A'tjes topic

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Charret

Bericht door Charret » zo 11 nov 2007, 21:39

Ik zou vorige week vrijdag weer op Alies gaan, maar ik was ziek dus dan kon niet doorgaan helaas. Maar met dit weer is ze ook über fris dus ik heb geen haast :P

Ik zal dadelijk wat foto's van haar plaatsen op pic's plaza.
Liefde is..Alies Dragan Jouke
Annemarie

Bericht door Annemarie » ma 12 nov 2007, 07:27

Anka heeft een dip |( . Vorig weekend wat kreupel en ze heeft echt helemaaaaal geen fut. Echt heel weinig voor een 3,5 jarig paard. Nou heeft ze sowieso een heel makkelijk en flegmatiek karakter (alles op je gemakkie), maar dit vind ik ook gek. Ze is niet eens voorwaarts genoeg om uberhaupt op enig moment in galop te komen. En ze lijkt af en toe nog wat onregelmatig maar wel stuk beter als vorige week, pffff, weet het ook niet hoor, bah. Ze oogt trouwens wel prima in orde verder, protesteert niet met rijden en is echt heel lief en makkelijk in de omgang. Of zou ik soms een beetje een lui paardje hebben??
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » ma 12 nov 2007, 08:09

Klinkt als Annelisa :') Bepaalde dingen zitten gewoon in het karakter, bij Liesje iig. wel...maar als ze duidelijk minder pit heeft dan voorheen, dan zou ik het wel even in de gaten houden!
:+: Finnea, v. Timor x Woudina v. Bjorkmann :+:
Annemarie

Bericht door Annemarie » ma 12 nov 2007, 08:34

Yoline schreef:Klinkt als Annelisa :') Bepaalde dingen zitten gewoon in het karakter, bij Liesje iig. wel...maar als ze duidelijk minder pit heeft dan voorheen, dan zou ik het wel even in de gaten houden!
Ja, ik heb ook al te horen gekregen dat het merendeel waarschijnlijk in het karakter zit ja 8)7 . Reitze schijnt zelf ook niet van dat hele fanatieke geweest te zijn. En ja, ik moest ook al even aan Annelisa denken hoe je die al eerder beschreven had. Ik denk dat ik met veel afwisseling in de training te werk moet gaan in elk geval...
Bel deze week wel ff de hoefsmid voor de zekerheid, maar ja, een paard wat niet echt voorwaarts is wil af en toe ook wel eens stuntelen met zijn of haar benen.

Dat Anka trouwens minder pit heeft dan voorheen, ja wel wat, maar wat ze een keer kent / gezien heeft boeit haar na een poosje ook gewoon niet meer zo :? .
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Thessa Keizer

Bericht door Thessa Keizer » ma 12 nov 2007, 08:59

Annemarie schreef:
Yoline schreef:Klinkt als Annelisa :') Bepaalde dingen zitten gewoon in het karakter, bij Liesje iig. wel...maar als ze duidelijk minder pit heeft dan voorheen, dan zou ik het wel even in de gaten houden!
Ja, ik heb ook al te horen gekregen dat het merendeel waarschijnlijk in het karakter zit ja 8)7 . Reitze schijnt zelf ook niet van dat hele fanatieke geweest te zijn. En ja, ik moest ook al even aan Annelisa denken hoe je die al eerder beschreven had. Ik denk dat ik met veel afwisseling in de training te werk moet gaan in elk geval...
Bel deze week wel ff de hoefsmid voor de zekerheid, maar ja, een paard wat niet echt voorwaarts is wil af en toe ook wel eens stuntelen met zijn of haar benen.

Dat Anka trouwens minder pit heeft dan voorheen, ja wel wat, maar wat ze een keer kent / gezien heeft boeit haar na een poosje ook gewoon niet meer zo :? .
Hmm, ik zou haar toch maar een beetje in de gaten houden, misschien heeft ze een beetje wat extra's nodig. Aike is totaal niet zo, die heeft fut zat :)) , lekker voorwaarts enz. Dus of dat nou echt van Reitze afkomt??

