De J-tjes ontdekken de wereld!
Re: De J-tjes ontdekken de wereld!
Vandaag een steigerende Jive op mn rug gehad. Viel mee kwa pijn maar denk dat hij het niet gaat herhalen. Man wat was ik boos, gelijk even een stuk zonder mama gaan wandelen om beetje respect af te dwingen. Mam heeft wel leuke fotos gemaakt vandaag van het vieze ventje dus even kijken hoe snel ze ze van de camera haalt.

Orion = Grafiet X Saros xx
Cyra = Reinar X Uvana (Anton X Tunar) JEUGDKAMPIOEN WbD 2008
Veel veulens proberen wel een keer of jij ook bent om mee te spelen. Gelukkig niet al te pijnlijk afgelopen en hem een flinke poeierd verkocht??
Tara heeft het als heel kleine al gedaan, stond voor mij recht overeind, moest zo vreselijk lachen dat ik haar vergeten ben te straffen, oeps. Stond ook net te filmen, dus staat er wel mooi op.
Joost presteerde het ook, die heb ik wel meteen een dreun gegeven.
Ben, zeker met hengstveulens, er wel alert op als ze achter je staan te klooien of aan komen rennen.
Tara heeft het als heel kleine al gedaan, stond voor mij recht overeind, moest zo vreselijk lachen dat ik haar vergeten ben te straffen, oeps. Stond ook net te filmen, dus staat er wel mooi op.
Joost presteerde het ook, die heb ik wel meteen een dreun gegeven.
Ben, zeker met hengstveulens, er wel alert op als ze achter je staan te klooien of aan komen rennen.
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Hij komt zo makkelijk en zo beheerst omhoog dat je hem soms niet door hebt. Vertrouw hem dus totaal niet achter me ook al was dit de eerste keer dat hij het bij mij flikte. Is een geintje wat hij wel vaker flikt bij mijn moeder. Heeft flinke knal gehad. Beter 1 x goed dan 10x half werk

Orion = Grafiet X Saros xx
Cyra = Reinar X Uvana (Anton X Tunar) JEUGDKAMPIOEN WbD 2008
Inderdaad, laat ze maar voelen dat dat echt zeer doet en Not Done is!!
Moet wel zeggen dat het mij bij dit exemplaar niet meteen verbaast
Ze leren het wel!! Bij de een duurt het langer dan bij een ander, hihi..
Moet wel zeggen dat het mij bij dit exemplaar niet meteen verbaast

Ze leren het wel!! Bij de een duurt het langer dan bij een ander, hihi..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
-
- Contacteer:
Ons Oriana is eigenlijk best een braaf meisje, merrietjes zijn natuurlijk altijd gemakkelijker als hengstjes hihi al moet ik zeggen dat de hengstjes van Rinka ook wel altijd braaf zijn. Ze had enkel wel eens losse beentjes tijdens het eten van haar krachtvoer maar dat is ze inmiddels afgeleerd :-) Hier ons klein moddervarkentje

Ik denk dat ze de pluk van mams achterna gaat
Ik hoop toch dat ie zo blijft groeien!

Ik denk dat ze de pluk van mams achterna gaat

Leuk dier! Is een Brijol x Lenngard toch?
Leuk, zowel familie van Oda als mijn oude fjord Ronan (Lenngard x Orsta).
Hoop stiekem dat Oda ook Zenith haar pluk krijgt haha
.
Leuk, zowel familie van Oda als mijn oude fjord Ronan (Lenngard x Orsta).
Hoop stiekem dat Oda ook Zenith haar pluk krijgt haha

Mama van Gwen
(7-2-15)

-
- Contacteer:
Leuk hoor! Zitten mooie dieren achter dan.
Dit is mijn oude fjord Ronan

Heeft Rinka ook van die prachtige ogen?
Rinka en Ronan zijn ook even oud haha. Wat zit er bij haar verder achter van moedersvader enzo?
Dit is mijn oude fjord Ronan

Heeft Rinka ook van die prachtige ogen?
Rinka en Ronan zijn ook even oud haha. Wat zit er bij haar verder achter van moedersvader enzo?
Mama van Gwen
(7-2-15)

Oriana ziet er ook goed uit zeg, mooie dame!
Geluk is de vrucht van intens werk
-
- Contacteer:
Dank je Bella!
@ Marjon: Rinka heeft ook van die ogen met een lieve uitstraling maar wel niet zo'n lichte als Ronan. Ze heeft als moeder Ingo (ook nogal gekende merrie in NL) mv: Toddy en langs Ingo moederskant Lorentz.
Dit is Rinka

@ Marjon: Rinka heeft ook van die ogen met een lieve uitstraling maar wel niet zo'n lichte als Ronan. Ze heeft als moeder Ingo (ook nogal gekende merrie in NL) mv: Toddy en langs Ingo moederskant Lorentz.
Dit is Rinka

