Het aangespannen-topic
Re: Het aangespannen-topic
Hi, ik moet me hier ook maar eens melden. Wij mennen met 2 shetlanders, Juweeltje en Byoux, moeder en dochter. Vooral met mama Juweeltje, ze is echt een top-shet. Super braaf en rustig daar waar ze dat moet zijn, en lekker pittig en snel ook als dat moet. We rijden met een recreatie-marathon wagen, en een sulky. Ook al een aantal keren in het dubbelspan gehad, maar dat moeten we nog echt veel verder oefenen.
Harold van mijn zusje Sterre, is ook beleerd voor de wagen, hij heeft wel al een tuig, maar nog geen eigen wagen, maar die komt er vast wel eens.
Harold van mijn zusje Sterre, is ook beleerd voor de wagen, hij heeft wel al een tuig, maar nog geen eigen wagen, maar die komt er vast wel eens.
Harold~~Ewald~~Chinouk~~Jabba~~Juweeltje~~Byoux
Gister met Urzula weer een ritje gaan maken, vond het wel een beetje spannend, we zijn 2 keer met haar kegeltjes gaan rijden en en de laatste keer was 2.5 week geleden en dat ging niet zo... ze word in de bak een beetje heet, en dat vind ik dan weer een beetje spannend.
Dus met kriebels in de buik gaan rijden, maar jeetje wat ging ze lekker!!!!
Het is echt een buitenrijpony, volgende week is er een rit bij ons en ik wil heel graag met haar gaan meedoen, heb vorige week een nieuw tuig voor haar gekocht, nou ja 2e hands nieuw
van de week maar goed oppoetsen!
Dus met kriebels in de buik gaan rijden, maar jeetje wat ging ze lekker!!!!

Het is echt een buitenrijpony, volgende week is er een rit bij ons en ik wil heel graag met haar gaan meedoen, heb vorige week een nieuw tuig voor haar gekocht, nou ja 2e hands nieuw

van de week maar goed oppoetsen!
Tea vond het laatst weer leuk voor de wagen..
Ik kreeg de laatste tijd het idee dat er iets niet goed zat ofzo, ook met rijden, want ze kwam helemaal niet meer bij me als ik haar uit het land wilde halen. Als ze me zag liep ze naar achteren..
Maakte me er haast zorgen over..
Laatst viel het kwartje.. hihi..
Vaak als ik kom dan kom ik ook de rantsoenpaaltjes een eindje opschuiven, die staan achterin het weiland, daar staat nog wat gras.. Dus als Tea mij ziet dan denkt ze, HA Eten!! En loopt ze dus vast naar achter, hihi..
Ik kwam erachter toen ik de rantsoenpaaltjes dus weer eens ging verzetten..
Soms moet je gewoon even verder denken, hihi..
Het mennen ging op zich goed, maar het gras stond alweer veel te hoog en dan mag ik eigenlijk niet in dat land rijden.. Dat moet nog een keer gemaaid worden, dus de pret was van korte duur.
Timber was wel lekker mee, maar volgens hem was het gras ook te hoog en hij ging dus in het spoor van de wielen lopen, slimme hond!!
Ik kreeg de laatste tijd het idee dat er iets niet goed zat ofzo, ook met rijden, want ze kwam helemaal niet meer bij me als ik haar uit het land wilde halen. Als ze me zag liep ze naar achteren..
Maakte me er haast zorgen over..
Laatst viel het kwartje.. hihi..
Vaak als ik kom dan kom ik ook de rantsoenpaaltjes een eindje opschuiven, die staan achterin het weiland, daar staat nog wat gras.. Dus als Tea mij ziet dan denkt ze, HA Eten!! En loopt ze dus vast naar achter, hihi..
Ik kwam erachter toen ik de rantsoenpaaltjes dus weer eens ging verzetten..
Soms moet je gewoon even verder denken, hihi..
Het mennen ging op zich goed, maar het gras stond alweer veel te hoog en dan mag ik eigenlijk niet in dat land rijden.. Dat moet nog een keer gemaaid worden, dus de pret was van korte duur.
Timber was wel lekker mee, maar volgens hem was het gras ook te hoog en hij ging dus in het spoor van de wielen lopen, slimme hond!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gisteren een heerlijke buitenrit van ruim 30 km gemaakt, veelal over zandwegen. Het was prima menweer, maar door alle regen van de afgelopen tijd waren er hier en daar grote, diepe plassen waar Coldy eigenlijk liever niet doorheen gaat. Ik heb haar er toch door gestuurd en dat ging eigenlijk steeds gemakkelijker. Soms gingen we tot de assen van de wielen door het water... best wel diep dus. Na een aantal van zulke "waterbakken" draaide Coldy haar hoeven er niet meer voor om en stampte ze er vrolijk door.
De wagen moest na afloop wel goed afgespoten worden, want die zag eruit...
De wagen moest na afloop wel goed afgespoten worden, want die zag eruit...