Groetjes Thessa en Aike :wave:
Mijn enige echte grote liefde in mijn leven, AIKE!!!!!
en Blaze mijn pennypony paardje!!
en ook Elegant, alias Schimpie, mijn knappe schimmel ruin
Ennnnnn, Joost!!
douwina

Bericht door douwina » ma 12 nov 2007, 09:31

Yli heeft ook meer dan genoeg looplust, dus denk niet dat zozeer aan Reitze ligt ;)

Als Anka echt anders dan anders is zou ik haar even goed in de gaten houden. Eet ze nog goed? Heb je haar temperatuur ook gemeten?

't kan ook zijn dat ze een mentaal dipje heeft, ze is natuurlijk nog jong. Niet dat je lichamelijk nu echt veel van haar vraagt natuurlijk maar 't kan best zijn dat ze er mentaal wel moeite mee heeft. Misschien kun je bijvoorbeeld 3 weken even niks met haar doen? Kan ze even rustig de nieuw geleerde dingen laten bezinken en verwerken.

Ik vind zo'n time-out iig altijd vaak een hele goede uitwerking op jonge paardjes hebben :)
Afbeelding
Annemarie

Bericht door Annemarie » ma 12 nov 2007, 10:46

De vorige keer had een time-out een goede uitwerking, maar toen stond ze nog in de wei. Maar nu staan ze op stal en dan staat ze dus ook echt veel opgestald. Helemaal niets doen maakt het denk ik erger. Ik wil vanavond eens even proberen te longeren, ook om te kijken of ik haar het galopcommando op stem bij kan brengen. Misschien dat dat me met de galop gaat helpen. En me eens verdiepen in wat grondwerk voor de afwisseling.

Ze eet prima en ziet er ook meer dan goed gevuld uit haha. Ze krijgt verder geen brok, wel 2* per dag kuil.

Sinds ik trouwens een kies van hara gevonden heb, zit ze helemaal niet meer tegen het bit te duwen. Dat deed ze met rijden zo nu en dan, niet vaak, maar toch. Sinds ik de kies vond is dat helemaal over :D .
Charret

Bericht door Charret » ma 12 nov 2007, 11:54

Ik denk wel dat Douwina gelijk kan hebben. Misschien een dipje. Mensen hebben ook eerder een winterdip dan een zomerdip is het niet?

Ik ga Alies vanavond denk ik eens longeren met lichte bijzet. Kijken hoe ze daarop reageert.
Annemarie

Bericht door Annemarie » ma 12 nov 2007, 11:56

Kent Alies de commando's stap, draf en galop al aan de longe?
Charret

Bericht door Charret » ma 12 nov 2007, 13:27

Ja, dat gaat goed. De ene keer gaat de galop wat stroef, maar de ene hand is ze makkerlijker dan de andere hand.
Thessa Keizer

Bericht door Thessa Keizer » ma 12 nov 2007, 14:16

douwina schreef:Yli heeft ook meer dan genoeg looplust, dus denk niet dat zozeer aan Reitze ligt ;)

Als Anka echt anders dan anders is zou ik haar even goed in de gaten houden. Eet ze nog goed? Heb je haar temperatuur ook gemeten?

't kan ook zijn dat ze een mentaal dipje heeft, ze is natuurlijk nog jong. Niet dat je lichamelijk nu echt veel van haar vraagt natuurlijk maar 't kan best zijn dat ze er mentaal wel moeite mee heeft. Misschien kun je bijvoorbeeld 3 weken even niks met haar doen? Kan ze even rustig de nieuw geleerde dingen laten bezinken en verwerken.

