! De B'tjes gaan op volle kracht door naar deel acht!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Ilonka

Re: ! De B'tjes gaan op volle kracht door naar deel acht!

Bericht door Ilonka » zo 13 mar 2011, 09:19

Brass bijna klaar voor haar eerste wedstrijd over 2 weken. Ze had het nogal warm met haar 'deken' haar dus die er maar af gehaald.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
Keandra

Bericht door Keandra » zo 13 mar 2011, 18:50

helaba
Brass komt er goed voor zo, wel 'dikke' beentjes, lol

Githa is vandaag verwend geweest, hebben met 3 man aan haar staan tutten (flierefluiten schijnt)
manen geknipt, staart helemaal uitgeborsteld (is mooi hoor nu), staart beetje ingekort
ze komt er super voor

dan mocht ze nog even werken, Daphne was er vandaag weer bij, en zij moest dan rijden
het ging super, netjes rond gereden (bedoel niet rond van de pony maar mooie toertjes he)
juist moet het zadel dringend opgevuld worden, het verschuift voor het ogenblik continu
als het dan niet beter is (toen het aangepast werd schoof het voor geen meter, maar nu dus wel) dan laten we een zadelpas komen om een ander zadel te passen (dan kunnen die het oude mee nemen (doen ze in de winkel die ik op het oog heb om te laten komen))

Githa heeft verder nog eens mogen springen, Daphne vond dat Githa keimooi kan springen (en dat zijn woorden van een tiener) en dat ze makkelijk springt (vergeleken met haar vorige verzorgpaard, draver)
ze sprong vandaag weer vlotjes over 90cm (smalle sprong en niet veel aanloop)

Jalenka hebben we ook nog eens gemeten, 140cm, vind het netjes
truus1970
Contacteer:

Bericht door truus1970 » ma 14 mar 2011, 10:57

liefe brass, ze kijkt altijd zo lief. Ze had een dikke vacht, gezien haar beentjes.

Lukt het rijden met githa nu zelf weer. Je zou toch les krijgen om ook minder angstig te worden?

Ik ben net ff bij bink geweest. Had het idee om hem ff lekker te poetsen en te knippen, zo op mn gipsen pootje moet kunnen toch?? Nou om dat gipsen pootje ging het prima, maar men die kop wil niet. Een tolerantie nivo van 0. dus even snel een borstel over hem heen gehaald, dikke kus op z'n snoetje gegeven en weer lekker opt land gedaan.Een grote teleurstelling zo. Die kop wil nog niet hard meewerken. Heb dus ff flink de balen
Rai meis, je was een kanjer die ons veel te vroeg heeft moeten verlaten. t ga je goed op de eeuwige velden.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
Keandra

Bericht door Keandra » ma 14 mar 2011, 16:34

ik heb gewoon uitgestapt, wat al veel is *o/*
heb ook even proberen draven maar eens ze vlotter ging draven ben ik weer beginnen panikeren _-:(

we hebben nog geen tijd gehad om bij die lesgever eerst eens langs te gaan om te zien en verder af te spreken
en volgende zaterdag zal het weer niet lukken want dan gaan we een hele dag bezig zijn met voordroog binnen te brengen

Leslie is nu gaan rijden, die komt zo altijd voor _-:(
Anouska

Bericht door Anouska » ma 14 mar 2011, 19:44

Ziet er super netjes uit Tessa! +:)+
Kalle Brass met beenwarmers :D

Doe nou rustig aan Yvonne, je kunt lang last houden van een hersenschudding. :(:)

Super Sofie, je komt er wel!

Bjorn heb ik woensdag voor het laatst gereden, heeft even een paar dagen vrij (ook door omstandigheden). Morgen komt de tandarts, woensdag de hoefsmid dus een wellness week voor meneertje ;). Zaterdag kennis wezen maken op de opvang, super leuke man. Hij doet heel veel recht richten aan de hand en wil dat mij ook gaan leren, ben helemaal happy. Misschien dat ik van de week 's avonds nog ff langs ga en anders "begin" ik zaterdag.
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011

www.fitenvitaaldier.nl
Bailey

Bericht door Bailey » ma 14 mar 2011, 22:00

Wauw Tessa, wat ziet dat er goed uit!! Echt, jullie zijn prachtig samen!

Spannend Annalynn, nu jullie (of nou ja, Brass') debuut steeds dichterbij komt. Ben je nerveus, of valt dat mee?
Brass is wel sexy zo in haar bijna blootje met beenwarmertjes ;)

90 cm is hoog zeg Sofie! Wat knap van Githa. En super dat jij ook weer hebt gereden! Gewoon stapje voor stapje, dan komt het helemaal goed.

