Wat gaan we beleven, de Ctjes worden alweer 7 in deel 14!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Ilona

Re: Wat gaan we beleven, de Ctjes worden alweer 7 in deel 14

Bericht door Ilona » vr 21 sep 2012, 12:47

Jilly schreef: Ik heb al gezien dat Ilona druk was met wilde hengsten temmen ( :P ), maar waar is de rest??
~~}> ja ja dat was wat! :P
Ben er nog, lees af en toe nog wat topics mee en dat was het ook wel.
Castor en Enzo rondom gelukkig in de wei...? Is op het moment ook niet veel meer dan een aai, een appeltje en eventueel wat gras erbij...
Betere tijden komen vast wel weer :D
Castor :L (v Topas) en Enzo de pret-terrorshet :D
the art of riding is to keep the horse between you and the ground. Afbeelding
pjotr_nientje
Contacteer:

Bericht door pjotr_nientje » ma 24 sep 2012, 11:58

Zal weer eens wat posten, want als we in dit tempo doorgaan worden ze nog echt 7 in dit topic :+ :=

Vandaag nieuwe zadeltje even gepast.
Idd 'tje' want het is een stuk kleiner dan het boomloos zadel.
Zo klein zelfs dat de beugels 2 gaten korter mochten :')
Had vandaag maar 1 gedaan,maar had nog niet echt genoeg steun ind e beugels.
Wel weer even wennen hoor zo'n boomzadel, maar hij zit heerlijk en ligt ook een stuk beter dan de oude wintec.
Moet alleen een ander singeltje halen, deze is wat te klein :') ....of cindy is te dik :x
Ik kreeg ze aan beide kanten nauwelijks op het eerste gaatje := ,zadel dus ietsjes naar voren gelegd en toen konden ze dicht.
Na 3 rondjes erop rijden kon ik er alweer vanaf,want de hoefsmid stond al voor me neus.
Volgende keer maar weer langer rijden.
Wat nu wel weer zo is....krijg gelijk weer zo'n dekjes'tic' :+

En Cindy's manen groeien lekker door, tis nu echt een hele ontplofte coupe _O-
Dankzij de regen vallen ze al wet iets opzij :P
Afbeelding
Cindy....soms is het niet erg iets moois te verliezen,het is nog altijd beter dan het nooit te hebben gehad
http://www.petnanny.simpsite.nl
Jilly

Bericht door Jilly » ma 24 sep 2012, 12:42

Ben ik stout als ik zeg dat ik het buikje van Cindy een beetje vind lijken op een drachtig buikje? O:)
Ze kijkt er wel enorm vrolijk bij haha

Ik heb vrijdag grondwerkles gehad. Was een beetje zoeken aangezien zij van vele markten thuis is en niet 1 methode volgt. We zijn mits wat aanpassingen verder gegaan waar we gebleven waren. Ik moet echt veel beter leren voelen ipv altijd kijken, maar het komt! Hay werkte heel braaf mee en er zaten al hele mooie stukken bij. Juf zag het nog helemaal zitten, gelukkig maar :P

Zaterdag relaxed stapritje gedaan met stalgenoot en gisteren nog een uurtje in de bak gereden. Hay weer super braaf en meewerkend, er zit hier iets in het water geloof ik :+
Ik had 'm nog geen 2 minuten terug in de wei staan toen het begon te drashen. Van goede timing gesproken hihi

Vandaag slaag ik maar over denk ik, wat een sto(r)m weer!
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Jilly

Bericht door Jilly » ma 24 sep 2012, 12:58

Oh trouwens... Ik ben al een hele tijd al mijn interesse in eender wat van paardenspullen kwijt. (moet je daar blij mee zijn? Ja zeker?)
Ik vind het best verontrustend dat ik niet warm of koud wordt van nieuwe collecties en dat ik denk 'eerst deze 5 halsters maar eens verslijten voor we denken aan nieuw spul'.

Portemonnee is er wel blij mee hoor :P
Ilona

Bericht door Ilona » ma 24 sep 2012, 17:06

Ja ja ik heb ook weer iets te melden! Ik heb namelijk gisteren weer een ritje met Castor gemaakt :D
Heerlijk dier toch ook. Weken een beetje sukkelen in de wei en met een ritje is het altijd gewoon weer opstappen en hobbelen.