Ik vind zo'n time-out iig altijd vaak een hele goede uitwerking op jonge paardjes hebben :)
Dit ben ik helemaal met je eens. Ik zet die van mij ook af en toe lekker even op rust hoor, een of twee weken andere dingen doen, knappen ze super van op. :)) Daarna pakken ze het rijden toch weer heel snel op en merk je dat ze er meteen weer zin in hebben.

Ennnnnn, Joost!!
Marijke_

Bericht door Marijke_ » ma 12 nov 2007, 14:24

Het is dan geen A'tje maar Zorro is ook erg looplustig en wakker. Ook als hij aan het werk gaat. Alex kan ik dat nog niet van zeggen maar die is van karakter ook erg actief en opgewekt dus daarvan verwacht ik een beetje hetzelfde. Dat zijn ook beiden Reitzes. Zorro is nadat hij beleerd is niet veel bereden per week, toen Jes naar Australie ging heeft hij eigenlijk vakantie gehad. Hij is in die periode met name lichamelijk heel erg veranderd nog.
Morgan!! :L
----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010
Kimmes
Contacteer:

Bericht door Kimmes » ma 12 nov 2007, 18:07

Wat vervelend van Anka. Hopelijk is het "maar" een dipje :(:)

Aran is juist super actief nu. Ik ben vorige week naar buiten geweest, maar ik zat echt op een tijdbom := Hij is gelukkig wel heel goed te houden, dus eng was het niet, maar ik heb toch maar meer gestapt, dan ik van plan was ;)
Vandaag even gelongeerd en dat ging prima :j
Annemarie

Bericht door Annemarie » di 13 nov 2007, 09:48

Anka is gewoon nog steeds niet helemaal regelmatig, kan natuurlijk ook een hoop verklaren. Heb haar gister even aan de longe gehad. In stap zie je niets, in draf ook weinig, tot je echt aanspoort, dan knikt ze linksom een beetje met het hoofd |( . Hoefsmid probeer ik nu te bellen, misschien een hoefzweer oid. In de hoef kon ik zelf verder niets vinden.

Longeren deed ze overigens uberbraaf. Eerste keer dat ik het met haar probeerde. Keurig aan de commando's stap, draf en ho. Maar ik heb nu dus maar 5 min gedaan, toen ik zag dat ze niet goed liep gelijk gestopt uiteraard.
nientje_pjotr
Contacteer:

Bericht door nientje_pjotr » di 13 nov 2007, 10:41

Wat vervelend...hopelijk kan de hoefsmid iets vinden
GerritAfbeeldingCindy
http://www.ourfjordos.come2me.nl

"One more kiss and you'll be gone
On your way to dreamland..."
Rust zacht, lieve Xena.....we missen je
;(
Annemarie

Bericht door Annemarie » di 13 nov 2007, 12:25

Hoefsmid komt vanmiddag. Helaas kan ik er zelf niet bij zijn, maar goed, heb het hele verhaal uitgelegd en hij komt in elk geval kijken.
Charret

Bericht door Charret » di 13 nov 2007, 12:46

Dat is altijd balen! Ik hoop voor je dat hij het toch kan verhelpen.
Annemarie

Bericht door Annemarie » di 13 nov 2007, 13:09

Ja, da's zeker balen en ik moet eerlijk zeggen, ik sta best wat te flipperen. Ik heb met Nisko een chronisch bevangen paard welke van het voorjaar kreupel is geweest. Gaat nu weer goed, maar blijft toch beetje oppassen en nu heb ik Anka nog niet zo lang en nu loopt die niet goed |( .
Thessa Keizer

Bericht door Thessa Keizer » di 13 nov 2007, 13:46

Bah dat is vervelend Annemarie, ik hoop dat je snel achter de oorzaak bent en dat het natuurlijk niet iets bijzonders is.

Ennnnnn, Joost!!
Esther

Bericht door Esther » di 13 nov 2007, 16:43

Hoe ging het met de bijzet met Alies??

Balen dat Anka niet zuiver loopt.. Ik hoop dat het snel opknapt!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gesloten