B-tjes topic deel 2, wie doet er mee??

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Anouska

Re: B-tjes topic deel 2, wie doet er mee??

Bericht door Anouska » di 15 dec 2009, 19:43

Heb de bal opgeblazen en hem bij Bjørn in de longeer paddock gegooid. Hij is er doodsbang voor, whahaha, typisch gevalletje hele grote bek en heel klein hartje! Misschien kwam het wel omdat hij rose met glitters is. Morgen eens goed oppompen en in de grote paddock gooien. Hij heeft eerder met zo'n bal gespeeld.
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011

www.fitenvitaaldier.nl
kristelhans

Bericht door kristelhans » di 15 dec 2009, 20:49

Hihih ik zie het al helemaal voor me!
Keandra

Bericht door Keandra » wo 16 dec 2009, 09:31

hier weer even wat minder nieuws

maandag was de smid geweest voor nieuwe ijzers
en gister stond Githa mank links voor :n
ze liet het enkel zien in draf en na een 15 minuutjes licht werk was er al bijna niks meer van te zien _-:(
tot maandag liep ze voor met lederen zooltjes tussen hoef en ijzers en dat hoefde nu niet meer, en denk dat ze nog iets gevoelig is omdat ze nu bloot met een ijzer moet lopen terug
morgen gaan we terug controleren (even aan de longe) , als het nog niet beter is mag hij terug komen

|o
kristelhans

Bericht door kristelhans » wo 16 dec 2009, 10:14

He vervelend...hopen dat het snel beter gaat!

Ik ben aan het nakijken..VEEL! Werk van 17 klassen..pfff ben al dik over de helft gelukkig!
Anouska

Bericht door Anouska » wo 16 dec 2009, 15:11

Arme Githa :(:). We hebben er hier 1 staan, die nooit meer van de zooltjes afkomt. Als hij zonder zooltjes tussen de ijzers loopt is hij kreupel. Heeft nu zelfs zooltjes waar geen sneeuw in kan plakken.

Succes met het laatste nakijk werk Kristel!

www.fitenvitaaldier.nl
Bernadet_Bo

Bericht door Bernadet_Bo » wo 16 dec 2009, 17:19

volgens mij slopen ze allemaal dekens... dat is denk ik leuk??? Hierom probeer ik altijd maar de dekens afgesprijsd te kopen, dan blijft het nog een beetje te betalen.
Bo heeft nu een dikker deken op, die is lila met lime groen... Hahahaa staat hem wel schattig, maar deken is zo fout ( ook deze was in uitverkoop scheelde gewoon 50 euro totaal)! Me vriend vind dat ik hem voor hammer laat lopen "is toch geen meisje". Maar hij heeft het lekker warm.

Vandaag hebben we weer heerlijk buiten gereden, hij was echt super fris door de kou... briezen, wegschieten echt vanalles doen wat niet mag.... :D

Nog 2 weken en dan ga ik hem verhuizen, gaat hij weer lekker naar zijn vriendjes.. Kan hij weer lekker met ze buiten spelen, dit mis is wel op de stal waar ik nu sta.. Al dat gemeut van die meiden, durven ze allemaal niet samen los te zetten, terwijl ik dat stuk sociaal contact juist zo belangrijk vind... Ben benieuwd hoe het allemaal gaat ...!
Bo is geweldig! :D
En mijn bruine grote kerels natuurlijk ook !
Anouska

Bericht door Anouska » wo 16 dec 2009, 17:47

Bjørn stoopt gelukkig zijn eigen dekens niet. Heb 2 goede outdoor dekens van 1680 denier voor €120,- lang leven equitana.

www.fitenvitaaldier.nl
Brittlover

Bericht door Brittlover » wo 16 dec 2009, 18:43

ooh arme githa. vind het altijd sneu e weten nooit o goed wat e ermee moeten.

schiet het nakijken al een beetje op kristel

Britt is echt geweldig (dat heb ik vast al eerder gemeld) gisteren moest ik langs een grote maar dan echt een grote vrachtwagen. die was beig met het vuil aan het opruimen (met een grijparm of hoe heet o'n ding)
Britt vond het best eng om er echt naast te gaan. geef haar altijd even de tijd voor dat soort dingen en even later stond e er echt relaxt bij te kijken. en jahoor mevrouw liep er langs of het de normaalste aak van de wereld is. :+:
Brittje is een topper
zadelproef en menproef een A
knhs Z+1
kristelhans

Bericht door kristelhans » wo 16 dec 2009, 19:40

Ah, lief van Britt! Dat is wel fijn aan onze gele mormels..ze zijn niet snel van hun stuk gebracht...tenminste..over het algemeen haha!

Beer sloopt zijn eigen dekens niet maar die van anderen wel! ;).

Nakijken is aardig opgeschoten..morgen vrij en heb alles bewust op school laten liggen..heb vrijdag wat tussenuren en dan hoop ik het af te ronden..moet te doen zijn!

Net gereden...KOUD MAN! Mijn vingers en tenen vroren er af..en dat in de binnenbak. Beer was in een goed humeur maar ik kon de teugels bijna niet vasthouden..voelde me wat gefrustreerd want ik heb morgen les..heb het zo snel koud want ik heb echt 0 gram vet..irritant met dit weer man! Beetje schouder voor naar buiten en binnen gedaan maar ik ben een beetje klaar met die dingen..wil wel weer eens wat anders..morgen maar even overleg plegen met de instructrice!
Bernadet_Bo

Bericht door Bernadet_Bo » do 17 dec 2009, 09:03

Lief hoor die britt!

