijd bij Bart niet mee)

Viv weer een gevalletje 'men haat wie men lief heeft' ;)
Plaats reactie