Bericht
door Bella » wo 07 nov 2007, 19:19
Gister weer gemend met Amor. Een reinar en jeetje hoé...zó ontzettend soepel diertje, kan zich echt in alle hoeken wringen. Bij wijze van spreke zn hoofd naar links buigen en dan stug rechtdoor lopen of nog beter een bochtje naar rechts draaien, met flink tempo. Begon echt met een bommetje die liefst de max. aanvaardbare snelheid flink overschreed, maar na het iets strakker doen van de kinketting kon ik toch nog heerlijk rijden, ontspannen en m ook goed rechtstellen. (hij heeft de neiging in de bochten zn hoofd naar de bakrand te buigen en dan flink hard over zijn binnenschouder weg te lopen, normaliter begrens je dat naast de binnenhand en matigen van tempo aanzetten ook met zweep...maar dát is weer een probleem...meneer gaat nog compleet over de zeik als hij de zweep voelt en is dan 10 minuten gepikeerd dat ik m aan heb durven raken met dat ding, stel je voor, dat ding kon wel bijten.)
Zó leuk zo'n paard...hardstikke onzeker, constant opzoek naar bevestiging, maar anderzijds denkt hij teveel mee en denkt hij soms zelf wel te weten wat de bedoeling is en probeert ie mij af te wimpelen. (slangevoltes afsnijden, want ja...je moet bochtje, bochtje, bochtje....mja stukje rechtuit mag ook wel iéts langer)
Eerste kwartier ongeveer kon ik m dus wel achter het behang plakken (of gewoon paar weken weer in het weiland), maar tweede deel was ik toch weer beetje vriendjes met m.
Nee de eerste keren deed ie het braaf en onzeker, nu doet ie het onzeker maar eigenwijs. Volgende fase??
En daarna nog even staan genieten van Alinde (Anton x Ulinde - Manus). Sjonge dat diertje heeft vanaf moment 1 zoveel balans en tact gehad, met zo'n prachtig zweefmomentje erin. Toont zoveel kracht...
Je zou bijna vergeten dat ze nog maar ca. 3,5 is als je dr ziet.
Geluk is de vrucht van intens werk