heej hier een kleine update over ons Githa
ons Githa gaat vanaf morgen naar de weide, ze gaat dus de hele zomer op een mooi stukje grond staan samen met een ulsblak merrietje van een jaar, Jalenka (v Haugguten)
men zus huurt die weide en normaal kwamen haar 2 jaarlingen daarop te staan, maar 1 van haar jaarlingen, arabisch hengstje, is deze week ernstig ziek geworden en jammer genoeg konden ze er op de dierenkliniek er niks meer aan doen, maar ja een jaarling zomaar alleen op een weide plaatsen is gekkenwerk en het meisje treurt, dus heeft me zus gevraagd of wij Githa bij Jalenka wilden zetten, dus wij vandaag naar het weitje gaan kijken, is echte luxe, stalletje, mooi afgezet (moeten we dus allemaal niet meer doen, hehe), er is water (wel moeten we ervoor pompen, maar he dan gaan we elke dag wat emmertjes water pompen, we moeten er toch elke dag zijn he) lekker mooi grondwater, reeds in 2 stukken afgespannen, een rijk stuk en armer stuk, op het rijke stuk kan er ook prima gereden worden, dus moeten we enkele balken kopen en wat staanders anders zal ons Githa niet blij zijn
Dus Githa gaat morgen ochtend weg bij de luxe prive stal,

om dan naar de weide te gaan voor de zomer

, en tegen dat het winter wordt staat haar stalletje terug klaar op de pensionstal

(vind het juist jammer dat ik men vriendinnen op stal moet missen
Ik heb juist nog enkele vraagjes hierover, geven jullie als je paardje de hele dag op de weide kan, nog extra eten bij zoals hooi of biks of zo? wij hebben enkel nog maar op die privestal gestaan en zij deden alles daar, de paardjes kunnen daar ook geen hele dag naar buiten want je kan er enkel wat emmers op de weide zetten en zo. de stalbaas die zei van niks meer bij te voeren, dat dat niet nodig zou zijn
groetjs