Nog 1 of al 2 jaar...onze E'tjes zijn de leukste, echt waar!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
roos

Re: Nog 1 of al 2 jaar...onze E'tjes zijn de leukste, echt waar!

Bericht door roos » za 03 apr 2010, 13:03

Wel fijn dat je er op tijd achter bent gekomen!

Hier een paard als handpaard zie ik niet voor me...in de randstad zou ik dat niet durven....door het verkeer heen..
sommige mensen fietsen ook met hun paard...levensgevaarlijk*mijn bescheiden mening hoor*
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Dancer Trotse mama van Jasmijn en Boy
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Dreeke schreef:Jeetje wat een langpootmug :D
Keandra

Bericht door Keandra » za 03 apr 2010, 14:18

we doen het ook niet op de baan hoor :x
veel te veel schrik voor (van de baasjes, denk dat Jalenka daar zelf niet veel op geeft)

gewoon in de binnenbak als we alleen zijn (of op enkele wedstrijdruiters hun zenuwen willen werken)

we vinden het een goede oefening voor haar, leert ze van meegenomen te worden aan de hand te paard en te voet, leert ze de gangen kennen (wij gebruiken veel stemcommando's zoals stap draf galop en oh, en toestanden, begint ze die dan beetje bij beetje onder de knie te krijgen)

vroeger zouden we haar anders opgenomen hebben, het is dankzij Githa dat we haar als handpaard eens geregeld inzetten en niet direct een longe en een kopstuk en een dit en dat introduceren
roos

Bericht door roos » za 03 apr 2010, 16:23

Was niet aanvallend bedoeld hoor...ik ken genoeg mensen die een handpaard hebben in het bos of fietsen met hun paard...maar ik doe het niet ;)
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Keandra

Bericht door Keandra » za 03 apr 2010, 17:06

weet het wel hoor geen probleem

tis maar dat ze soms ~~}> er wel eens vandoor zou durven gaan, niet uit ambetantigheid maar uit deugnieterij ~~}>
nancy imka

Bericht door nancy imka » za 03 apr 2010, 19:17

Ik heb Emy in begin ook als handpaard meegenomen en dat ging super goed. Het is omdat Imka denkt dat ze ingehaald word anders had ik het nu ook zeker nog gedaan!

En fietsen heb ik ook altijd gedaan met mn paardjes. Vroeger al met mn shettie. Als ze goed opgevoed zijn moet het kunnen. Anders kan je helemaal niks met je paard want het is altijd een risico wat je neemt.

Ik vind juist lekker doen met je jonge paardje worden ze alleen maar mak van. Als ik van Emy weet dat ze iets eng vind doe ik het juist. Al is het maar om haar te laten zien dat er niks aan de hand is. Ik ga eigenlijk niks uit de weg met haar. En als ik denk bij alles ik weet niet hoe ze gaat reageren kan ik beter niks meer met haar doen want als je haar nu al niet kan houden wat dan als ze straks groot zijn denk ik dan?

Ik moet hoognodig weer eens gaan wandelen met Emy, veel te lang geleden. Vandaag was Imka aan de beurt om te gaan wandelen, maar ik zit er aan te denken om morgen met Emy even een paaswandeling te maken hihi
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
chunkymonkey

Bericht door chunkymonkey » zo 04 apr 2010, 08:45

Jack's bolletjes halster had ik hem idd kunnen aantrekken voor de foto's ipv zijn versleten weidehalstertje := .
Meneer is n echte gooische pony : heeft ondertussen al 4 halsters. Ik ben namelijk een beetje 'verslaafd' aan setjes kopen (erg I know) en voor zo'n kleintje gaat dat natuurlijk niet, dus koop ik wel ns n halstertje voor em...
Hij heeft nu zijn beroemde bolletjeshalstertje, een bruin lederen, een roze, en dit blauwe dat eigenlijk voor op de weide is bedoelt.

Ik vind fietsen met de hond al zo moeilijk, wat moet dat dan zijn met n paard erbij!? Nee ik zou het persoonlijk niet durven...
Maar onze stal zit ook aan een tamelijk drukke baan en daar is het op zich al niet aan te raden zoiets te proberen. We zijn vorig jaar met Jack wel een paar keer over deze baan gewandeld. Dat ging best OK.
alleen echt zwaar vrachtverkeer sprong hij wel van opzij. Maar de auto's daar vertragen niet. Ik liep er dan een stukje achter en deed teken om te vertragen en had vaak voor dat ze mij negeerden en gewoon snel doorreden of hun middelvinger opstaken of claxoneerden...

