Het B-tjes topic...zag ik nergens!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Bodan

Re: Het B-tjes topic...zag ik nergens!

Bericht door Bodan » za 02 mei 2009, 20:00

@ Bernadet_Bo :Ziet er goed uit hoor! leuk paardje :))
@ kristelhans : Dankje! Bodan heeft een lekkere taart gekregen, volgens mij vond hij het 3x niets hihi :+
Spannend ja! Gaat vast wel lukken dat trailerladen, anders kan je hem altijd verleiden met een lekkere wortel
Ja dat is zo maar vind het ook altijd erg gezellig om over fjorden te praten.
@ Ilonka : Dankje.
Super dat het zo goed gaat met Brass, erg pijnlijk alleen met dat touw maar mooi dat hij bij druk op het touw stopte. :=
Bernadet_Bo

Bericht door Bernadet_Bo » za 02 mei 2009, 20:13

dank jullie, ben ook super blij me hem :D

Erg leuk om ook jullie verhalen over de b'tjes!
Bo is geweldig! :D
En mijn bruine grote kerels natuurlijk ook !
Bodan

Bericht door Bodan » za 02 mei 2009, 21:15

he hihi raar zie ineens dat er een slaappoppetje achter Bernadet_Bo staatm was niet de bedoeling
Voor de geintresseerden heb een topic van Bodan Bij PP http://www.fjordenwereld.nl/phpBB3/view ... =5&t=32866
Keandra

Bericht door Keandra » za 02 mei 2009, 21:48

heej hier een kleine update over ons Githa

ons Githa gaat vanaf morgen naar de weide, ze gaat dus de hele zomer op een mooi stukje grond staan samen met een ulsblak merrietje van een jaar, Jalenka (v Haugguten)
men zus huurt die weide en normaal kwamen haar 2 jaarlingen daarop te staan, maar 1 van haar jaarlingen, arabisch hengstje, is deze week ernstig ziek geworden en jammer genoeg konden ze er op de dierenkliniek er niks meer aan doen, maar ja een jaarling zomaar alleen op een weide plaatsen is gekkenwerk en het meisje treurt, dus heeft me zus gevraagd of wij Githa bij Jalenka wilden zetten, dus wij vandaag naar het weitje gaan kijken, is echte luxe, stalletje, mooi afgezet (moeten we dus allemaal niet meer doen, hehe), er is water (wel moeten we ervoor pompen, maar he dan gaan we elke dag wat emmertjes water pompen, we moeten er toch elke dag zijn he) lekker mooi grondwater, reeds in 2 stukken afgespannen, een rijk stuk en armer stuk, op het rijke stuk kan er ook prima gereden worden, dus moeten we enkele balken kopen en wat staanders anders zal ons Githa niet blij zijn :=
Dus Githa gaat morgen ochtend weg bij de luxe prive stal, |( om dan naar de weide te gaan voor de zomer *o/* , en tegen dat het winter wordt staat haar stalletje terug klaar op de pensionstal *o/* (vind het juist jammer dat ik men vriendinnen op stal moet missen |o

Ik heb juist nog enkele vraagjes hierover, geven jullie als je paardje de hele dag op de weide kan, nog extra eten bij zoals hooi of biks of zo? wij hebben enkel nog maar op die privestal gestaan en zij deden alles daar, de paardjes kunnen daar ook geen hele dag naar buiten want je kan er enkel wat emmers op de weide zetten en zo. de stalbaas die zei van niks meer bij te voeren, dat dat niet nodig zou zijn

groetjs
Ilona

Bericht door Ilona » zo 03 mei 2009, 10:05

Klinkt goed Annalynn! +:)+
Castor :L (v Topas) en Enzo de pret-terrorshet :D
the art of riding is to keep the horse between you and the ground. Afbeelding
Bernadet_Bo

Bericht door Bernadet_Bo » zo 03 mei 2009, 12:37

@bodan... dacht al dat je me slaapverwekkend vond ;) ...

Ik had het ook niet gezien hoor!
Bo is geweldig! :D
En mijn bruine grote kerels natuurlijk ook !
Keandra

Bericht door Keandra » zo 03 mei 2009, 16:55

heej ik heb nieuwe (tja van maximaal 1 maand oud O:) ) foto's geplaatst van Githa

ze staan hier http://www.fjordenwereld.nl/phpBB3/view ... =5&t=32887

groetjes

Githa is vandaag ook super goed en vlot verhuisd naar de weide, githa en Jalenka gaan over enkele dagen wel goede vriendjes zijn
Keandra

Bericht door Keandra » zo 03 mei 2009, 19:21

ehm ik krijg weer geen reactis op mijn foto's ;(
Ilonka

Bericht door Ilonka » ma 04 mei 2009, 08:51

:(:)
Leuke foto's hoor! (Ik kom niet elke dag op internet/fora dus reageer ook niet super vaak)

Over de Fjord die 2 passen naar voren deed en toen 500 meter in volle galop terug... Carriere gezocht in het vlakkebaan rennen.

Gisteren nog maar weer even wandelen met Brass, het was nogal onstuimig weer, Ilonk liep te gillen als een stomme idioot (laat me niet alleen, laat me niet alleen!!!) Brass ging steeds stil staan dus dan ging ik haar maar weer even een rondje 'drijven' en dan konden we weer.
Het ging echt heel lastig en ik werd ook nogal flauw van 4 stappen en weer stilstaan. Ik besloot nog twee meter en dan gaan we terug, dus Brass alvast weer stil staan, ik weer drijven ze staat half op haar achterbenen, draait zich van me weg en zet het op een lopen. Na een kleine ruk aan mijn arm wist ik dat ik haar niet ging houden en heb maar los gelaten.