-
@ Zipper; super toch dat je zo lekker gereden hebt! Vaak maak je jezelf veel drukker dan nodig is. Betrap ik mij heel af en toe ook op. 
@ Esther; Haha paarden kunnen zo slim wezen! Gelukkig had het dus niets met wat anders te maken had. Balen dat je dan weer een poosje niet kunt rijden :S Ik ben maar wat blij met de manege aan het eind van het zandpad!
@ MarjaR; Wat een goede training zo voor Coldy! Heerlijk als je ze moeiteloos door de plassen kunt sturen, altijd handig!
Vandaag was het weer dressuurtraining voor Andor. Zaterdag wedstrijd dus hij moet het echt goed doen! Gelukkig gaat het steeds beter, hij geeft steeds sneller na. En ik moet zeggen, ben zelf ook meer ontspannen en dat is denk ik wel 80% van ons probleem
Nog even een hindernisje meegepakt met oog op de marathon
Andor deed het super.
Morgen weer les van de prof-menner, wij zijn er klaar voor!

@ Esther; Haha paarden kunnen zo slim wezen! Gelukkig had het dus niets met wat anders te maken had. Balen dat je dan weer een poosje niet kunt rijden :S Ik ben maar wat blij met de manege aan het eind van het zandpad!
@ MarjaR; Wat een goede training zo voor Coldy! Heerlijk als je ze moeiteloos door de plassen kunt sturen, altijd handig!
Vandaag was het weer dressuurtraining voor Andor. Zaterdag wedstrijd dus hij moet het echt goed doen! Gelukkig gaat het steeds beter, hij geeft steeds sneller na. En ik moet zeggen, ben zelf ook meer ontspannen en dat is denk ik wel 80% van ons probleem

Morgen weer les van de prof-menner, wij zijn er klaar voor!
Andor, Bjorgard x Briggen
Mijn állerbeste, lieve vriendje
Dressuur M + 9
Vaardigheid M + 10
Dressuur M + 9
Vaardigheid M + 10
Mag ik mijn toekomstige men-fjord even tonen
Heb afgelopen weekend een tuig gekocht en wilde even passen zodat ik het eventueel terug kon brengen als de kleur of maat niet goed zou zijn.
Verder word het nu invetten en wachten tot hij oud genoeg is.

Had de leidsels even door de lichtogen gedaan zodat ik het draaien beter op kon vangen,maar hij zette eigenlijk geen stap verkeerd en liep netjes op de commando's weg,een geboren menfjord!

Heb afgelopen weekend een tuig gekocht en wilde even passen zodat ik het eventueel terug kon brengen als de kleur of maat niet goed zou zijn.
Verder word het nu invetten en wachten tot hij oud genoeg is.

Had de leidsels even door de lichtogen gedaan zodat ik het draaien beter op kon vangen,maar hij zette eigenlijk geen stap verkeerd en liep netjes op de commando's weg,een geboren menfjord!
Elvis:Jeskim(zidar)XTimor
Te kort op deze aarde,maar van onschatbare waarde..
Ik zal je missen mam,je blijft voor altijd in me hart

mooi tuig hoor!
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014
Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
-
Zeker een heel mooi tuig! En wat goed dat hij het meteen zo leuk deed
Ik zou als ik jou was alleen de leidsels door de bril doen, is wat prettiger

