Nog 1 of al 2 jaar...onze E'tjes zijn de leukste, echt waar!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
chunkymonkey

Re: Nog 1 of al 2 jaar...onze E'tjes zijn de leukste, echt waar!

Bericht door chunkymonkey » wo 31 mar 2010, 15:46

Jammer dat die HK zo ver weg was, had héél graag willen gaan.
Is toch weer heel anders dan de HK belgië zo te zien op de foto's hoor. In NL zijn ze met die fjorden echt heel anders bezig...
Hele mooie hengsten daar, ik ben echt fan van Tootje van Amber! En van Drafur. Dat zijn echt mijn types...Dus ik hoop nog steeds dat Jack zo gaat uitgroeien.
Ik heb nog steeds geen idee hoe groot hij nu is...maar hij zal vast kleiner zijn dan de andere E-tjes, door de achterstand die meneer heeft opgelopen met zn ziekte.

Weet je hoe hij dat heeft opgelopen Roos?
Is het oog zelf gekwetst geraakt? Of enkel het ooglid? Best morgen je DA even vragen hoe en wat dan ben je gerust hé. hoop dat het meevalt!
Mijn andere paardje waar ik hierboven een foto van plaatste is trouwens blind langs 1 oog, bedoel ik verder absoluut niets mee hé :x maar ik moest er gewoon aan denken nu het over ogen ed ging.

Gisteren had ik een 'serieus' gesprek ivm Jack. Ik was er eigenlijk zelf een beetje t hard van in.
T ging er eigenlijk over wat ik van plan was met Jack te gaan doen, en waar ik ons zag binnen dit en 2 jaar. Want met zijn achterstand moet ik zeker al rekenen op een extra jaar uitgroeien. En of er uberhaupt toekomst was? En of ik hem niet beter kon 'oplappen' en dan ergens op een weide zetten als maatje/of verkopen en het stalgeld dat ik dan uitspaarde in die 2 jaar opsparen en me dan een 100% gezond paardje kopen.
Want wordt hij ooit nog wel beter en wat zal ik met hem kunnen doen?
Ik probeer eerlijk gezegd ivm Jack me te focussen op dag per dag, en niet te ver vooruit te denken, en zeker niet te denken aan de ' wat als...'.
Is moeilijk...
chunkymonkey

Bericht door chunkymonkey » do 01 apr 2010, 08:55

Zoals jullie kunnen lezen in mijn onderschrift :
Jack is vandaag jarig...hij wordt vandaag al 2 *o/* !!

Ik ga hem straks verwennen met... wat lekker hooi denk ik :(:) ... wel jammer datk hem nu niet wat lekkers kan geven. Maar een extra goede poetsbeurt en knuffelsessie dan maar!

Gisteren Jack's ' G -spot' ontdekt := ...ik was met hem wat aant kroelen en ik begon hem te krabben in zn nek, nou dat heeft ie geloof ik héél erg graag: hij wrong zn nek in alle bochten, zn mond viel open, oogjes ging helemaal dicht...was zo schattig...toen ik stopte begon hij met zn voorpootje te stampen, zo van ' doe nou verder !!!'.
Elvis

Bericht door Elvis » do 01 apr 2010, 16:29

Aan de ene kant begrijp ik heel goed dat je het met jack per dag bekijkt,maar toch nu ook wel na gaat denken met het oog op de toekomst.Hij is nu 2 jr en het is niet zeker of het een leuk rijpaardje kan gaan worden.Staat hij aan huis en kost hij niet zoveel is het niet erg om te bekijken wat het gaat worden over 2 jaar,maar om hem nu nog 2 jaar in pension te zetten en te kijken wat het gaat worden is wel een risico...Het is helemaal aan jou natuurlijk en weet heel goed dat het moeilijk is om daar een beslissing over te nemen.
Zou er lekker rustig over nadenken en misschien komt de dag vanzelf dat je weet wat je met hem doet.
Gefeliciteerd met jack zijn verjaardag trouwens :+ .Elvis moet nog een weekje of 4 wachten.
Elvis:Jeskim(zidar)XTimor

Te kort op deze aarde,maar van onschatbare waarde..
Ik zal je missen mam,je blijft voor altijd in me hart

Afbeelding
nancy imka

Bericht door nancy imka » do 01 apr 2010, 16:50

Gister was het weer zulk takke weer bij ons. Maar had toch zin om iets te gaan doen met de paardjes. Rijden... nee ik ben een mooi weer ruiter geloof ik hihi. Dus dan maar even borstelen. Imka lekker op stal geborsteld en geknufd. En toen ook Emy maar even. Maar Emy staat niet stil als je dr los in de box zet. Tenminste dat denk ik dus die had ik tussen twee touwen in de deuropening vast gezet. En de scheet bleef zo staan. Dan ben ik echt zo super blij met dat beestje! Het is zo'n lekkere knuffelkont!

