ooooh..ik wil het! (en dan niet het oranje..maar ik wil dit doen!!!)Amber_ schreef:Haha nee ik ben juist ook van het Fluor Oranje
Je had me aangestoken haha
C'tjes gaan op les: in C'tjes-topic deel 6!
Re: C'tjes gaan op les: in C'tjes-topic deel 6!
Ilona schreef:skjede is piemel, maar dan vrouwelijk. Skjede wordt ook gebruikt als iets... Eeh 'skjede' is..

5 April heb ik mijn eerste L SGW weer, in Markelo

Ik heb alleen nu wel crossbeschermers.. in zwart

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
Ziet er erg goed uit Janna, kan geloven dat je trots bent!!
@Amber: arme Tootje, hopelijk is hij er snel overheen! Beterschapjes
@Kalmiya: denk dat ze voor de 'zwaardere' personen (al vind ik 75 kg niet echt zwaar) wel een physio pad aanraden, eentje met dubbele inlages. Verder denk ik niet dat dat een probleem zou geven.
Ik ben net terug van een leuk weekendje met vriendje. Gelijk even langs Hay gepasseerd. Die stond natuurlijk weer heerlijk in de sneeuw te stampen.
Heb de stal helemaal gedaan en hem toch maar even binnengehaald voor een poetsbeurtje. Zag ik weer een kap in z'n kop
waar hij die toch altijd haalt... Dat verzorgd, moeten we maar weer in de gaten houden. Brokkenpiloot 
@Amber: arme Tootje, hopelijk is hij er snel overheen! Beterschapjes

@Kalmiya: denk dat ze voor de 'zwaardere' personen (al vind ik 75 kg niet echt zwaar) wel een physio pad aanraden, eentje met dubbele inlages. Verder denk ik niet dat dat een probleem zou geven.
Ik ben net terug van een leuk weekendje met vriendje. Gelijk even langs Hay gepasseerd. Die stond natuurlijk weer heerlijk in de sneeuw te stampen.
Heb de stal helemaal gedaan en hem toch maar even binnengehaald voor een poetsbeurtje. Zag ik weer een kap in z'n kop

A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Hay is niet zo voorzichti als ik zo lees? Afremmen voor een hek is voor mietjes, gewoon met je hoofd er tegenaan..
Vanmiddag dan ook eindelijk weer les gehad met Castor. Was maar een halfuurtje, maar mijn lichaam voelt aan alsof ik een zware cross erop heb zitten.
M'n rug moet dus ook weer wat spieren kweken..
Castor zal ook wel spierpijn krijgen
Maar wel lekker gelest! Moet nu wat stelling gaan vragen om hem wat ronder de bochten door te krijgen. Vierkante voltes zijn vanaf nu verboden
Hij deed echt goed zijn best. Ben trots op hem.
Allebei moe en bezweet aan het einde van ons halfuurtje.
Daarna op t gemakje weer naar huis gewandeld/gestapt. Dit is ook nog een half uur..
Over 2 weken mogen we weer!
Vanmiddag dan ook eindelijk weer les gehad met Castor. Was maar een halfuurtje, maar mijn lichaam voelt aan alsof ik een zware cross erop heb zitten.
M'n rug moet dus ook weer wat spieren kweken..
Castor zal ook wel spierpijn krijgen

Maar wel lekker gelest! Moet nu wat stelling gaan vragen om hem wat ronder de bochten door te krijgen. Vierkante voltes zijn vanaf nu verboden

Hij deed echt goed zijn best. Ben trots op hem.
Allebei moe en bezweet aan het einde van ons halfuurtje.
Daarna op t gemakje weer naar huis gewandeld/gestapt. Dit is ook nog een half uur..
Over 2 weken mogen we weer!
Castor
(v Topas) en Enzo de pret-terrorshet
the art of riding is to keep the horse between you and the ground.