Dressuur M + 9
Vaardigheid M + 10
Dressuur M + 9
Vaardigheid M + 10
Ik neem aan dat er ook wel strengen bij zitten, hihi..
Gisteren toch nog even op stap geweest met Tea. Mijn vader hoefde nog niet te werken omdat het allemaal nog te nat was en het was mooi weer, dus hij wilde wel een eindje mee mennen..
Hoera!! Ik Tea uit het land gehaald, die zag eruit als een varken natuurlijk..
Ingespannen, was wat onrustig, maar ze deed het verder keurig!
Op de bok geklommen en mijn vader ging achterop zitten. Had mijn 'dressuurwagen' mee, zonder rem, had geen zin om die andere uit de stal te halen..
Tea was eigenlijk superbraaf, ze was rustig, beetje slingeren omdat ze graag haar neus achterna loopt en graag naar dingen mag kijken..
Auto's passeren was allemaal prima. Maar toen kwamen we op onze smalle landweggetjes een vrachtauto tegen.. Ik zei tegen mijnvader ga er maar even naast, want dit weet ik niet..
Wat doet die idioot, hihi, gaat naast Tea haar hoofd staan, grijpt haar strak bij de leidsles, parkeert de kar half in de greppel en blijft zo stil staan wachten, tja, toen bedacht Tea natuurlijk ook dat het wel erg spannend was.. Ik voelde haar verstrakken en ik zat er niet eens op..
Maar het ging gelukkig allemaal goed, maar mijn vader wel uitgelegd dat hij de volgende keer moet proberen om te doen alsof er niets aan de hand is.. We willen juist van de spanning af...
Verder gereden, paar lekkere drafjes gedaan, ze bleef bij de weg oversteken wachten.
Toen waren we alweer op de terugweg, Tea heeft geen ijzers onder dus korte stukjes, kon ik wel merken want toen kreeg ze er de sokken wel in, maar ik voelde maar weinig spanning, ze was nog best lekker ontspannen, draafde wel wat snel, maar op zich niet overhaast ofzo..
Op de terugweg zijn we over een zandpad gegaan, daar rijdt ik wel eens, maar met de kar met Tea nog niet gedaan omdat er op een bepaald punt een hele brede diepe sloot naast zit en als ze dan een keer schrikt en opzij springt..
Maar nu dus de stoute schoenen aan, ze was braaf, ik had controle, dus maar over het zandpad!!
We kwamen er wel achter dat er wel weer eens mag worden gesnoeid, hihi.. Jemig ik had overal spinnewebben volgens mij, hihi.. Jak!!
Maar het belangrijkste Tea nog steeds braaf.
Het laatste stuk gewoon lekker met losse teugel naar huis gestapt!! Ik was helemaal trots, zal het kwartje dan eindelijk zijn gevallen dat je niet als een dolle stier naar huis hoeft..
Ik was weer superblij met mijn paard. Wat is het toch een topper!!
Edit:
Oh ja, mijn vader zat natuurlijk zoals gewoonlijk weer te zeuren over dat hij mee moest als groom.. 'Vroeger' verteld hij dan 'hadden we nooit een groom bij ons!!'
Nee, pap, maar toen hadden ze ook nog geen auto's!! En toen was het wel weer stil achterop de wagen, hihi..
Gisteren toch nog even op stap geweest met Tea. Mijn vader hoefde nog niet te werken omdat het allemaal nog te nat was en het was mooi weer, dus hij wilde wel een eindje mee mennen..
Hoera!! Ik Tea uit het land gehaald, die zag eruit als een varken natuurlijk..
Ingespannen, was wat onrustig, maar ze deed het verder keurig!
Op de bok geklommen en mijn vader ging achterop zitten. Had mijn 'dressuurwagen' mee, zonder rem, had geen zin om die andere uit de stal te halen..

Tea was eigenlijk superbraaf, ze was rustig, beetje slingeren omdat ze graag haar neus achterna loopt en graag naar dingen mag kijken..
Auto's passeren was allemaal prima. Maar toen kwamen we op onze smalle landweggetjes een vrachtauto tegen.. Ik zei tegen mijnvader ga er maar even naast, want dit weet ik niet..
Wat doet die idioot, hihi, gaat naast Tea haar hoofd staan, grijpt haar strak bij de leidsles, parkeert de kar half in de greppel en blijft zo stil staan wachten, tja, toen bedacht Tea natuurlijk ook dat het wel erg spannend was.. Ik voelde haar verstrakken en ik zat er niet eens op..