Klinkt goed Anouska, wellness week voor meneer. Fijn dat de opvang goed beviel

Ach Yvonne, wat naar dat het zelfs niet lukte even te poetsen en te tutten.. Maar echt naar je lichaam luisteren hoor, niet eigenwijs proberen te zijn, dan duurt het alleen maar langer!
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » di 15 mar 2011, 11:09

Ik heb hier niet echt iets te zoeken maar ik ga je ook nog even toespreken Yvonne. Neem alsjeblieft de tijd om goed te herstellen. Je krijgt er ongelooflijk veel spijt van als je dat niet doet. Er komt een einde aan die zwarte tunnel, heus.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Ziggy

Bericht door Ziggy » di 15 mar 2011, 13:19

Anita45 schreef:Ik heb hier niet echt iets te zoeken maar ik ga je ook nog even toespreken Yvonne. Neem alsjeblieft de tijd om goed te herstellen. Je krijgt er ongelooflijk veel spijt van als je dat niet doet. Er komt een einde aan die zwarte tunnel, heus.
Amen en ik spreek uit ervaring, heb nu nog weleens de naweeën van een hersenschudding uit 1994 ;( Omdat ik ook zo stronteigenwijs was om door te lopen
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
Anouska

Bericht door Anouska » di 15 mar 2011, 15:53

Ziggy schreef:
Anita45 schreef:Ik heb hier niet echt iets te zoeken maar ik ga je ook nog even toespreken Yvonne. Neem alsjeblieft de tijd om goed te herstellen. Je krijgt er ongelooflijk veel spijt van als je dat niet doet. Er komt een einde aan die zwarte tunnel, heus.
Amen en ik spreek uit ervaring, heb nu nog weleens de naweeën van een hersenschudding uit 1994 ;( Omdat ik ook zo stronteigenwijs was om door te lopen
Hier nog iemand die uit ervaring spreekt.

Bjorn is gecontroleerd door de tandarts en omdat ik met rijden geen problemen heb, hoeft hij in september pas. Nu ik dat geld in mijn zak heb gehouden heb ik besloten dat ik dat ene mooie hoofdstel mag kopen :D. Oude is langzaamerhand aan vervanging toe. Foto's volgen als ik hem heb.

www.fitenvitaaldier.nl
Keandra

Bericht door Keandra » wo 16 mar 2011, 15:04

volgende week komt er een andere smid voor ons duo
de smid die al jaren komt (en van wie we Githa gekocht hebben) probeer ik al weken (bijna 3) te bereiken maar de telefoon gaat wel over maar er wordt nooit opgenomen
dus vandaag beslist om naar een andere smid uit de omgeving te bellen
na 2 rinkels nam hij al op en volgende week woensdag komt hij dan ons duo hun pedicure geven
dit is de site van de smid, hij heeft zelfs het Amika paard te bekappen/beslaan, zal het niet zo'n slechte zijn zeker
http://www.hoefsmidgino.be
Elvina

Bericht door Elvina » wo 16 mar 2011, 16:30

Bedankt voor de leuke reacties :)

Leuke foto's van Brass, ze ziet er zo schattig uit! :+:

Goed Sofie dat je hebt uitgestapt! Het begin is er!

Yvonne doe je rustig aan?

Heb je al een hoofdstel op het oog Anouska? :D

Hier nog een minder charmante foto van mij (bedankt schat >;) ) maar ik vind Beauty zo knap op deze foto, en ze lijkt groot haha!

Afbeelding

Vanavond weer les *o/*
Anouska

Bericht door Anouska » wo 16 mar 2011, 22:09

Als hij Amika bekapt, zal het zeker geen verkeerde smid zijn Sofie!

Ik heb zeker een hoofdstel op het oog, zwart rond genaaid met hoge neusriem (officieel een S&T hoofdstel, heb dan dus reserve bakstuk ;))En wat betreft de hoogte van Beauty, ze is ook mooi aan de maat en jij bent (gelukkig)niet zo lang als mij (wil graag 10 cm doneren) ;)
Hoe ging de les?

www.fitenvitaaldier.nl
Elvina

Bericht door Elvina » do 17 mar 2011, 07:34

Klinkt mooi Anouska!

Hihi ik ben niet zo groot inderdaad, daarom lijkt ze groot.
Les ging goed! En ze deed ook echt super wijken! Dit vind ze nog wel moeilijk maar ze doet het steeds beter!
Vanavond groepsles dus ben benieuwd!
kristelhans

Bericht door kristelhans » do 17 mar 2011, 11:17

Zooo, even bijgelezen..veel leuke berichten, fijn!