Het sneeuwt weer en wie heeft er weer les vanavond?????????? 
Diesje was gister gelukkig niet stijf, had weer lekker lopen stieren en klieren in de wei hoorde ik

Diesje was gister gelukkig niet stijf, had weer lekker lopen stieren en klieren in de wei hoorde ik

@Ilona: hij is idd niet zo erg voorzichtig helaas! Heb 'm al heel vaak met z'n hoofd tegen de muur oid zien lopen, dus wie weet wat er allemaal gebeurt als ik er niet ben 
Maar zit te twijfelen of het deze keer van lompigheid is. Het paard van de pensioneigenaars' dochter (
) stond voor het eerst sinds lange tijd weer in de groep. Die staat normaal altijd apart met een ander paard omdat ze dat niet aandurfden om hem bij Hay te zetten (die is ook vreselijk dominant als er eten in het spel is). Gisteren wel gedaan en mss heeft Hay nog even geprobeerd of hij het van haar kon halen? Toen ik aankwam was hij iig heel onderdanig naar haar toe, wel fijn dat hij ook eens op z'n plek wordt gezet 
Is dat te doen zo een half uur heen/teruglopen en dan nog een half uur lessen? Ik kon gaan lessen in dezelfde situatie, maar vond het precies wat too much
toch maar iemand zoeken die aan 'huis' wil komen (ik heb de accomodatie, dus waarom niet he)
Hier is het alweer aan het sneeuwen

Maar zit te twijfelen of het deze keer van lompigheid is. Het paard van de pensioneigenaars' dochter (

Is dat te doen zo een half uur heen/teruglopen en dan nog een half uur lessen? Ik kon gaan lessen in dezelfde situatie, maar vond het precies wat too much

Hier is het alweer aan het sneeuwen

- pjotr_nientje
- Contacteer:
Tis hier gelukkig nog droog...
C-tje heeft afgelopen zondag ook een soort van les gehad
Remmetje zit er nu wel aardig op en ze moet er nu maar eens aan wennen dat ik de teugels wat meer oppak.
had ik tot nu toe nog niet echt gedaan....wel contact gehouden maar nog niet verder.
Ze vond het maar vreemd
maar ze begon het wel steeds ietsjes meer te begrijpen.
Aan het eind snapte ze het, liet ze los en zocht ze mijn hand op en liep op dat moment 1 seconde aan de teugel (we hebben dit ongeveer 5 min. gedaan.)
Dat was waar ik heen wilde
al loopt ze altijd wel lekker naar beneden maar nog niet zo.
Tevens een goed moment om te stoppen en lekker de teugel te geven.
Volgende keer weer verder.
C-tje heeft afgelopen zondag ook een soort van les gehad

Remmetje zit er nu wel aardig op en ze moet er nu maar eens aan wennen dat ik de teugels wat meer oppak.
had ik tot nu toe nog niet echt gedaan....wel contact gehouden maar nog niet verder.
Ze vond het maar vreemd

Aan het eind snapte ze het, liet ze los en zocht ze mijn hand op en liep op dat moment 1 seconde aan de teugel (we hebben dit ongeveer 5 min. gedaan.)
Dat was waar ik heen wilde

Tevens een goed moment om te stoppen en lekker de teugel te geven.
Volgende keer weer verder.
Cindy....soms is het niet erg iets moois te verliezen,het is nog altijd beter dan het nooit te hebben gehad
http://www.petnanny.simpsite.nl
- pjotr_nientje
- Contacteer:
Iets te hard gejuicht
het sneeuwt hier ook alweer... 

Cindy....soms is het niet erg iets moois te verliezen,het is nog altijd beter dan het nooit te hebben gehad
Ow Ow Hay is niet zo slim
Paarden hier hebben alweer een week vakantie. Vorige week dinsdag Cas meegenomen naast de fiets, woensdag en donderdag heeft hij lekker met de dames op het landje gelopen, vrijdag gewandeld samen met Yessie en ook nog even in de bak kunnen spelen, zaterdag 1,5 uur gewandeld samen met Yessie en vanaf zondag met de dames op het landje gestaan. Morgen zien we wel weer verder.
Als het meezit hebben we zondag weer dubbele longe les!!