Maar het ging gelukkig allemaal goed, maar mijn vader wel uitgelegd dat hij de volgende keer moet proberen om te doen alsof er niets aan de hand is.. We willen juist van de spanning af...
Verder gereden, paar lekkere drafjes gedaan, ze bleef bij de weg oversteken wachten.
Toen waren we alweer op de terugweg, Tea heeft geen ijzers onder dus korte stukjes, kon ik wel merken want toen kreeg ze er de sokken wel in, maar ik voelde maar weinig spanning, ze was nog best lekker ontspannen, draafde wel wat snel, maar op zich niet overhaast ofzo..
Op de terugweg zijn we over een zandpad gegaan, daar rijdt ik wel eens, maar met de kar met Tea nog niet gedaan omdat er op een bepaald punt een hele brede diepe sloot naast zit en als ze dan een keer schrikt en opzij springt..
Maar nu dus de stoute schoenen aan, ze was braaf, ik had controle, dus maar over het zandpad!!
We kwamen er wel achter dat er wel weer eens mag worden gesnoeid, hihi.. Jemig ik had overal spinnewebben volgens mij, hihi.. Jak!!
Maar het belangrijkste Tea nog steeds braaf.

Het laatste stuk gewoon lekker met losse teugel naar huis gestapt!! Ik was helemaal trots, zal het kwartje dan eindelijk zijn gevallen dat je niet als een dolle stier naar huis hoeft..

Ik was weer superblij met mijn paard. Wat is het toch een topper!!

Edit:
Oh ja, mijn vader zat natuurlijk zoals gewoonlijk weer te zeuren over dat hij mee moest als groom.. 'Vroeger' verteld hij dan 'hadden we nooit een groom bij ons!!'
Nee, pap, maar toen hadden ze ook nog geen auto's!! En toen was het wel weer stil achterop de wagen, hihi..

Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
- cowgirlwillie
- Locatie: op activiteitenboerderij "Het feestvarken" in Donkerbroek fr.
- Contacteer:
leuk om alle verhalen te lzen over mooie ritjes!
@ Esther gelukkig was je paardje bezig met het gras en niet met tegenzin over het werken.
Ik zou ook twijfelen hoor!
@elvis gaaf tuig!
@ Esther gelukkig was je paardje bezig met het gras en niet met tegenzin over het werken.
Ik zou ook twijfelen hoor!
@elvis gaaf tuig!
Als je me zoekt: ik zit op mijn roze wolk! groetjes de mama van Luuk, Sanne en Mieke!
Fijn Esther dat Tea braaf was,zie je vader al helemaal in de houdgreep staan
Alles zit uiteraad bij me tuig erbij maar was zo onhandig lopen en foto's maken met de strengen er aan vast.
Ik had de leidsels maar even vast gemaakt voor de foto hoor,ben er verder niet mee gaan rijden ofzo.Alleen wat rondjes gestapt meer niet.Verder word het tuig ingevet en weg gehangen.Maar voor de volgende keer een goed idee.

Alles zit uiteraad bij me tuig erbij maar was zo onhandig lopen en foto's maken met de strengen er aan vast.
Ik had de leidsels maar even vast gemaakt voor de foto hoor,ben er verder niet mee gaan rijden ofzo.Alleen wat rondjes gestapt meer niet.Verder word het tuig ingevet en weg gehangen.Maar voor de volgende keer een goed idee.
Elvis:Jeskim(zidar)XTimor

elvis: wat een mooi tuig.
esther: fijn he als het lekker gaat!
Vandaag het laatste stuk van de rit uitggezet, en ik ben me ervan bewust dat het zondag niet zo'n lekker weer zal zijn als vandaag, heerlijk was het!
We zijn weer met Urzula geweest en het ging weer erg lekker, echt fijn.
esther: fijn he als het lekker gaat!
Vandaag het laatste stuk van de rit uitggezet, en ik ben me ervan bewust dat het zondag niet zo'n lekker weer zal zijn als vandaag, heerlijk was het!
We zijn weer met Urzula geweest en het ging weer erg lekker, echt fijn.
vaders kunnen zó onhandig zijn Esther
Fijn dat ze Tea zo braaf was.
Er si hier zeer binnenkort weer een menrit door de bossen van Gieten. Doen vaak zo'n 50 aanspanningen aan mee, erg leuk, maar Marga is er te druk voor.