@ Keandra : ja het is wel een zéér lang verhaal in vorige topics : maar door de bloedworminfectie liep jack uiteindelijk bloedvergiftiging op. Dan volgde er bevangenheid en om de cirkel rond te maken peesontsteking op 2 voorbeentjes.
Ik kan het niet precies uitleggen maar het een symptoom hangt aan het andere vast bevestigde mijn DA nogmaals bij haar vorige bezoekje. Dus zonder de bloedwormen, geen peesontsteking. héél bizar, maar het is zo.
Het is ook gek dat een jong paardje op boxrust een peesontsteking oploopt. Dus het moest wel van binnenuit komen.
zeer voorzichtig mee zijn dus!
Keandra

Bericht door Keandra » zo 04 apr 2010, 10:35

ja zijn we voorzichtig mee, nu ze vrijdag die inenting gekregen heeft mocht ze vandaag en gister de weide niet op
en tot enkele weken terug ging ze lichtjes steigeren in haar stal eens ze ons zag (40cm van de grond met voorhand, dus niet heel hoog en nooit als staldeur open was of zo, dus wij waren veilig 8-) )
vanmorgen zijn we gaan controleren hoe het met hen was om ze nog wat extra hooi te geven en Jalenka was weer aan het steigeren *o/*

dus denk dat ze er bijna vanaf is, maar zowiezo krijgt ze binnen 4 weken nog een controle bloedtest om zeker te zijn

wil er wel nog iets van maken he 8-) (en weet dat dit voor Jack ook zo is, heb hier niks slechts mee in de mot, is gewoon dat ik denk dat het hier anders niet goed gaat overkomen :roll: )
roos

Bericht door roos » zo 04 apr 2010, 14:52

En toch blijf ik erbij dat fietsen gevaarlijk is Nancy, niet aanvallend op jou bedoeld hoor. Met 2 benen op de grond met je toch iets stabieler als op een fiets. Ken genoeg mensen die ongelukken ermee hebben gehad. Stel nou dat je paard opeens springt dan ga je met je fiets niet zo snel opzij.
En Dancer is goed opgevoed en 100 % verkeersmak en zelfs met hem doe ik het niet. Vindt het risico gewoon te groot.
Maar begrijp me niet verkeerd...ieder zijn ding!En zo te lezen heb je goede ervaringen ermee, dus dan moet je het zeker doen.
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
nancy imka

Bericht door nancy imka » zo 04 apr 2010, 17:35

Idd Roos ieder zn ding. Ik ben misschien wel stabieler op de fiets als lopend met die artrose enkels hihi. Had vandaag weer erg veel last dus is het wandelen helaas met Emy in de soep gevallen.... Baal wel maar goed misschien morgen!
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Elvis

Bericht door Elvis » ma 05 apr 2010, 18:40

Vandaag Elvis 1 jaar bij mij!!
Zo zag hij er een jaar geleden uit hihi..Schriel kippie!
Afbeelding
Elvis:Jeskim(zidar)XTimor

Te kort op deze aarde,maar van onschatbare waarde..
Ik zal je missen mam,je blijft voor altijd in me hart

Afbeelding
Esther

Bericht door Esther » ma 05 apr 2010, 19:47

Toen had hij toch ook nog wel redelijk body voor een jaarling, hihi..

Flower haar nieuwe halster past, een gele met bruin van HH.. Valt net wat kleiner dat het zwart met oranje halster, dus past mooier!!
Madam was vandaag ontsnapt, maar gelukkig liep ze zo achter Jeskim de stal in en kon ik haar ook zo weer pakken.. Sukkel!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Keandra

Bericht door Keandra » di 06 apr 2010, 18:38

hier is vandaag de smid geweest

en ons olijke duo is rotstraal vrij verklaart *o/*

*o/*

(jep dat had de kleine deugniet ook, vooral aan haar slechte voet, die ze als maar beter leert gebruiken, dus al niet zo slecht meer is)

Jalenka gedroeg zich zelfs voorbeeldig bij het bekappen. *o/*
vorig jaar september, liet ze het niet doen, nu doet ze het zoals een prof bijna. Nog niet helemaal als Githa maar tegen volgend jaar staat ze evengoed als Githa bijna in slaap bij het bekappen en beslaan :=
Keandra

Bericht door Keandra » wo 07 apr 2010, 17:34

We hebben vandaag Jalenka kunnen opmeten
de zoon van de stalbaas heeft een meetstok en wou het direct doen voor ons

135.5cm 'groot' eu klein

8)7

de smid zei gister dat ze maar 140cm groot zal worden
we zullen wel zien zeker

Githa was niet veel groter en die heeft de 143cm gehaald

zou eigenlijk niet gaag hebben dat ze groter wordt, 140 is groot genoeg, hebben we een mooi tweespan voor later *o/*
Daphne!