Paarden hier hebben alweer een week vakantie. Vorige week dinsdag Cas meegenomen naast de fiets, woensdag en donderdag heeft hij lekker met de dames op het landje gelopen, vrijdag gewandeld samen met Yessie en ook nog even in de bak kunnen spelen, zaterdag 1,5 uur gewandeld samen met Yessie en vanaf zondag met de dames op het landje gestaan. Morgen zien we wel weer verder.
Als het meezit hebben we zondag weer dubbele longe les!!
Toch nog best actieve dagen bij jullie 
Hay staat alweer een dikke week te lanterfanten in de wei. Zal blij zijn als de erge winter voorbij is zodat we eens aan de slag kunnen (en dat ook blijven).
Ben nu in contact met een meisje van Bokt voor les, heb er al een gezellig pb contact mee, denk wel dat onze visies aansluiten
Enige probleem is dat ze een half uur moet rijden, en dat voor een half uurtje les wil ik haar ook niet aan doen. Moet dus nog iemand zien te vinden waarmee ik m'n les uur mee kan delen (en dat wordt volgens mij nog moeilijker dan gedacht)

Hay staat alweer een dikke week te lanterfanten in de wei. Zal blij zijn als de erge winter voorbij is zodat we eens aan de slag kunnen (en dat ook blijven).
Ben nu in contact met een meisje van Bokt voor les, heb er al een gezellig pb contact mee, denk wel dat onze visies aansluiten

Enige probleem is dat ze een half uur moet rijden, en dat voor een half uurtje les wil ik haar ook niet aan doen. Moet dus nog iemand zien te vinden waarmee ik m'n les uur mee kan delen (en dat wordt volgens mij nog moeilijker dan gedacht)
Hoi allemaal!
Fijn te lezen dat het allemaal goed gaat met jullie Ctjes!
Wat een ellende he, die sneeuw?!
Ben het echt helemaal zat en dat terwijl wij nog gewoon kunnen rijden...
Met ons Ctje (Peer) gaat het prima!
Robbert heeft elke week een half uurtje priveles met Peer en dat gaat goed.
Vooral de galop vindt Peer erg leuk!
Het hele paspoort en overschrijfgebeuren hebben we nu geregeld en het DNA is opgestuurd naar het lab.
Dan hebben we alles tenminste compleet.
Bovendien is Peer sinds gisteren in het bezit van twee startkaarten!
Eind april is er een driedaagse KNHS bij ons op stal, dus dan doet Robbert (of ik) voor de fun mee met Peer in de B.
Alleen al goed voor de ervaring!
Hoop dat je iemand kunt vinden om je les mee te delen Jilly!
ML
Fijn te lezen dat het allemaal goed gaat met jullie Ctjes!
Wat een ellende he, die sneeuw?!
Ben het echt helemaal zat en dat terwijl wij nog gewoon kunnen rijden...
Met ons Ctje (Peer) gaat het prima!
Robbert heeft elke week een half uurtje priveles met Peer en dat gaat goed.
Vooral de galop vindt Peer erg leuk!
Het hele paspoort en overschrijfgebeuren hebben we nu geregeld en het DNA is opgestuurd naar het lab.
Dan hebben we alles tenminste compleet.
Bovendien is Peer sinds gisteren in het bezit van twee startkaarten!

Eind april is er een driedaagse KNHS bij ons op stal, dus dan doet Robbert (of ik) voor de fun mee met Peer in de B.
Alleen al goed voor de ervaring!
Hoop dat je iemand kunt vinden om je les mee te delen Jilly!

