Het A-tjes topic deel 2!
net ff een wandelingetje gemaakt met Karev. Ik wil morgen alleen gaan buitenrijden, maar ze wil soms onder het zadel wel eens spontaan staken, of omdraaien. En dan verbaas ik me er over hoe braaf ze mee loopt aan de hand, zoveel anders is dat toch niet??
Vriendlief er halverwege maar ff op geplant, en ook toen was ze braaf. Kwam er nog een crossmotor van achter op ons af, dus hup vriend er af , karev omgedraaid zodat ze het kon zien aankomen, en wat denk je?? GEEN KICK, haha, toppertje van me.(ik had al zoiets van oh jee, maar Karev was niet onder de indruk)
Zien hoever we morgen komen onder de man...
Vriendlief er halverwege maar ff op geplant, en ook toen was ze braaf. Kwam er nog een crossmotor van achter op ons af, dus hup vriend er af , karev omgedraaid zodat ze het kon zien aankomen, en wat denk je?? GEEN KICK, haha, toppertje van me.(ik had al zoiets van oh jee, maar Karev was niet onder de indruk)
Zien hoever we morgen komen onder de man...
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
Alies is aan de hand buiten ook heel braaf. Maar afgelopen dinsdag onder het zadel echt niet he. Maar dat staat bij dagboek.
Vandaag heb ik zo heerlijk gereden
Ze begint nu echt lekker nagevelijk te lopen. Ze heeft alleen wat moeite met het hek. Ze wil het liefst op het hek lopen en dan vooral niet op mijn been reageren. Dus ik moest been geven, geen reactie tikje bij mijn been en toen kreeg ik zeker reactie. Alies is zo lenig als maar kan. Zo op de 10 min. kreeg ik weer een bokje en hup weer aan het werk. En weer even klieren en hup weer serieus.
Zo kun je zien dat het nog een jong ding is
Vandaag heb ik zo heerlijk gereden

Zo kun je zien dat het nog een jong ding is

Liefde is..Alies Dragan Jouke
-
ik heb Anca dinsdag gereden.
Ik was alleen dus eerst effe gelongeerd. was wel nodig. Ze deed net of ze het niet begreep. Erop en ze bleef goed voorwaarts.Had ik eigenlijk niet verwacht, omdat ze niet zo'n goede conditie heeft. Maar toch effe proberen om in de hoek bij de uitgang te blijven staan en en dan inneens niet meer begrijpen wat de staphulp is. Ezel! Dus maar met het einde van mijn teugels een tikje op de schouder gegeven. Ik had geen zweep,omdat ze goed genoeg voorwaarts was, tot dat moment. Toen vaak in die hoek gestopt en weer aangestapt. Later in het midden van de 'bak'afgestapt en op stal gezet.
Ik was alleen dus eerst effe gelongeerd. was wel nodig. Ze deed net of ze het niet begreep. Erop en ze bleef goed voorwaarts.Had ik eigenlijk niet verwacht, omdat ze niet zo'n goede conditie heeft. Maar toch effe proberen om in de hoek bij de uitgang te blijven staan en en dan inneens niet meer begrijpen wat de staphulp is. Ezel! Dus maar met het einde van mijn teugels een tikje op de schouder gegeven. Ik had geen zweep,omdat ze goed genoeg voorwaarts was, tot dat moment. Toen vaak in die hoek gestopt en weer aangestapt. Later in het midden van de 'bak'afgestapt en op stal gezet.
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
Ze hebben zo snel door waar de uitgang zit
Alies en Jouke lopen bij het uitstappen zonder stuur zo naar de uitgang. Toen we Jouke net hadden ging hij ook constant bij de uitgang stil staan. Zoiets moet je wel gelijk afleren natuurlijk. Maar dat weet jij ook wel 
Succes Tamara!

Succes Tamara!
Liefde is..Alies Dragan Jouke
zo dat was ff heel anders dan ik geend ben..
van mijn vorige instr. moets ik juist mijn handen breed en laag zetten, teugels kort houden, en haar naar binnen'trekken' om haar stelling aan te laten nemen.
Nu moet ik juist mijn handen hoger houden, karev naar beneden laten gaan met het hoofd, maar wel contact houden, de hand lkaten volgen dus. Wil ze met de neus op de grond lopen, prima, zolang er contact blijft. Heb wel het idee dat dit ons beter past, het was nu eens een x geen strijd! Mijn houding viel haar gelukkig mee. Ik zit lang niet zo voorover meer, en daar ik altijd dacht dat mijn onderbenen erg wiebelden, lagen ze netjes stil. Verrassend dus. Donderdag weer les!
van mijn vorige instr. moets ik juist mijn handen breed en laag zetten, teugels kort houden, en haar naar binnen'trekken' om haar stelling aan te laten nemen.
Nu moet ik juist mijn handen hoger houden, karev naar beneden laten gaan met het hoofd, maar wel contact houden, de hand lkaten volgen dus. Wil ze met de neus op de grond lopen, prima, zolang er contact blijft. Heb wel het idee dat dit ons beter past, het was nu eens een x geen strijd! Mijn houding viel haar gelukkig mee. Ik zit lang niet zo voorover meer, en daar ik altijd dacht dat mijn onderbenen erg wiebelden, lagen ze netjes stil. Verrassend dus. Donderdag weer les!
- Reinou
- Beheerder
- Contacteer:
Klinkt goed Tamara 
Als Annelisa morgen een beetje relaxt is, stap ik er weer eens op
Laatste keer was juli vorig jaar. Heb haar vandaag voor het eerst sinds tijden los gelongeerd, ging best netjes. Er zit wel een kop op, maar ze snapte (meestal) prima wat ik bedoelde.