Nu nog eens zien dat ik met Enzo ga oefenen zodat hij eens als handpaard mee kan. Dat lijkt me zo grappig. Nu nog maar niet doen...denk dat Enzo dan naar links gaat en Castor naar rechts... :P
En ik wil ook graag weer gaan karren met Castor! Plannen zat! Nu nog tijd ;)

Paardenspullen-tik is hier ook ver te zoeken. Ben compleet ofzo of gewoon tevreden momenteel haha.

Nog steeds naar je zin dus op nieuwe stek Jilly? Is het te doen qua afstand?
Jilly

Bericht door Jilly » di 25 sep 2012, 11:01

Leuk Ilona, weer een ritje gedaan!
Enzo met Castor, komt dat wel een beetje overeen qua tempo?

Ik heb het meer dan prima naar mijn zin!
De plek en de mensen zijn super geweldig. Je gaat mij niet horen zeggen dat ik die afstand leuk vind, maar het is echt wel te doen. Het lastige is dat als ik weinig tijd heb, ik ook niet zo maar even op en neer rij voor een knuffel. Maar de tijd dat ik er ben heb ik wel weer veel meer plezier in het rijden en verzorgen.
Momenteel haal ik de 4 à 5 keer per week toch wel, geen idee wat het in de winter zal geven, maar dat zien we dan wel weer.
De kudde is ook geweldig. Zijn 2 'oude' vriendjes, een grote appaloosa volbloed, 2 shetjes en vrijdag komt er nog een andalusiër ruin bij. Ben benieuwd!
Ilona

Bericht door Ilona » di 25 sep 2012, 18:48

Castor in stap, Enzo in draf. Komt prima overeen :D
Gewoon voor de leut eens beetje rondje stappen ofzo. Zie wel of het sowieso wat wordt.

4 à 5x per werk is nog niet slecht toch?!
Jilly

Bericht door Jilly » wo 26 sep 2012, 09:53

Een terrorshet met conditie, dat wordt gevaarlijk :D :P

Ik vind deze frequentie prima inderdaad. En hij doet dan ook echt elke keer wel wat. Toen hij dichterbij stond ging ik al gauw voor een knuffel en 'geen zin om te rijden'. Nu hij 24/7 op het gras staat en ik niet voor niks wil rijden werkt hij wel harder }> maar hij is enorm lief en meegaand, dus erg lijkt hij het niet te vinden!

Gisteren nog gaan longeren. Hij was zo braaf en ontspannen, heerlijk paard!
En nog heerlijker is dat in de wei, in de bak en in de stallen licht is. Wat een luxe als je een winter zonder hebt doorgebracht *o/*

Vanavond en morgen moet ik overslaan. Ze hebben nieuwe ramen geplaatst dus hoog tijd voor een grondige poetsbeurt. -O-
Ik breng m'n avonden liever anders door, maar het zo laten kan ook niet haha
Ilona

Bericht door Ilona » za 29 sep 2012, 15:09

Ik wordt soms een beetje flauw van Castor...
Staat tijdelijk een merrie naast hem in de wei, die vond het niet leuk alleen en is door de draden gegaan bij Castor en Enzo in de wei. Castor duldt om de één of andere redden slecht andere paarden in zijn wei en gaat jagen jagen jagen en laat zich daarbij ook nog eens flink meppen door zijn indringer. Weer een paar flinke hoefafdrukken rijker en hij leek ook niet helemaal rad te lopen vanmiddag... Zucht, domme knol!
Jilly

Bericht door Jilly » za 29 sep 2012, 18:16

Oei da's balen Ilona! Hay reageert ook enorm heftig op nieuwkomers, maar tot hiertoe is het gelukkig wel altijd goed gegaan.
Hopelijk gaat het gauw weer beter met Castor en blijft de buurvrouw aan de juiste kant van de draad!
ing-1970