@Jack fijn dat het wel goed gaat met hem. Ben wel weer eens benieuwd naar een foto topic van hem!
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Yvette_Minouk

Bericht door Yvette_Minouk » do 01 apr 2010, 17:04

@ Proficiat met Jack! Ik kan me voorstellen dat het een lastige keuze is.. waar je mss niet bij stil wil staan, maar misschien wel zou moeten. Hopelijk kom je er voor jezelf uit!

Gisteren heeft mijn moeder Evian en Eskil opgemeten en de kerels verschillen nogal in hoogte. Evian is nu net 1.42 geworden en Eskil is 1.35 (alleen tussen zijn schoft en kont zit minstens 10 cm verschil momenteel := ) Ze zijn aan het groeien, maar had niet gedacht dat ze zoveel zouden verschillen (misschien mede door die kont van Eskil :D )
roos

Bericht door roos » do 01 apr 2010, 18:03

Gelukkig valt het mee. Gisteren is de DA geweest. Oog is bekeken niks aan het hand. Ooglid is wel beschadigd, beetje pus, maar dat moet vanzelf over gaan.(wassen oid gaat ook zo lastig he)
Aangezien Ekdal al zoveel AB heeft gehad vorig jaar passen we daar een beetje mee op.
Ook nog geeent.
Verder zag Ek de DA aan komen lopen en hij keek echt zo van neee heee..niet weer die man...(deze DA heeft vorig jaar Ekdal zijn drain 2 keer daags gespoeld...)

Voor de rest heeft Danc vlechtjes, in de hoop dat ook het voorste gedeelte van zijn manen naar 1 kant wil groeien.
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Dancer Trotse mama van Jasmijn en Boy
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Dreeke schreef:Jeetje wat een langpootmug :D
roos

Bericht door roos » do 01 apr 2010, 18:05

Van harte met Jack. 2 jaar!
Gefeliciteerd!!!
het is een lastige tijd voor jullie. Je moet met de dag leven maar in de toekomst kijken is soms ook nodig, hoe lastig dat ook is. Zeker in jullie situatie. Persoonlijk vind ik ook dat je eerlijk naar je zelf moet blijven(en dat is zoooooooo moeilijk, omdat je zo om je beessie geeft)en naar Jack toe.
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Yvette_Minouk

Bericht door Yvette_Minouk » do 01 apr 2010, 18:24

Hee wat goed dat Ekdals oog wel mee valt! Altijd weer een opluchting he? Snap wel dat hij een beetje een soort van trauma opgelopen heeft van de DA. Onze Gaby peerde hem ook altijd als de DA aankwam voor de entingen, als ze die man zag wist ze al genoeg. Slimme dieren ;)
Esther

Bericht door Esther » do 01 apr 2010, 18:51

Met Tea in de andere wei rijden/mennen is een goed training voor Flower, wat kan die zich als een mongool gedragen zeg, hihi.. Gillen, racen, gelukkig trekt Tea zich er niets van aan..

Moeilijk met Jack zeg.. Als je zelf een wei had dan kun je inderdaad zeggen, ik laat hem lekker lopen, maar zo kost het een hoop geld en wat wil je.. Moeilijk hoor..

Wanneer zijn Elvis en Eachann ook alweer jarig?? Elvis niet 27 april?? Schandalig, weet ik niet eens meer..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
roos

Bericht door roos » do 01 apr 2010, 18:58

Ekdal is wel braaf met enten hoor, hij heeft zoveel prikken gehad vorig jaar(ook prikken die ik zelf heb gezet)dus hij is wel wat gewend. Maar dat spoelen zal vast geen pretje zijn geweest. Echt zo slim, hij heeft die man een jaar niet gezien zowat.
Hij vond het bot van de operatie er goed uitzien, de bobbel erop blijft, maar ach. Het is gewoon een foutje geweest in de aanleg en het is niet erfelijk.
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Elvis

Bericht door Elvis » do 01 apr 2010, 19:10

Foei Esther :D
Maar je had het goed hoor,27 april!

Gelukkig dat het met Ekdal niks ernstigs is.En dat hij er verder goed uit zag.
Elvis:Jeskim(zidar)XTimor

Te kort op deze aarde,maar van onschatbare waarde..
Ik zal je missen mam,je blijft voor altijd in me hart

Afbeelding
roos

Bericht door roos » vr 02 apr 2010, 10:14

27 april dat schiet al op...Ekdal is op 23 mei jarig!

Het wondje is nog wel een beetje viezig, maar het moet van zelf overgaan. Ik ben ook gewoon een beetje over bezorgd....komt vast goed.
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Eros

Bericht door Eros » vr 02 apr 2010, 10:45

Gefeliciteerd nog met Jack!
Eros is 14 april jarig, ook al bijna! :D

Ik lees dat het meevalt met Ekdal zijn oog, wat super!

Ik heb Eros gister gemeten... Klopt voor geen kant _O-
Zijn schoft is 1.39m nog steeds en zijn kont is 1.46m haha.