Hier is ook alles rustig.. Huis bijna in de verkoop, denk over een week of 2 bord in de tuin. Werk gaat goed, sociale leven is bloeiend en ik zit goed in mijn vel! Heeuurlijk dus. Met Beer gaat het ook super. Volgend weekend is onze eerste officiële wedstrijd. We starten in klasse I in Kootwijkerbroek, endurance dus..zin in! Ben rustig aan op zoek naar een boom-zadel voor de Beer..even wachten tot het financieel iets stabieler is hier, maar wel leuk om alvast rond te kijken!

Beer en ik tijdens een boswandeling gisteren. Ik ben eeeiiindelijk eens groter dan hem :+ Ik sta een stuk hoger...mijn slanke reus! <3

Afbeelding
Bailey

Bericht door Bailey » do 17 mar 2011, 19:32

Klinkt goed Sofie, de hoefsmid van de sterren voor je paardjes ;)

Tessa, Beauty lijkt niet alleen groot, dat is ze ook gewoon! Wat super dat het lessen zo goed ging, hoe ging het vanavond?

Ben benieuwd Anouska naar je nieuwe hoofdstel

Poeh Kristel, Beer is een echte sportfjord zo, wat een lijntje heeft hij zeg.
Ik heb hier nog mijn westernzadel liggen, mag je altijd passen als je wilt he :)

Ik heb een klein primeurtje hier, Bailey die voor het eerst onder het zadel springt. Ben zo trots op 'm!
Afbeelding
Ilonka

Bericht door Ilonka » do 17 mar 2011, 22:23

Tjonge Beer is echt in sportmodel, mooi hoor Kris. Ik heb zin om hem volgende week weer t zien.
En Sterre gefeliciteerd met je primeur! Stoere Bailey!
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
kristelhans

Bericht door kristelhans » vr 18 mar 2011, 08:07

Dank! Ben ook heel trots op hoe hij het doet..energiebommetje! Hij krijgt deze week bak-les..gisteren weer eens 'dressuur' gedaan..mijn god, wat zijn wij harkerig! ;) Ik vooral..vanmiddag maar weer proberen en dan zaterdag en zondag nog lekker het bos in en dan krijgt meneer lekker vrij, op wat grondwerk en ontspannen dingen na..

Gaaf, Sterre! Wat zit Bailey nog dik in zijn vacht zeg! Beer is echt al superglad, ook waar ik hem niet geschoren heb.. Westernzadel..heb je die nog niet verkocht? Hmm.. voor de lange afstanden ga ik toch voor een 'gewoon' zadel..westernrijden staat op een laag pitje..de oefeningen die we in de bak doen zijn er wel op gericht maar ik rijd echt alleeeeeen maar buiten! ;) Als er weer veel vliegen zijn in het bos zullen we het bakrijden weer wat oppakken. Had ik maar een geldboom! ;)

Ik ga volgende week 4 zadels proberen..stalgenoot is dealer voor Stubben en heeft 4 korte zadels liggen. Haar paard is hetzelfde als Beer qua bouw, haar zadel ligt heel fijn op Beer, dus ze neemt volgende week even wat mee voor me om te oriënteren..fijn! Heb niet echt ervaring met Stubben maar ik vind het meestal wel mooie zadels..ze had er ook een met bruine kussens..ben benieuwd!
Keandra

Bericht door Keandra » vr 18 mar 2011, 17:37

woensdag hebben we ons zadel (vzh) binnen gedaan om te laten opvullen
ik hoop dat het dan niet meer zo gaat schuiven (beetje domme hoop maar ja)
(het schuift dus continu naar opzij en niet alleen bij opstappen, ookal dat er geregeld aangesingeld wordt)
als het dan niet beter is laten we een zadelpasser weer komen :=
geen zin in maar ik wil ook kunnen rijden
Bram

Bericht door Bram » vr 18 mar 2011, 18:39

Hallo allemaal, ben een beetje rustig maar lees wel steeds mee fijn dat het bij iedereen goed loopt over het algemeen,
ga morgen met mijn zusje naar Horses on Ice in Haarlem(Na het zien van al die IJsjes ben ik vast blij om mijn Brammetje weer te zien HI HI )
Maar zus is helemaal gek op IJsjes en het wordt vast gezellig daggie. :))
Elvina

Bericht door Elvina » vr 18 mar 2011, 19:45

Wow wat ziet Beer er goed uit zeg! En hoe krijg je z'n manen zo mooi wit en zo strak geknipt :o

Gaaf Sterre, dat jullie gesprongen hebben!

Veel plezier bij de Ijsjes :D

M'n les ging gister wel. Het was druk dus Beauty was ook druk en een beetje drammerig maar gewoon door gereden :)
Vanavond heeft ze lekker in de stromende regen buiten gestaan :P Zielig he ;)
Plaats reactie