Voor al je avonturen en vertier, het E'tjes topic deel 4!
Re: Voor al je avonturen en vertier, het E'tjes topic deel 4
Alleen maar verstandig om het wat te spreiden, het kan als ze drie zijn ineens een hele investering zijn.. En nu kun je gewoon rustig rondkijken en heb je meer kans op een keer een leuk koopje!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
-
Bij de ruitersportzaak hier in de buurt is het deze week 'tentverkoop' . Ik ga ook een keer kijken of ik al wat dingen voor Jack op de kop kan tikken.
De laatste dagen heeft Jack een beetje last van de seizoenswissel vrees ik : hij is echt prikkelbaar en fel op sommige ogenblikken. Vanmorgen toen ik hem naar de wei bracht was t echt n stuiterbal en ik heb er dan echt weinig tot niets aan te zeggen.
Ik zet hem dan stil zeg met luide stem HO en probeer dan op n rustig tempo verder te wandelen.
Heb ook nog wat foto's genomen :

de overige plaats ik in een apart topic denk ik
De laatste dagen heeft Jack een beetje last van de seizoenswissel vrees ik : hij is echt prikkelbaar en fel op sommige ogenblikken. Vanmorgen toen ik hem naar de wei bracht was t echt n stuiterbal en ik heb er dan echt weinig tot niets aan te zeggen.
Ik zet hem dan stil zeg met luide stem HO en probeer dan op n rustig tempo verder te wandelen.
Heb ook nog wat foto's genomen :

de overige plaats ik in een apart topic denk ik

Ik denk inderdaad dat het aan het weer ligt. Eros is ook weer fris, loopt lekker te stuiteren, te bokken op het land, te springen....
Enne....... wat ziet Jack er goed uit zeg, jeetje! Mijn complimenten!!
Ook ik heb weer wat foto'tjes gemaakt vandaag..
Hij lijkt zo lief...... maar ondertussen..

Enne....... wat ziet Jack er goed uit zeg, jeetje! Mijn complimenten!!
Ook ik heb weer wat foto'tjes gemaakt vandaag..
Hij lijkt zo lief...... maar ondertussen..

Eros: Topas x Polly (v Halstor)

- nancy imka
Okey het is dan geen Etje, maar we hebben vandaag Elvis zn tuig (ook) even bij Imka opgelegd en aangezien ze het zelf nog niet online heeft gezet dacht ik alvast een voorproefje met een foto met het tuig op Imka
Ben wel erg jaloers hoor want vind het een onwijs mooi tuigje! Als ik toch eens wat meer geld zou hebben....
En tja Emy kan natuurlijk niet ontbreken in dit Etjes topic
Die grote punt oren passen er niet op
Lekker lippie 

En tja Emy kan natuurlijk niet ontbreken in dit Etjes topic

-
Deze nam ik ook nog zondag :

Hij heeft toch echt wel een groot hoofd
Dit is dus de stal waar hij in staat. Die is 3m op 3,5m, vrij groot dus. En ook zeer licht. De box links van hem daar staat dus mijn andere paardje. en zij kunnen aan elkaar ruiken en elkaar zien.
Mooie foto's van Eros en Emy

Hij heeft toch echt wel een groot hoofd

Dit is dus de stal waar hij in staat. Die is 3m op 3,5m, vrij groot dus. En ook zeer licht. De box links van hem daar staat dus mijn andere paardje. en zij kunnen aan elkaar ruiken en elkaar zien.
Mooie foto's van Eros en Emy

Misschien ben ik gewoon een zeikerd dat ik het nog niet nodig vindt met bitjes en zadels, maar iedereen moet zelf doen wat hij of zij wil hoor...
@nancy; ben altijd bang dat het oude spuiten zijn of dat ze al open zijn geweest...
@nancy; ben altijd bang dat het oude spuiten zijn of dat ze al open zijn geweest...
-
@ Roos : zadel wacht ik ook nog mee tot hij de 3 gepasseerd is hoor. En bit heb ik tot op heden ook nog niet geprobeerd.
Enige wat ik met Jack gedaan heb tot nu is een dekje opgelegd en eens n keertje peesjes omgedaan. That's it.
Verder doe ik wel poetsen, voetjes geven, wat grondwerk...
Maar ik wil absoluut niets forceren omdat hij nu zo'n achterstand opgelopen heeft door zijn ziekte en wil het echt rustig aandoen.
Enige wat ik met Jack gedaan heb tot nu is een dekje opgelegd en eens n keertje peesjes omgedaan. That's it.
Verder doe ik wel poetsen, voetjes geven, wat grondwerk...
Maar ik wil absoluut niets forceren omdat hij nu zo'n achterstand opgelopen heeft door zijn ziekte en wil het echt rustig aandoen.
Jalenka heeft nu 2 keer een bitje in gehad, zo eens snel snel
en al eens een zadel op gelegen, zo voor het liggen zo he
voor een zadel aanschaf wachten we zowiezo tot na de winter, liefst mss nog iets langer, hoop dat ze nog mooi doorgroeit deze winter, maar het wordt zowieso een boomloos zadel (de cherokee
een zwarte met paardenhoofdje is keimooi, zeker op een spierwitte fjord
, lol)
peesjes, heb ik er van Githa liggen, zullen mss eens gepast worden, maar veel kans dat die dezelfde maat hebben (HH cobs of anders pony)
nu ze naar de weide gaan, gaan we ons vooral bezig houden met grondwerk voor Jalenka, zodat ze volgend jaar zeker geen kik geeft op het inrijden (zal ze nu ook niet doen, maar is maar om zeker te zijn, zou nu toch graag ook een rijpaardje hebben, Leslie heeft een fantastische band met Githa, en ik hoop van hetzelfde te bereiken met Jalenka)
en al eens een zadel op gelegen, zo voor het liggen zo he
voor een zadel aanschaf wachten we zowiezo tot na de winter, liefst mss nog iets langer, hoop dat ze nog mooi doorgroeit deze winter, maar het wordt zowieso een boomloos zadel (de cherokee