Volle galop terug naar achteren, waar ik hoopte dat alles dicht zou zitten zodat ze niet het akkerland op zou rennen. Brass werd een cm of 30 kleiner, zo plat bij de grond gallopeerde ze. Ik heb zelden een paard zoveel snelheid zien maken. In volle galop Ilonk voorbij (Ehm ik was hier hoor en ben nog steeds alleeeheeen!) en door. Een meter of 50 voor het lage draad bij Floor stond ze stil, op rust, even wachten op de baas.

Heb niet eens hardgelopen, gewoon gewandeld, tja je doet er toch niets meer aan als ze zo hard gaan. Brass gepakt (Oh hallo ben jij er ook?) en maar even weer gewandeld, naar voren, draaien terug, weer naar voren. Heel braaf. Naya ik was blij dat ze naar achteren rende en niet naar voren (richting parkeerplaats en weg)
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
kristelhans

Bericht door kristelhans » ma 04 mei 2009, 09:54

Hee Ilonka, wat een racefjord! Is Brass dan eindelijk in de pubertijd? ;)

Zondag heb ik met Beer trailerladen geoefend en het ging supergoed! Eerste keer liep hij langs de plank met een grote stap..was meer van 'oeh moet ik daar op of daar langs?' Even een rondje gedraaid, weer er op af lopen en probleemloos (met megagrote stappen en hoge benen) naar binnen..even belonen en relaxen en toen in de achteruit..ook braaaafff...later nog een keer gedaan en dat ging zo mogelijk nog makkelijker! Braaf peerd! Dit was de eerste keer met mij op de trailer en ik geloof dat ie daarvoor maar eenmaal of tweemaal in de trailer is geweest..superknap van hem dus!

Ook heb ik voor de allereerste keer op zijn rug gehangen (zie foto's in pic's plaza) en dat ging ook goed! Wat is ie toch gaaf!
Ilonka

Bericht door Ilonka » ma 04 mei 2009, 19:04

Fijn Kristel! Leuk ook om je zaterdag weer eens te spreken!
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
kristelhans

Bericht door kristelhans » ma 04 mei 2009, 20:39

Ik vond het ook leuk (wel koud) haha..volgende keer meeten we op een paardenrug! (goed streven toch;) )
Bodan

Bericht door Bodan » wo 06 mei 2009, 09:57

@ bernadet_Bo : je hebt pm :)
Mrln_
Contacteer:

Bericht door Mrln_ » do 07 mei 2009, 18:47

Leuk om te horen dat Beer zo braaf is :D Ik ben het alleen niet helemaal eens met je onderschrift.. ;)
I wish you were a little smaller, not just small but really really short. So I could put you in my pocket, and carry you around all day.
kristelhans

Bericht door kristelhans » vr 08 mei 2009, 16:27

@ Mrln; hihi ach ja heel FW zal zijn of haar eigen fjord het gaafst vinden ;) Hij is superbraaf alleen heeft hij het happen ontdekt..daar wordt nu hard aan gewerkt want zijn tanden zijn niet leuk van dichtbij! Over 2,5 week woont hij hier en dan gaan we ook eindelijk hard aan het werk... nu is dat vaak nog lastig omdat ie zo ver weg staat!
LauraE

Bericht door LauraE » vr 08 mei 2009, 16:53

Hallo allemaal, ik ben hier nieuw en heb ook een B-tje, Bart met vader Jolster. Sommigen zullen mij misschien nog kennen van het B-tjes topic op bokt, waar ik overigens niet zo actief was...
Corine

Bericht door Corine » za 09 mei 2009, 21:12

Hey ik meld me weer even! Zo mega druk de laatste tijd! Maar wil wel op de hoogte blijven van al jullie avondturen! En dan lees ik gelijk dat Brass dus voor de korte baan aan het trainen is? :D

Hoi Laura!

Hier gaat het prima met Malle! Vandaag weer bijna 2 uur gereden met Malle mee aan de hand, zo heerlijk! Ze doet het super!
Ilonka

Bericht door Ilonka » za 09 mei 2009, 23:31

Fijn te lezen Corine!
Ik hoop dat tzt met Brass ook te kunnen doen. Drukke week gehad, nieuwe omheining gezet op ander stuk land (zelfde perceel maar wat verder op). Dus geen tijd voor de dames. Na Brass haar 'Ik wil vlakke baan rennen' avontuur niets gedaan tot gisteren avond, zo de wei uit gewandeld en een heel stuk het pad afgelopen (halve km) en weer terug, wat rondjes gedraaid, gestopt,
achterwaarts etc. Uitgebreid gekrabbeld, en dat terwijl het behoorijk stormde, ze wordt duidelijk al makker.
Corine

Bericht door Corine » zo 10 mei 2009, 08:57

Super Ilonka, je pakt het goed aan door er juist even geen "big deal" van te maken denk ik! Lekker dat ze al zoveel makker wordt! Doe eens een fototje! :D
Ilonka

Bericht door Ilonka » ma 11 mei 2009, 11:49

Het is zo'n nieuwsgierig dingen bang is ze ook niet! Als ik er ben wil ze aan alles zitten, ze heeft al met het het schaap en mijn heuptasje in haar mond rondgelopen. (Had net Ilonk afgezadeld na een training) Met de auto in de wei? Zij gaat niet aan de kant hoor als ze aan het grazen is.
Inmiddels kan ik haar best makkelijk aaien en mee nemen aan het touw, kijk het echte werk is het niet, maar ze is inmiddels zo makkelijk aan het worden dat ze net als Ilonk los op het pad mag grazen buiten de wei.
Gesloten