Bericht door ing-1970 » zo 30 sep 2012, 18:15

Hehe ik ben eindelijk via annabel vd berg er achter gekomen wat voor type paard ik heb.
Het is dus type drammerd,die zijn grenzen niet kan stellen en ik als baasje die dus voor hem moet bepalen,zodat hij relaxt verder kan.
Het is zo _-:(
Zaterdag weinig gereden,maar weer eens aan de longeerlijn vast gehaakt.
Het begint rustig stappen,maar zonder signaal al gelijk willen draven,dus steeds terug halen en de rem erop,
daarna het seintje draven gegeven,wat op zich goed gaat,maar steeds tandjes harder,dus terug halen,
daar start het probleem dan,dat hij zijn kop omdraait en er tussen uit knijpt,dus even doorbijten vast houden terug trekken,echt als je dat ziet,dan denk je tjemig.
Ik moet dan zelf zo sterk zijn met terug trekken,want hij gooit zijn gewicht er tegen aan.
Na aantal malen dit spelletje gedaan te hebben,en ik en corner beide in het zweet hebben gewerkt,het punt waar de grens ligt bereikt,en een relaxt paard dravend om me heen.
Daarna nog de galop aangepakt,ook weer zijn kop omdraaien en 6 a 700 kilo vliegt er vandoor,ik longeerlijn vasthoudend en steeds weer terug trekken ook deze hapering tot een relaxt rondje gekregen.

Dit dan steeds maar weer oefenen,en Corner zijn grenzen bepalen,want hij weet het dus niet.
Als ze eenmaal die grens weten dan is hij er overheen en kan zich ontspannen.

Ze gaan maar door ,ik ben er daarna nog opgestapt,en als je denkt dat hij moe is :Z nee zelfs met draven weer steeds de handrem moeten aantrekken.

Corner mag blijven,gelukkig kan ik het handelen en heb ik een lange adem,
Afbeelding
Viv

Bericht door Viv » ma 01 okt 2012, 10:44

Heb je als eens geprobeerd zonder longeerlijn eraan te longeren (gewoon grondwerk/loswerken) dat lijkt mij iets fijner voor zijn nek. En als hij dan omdraait en de andere kant op gaat, lekker laten gaan dan is de lol er zo vanaf.
Wel de bak dan even afzetten op 20x20 dan is dat wat makkelijker voor jou en hem.

Ik heb destijds met Tjody ook zulke gevechten gehad maar dit bleek de oplossing en met Cadiz doe ik net zo. Werkt super.

Is hij ohz ook zo?
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Jilly

Bericht door Jilly » ma 01 okt 2012, 10:58

Hay was vroeger ook best een klier aan de longe, maar gelukkig ligt dat alweer een jaar of 2-3 achter ons.
Los longeren was inderdaad ook een eye-opener. Of wellicht ook omdat ik me te weinig bewust was van mijn lichaamstaal tijdens het longeren. Los gaat hij echt super fijn en reageert meteen op eender welke aanwijzing van tempowisseling of andere kant op gaan.
Aan de longe zelf gaat hij nu ook heel goed. Binnenkort starten we met de dubbele longe.

Zaterdag zijn Ines en ik op bezoek geweest bij Cilda. Ze staat echt op een fantastische plek, zo geweldig om te zien! We hebben beide nog even gereden en Ines is nog een stukje het bos in geweest. Pikt toch een beetje als je ziet wat voor leuk team ze nog steeds zijn. Maar goed, ze staat nu 100 keer beter dan bij Louis, dus al bij al heel happy!

Gisteren ben ik met stalgenoot een buitenrit gaan maken. We zijn dik 3 uur weg geweest (en niet eens veel zeer aan m'n billen, ik ga het nog gewend worden *D ). Na 1,5u kreeg ik een sms van KPN NL 'welkom in Nederland'. Gaaf om zo te voet de grens over te kunnen haha
We hebben weer een heerlijk stuk heide ontdekt en we kunnen nog veeeel verder, maar dat is voor later als we wat meer conditie hebben :+
pjotr_nientje
Contacteer:

Bericht door pjotr_nientje » ma 01 okt 2012, 11:35

Balen Ilona, hopelijk gaat het snel wat ebter tussen hun.