Er si hier zeer binnenkort weer een menrit door de bossen van Gieten. Doen vaak zo'n 50 aanspanningen aan mee, erg leuk, maar Marga is er te druk voor.
Baranna 13-5-2006
-
Zo Esther, das weer een hele belevenis! Haha ik zie het zo voor me met je vader, die van mij zou het zelfde doen 
Fijn dat het allemaal zo lekker ging
Vanavond weer les gehad met Andor
Ging echt heel erg goed!! Lekker een uur lang ontspannen aan het bit gelopen. Wij zijn klaar voor zaterdag, onze eerste marathon!

Fijn dat het allemaal zo lekker ging

Vanavond weer les gehad met Andor

Dressuur M + 9
Vaardigheid M + 10
Dressuur M + 9
Vaardigheid M + 10
Jeeh goedzo Es! Jullie komen er wel....
Hier schandalig lang Dieter niet meer voor de kar gehad. Meestal doe ik dat op dinsdagavond maar door slecht weer of ziekte niet geweest. (al 4 weken niet)
Maar a.s. dinsdag moet het weer als het lukt. Annabel al wel gevraagd of ze even wil helpen, Dieter wordt zo langzamerhand wat frisser en joliger en dan ben ik niet zo heel zeker van mijn zaak als het om mennen gaat. (als het eenmaal goed gaat wel hoor, maar het is vooral het begin)
Hier schandalig lang Dieter niet meer voor de kar gehad. Meestal doe ik dat op dinsdagavond maar door slecht weer of ziekte niet geweest. (al 4 weken niet)
Maar a.s. dinsdag moet het weer als het lukt. Annabel al wel gevraagd of ze even wil helpen, Dieter wordt zo langzamerhand wat frisser en joliger en dan ben ik niet zo heel zeker van mijn zaak als het om mennen gaat. (als het eenmaal goed gaat wel hoor, maar het is vooral het begin)
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)
Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
(Timor x Yanneke v. Sverre)
Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
Komt goed hoor Jan...
Zelfde grapje eigenlijk met Bink...wil hem vanmiddag eigenlijk inspannen, heeft het gister weer gehoosd, dus bak nat...op zich geen ellende, maar vind het zo zonde dat je dan gelijk weer van die moddersporen krijgt (wordt de bovenlaag zo smotsig van). Nja, kijk wel even...in ieder geval met opa even de dijk op straks, samen met Anne.
Mooi tuig trouwens Nancy..hihi hoofdstel nog zo lekker nieuw en ongevormd, maar staat m goed!
Zelfde grapje eigenlijk met Bink...wil hem vanmiddag eigenlijk inspannen, heeft het gister weer gehoosd, dus bak nat...op zich geen ellende, maar vind het zo zonde dat je dan gelijk weer van die moddersporen krijgt (wordt de bovenlaag zo smotsig van). Nja, kijk wel even...in ieder geval met opa even de dijk op straks, samen met Anne.
Mooi tuig trouwens Nancy..hihi hoofdstel nog zo lekker nieuw en ongevormd, maar staat m goed!
Geluk is de vrucht van intens werk
Mooi tuig hoor bij Elvis !
Donkerbruin denk ik zo?
Even een aantal keer rijden als hij zover is en dan zit het tuig helemaal super!
Fyn dat hij het zo goed oppakt.

Even een aantal keer rijden als hij zover is en dan zit het tuig helemaal super!
Fyn dat hij het zo goed oppakt.
Faira (Orsta X Manus)
Mennen Dressuur B+7 L+14 M+9 Vaardigheid L+10 M+1 Districtskampioen indoor Dressuur klasse L 2014
Yoep (KWPN)
Mennen Dressuur L+4 Vaardigheid +1 SGMW klasse 1 +9

Mennen Dressuur B+7 L+14 M+9 Vaardigheid L+10 M+1 Districtskampioen indoor Dressuur klasse L 2014
Yoep (KWPN)
Hoi Desiré, wat een gaaf tuig! Daar ga je straks vast veel plezier mee beleven!
Weet je wat zo maf is. Lies doet het super voor de wagen, maar ik heb nooit meer gemend na de proeven. Zo zonde. Ik kan niet. Wanneer ik dat tuig zie ben ik de weg al kwijt, hahha.
Wie komt bij les geven
Wie komt bij les geven

Liefde is..Alies Dragan Jouke
ik vind het super om mensen te helpen bij het aangespannen rijden, maar Tiel is me toch net iets te ver weg.. Sorry ! 

Faira (Orsta X Manus)
Yoep (KWPN)

Yoep (KWPN)