Het is zeker koud, en nu ligt er overal sneeuw... Een mooie dikke witte laag, wel erg mooi om te zien :)! Dat word alleen binnenbak rijden ben ik bang, want anders gaan we glijden...
Bo is geweldig! :D
En mijn bruine grote kerels natuurlijk ook !
kristelhans

Bericht door kristelhans » do 17 dec 2009, 10:47

Oooh ik ben net bij Beer geweest! MOOI daar man! Maar het sneeuwt nonstop dus een stukkie wandelen zat er niet in..moet zeggen dat ik het ook echt ijskoud heb! Instructrice belde net om de les te verzetten...ik zou aan het eind van de middag les hebben maar dan moet zij over allerlei binnenweggetjes in het donker terug..hier wordt niet echt gestrooid (helemaal niet) dus dat zag ze niet zo zitten.. Hopelijk dit weekend en anders volgende week.

Nu kerstkaarten schrijven, bleeh!
Brittlover

Bericht door Brittlover » do 17 dec 2009, 12:55

ja koud hé al dacht britt daar anders over
vanmorgen maar even in de wei gedaan de vuurwerkjonges ijn sneeuwballen aan het gooien (e lieten de paarden met rust, we komen er wel) volgens mij is dit de eerste keer dat er oveel sneeuw ligt (voor britt dan he) e at erin te bijten en eenmaal in het weiland opoek naar grasjes.
Afbeelding
Brittje is een topper
knhs Z+1
kristelhans

Bericht door kristelhans » do 17 dec 2009, 13:09

Oeh mooie foto joh! Dan ga ik ook even spammen hier!
Afbeelding
Anouska

Bericht door Anouska » do 17 dec 2009, 14:52

Hier nog geen sneeuw foto's. Stal genoot belde net om te vragen of ik wilde mesten, zo ff naar buiten. Ze had 45 minuten over 10km gedaan.

www.fitenvitaaldier.nl
Brittlover

Bericht door Brittlover » do 17 dec 2009, 15:03

ja dat is het nadeel van sneeuw...

@kristel heb jij toevallig o'n stick die je gebruikt met perelli e.d. (vroeg het me even af vanwege je touwhalster) o ja waar heb je die vandaan.
Brittje is een topper
knhs Z+1
kristelhans

Bericht door kristelhans » do 17 dec 2009, 15:09

Ik doe niet aan Parelli..heb er een boek van maar kan me niet in die dingen vinden..Heb ook geen stick dus..

Ik ben meer van Klaus Ferdinand Hempfling en Emiel Voest..dat touwhalster is ook van Emiel Voest. Hoort ook een leadrope bij..zo'n dikke, zachte witte met rode en blauwe spikkels..heeeerlijk touw voor grondwerk! Je kunt ze op de website van Voest bestellen!
MiSs_vOsj

Bericht door MiSs_vOsj » do 17 dec 2009, 15:22

Hih, heb ik dan zoooooo'n saai paard, basco vind er echt niks aan, hij doet gewoon wat hij anders ook doet en meer niet.. :=
Heb vandaag ook even wat sneeuwfoto's gemaakt maar meneer had vandaag een rothumeur, hij vond me vandaag niet zo leuk geloof ik.. O:)
Chagrijntje, pff.. constant oren in de nek en weglopen.. aaien --> nog nooit van gehoord, hij wou alleen maar eten en dat was het wel zo'n beetje..
Hoop dat hij morgen een beter dagje heeft want dan mag hij lekker aan het werk.. :P
Elvina

Bericht door Elvina » do 17 dec 2009, 17:06

Wow gave foto's! Heb geen sneeuw foto's want moet hele dag werken :(
Beauty is gisteren al onderuit gegaan, had d'r toch even in de paddock gezet maar die was een beetje hard en bevroren. Normaal doet ze niks maar er stonden dus 2 nieuwe paardjes naast dus ze deed zo gek en allemaal showen! En toen zag ze mij en kwam ze keihard aangegaloppeerd door het midden van de paddock. Tja daar lag ijs, BOEM! Ze had niks :P Daarna even gereden maar het is drama op het moment :( Zo les en ik heb geen zin, het lukt toch niet en het is zoo koud :P
Brittlover

Bericht door Brittlover » do 17 dec 2009, 17:35

onhandige beauty nou ja weet e dat ook weer.

wie weet had basco het wel koud (hollandse fjord) haha
ach ja soms hebben e o'n dag.

ben ook niet heel actief met parelli, heb een halster+leadrope
doe er wat basiswerk mee, sommige dingen vind ik een beetje vreemd en dat sla ik over :o
Brittje is een topper
knhs Z+1
kristelhans

Bericht door kristelhans » do 17 dec 2009, 19:09

Haha herkenbaar! Ik vind de friendly game wel leuk..maar sommige dingen zijn idd apart zeg maar ;).

Gelukkig heeft Beauty niks! Mijn les is verzet en daar ben ik stiekem wel blij om...TE koud!
Gesloten