Heel wat te beleven met onze F-jes in deel 7

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Ivonne

Re: Heel wat te beleven met onze F-jes in deel 7

Bericht door Ivonne » za 29 okt 2011, 18:49

mooi, beide zusjes Reinou!

Fatoush is toch zo'n clown. Ik wilde de waterbakken vullen, dus slang in de bak, loop naar de kraan, doe de kraan aan, heeft Fatoush de slang alweer in de mond. Wordt er ook niet anders van dat ik de kraan aangedaan heb en er dus water uit de slang komt. Toen stond ik iets gebukt bij de waterbakken, blaadjes eruit halen, haalt hij ineens de koptelefoon van mijn hoofd (heb altijd muziek op met uitmesten). Mensen met paardenstaarten zijn voor hem ook niet veilig, hij trekt zo het elastiekje eruit (he Reinou???? :D )
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014

Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
grietsje

Bericht door grietsje » za 29 okt 2011, 18:52

Leuke foto's Reinou! Finnea is echt al een hele dame he!
Heel anders alweer dan toen ze anderhalf jaar geleden bij ons kwam :)

Ben wel benieuwd ook naar Fjellko Karin :)

Haha wat een grapjas die Fatoush! Er zijn wel veel F-jes dol op water he! Fresia zoekt het ook altijd op!
Tsjallien (OJxBjorkmann)
Ezra (TopasxOJ)
Harmke (AntonxOJ)
Levi (Kventin x Anton)
Dennis

Bericht door Dennis » za 29 okt 2011, 21:11

Finnea ziet er goed uit Reinou! Lees dat de nodige F-jes jeuk hebben, die van mi jeukt ook wel en beetje
Grete 09-06-1986 * 27-12-2012
Norka 21-05-1993 * 15-02-2012
Ulrieke 06-06-1999 * 25-04-2015
Geke 13-05-2010 * 23-04-2015
Pasja

Bericht door Pasja » za 29 okt 2011, 21:28

Leuke foto's Reinou. Vind dat je Finnea er altijd zo mooi op hebt staan. Dat lukt mij meestal voor geen meter met die jongens.
Vanmiddag weer wat plaatjes geschoten. Anita, de eerste lijkt me wel leuk voor aan 't begin van dit topic.

Afbeelding

Afbeelding
Zo staat hij niet vaak van dichtbij op de foto. Nu zag hij Femke lopen met een flinke pluk gras in haar handen :=

Afbeelding
balen dat de staart er net niet op staat!

Afbeelding
Achter (de staart van) Floranth aan...

Afbeelding
Ze waren echt in een mega jolige bui!

Afbeelding
Pakmedanasjekan!

Afbeelding

Het was echt leuk om ze zo te zien vanmiddag; heerlijk ravotten en racen met elkaar. Mooi leven heb je toch als 2-jarige Fjord!!
Pasja v. Halstor 15-05-1995
shet Mickey (afstamming onbekend) ±1995
Freyr v. Reinar 13-06-2009
shet Vera (afstamming onbekend) 18-04-2012
foss

Bericht door foss » zo 30 okt 2011, 04:28

Heerlijk zo spelen met elkaar zo hoort het leven toch te zijn voor een 2 jarige.

Ja Fjellko is echt groot geworden en eindelijk gaat hij ook de breedte in zal gauw foto's plaatsen.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
nadinefjorden

Bericht door nadinefjorden » zo 30 okt 2011, 06:28

Leuk al die foto‘s
allemaal kleine teddy,s

gisterochtend lag fayah lekker te soezen snel telefoon gepakt en klik

smiddags wilde ik even wandelen maar ze hadden het te druk met rennen....
leuk joh heb filmpje gemaakt ga ik morgen even op fw zetten
daarna kwam dani als
nieuwe weidevriendin en hup weer aan de ren, fayah kwam meteen aangedraafd hihi soort zoekt toxh soort
Suzanne

Bericht door Suzanne » zo 30 okt 2011, 08:47

pasja wat een heerlijke speelfotos zeg :+:

reinou wat ziet Finnea er goed uit +:)+ niks mis mee!

en fatioush had de lachers weer op zn hand :D

tass balen hoor van de jeukjes, gelukkig hebben kootje en vjell niet zo last ervan :(:)

beleren stond hier al op de planning voor rond zn 4,5 jaar, 2x per week even zitten en rustig basisknopjes erop zetten, eerst aan longe dan los. volgend jaar lange teugelles beginnen en lekker veel mee als handpaardje tot dan.

kootje zn eyeliner :D
Afbeelding

met Fio van Tass
Afbeelding

Ko en Vjell waren naar de Tandarts, bij Ko heeft hij er 3 kiezen uitgehaald en een heeel klein wolfstandje linksonder, blijkbaar is Ko heel erg bijzonder (hihi wist ik al :D ) want maar 1 op de 500.000 paarden heeft dat tandje. was dde 2de in 12 jaar die hij tegenkwam :D hij was ook heel braaf :+: lekker allemaal bloed ook bweeegh haha.
Afbeelding
Tass

Bericht door Tass » zo 30 okt 2011, 08:52

Wat een gewelidge foto`s weer :D.

Anita: hahaha, ja een nijlpaard :P...

Over Pavo natures best... Ik ga dit ook maar ben er mee gestopt omdat mijn haf er enorme jeuk van kreeg :).

Mijn paardjes deden het zo super braaf bij de tandarts :D. Ben stik trots op ze :L
Mijn Toppers:
Blondie :+: Fiorano :+: Aiden van de Alsemgeest :+:
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » zo 30 okt 2011, 09:05

Ik heb de foto van Freyr vervangen Jelly.