Fijn dat je het zo naar je zin hebt Jilly op je nieuwe stek :)
En zo heerlijk om die ritten te maken :j

Heb de knoop nu ook maar doorgehakt, cindy gaat toch echt verhuizen.
We hebben eerder dit dilemma gehad,maar uiteindelijk toch besloten om te blijven.
Financieel kon het ook nog,maar mijn ww eindigd straks en heb nog steeds geen werk :\
Ik weet niet welke lijst er langer is, die van mijn sollicitaties of die van de afwijzingen :x
Afgelopen weekend naar 2 stallingen gekeken.
1 op 50 sec rijafstand van schoonmoe,maar omdat de mensen er nog maar net wonen is er nog niks af.
En de buitenbak is vrij zwaar, en aangezien ik voorlopig alleen in de bak rijd zit me dit nogal hoog.
Ze liggen aan het drents friese wold,dus super uitrijmogelijkheid.
Prijs is niet veel.
Peter vind dat ik dit moet doen.....maar ja...dat is alleen dan voor die uitrijmogelijkheid.
Andere stal is net zo'n boertje als waar ik nu sta, alles is mogelijk in goed overleg en dat is wel fijn.
Meneer heeft 30ha land!! echt super dus en je krijgt er een stalletje bij.
Enige nadeel is dat ik ze wat aan de kleine kant vind en soms is het wat donker.
Vanaf zijn erf loopt er een zandpad naar achter naar het bos,waar je fijn kan rijden voor een paar uur.
De bak is er ook beter te doen en er is springmateriaal aanwezig.
Dit alles op 10 min afstand van schoonmoe,alleen dan ook 10 min verder dan wat we nu rijden naar het paard.
Maar ja...moest toch altijd eerst naar schoonmoe om emy weg te brengen en daar kom ik nu langs,dus rij ip niet zoveel meer als anders.

Ik denk toch dat ik voor de laatste ga,heb daar nog steeds een beter gevoel bij.
Vind het wel moeilijk om mijn huidige stal op te zeggen :\ .....ik sta er verder met veel plezier.
Cindy....soms is het niet erg iets moois te verliezen,het is nog altijd beter dan het nooit te hebben gehad
Jilly

Bericht door Jilly » ma 01 okt 2012, 12:36

Balen Janine :\ zowel van de zoektocht naar werk als van de stal...

Bij die 1ste is het lastig dat ze er nog maar net wonen. In hoeverre vinden ze die veranderingen zelf belangrijk en hoe snel kan dat? Als ze er zelf iets van willen maken en nog de financiële middelen hebben is het wel te overzien denk ik. Op mijn vorige plek moest er ook veel gebeuren om de plek het stalgeld waard te maken, maar de eigenaar had niet zo'n haast. Dat is echt hatelijk, al helemaal als je er zoveel geld voor betaald en niks voor terug krijgt...
Ik heb het zelf ook niet echt met die typische boertjes. Vaak zijn ze te makkelijk met alles en nog echt van de oude stempel en niet van mening te veranderen. Maar als de mentaliteit goed zit lijkt het wel een leuke plek. En als ze veel buiten staan is de kleine stal ook niet onoverkomelijk toch?
ing-1970

Bericht door ing-1970 » ma 01 okt 2012, 18:11

Jullie ook allemaal aan het verhuizen?
waar ik nu ben scheelt ook 25,00 minder dan met vorige,maar alle beetjes helpen.

Het gevecht met longeren heeft vandaag vruchten afgeworpen,
Corner liep als een zonnetje aan de longeerlijn,zonder een poging uit te breken zelfs.
Los is geen optie,want dan kan ik hem niet begrenzen, en de rem er aan zetten.

Ik was super trots op hem.
Afbeelding
Viv

Bericht door Viv » ma 01 okt 2012, 19:46

Tsja misschien ben ik dan een meut maar een longe is niet als rem bedoeld. Lichaamstaal werkt altijd ook zonder longe. Maar fijn dat hij het vandaag goed deed, ook wel eens lekker.

Kdiesje krijgt volgende week weer bezoek van de osteo. Hij is vorige week terwijl hij vast stond onderuit gegleden op het beton dus zn nek heeft een rare zwieper gemaakt en hij kan bijna niet meer inbuigen en nageven, dus er zitten weer wat werveltjes scheef vrees ik.