Zeker mooie dame ja, zie er wel duidelijk een Lenngard ook in.
Niet alleen het weer lijkt aardig richting voorjaar te gaan waarbij bloemen en planten volgen, ook de jeugd hier lijkt het voorjaar wel beetje in de bol te krijgen. Van het weekend hadden de I-hengstjes maar ook mede Declo de smaak van donderjagen aardig te pakken
Niet alleen het weer lijkt aardig richting voorjaar te gaan waarbij bloemen en planten volgen, ook de jeugd hier lijkt het voorjaar wel beetje in de bol te krijgen. Van het weekend hadden de I-hengstjes maar ook mede Declo de smaak van donderjagen aardig te pakken

Geluk is de vrucht van intens werk
Mooie dame Patty, ik heb een ruin met als opa Lorentz hoor je niet zo vaak.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
De kleine is nou 3 weken weg, toch gek dat je nu weer het idee hebt dat het nooit anders is geweest. Gelukkig maar, Yessie is een heel end opgeknapt.
Ben heel benieuwd hoe Jella zich gedraagt als ze terug komt. Dat manen knippen is nog best lastig, die manen zijn zo zacht, zit zo een hap in
.
Ben heel benieuwd hoe Jella zich gedraagt als ze terug komt. Dat manen knippen is nog best lastig, die manen zijn zo zacht, zit zo een hap in

:¨·.·¨:
`·. Yessie & Sylvy
Geboren op 9-7-2013 Jella!
`·. Yessie & Sylvy
Geboren op 9-7-2013 Jella!
- XxDiandraxX
Jinera is vandaag voor het eerst zonder mams met de trailer op pad geweest, lekker even gewandeld in de duinen.
maar wat was het daar belachelijk druk zeg, volgende keer maar een andere dag uitzoeken..
ze vond al die drukte etc best wel spannend, en de trailer in ging moeizaam maar toen ze er eenmaal in stond stond ze ook als een huis!!

maar wat was het daar belachelijk druk zeg, volgende keer maar een andere dag uitzoeken..
ze vond al die drukte etc best wel spannend, en de trailer in ging moeizaam maar toen ze er eenmaal in stond stond ze ook als een huis!!

-
- Contacteer:
Wat leuk dat jullie gezellig samen op stap zijn geweest! Ze ziet er erg relax uit, leuke dame!
Hoe is het met de J/Otjes?
Laten ze bij jullie al we een beetje haar los?
Oda is echt ontploft nog, laat nog haast niks los. En haar manen zien er uit als 1 grote pleeborstel.
Van de week ga ik alles eraf halen, kan het van het voorjaar weer normaal aangroeien
.
Verder doet ze het braaf. Alle begin is moeilijk, dus als ze weg moet uit de groep is het even drama.
Maar ook dit gaat al beter.
Ben echt benieuwd wat er onder wat veulen/winter haar vandaan komt. Hoe wit ze was toen ze pas geboren was, hoe donker ze nu lijkt te worden.
Haar pluk is ook vooral zwart, dus ben benieuwd!
Laten ze bij jullie al we een beetje haar los?
Oda is echt ontploft nog, laat nog haast niks los. En haar manen zien er uit als 1 grote pleeborstel.
Van de week ga ik alles eraf halen, kan het van het voorjaar weer normaal aangroeien

Verder doet ze het braaf. Alle begin is moeilijk, dus als ze weg moet uit de groep is het even drama.
Maar ook dit gaat al beter.
Ben echt benieuwd wat er onder wat veulen/winter haar vandaan komt. Hoe wit ze was toen ze pas geboren was, hoe donker ze nu lijkt te worden.
Haar pluk is ook vooral zwart, dus ben benieuwd!
Mama van Gwen
(7-2-15)

Jo en Oline zitten ook nog dik in hun vacht het laat een beetje los maar nog niet veel.
Oline haar manen heb ik er een maand geleden afgehaald was geen eer meer aan te behalen dus nu krijgt ze een mooie kam.
Wel zijn ze enorm aan het groeien de hoogte in en zijn ze ook lastig op hun tijd.
Ik kijk er naar uit dat ze lekker het land op gaan in het gras dan veranderen ze zo.
Oline haar manen heb ik er een maand geleden afgehaald was geen eer meer aan te behalen dus nu krijgt ze een mooie kam.
Wel zijn ze enorm aan het groeien de hoogte in en zijn ze ook lastig op hun tijd.
Ik kijk er naar uit dat ze lekker het land op gaan in het gras dan veranderen ze zo.
http://www.fjorkahoeve.nl
-
- Contacteer:
Oriana doet het goed, die is precies ook de hoogte in het gaan de laatste tijd. Ze laat ook nog niet zo veel haren los maar ze staat ook niet super dik in het haar
met haar manen heb ik eigenlijk ook niks problemen, houden zo haha. Zondag is ze halve dag op de graasweide gegaan, daar genoot ze zichtbaar van.

Voor degene die m nog niet hadden gezien op Facebook
.

Naarling? Neeeeh...

Naarling? Neeeeh...

Mama van Gwen
(7-2-15)