Als Annelisa morgen een beetje relaxt is, stap ik er weer eens op

- nientje_pjotr
- Contacteer:
Dat klinkt super tamara!
Akes is nog steeds lespony,dit gaat overigens ook heel goed.
Peter leert snel,en akes is erg geduldig met hem.
Akes is nog steeds lespony,dit gaat overigens ook heel goed.
Peter leert snel,en akes is erg geduldig met hem.
Gerrit
Cindy
http://www.ourfjordos.come2me.nl
"One more kiss and you'll be gone
On your way to dreamland..."
Rust zacht, lieve Xena.....we missen je

http://www.ourfjordos.come2me.nl
"One more kiss and you'll be gone
On your way to dreamland..."
Rust zacht, lieve Xena.....we missen je

- Thessa Keizer
Hihi, dat klinkt herkenbaar, dat heeft Aike ook wel eens hoor.Abe_ schreef:rijden met Abe gaat goed, vandaag had meneer zovel gespeeld buiten dat hij niet echt zin had om te rijden.

Groetjes Thessa en Aike

Mijn enige echte grote liefde in mijn leven, AIKE!!!!!
en Blaze mijn pennypony paardje!!
en ook Elegant, alias Schimpie, mijn knappe schimmel ruin
Ennnnnn, Joost!!
en Blaze mijn pennypony paardje!!
en ook Elegant, alias Schimpie, mijn knappe schimmel ruin
Ennnnnn, Joost!!
@Charret: Wat voor hoofdstel heb je gekocht??
@Reinou: Heb je gereden vandaag op Liesje dan?
Ben gisteren weer bij Arisca wezen kijken, gaat erg goed met haar gelukkig!
Maar ze mist mamma vreselijk, sneu om te zien...
@Reinou: Heb je gereden vandaag op Liesje dan?

Ben gisteren weer bij Arisca wezen kijken, gaat erg goed met haar gelukkig!
Maar ze mist mamma vreselijk, sneu om te zien...

Prisca en Arisca zijn mijn toppers!
http://www.freewebs.com/yessica1984
Prisca: Drageset x Yerxes x Oostman
Scapa Sports - Norwegian Fjords!!
http://www.freewebs.com/yessica1984
Prisca: Drageset x Yerxes x Oostman
Scapa Sports - Norwegian Fjords!!
super reinou!!
mijn a-tje is úber hengstig, jakkie bah. ze staat om de 5 meter te pissen, en als 1 van beide ruinen in de buurt is, komt de staart omhoog en de rug bol.
Met rijden ondervindt ik er niet veel hinder van, behalve dat ze iets sloom wordt.
en hoe zit dat met jullie a-tjes merries, vervelend tijdens de hengstigheid?
mijn a-tje is úber hengstig, jakkie bah. ze staat om de 5 meter te pissen, en als 1 van beide ruinen in de buurt is, komt de staart omhoog en de rug bol.
Met rijden ondervindt ik er niet veel hinder van, behalve dat ze iets sloom wordt.
en hoe zit dat met jullie a-tjes merries, vervelend tijdens de hengstigheid?
- Thessa Keizer
Lang leven de hengst.
Afgelopen donderdag ben ik weer voor het eerst sinds fjordcup(16jan) op Alco gaan zitten.
Dat ging eigenlijk heel erg lekker.
Vrijdag werd een ander verhaal, hij bedacht dat hij wel even door de poort kon drammen, niet dus.
Na het longeren erop, dat vond hij dus niet zo'n strak plan dus even op zijn plek gezet en rijden.
Vandaag weer een aan de gang, met opstijgen was hij supersnel vertrokken(kl*ren beest).
Maar het rijden ging super lekker.
Na afloop nog een paar keer erop en af en toen deed hij het voorbeeldig.
Het is maar goed dat hij weer aan de gang kan.
Hij vindt het ook wel erg leuk.
Afgelopen donderdag ben ik weer voor het eerst sinds fjordcup(16jan) op Alco gaan zitten.
Dat ging eigenlijk heel erg lekker.
Vrijdag werd een ander verhaal, hij bedacht dat hij wel even door de poort kon drammen, niet dus.
Na het longeren erop, dat vond hij dus niet zo'n strak plan dus even op zijn plek gezet en rijden.
Vandaag weer een aan de gang, met opstijgen was hij supersnel vertrokken(kl*ren beest).
Maar het rijden ging super lekker.
Na afloop nog een paar keer erop en af en toen deed hij het voorbeeldig.
Het is maar goed dat hij weer aan de gang kan.
Hij vindt het ook wel erg leuk.
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.