Onze B-tjes genieten van het leven, ook in deel 7
- kristelhans
Re: Onze B-tjes genieten van het leven, ook in deel 7
Jaa maar ik moet zeggen dat ik in de bak rijden ook wel leuk vindt! Westerndingen zijn gewoon leuk en ze gaan ook best gezellig af
. De afwisseling is ook gewoon leuk en wij hebben een heeeeerlijk, grote, overdekte rijhal..met hindernissen!

jaja maak me even jaloers 

roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd

Wat groeit hij hard Sofie!
Superfijn dat het zo lekker gaat met Beauty Tessa
Lekker luxe in de binnenbak Kristel
Ben benieuwd hoe lang het duurt voor Beer echt kan spinnen, stoer hoor.
Gisteren had ik Bailey losgegooid in de bak die ondanks de sneeuw supergoed begaanbaar was. Bailey is die rustige buitenritten wel weer zat, hij wil duidelijk wat meer actie. Vandaag dus in een besneeuwde buitenbak gereden en gewerkt, hij liep alsof er niets lag!
Tijdens het uitstappen was hij echt extreem uitbundig aan't briesen, duidelijk tevreden dat hij z'n spieren en hersenen had mogen gebruiken
Superfijn dat het zo lekker gaat met Beauty Tessa

Lekker luxe in de binnenbak Kristel

Gisteren had ik Bailey losgegooid in de bak die ondanks de sneeuw supergoed begaanbaar was. Bailey is die rustige buitenritten wel weer zat, hij wil duidelijk wat meer actie. Vandaag dus in een besneeuwde buitenbak gereden en gewerkt, hij liep alsof er niets lag!
Tijdens het uitstappen was hij echt extreem uitbundig aan't briesen, duidelijk tevreden dat hij z'n spieren en hersenen had mogen gebruiken

- kristelhans
Ha Beer is ook een uitbundige brieser, zo leuk! Alleen heeeel hard kreunen doet hij ook..op de maat van zijn stappen..pfff, bijna genant..haha!
Bailey kon zijn overtollige energie dus even kwijt
Dat kreunen doet Exel ook Kristel, dan is het net alsof het uit z'n tenen komt, hij gaat dan steeds harder kreunen en dan ineens briesen

Dat kreunen doet Exel ook Kristel, dan is het net alsof het uit z'n tenen komt, hij gaat dan steeds harder kreunen en dan ineens briesen

Haha, wat grappig! Bailey kreunt eigenlijk nooit. Die briest gewoon (de hinnik-fase waarbij naar iedere boom gehinnikt moest worden zijn we gelukkig gepasseerd)
- Ilonka

Ook maar weer even hoi zeggen. Ik loop ook een aantal blz achter.
Brass gisteren van de ijzers af laten halen, ik was me zondagavond dood geschrokken dacht echt dat ze wat gebroken had of zwaar spierbevangen was. Brass krabbelde alleen nog maar vooruit, pasjes van nog geen 30 cm. Schrik! Tot ze op het gras kwam en gewoon liep. Brass kan dus niet met ijzers op ijs lopen zonder proppen. Arm ding! Vorig jaar was er eigenlijk geen ijs fase, het was sneeuw en direct daarna blub.
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
kan me voorstellen dat je je rot bent geschrokken zeg, Vera gleed vanmorgen zelfs zonder ijzels op de stenen naar de wei. Heb echt stapje voor stapje met ze gedaan, want dat was echt een glad stukje

- kristelhans
Glibberpeerd'n!
Ik moet de hele tijd aan het prachtige zadel van Sterre denken..hmmmm..rekenmachine erbij?
Ik moet de hele tijd aan het prachtige zadel van Sterre denken..hmmmm..rekenmachine erbij?
- Ilonka
Oh kan me voorstellen dat je daar steeds aan moet denken. Heel mooi zadel.
Ik zeg rekenen maar! En passen want voor het zelfde geld ligt het niet en dan hoef je er verder niet meer over na te denken!
Ik zeg rekenen maar! En passen want voor het zelfde geld ligt het niet en dan hoef je er verder niet meer over na te denken!
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
- kristelhans
Precies, misschien een date met Sterre fixen... 

B-tje hier (Binkie) kan ook niet op gladde/ijsachtige ondergrond lopen, heeft niet eens ijzers onder. Maar die heeft wat moeite met het maken van kleine pasjes... 

Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)
Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
(Timor x Yanneke v. Sverre)
Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
- Ilonka
He wat leuk dat Binkie (naya zijn mensen) zich hier ook eens melden!
Brass loopt nu ook nog niet soepel maar véél beter dan met ijzers op ijs.
Brass loopt nu ook nog niet soepel maar véél beter dan met ijzers op ijs.
ja zeker leuk dat je ook hier komt meekletsen, Exel heeft geen last van het ijs, die denderd gewoon door, maar Vera loopt echt heel voorzichtig. Is ook erg handig als je 2 paarden naar de wei gaat brengen, dan wordt je een soort van uit elkaar getrokken 