Hij heeft ook echt altijd wat, ik kijk er niet eens meer van op :D
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
ing-1970

Bericht door ing-1970 » di 02 okt 2012, 05:38

Ik heb dan net iets meer grip op hem zeg maar,longeerlijn is ook niet als handrem bedoeld,maar meer corrigeerlijn,
gebruik ook wel mijn vrije arm,hem te gebaren rustiger te lopen.
Hij moet ook leren en ik ook ,naast me te lopen aan het halster touw,hij sjokt liever achter me aan,maar zo hoort het dus niet.
Zodra hij naast me loopt straalt hij onzekerheid uit,en gaan de oren plat naar achteren.

De hoefsmid is geweest,scheur in hoef gaat al beter gelukkig.
dus fijn binnenkort weer naar buiten toe (als lukt := )
Afbeelding
pjotr_nientje
Contacteer:

Bericht door pjotr_nientje » di 02 okt 2012, 08:22

@Jilly; dat is het hem nou net, in hoeverre het ze zelf belangrijk vinden.
Ze wonen er al 7 mnd maar rijden zelf altijd in het bos.
Maar je kan niet van de klanten verwachten dat iedereen dat gaat doen.
Er moet nog teveel gebeuren.
Als je stalling aanbied en je zegt dat ze op stal kunnen,dan vind ik wel dat je minstens een paar stallen af moet hebben, maar er is dus niks af.
De buitenbak is wel groot maar loodzwaar.
Cindy zou na 1 rondje al moe zijn en ik wil haar pezen wel langer behouden..

We hebben gisteravond besloten (en al gebeld) dat we naar de 2de stal gaan.
Het voelde goed en de boer heeft zo'n beetje dezelfde mentaliteit als de boer waar we nu staan.

Aankomend weekend de huidige stal op de hoogte brengen,al doe ik dat wel met een brok in mijn keel :\
Tis zo je vertrouwde plekkie geworden na bijna 4 jaar.

ing-1970 schreef:Jullie ook allemaal aan het verhuizen?
waar ik nu ben scheelt ook 25,00 minder dan met vorige,maar alle beetjes helpen.
Bij mij scheelt het wel wat meer.
Als we er vanuit gaan dat er dit jaar weer een stalverhoging krijgen (vast wel,want dat is tot nu toe elk jaar zo) dan bespaar ik straks zo'n 90 euro per maand.
Leg daar 10 euro bij en ik kan mijn gezin,2 katten en de hond 2 weken van eten voorzien.

Ik weet hoe goed cindy het straks zal krijgen (al heeft ze het nu ook heel goed hoor) ,ze zal iig haar ogen uitkijken als ze weet waar ze terecht komt :D
Tegen die tijd komen er wel foto's :)
Jilly

Bericht door Jilly » di 02 okt 2012, 11:28

Fijn dat je er uit bent Janine!
Als die andere mensen er al 7 maanden wonen en er is nog niks gebeurd zou ik ook mijn twijfels hebben idd. Het zou kunnen dat een pensionklant een reden is om er werk van te maken, maar de kans is groot dat het blijft aanmodderen.
Alvast veel plezier op je nieuwe stek! En succes met afscheid nemen van deze plek, verhuizen is nooit leuk, maar als je het naar je zin hebt helemaal niet!

Ik ben veel duurder gegaan vorig jaar := op die stalling betaalde ik schandalig weinig, maar alles werd ook maar wat gedaan zoals het uitkwam, geen goed beheer, geen overleg en vaak ook weinig kwaliteit. Accomodatie was best leuk, maar je moet er wat mee doen ook he...
Op termijn kreeg ik wel het gevoel dat ik er enkel nog stond omdat het goedkoop was en dat was het ook niet :n Op de volgende (nu vorige :P ) stal betaalde ik 80 euro meer, en dat was het achteraf gezien hélemaal niet waard maar ja.
Nu betaal ik evenveel als op de vorige stal, maar zit er wel bij in: stal + bodembedekking en dagelijks mesten, krachtvoer, grotere en betere bak. Eigenlijk een leukere accomodatie in het algemeen.
En leukere mensen, ook niet geheel onbelangrijk :+

Ik vind het best veel geld iedere maand, maar het lukt makkelijk en voorlopig vind ik het allemaal ook nog wel waard. Maar ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat ik de rest van mijn leven min. 300 euro per maand zie verdwijnen naar het paardengedoe...
Plaats reactie