peesjes, heb ik er van Githa liggen, zullen mss eens gepast worden, maar veel kans dat die dezelfde maat hebben (HH cobs of anders pony)
nu ze naar de weide gaan, gaan we ons vooral bezig houden met grondwerk voor Jalenka, zodat ze volgend jaar zeker geen kik geeft op het inrijden (zal ze nu ook niet doen, maar is maar om zeker te zijn, zou nu toch graag ook een rijpaardje hebben, Leslie heeft een fantastische band met Githa, en ik hoop van hetzelfde te bereiken met Jalenka)
Jeetje wat ziet Jack er goed uit joh!!
Ik heb even me tuig gepast,anders had ik hem nog kunnen omruilen dus even een foto geschoten!

Ik ben er blij mee
Ik heb even me tuig gepast,anders had ik hem nog kunnen omruilen dus even een foto geschoten!

Ik ben er blij mee

Elvis:Jeskim(zidar)XTimor
Te kort op deze aarde,maar van onschatbare waarde..
Ik zal je missen mam,je blijft voor altijd in me hart

Oja even voor de duidelijkheid,heb de teugels niet door de ringen gedaan zodat ik hem beter kon opvangen als hij begon te draaien... 

Wat een ontzettend mooi tuig! Van welk merk is'tie?

OMG, is dat mijn kleine Elvis!!!!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Waar gaat de tijd heen met die ''kleintjes''..... 

Wat toont hij dan al snel volwassen he met een tuig erop.En inderdaad Esther,nog een jaartje dan loopt hij ervoor hoop ik,tijd gaat hard.
Had alleen ze voorpluk wel even terug kunnen stoppen onder ze frontriem
,maar wilde even kijken of alles goed zat.
Had alleen ze voorpluk wel even terug kunnen stoppen onder ze frontriem

Staat hem goed Desiree! En idd wat gaat de tijd hard..nou Ekdal (mijn vader noemt hem altijd Eckdal haha)is echt mega groot...pfff zeker naast opaatje Dancer is ie helemaal BIG!!
Hier staan ze weer snachts op stal, nou Ekdal kan beter in een zwijnenstal gaan wonen..hij is zo vies op stal, Danc is schoon.
Ekdal krijgt kleuterverlening tot zomer 2011 dus die mag nog een jaar niksen
Emy doet mee toch Nanc?
Hier staan ze weer snachts op stal, nou Ekdal kan beter in een zwijnenstal gaan wonen..hij is zo vies op stal, Danc is schoon.
Ekdal krijgt kleuterverlening tot zomer 2011 dus die mag nog een jaar niksen

Wohw Desire, wat gaaf zeg Elvis als semi-volwassen boy te zien in een prachtig tuig, het gaat echt heel erg hard! Hij word groot!
Is het bruin, het is erg mooi, van welk merk is het?
(wij hebben ook al een tuig voor de jongens, maar alleen Harold heeft hem gepast, moeten we ook maar eens bij de guppies opleggen)
Is het bruin, het is erg mooi, van welk merk is het?
(wij hebben ook al een tuig voor de jongens, maar alleen Harold heeft hem gepast, moeten we ook maar eens bij de guppies opleggen)
Harold~~Ewald~~Chinouk~~Jabba~~Juweeltje~~Byoux
Eros_
Het is geen merk naar mijn weten.En het is inderdaad bruin.
Staat hem stoer hoor,bijna puppie af zo haha
Daphne_Wat een ontzettend mooi tuig! Van welk merk is'tie?
Het is geen merk naar mijn weten.En het is inderdaad bruin.

Staat hem stoer hoor,bijna puppie af zo haha

- nancy imka
Als Emy zo pup blijft wel ja, al denk ik dat het zo kort dag is om volgend jaar dan te gaan beginnen want in Juli word ze pas drie en eerder wil ik toch niet gaan beginnen en als ze dan drie is is het al weer tegen het najaar aan en kan je weer niks dus denk dat ze lekker een jaartje extra blijft lanterfantenroos schreef: Ekdal krijgt kleuterverlening tot zomer 2011 dus die mag nog een jaar niksenEmy doet mee toch Nanc?

Hoe is het hier met de wintervachtjes gesteld??
Imka en Elvis lopen gelijk op en stonden gister behoorlijk te zweten,Emy is wat minder vlug.
Verder staan ze s'nachts in de paddock en tussen de middag mogen ze de beentjes strekken in het land van de buren.Dat van on sis nog behoorlijk vochtig.
Imka en Elvis lopen gelijk op en stonden gister behoorlijk te zweten,Emy is wat minder vlug.
Verder staan ze s'nachts in de paddock en tussen de middag mogen ze de beentjes strekken in het land van de buren.Dat van on sis nog behoorlijk vochtig.

Ekdal heeft amper wintervacht of het is in vergelijking met de vacht van Dancer gewoon weinig dat kan ook