Kan me voorstellen dat je schrok Annalynn toen je Brass zo zag lopen! Gelukkig lag het 'maar' aan haar ijzers.
Hier is het nu ook Sterre(n) dansen op het ijs geworden. Ik glibber alle kanten op maar Bailey heeft volgens mij stiekem een cursusje sneeuw/ijs lopen (samen met Exel?) gevolgd. Mooi voor mij, heb ik iets om me aan vast te grijpen als ik begin te glibberen
Meneer heeft trouwens een nieuwe grap; mee de wei uit glippen als stalgenootjes hun paard uit de wei willen halen. Hoorde gisteren van drie stalgenootjes dat hij het bij hen geprobeerd had (was 1 keer gelukt ook nog
). Hij staat gewoon echt met glimoogjes z'n kans af te wachten en doet het heel sneaky en voorzichtig. Het doel van de truuk is op stal gaan staan, vindt hij echt prachtig.
Zou me toch bijna een schuldgevoel aan laten praten door mijn paard omdat ik vind dat 24/7 buiten goed is voor hem
Een pasdate fixen kan altijd Kristel!
Hier is het nu ook Sterre(n) dansen op het ijs geworden. Ik glibber alle kanten op maar Bailey heeft volgens mij stiekem een cursusje sneeuw/ijs lopen (samen met Exel?) gevolgd. Mooi voor mij, heb ik iets om me aan vast te grijpen als ik begin te glibberen

Meneer heeft trouwens een nieuwe grap; mee de wei uit glippen als stalgenootjes hun paard uit de wei willen halen. Hoorde gisteren van drie stalgenootjes dat hij het bij hen geprobeerd had (was 1 keer gelukt ook nog

Zou me toch bijna een schuldgevoel aan laten praten door mijn paard omdat ik vind dat 24/7 buiten goed is voor hem

Een pasdate fixen kan altijd Kristel!
Laatst gewijzigd door Bailey op wo 08 dec 2010, 20:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb toch het idee dat Exel en Bailey stiekem met elkaar aan het bellen zijn geweest, Exel heeft Bailey natuurlijk verteld wat een luxe hij nu heeft elke avond op stal 

Yes net heerlijk les gereden! Ze doet het zo super op het moment, voel gewoon de vooruitgang! (En dat zeg ik niet gauw :p ) ze staat op stal een beetje te hoesten, heb poedertje gehaald dus hoop dat het beter gaat. En ze staat dik ingepakt in de dekens 
Haha stoute Bailey! Hier ook een ijsbaan :s
Ben benieuwd Kristel, hoe het zadel staat op Beer

Haha stoute Bailey! Hier ook een ijsbaan :s
Ben benieuwd Kristel, hoe het zadel staat op Beer

- Ilonka
Wat fijn Tessa dat jij en Beauty weer echt lekker aan het rijden zijn!
Bailey wat een boef ik moet er wel om lachen. Ja neem jij maar een schuldcomplex dat hij buiten moet staan heul zielig...
Ik zie mijn paarden momenteel alleen maar in het donken, saahaai!
Bailey wat een boef ik moet er wel om lachen. Ja neem jij maar een schuldcomplex dat hij buiten moet staan heul zielig...
Ik zie mijn paarden momenteel alleen maar in het donken, saahaai!
Haha Clau, is Exel nog niet door z'n beltegoed heen? Volgens mij bellen ze wat af met z'n tweetjes 
Wat lekker Tessa! Echt goed zeg, wat fijn voor jullie. Hoop dat het hoestje snel weg is.
Wat stom Annalynn dat je je paardjes alleen 's avonds ziet. Nog eventjes en dan hebben we de kortste dag weer gehad en wordt het langzaam weer langer licht.

Wat lekker Tessa! Echt goed zeg, wat fijn voor jullie. Hoop dat het hoestje snel weg is.
Wat stom Annalynn dat je je paardjes alleen 's avonds ziet. Nog eventjes en dan hebben we de kortste dag weer gehad en wordt het langzaam weer langer licht.
Tessa ik hoop dat het hoestje snel over is
Annalynn dat probleem heb ik ook, als ik ze 's morgens op de wei ga zetten is het nog donker en als ik ze eraf ga halen is het weer donker. Is ook erg handig als je mest naar de mesthoop moet brengen, moet je door een donker stukje waar het ook nog eens glad is
Sterre ik weet het niet hoe het met z'n beltegoed is, ik krijg die telefoon niet meer terug van Exel
Wat doe je met een paard die een tic heeft van waterbakken omgooien? ik word niet goed van die gozer, heeft de boer al gaatjes in de handvaten van de waterkuip gemaakt, daar een touwtje door en dat weer vast gezet, maar vanmorgen moest en zou meneer toch weer even in dat water gaan staan maaien en proberen met z'n neus die bak om te kiepen
Annalynn dat probleem heb ik ook, als ik ze 's morgens op de wei ga zetten is het nog donker en als ik ze eraf ga halen is het weer donker. Is ook erg handig als je mest naar de mesthoop moet brengen, moet je door een donker stukje waar het ook nog eens glad is

Sterre ik weet het niet hoe het met z'n beltegoed is, ik krijg die telefoon niet meer terug van Exel

Wat doe je met een paard die een tic heeft van waterbakken omgooien? ik word niet goed van die gozer, heeft de boer al gaatjes in de handvaten van de waterkuip gemaakt, daar een touwtje door en dat weer vast gezet, maar vanmorgen moest en zou meneer toch weer even in dat water gaan staan maaien en proberen met z'n neus die bak om te kiepen