Bericht door Daphne! » wo 07 apr 2010, 17:44

Heey Keandra.
Kunnen we samen op, mijn Eachann is ook nu 1.36. Ik ga voor de 1.42, moet lukken toch?
Ben benieuwd wat Jalenka en Eachann gaan meten later als ze groot zijn, whahaha.

Tjeetje, verder ben ik hier echt weinig de laatste tijd. Weinig tijd ivm de kidzz. Saai he.

Met E en E gaat alles goed, we zijn lekker grote schoonmaak aan het houden. Marathonkarretje en sulky schoongemaakt. Staldeuren schoongespoten. Hok is opgeruimd. Bla die bla.. Al kan ik nog niet zo veel, het schiet lekker op met zijn alle.
Harold~~Ewald~~Chinouk~~Jabba~~Juweeltje~~Byoux
Daphne!

Bericht door Daphne! » do 08 apr 2010, 08:05

Heey Nancy en Desire.
Jullie komen toch ook naar de hengstenshow in Wanneperveen?
Wel gezellig, kunnen we lekker kletsen, dat lukte niet echt van de zomer met die regen op het strand he,,
nancy imka

Bericht door nancy imka » do 08 apr 2010, 20:23

@ Daphne, ja wij komen ook naar wanneperveen. Wij gaan alleen door naar Hosta daarna anders hadden we kunnen carpoolen. Had voor ons allemaal goedkoper geweest hihi.
Afbeelding

Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Daphne!

Bericht door Daphne! » vr 09 apr 2010, 09:30

Gaan jullie nog wel kijken naar de Hengstenshow? Leuk voor jullie Hosta weer te zien.
Wij hebben ons ook maar opgegeven voor het ochtendprogramma. We zijn met zijn zevenen. Al gaan we niet allemaal knippen/voorbrengen hoor.
nancy imka

Bericht door nancy imka » vr 09 apr 2010, 15:54

Ja we zijn ook bij de hengstenshow! En daarna gaan we nog even richting Hosta. Kan ook niet anders als je zo dichtbij bent
Afbeelding

Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Elvis

Bericht door Elvis » za 10 apr 2010, 08:52

Ja heb er echt zin in om naar Wanneperveen te gaan,en daarna door naar Ruinen *o/* (als het goed is).
Leren we eindelijk goed knippen :D
Leuk Daphne dat je ook komt,zo zie je maar je woont niet ver bij elkaar vandaan en waar ontmoet je elkaar?In Wanneperveen haha...
Elvis:Jeskim(zidar)XTimor

Te kort op deze aarde,maar van onschatbare waarde..
Ik zal je missen mam,je blijft voor altijd in me hart

Afbeelding
Daphne!

Bericht door Daphne! » za 10 apr 2010, 09:02

Ja inderdaad, ik zei gister ook al thuis. Apart hoor, we wonen in het westen, en we gaan naar het noorden voor het knippen/voorbrengen. En we zijn dus ook niet de enige die dat doen, haha.
Leuk Hosta weer te zien voor jullie, lekkere lange dag. We zullen wel kapot zijn als we thuis komen.

Laura en Jobke hebben Eachann en Ewald uit de drinkbakken leren drinken, goed he!
Ze waren uiteindelijk nog niet heel, elke keer mankeerder er toch weer wat aan. Uiteindelijk 2 nieuwe gekocht. 1 Nieuwe deed het ook weer niet, die heeft Sterre maar verbouwd met onderdeeltjes uit de oude, we hadden geen zin om weer helemaal terug te gaan naar Eppeljeck. Dus nu eindelijk deden ze het.
Die meiden hebben ze gister met hun smoeltjes erin gehangen, en ze drukte op de lepel, knap he, van die binkies..
Plaats reactie