ML
Capone (KWPN), Beer en Grijze 

@ Janine, goed bezig geweest dus. Jullie zijn ook op de goede weg!
@ Lisette, ondanks zijn vakantie kan Cas in ieder geval nog wel lekker wat beweging krijgen. Beter dan dat ze weer verplicht binnen moeten blijven.
@ Jilly, het is wel te doen half uur heen, half uur les en half uur terug. Maar niet het meest ideale. Nu was hij ook wel aardig moe aan het einde van de les. Dan wandel ik het grootste stuk ook gewoon terug.
Je bent er in ieder geval wel een hoop tijd aan kwijt. Het kan nu ook alleen nog als ik 's middags vrij neem. Ik ga dit stuk echt niet in het donker afleggen. Van de ene polder naar de andere.
In het begin toen ik daar ging lessen wandelde ik heen, half uurtje les, zadel en hoofdstel liet ik dan achter. Mocht hij even rollen in de bak en wandelde ik weer terug. Later haalde ik mijn spullen op.
Toen hij wat meer op conditie was kon ik makkelijk heen en terug ook op hem rijden.
Als het een beetje mee zit (een beetje erg mee zit) dan hebben we misschien van t voorjaar of zomer een bak bij de wei.
Is dan wel in het stukje wat iemand anders huurt, maar ga dan natuurlijk héél lief vragen of ik die bak ook mag gebruiken af en toe.
Dan wil instructrice vast wel naar mij toe komen
@ Lisette, ondanks zijn vakantie kan Cas in ieder geval nog wel lekker wat beweging krijgen. Beter dan dat ze weer verplicht binnen moeten blijven.
@ Jilly, het is wel te doen half uur heen, half uur les en half uur terug. Maar niet het meest ideale. Nu was hij ook wel aardig moe aan het einde van de les. Dan wandel ik het grootste stuk ook gewoon terug.
Je bent er in ieder geval wel een hoop tijd aan kwijt. Het kan nu ook alleen nog als ik 's middags vrij neem. Ik ga dit stuk echt niet in het donker afleggen. Van de ene polder naar de andere.
In het begin toen ik daar ging lessen wandelde ik heen, half uurtje les, zadel en hoofdstel liet ik dan achter. Mocht hij even rollen in de bak en wandelde ik weer terug. Later haalde ik mijn spullen op.
Toen hij wat meer op conditie was kon ik makkelijk heen en terug ook op hem rijden.
Als het een beetje mee zit (een beetje erg mee zit) dan hebben we misschien van t voorjaar of zomer een bak bij de wei.
Is dan wel in het stukje wat iemand anders huurt, maar ga dan natuurlijk héél lief vragen of ik die bak ook mag gebruiken af en toe.
Dan wil instructrice vast wel naar mij toe komen

Castor

Ideaal lijkt me idd anders! Zo deed ik het ook toen ik leste bij Louis in de bak. Ik kon Hay daar gelukkig altijd nog wel een paar uurtjes (of een dag) achterlaten, maar ik zag altijd zo op tegen dat terug rijden!
Zou handig zijn als jij straks ook lekker 'bij huis' kan lessen! Had jij trouwens geen trailer?
@mls: gaat goed met jullie zeg!
Zou handig zijn als jij straks ook lekker 'bij huis' kan lessen! Had jij trouwens geen trailer?
@mls: gaat goed met jullie zeg!
Ik zou ook nog met de trailer kunnen gaan inderdaad.
Afgelopen zomer een paar keer gedaan. In het begin vond hij het super op de trailer, maar na 3x stond hij toch wel te rillen. Toch wel eng zo'n trailer
(en dat met 5-10 min heel rustig rijden).
Toen ben ik maar weer even gestopt met de trailer voordat hij er een trauma aan over zou houden. Nu loopt hij er wel weer vrij makkelijk op.
Ik zat er ook aan te denken om het binnenkort weer eens te proberen. Maar alleen is het ook weer zo lastig..
@mls: jullie zijn lekker op dreef met Peer. Super dat hij nog steeds zo goed bevalt.
Afgelopen zomer een paar keer gedaan. In het begin vond hij het super op de trailer, maar na 3x stond hij toch wel te rillen. Toch wel eng zo'n trailer

Toen ben ik maar weer even gestopt met de trailer voordat hij er een trauma aan over zou houden. Nu loopt hij er wel weer vrij makkelijk op.
Ik zat er ook aan te denken om het binnenkort weer eens te proberen. Maar alleen is het ook weer zo lastig..
@mls: jullie zijn lekker op dreef met Peer. Super dat hij nog steeds zo goed bevalt.
Castor

Hihi en dan vond je ons hard gaan met Diesjemls schreef: Eind april is er een driedaagse KNHS bij ons op stal, dus dan doet Robbert (of ik) voor de fun mee met Peer in de B.