Binnenkort gaan zijn manen eraf. :o
Eros: Topas x Polly (v Halstor)

Afbeelding
Keandra

Bericht door Keandra » vr 02 apr 2010, 11:07

hier heb ik de uitslag gehad van Jalenka haar bloed en mestonderzoek

alles ok in de mest, niks gevonden, maar in het bloed zijn er wel nog tekenen van wormenaanwezigheid
dus deze avond krijgt ze een inspuiting in de spieren voor die wormen degelijk kwijt te spelen e binnen 3 weken wordt ze dan ontwormd met equest

ga dus vandaag bij Githa ook bloed laten trekken, gewoon om zeker te zijn he

verder was alles in orde

nu heeft jalenka wel iets nieuws gevonden:
ze krijgt mengeling met nog een extra schep gerst (om te verdikken, je weet wel waarom)
nu vist madam alles ervan tussen dat geen gerst is en de gerst laat ze liggen O:)

jalenka is 9 mei jarig
roos

Bericht door roos » vr 02 apr 2010, 14:24

Dancer is 5 juni jarig, 24 jaar alweer. Vanmorgen nog de bak getrokken met hem, gisteren gereden en dat ging heerlijk. (moet er wel bij zeggen hij had al de hele dag buiten gestaan dan zijn de spieren ook al los en dat scheelt toch wel op deze leeftijd)
Laat binnenkort weer de fysio komen, dan is ie weer helemaal super fit.

Wel jammer dat het elke keer weer regent, dan duurt het WEER langer voordat ze het land op kunnen / mogen. Helaas....
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Keandra

Bericht door Keandra » vr 02 apr 2010, 18:07

hier weten we welke wormen Jalenka had/heeft:
bloedwormen
-:(-

ze is net specifiek ontwormd voor bloedwormen, direct in de spieren een middeltje ingespoten gekregen
binnen 3 weken krijgt ze dan equest en een weekje erna wordt haar bloed opnieuw getrokken voor controle
Yvette_Minouk

Bericht door Yvette_Minouk » za 03 apr 2010, 06:40

Hopelijk slaat het snel aan. Bloedwormen zijn idd heel naar! Maar goed dat je haar hebt laten testen, zodat nu het meeste leed voorkomen wordt :)
chunkymonkey

Bericht door chunkymonkey » za 03 apr 2010, 08:50

Keandra schreef:hier weten we welke wormen Jalenka had/heeft:
bloedwormen
-:(-

ze is net specifiek ontwormd voor bloedwormen, direct in de spieren een middeltje ingespoten gekregen
binnen 3 weken krijgt ze dan equest en een weekje erna wordt haar bloed opnieuw getrokken voor controle
Hou haar aub goed in de gaten, je kan in het vorige E-tjes topic en in dit topic vast lezen wat voor een lijdensweg ik ondergaan heb door bloedwormen. Mijn Jack was ik bijna kwijt geweest. En hij is nu nog aan het revalideren door de infectie van bloedwormen die hij gehad heeft, en het is niet eens zeker of ik er ooit een leuk rijpaard aan zal overhouden.
Hij was altijd stipt ontwormd, maar heeft toch de infectie opgelopen omdat in de opfok op dat moment de infectiegraad zo hoog was. Ik heb hem daags voor het uitbrak bij hem, nog eens, ontwormd specifiek tegen bloedwormen maar t mocht niet baten.

Ik hoop van harte dat je ervan gespaard blijft!!

Ik heb gisteren Jack zijn manen en oortjes ( de haren in zn oortjes dan) geknipt. Dat ging eigenlijk prima, hij was heel erg braaf. Alleen dat boogje wil me maar niet lukken. Petje af voor diegene die het wel lukt!!
Ik plaats dadelijk nog ns fotos! :))

Wat fijn roos dat het wondje bij Ekdal zijn oog meevalt!
roos

Bericht door roos » za 03 apr 2010, 10:14

Vandaag zag het ooglid van Ekdal er alweer beter uit. De laatste tijd is ie ook wat rustiger geworden, maar dat zijn vaak maar periodes haha..helaas.

Sterkte met Jalenka...hopelijk is ze snel weer de oude.
Hoe is ze er zelf onder?

En ik ben benieuwd naar de Jack fotos! En zet je halster met stippen er ook maar op die is zoooooooooo gaaf :D
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Keandra

Bericht door Keandra » za 03 apr 2010, 11:49

hoe ze er zelf onder is?

niemand heeft/had het door :=

zelfs DA was verbaasd

kreeg gister avond de opmerking van Nicky (nicky's keet) dat het een hevige tante is
dus op zich is dat wel positief, de DA vond haar vorige week op gewicht, ribben te voelen waar en hoe het moet
braaf tijdens inenten en voor mestonderzoek af te nemen 8-)

ze is dus keibraaf, maar niet rustig
vorige week heeft Leslie met haar nog geoefend als handpaard, allemaal geen enkel probleem, zelfs mooi netjes mee in galop naast Githa ...

en ik wist niet dat Jack dat had door de bloedwormen
is een pak minder, heb nog niet alles van de vorige topics doorgelezen
Plaats reactie