HaHa, nou stel je er niet te veel bij voor hoor Viv!
We doen alleen mee voor de ervaring en de lol en zonder enige verwachting op winstpunten.
Het is dat het bij ons op stal is, en rijden doe je toch dus waarom dan niet twee proefjes rijden...
We doen alleen mee voor de ervaring en de lol en zonder enige verwachting op winstpunten.
Het is dat het bij ons op stal is, en rijden doe je toch dus waarom dan niet twee proefjes rijden...

Capone (KWPN), Beer en Grijze 

Hmm tsja ik start zelf niet officieel voor ik hem ook klaar heb voor dat niveau, ook niet voor de lol 
Tis toch een officiele KNHS-wedstrijd. maarja ben zelf ook jury dus kijk er wat anders tegenaan denk ik

Tis toch een officiele KNHS-wedstrijd. maarja ben zelf ook jury dus kijk er wat anders tegenaan denk ik

- kristelhans
Ik ga even vreemd bij jullie...haha Wat gaat die Peer hard zeg! Supergoed! En Viv, de berichten voor volgende week zijn goed..nog even en het voorjaar komt er aan!
tjonge wat zijn jullie allemaal actief zeg! Paarden die tegen de muur oplopen? *fronst wenkbrauwen*...dat is ook wat nieuws zeg.
Heb ik trouwens straks de enige C hier in het topic die niet zadelmak is? Bart heeft beloofd dat hij Cassper nog wel even zou doorpakken voor de wagen en er de weg mee opgaat (dan wil ik ook zeker mee), maar als hij hier komt, is hij dus alleen betuigd en verder nog niks.
Ik heb alleen al wel heel vlijtig een zadel gekocht (toch niet boomloos uiteindelijk)..kon het niet laten
...weet natuurlijk nog niet of het past maar ik vond het hoe dan ook helemaal geweldig...mijn eerste, eigen zadel ooit...ok..heb ponyzadels gekocht voor de shetlanders maar dat telt natuurlijk niet....
Heb ik trouwens straks de enige C hier in het topic die niet zadelmak is? Bart heeft beloofd dat hij Cassper nog wel even zou doorpakken voor de wagen en er de weg mee opgaat (dan wil ik ook zeker mee), maar als hij hier komt, is hij dus alleen betuigd en verder nog niks.
Ik heb alleen al wel heel vlijtig een zadel gekocht (toch niet boomloos uiteindelijk)..kon het niet laten

Ilona schreef:skjede is piemel, maar dan vrouwelijk. Skjede wordt ook gebruikt als iets... Eeh 'skjede' is..
Mwaah, mijn ventje is gewoon een 'beetje' lompig en bruut in de omgang (laten we hopen dat het verstand met de jaren komt hihi) en af en toe knalt hij in al z'n enthousiasme wel een met de kop tegen de muur/etensbak/... 
Volgens mij trek ik zulke beesten aan, want mijn hond doet het ook (hoe zeggen ze dat ook weer, zo beesje zo baasje?
)
Op de geboortestal van Hay waar ik nog regelmatig kom staan 3 C'tjes (naja, 1 C'tje en 2 H'tjes) ook niet zadelmak. Ze zijn allemaal beleerd voor de slee, maar verder niks. Dat wordt wachten tot m'n vriendin een herexamenloze zomer heeft. Dan beleert ze er wel weer eentje hihi

Volgens mij trek ik zulke beesten aan, want mijn hond doet het ook (hoe zeggen ze dat ook weer, zo beesje zo baasje?

Op de geboortestal van Hay waar ik nog regelmatig kom staan 3 C'tjes (naja, 1 C'tje en 2 H'tjes) ook niet zadelmak. Ze zijn allemaal beleerd voor de slee, maar verder niks. Dat wordt wachten tot m'n vriendin een herexamenloze zomer heeft. Dan beleert ze er wel weer eentje hihi