Natasja, van Fiorano staat er nu helemaal geen foto meer in want je hebt hem vermoedelijk verwijderd uit mijnalbum. Kun je er iets aan doen?
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Esther

Bericht door Esther » zo 30 okt 2011, 11:14

Jammer van de jeuk bij sommigen! Fjella heeft in de stal ook wel even flink geschuurd, haar borst jeukte, maar ja, dat is toch ook lekker in de stal!! Daar kan dat zo heerlijk!
Maar verder is ze volgens mij behoorlijk braaf geweest toen mama een middagje weg was.
Misschien helpt een keer spuiten met dectomax, dat werkt tegen een hoop inwendige en uitwendige parasieten! In Pavo voer zit geloof ik vaak toch nog een heleboel suikers, ik ben er niet weg van.

Wat heeft die Floranth toch een apart neusje!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » zo 30 okt 2011, 11:18

Stond echt even te kijken toen we Tea gingen halen, zag ineens drie 'volwassen' paarden bij Jelly in de wei :D...wat zijn Floranth en Freyr gegroeid zeg!!
Geluk is de vrucht van intens werk
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » zo 30 okt 2011, 19:07

Haha gekke Fatoush met de waterslang :D Die actie met mijn elastiekje herinner ik me nog wel idd...wat heb ik daar om gelachen _O-

Freyr ziet er ook goed uit zeg!! Is veel meer mans geworden zo te zien :)
Foto van Finnea was een lucky shot hoor...bij die ene van opzij kwamen er net 2 paarden over de weg. Vond ze wel interessant.

Kootje :~ wat een voorpluk krijgt ie al, gaaf! Fijn dat ie zo braaf was bij de tandarts!!

Finnea staat nu toch weer thuis. Het was vanochtend zulk rustig weer en er was geen mens op straat, dus ik dacht, ik ga haar ophalen... Dus Yli mee die kant op en Finnea weer mee terug. Anne had me zien vertrekken dus die was snel op de fiets gestapt om me bij de andere wei met de draden en het hek te helpen +:)+ Heel fijn, want vooral Yli heeft daar weinig boodschap aan...interesseert haar niks dat je alles nog opzij moet schuiven om haar er langs te krijgen, die stormt gewoon zelf in volle galop naar d'r vriendinnetjes toe 8)7

Toen Yli bij ze in de wei kwam waren ze gelijk helemaal gek. Staart in de lucht en showen maar. Yli steigerde zelfs nog even, maf beest :D Tsja toen Finnea "gevangen" en hopen dat ze een beetje rustig met me mee wilde... Eerste stuk de wei door ging keurig, maar toen we de weg op moesten begon ze gelijk te drammen en te hupsen. Ik zag het al somber in O:) Na een paar meter werd het me echt te gek, dus ik verkocht haar een beste tik met de zweep op d'r borst. Finnea over de zeik, die zou even snel om me heen draaien. Dat feest ging mooi niet door, want ja, zo'n krap bochtje maken op een vochtige klinkerweg gaat nou eenmaal niet...dus daar schoof ze vol onderuit :o Ik schrok me helemaal kapot, ze lag plat op haar zij. Ze stond ook net zo snel weer op gelukkig en mankeerde helemaal niks *pfieuw*

En natuurlijk was ze daarna poeslief...het hele stuk langs de weg heeft ze geen stap verkeerd gezet +:)+ Ze leert snel blijkt maar weer, gelukkig!! Alleen het laatste stuk op het zandpad was ze behoorlijk drammerig, toen wist ze natuurlijk ook waar ze heen ging... Had voor de zekerheid het touwhalster onder haar gewone halster gedaan, dus heb het laatste stuk de leadrope even gewisseld naar het touwhalster. Dat was een slimme zet, ze was nog wel druk maar een stuk beter te houden!

Ook nog zo'n heerlijk moment later :+: Finnea stond samen met Karlien en Woudina achter in de wei lekker te grazen. Ik liep van daaruit richting stal toe, hoor ik opeens iets achter me... Kijk ik om, komt ze me in draf achterna :L :L Zoooo lief! Nog even met haar geknuffeld en toen liep ze nog een stukje mee... :L
:+: Finnea, v. Timor x Woudina v. Bjorkmann :+:
Anna

Bericht door Anna » ma 31 okt 2011, 06:15

Wat kan je dan genieten he, dat doet Fugo ook hoor
Op 21 april om 21.00 uur is FUGO geboren
Afbeelding
nadinefjorden

Bericht door nadinefjorden » ma 31 okt 2011, 07:35

Gister NH gedaan met fayah leuk! ik geloof dat ik verslaafd ga worden
Suzanne

Bericht door Suzanne » ma 31 okt 2011, 07:44

ow reinou wat is dat schrikken dan he :=
had ik ook toen Ko op zn knietjes viel, en het gebeurd zo snel eigenlijk voor je t weet staan ze weer.
hopelijk is ze er zelf ook wat van geschrokken en heeft het indruk gemaakt vd volgende keer :+
en heeerlijk is dat als ze zo op je af komen draven :+:
Afbeelding
foss

Bericht door foss » di 01 nov 2011, 05:50

Ja Reinou je heb echt een madam hor dat straalt haar hoofd al uit ach je heb Fjellko gezien op de keuring kan ook een lekkere draak zijn zelfde papa.

Van de week stond Fjellko voor Haila en Haila is maar 136cm hoog, Fjellko leek wel een paard en Haila een shetlander wat wordt hij toch groot zeg.
De meeste fjorden zijn bij mij rond de 135-140 dus dan is Fjellko echt een kalf.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Suzanne

Bericht door Suzanne » di 01 nov 2011, 08:07

Fjellko gaat zijn naamgenoot achterna dan Foss qua hoogte :D

gisteren na 10min fluiten 4 spookjes gevonden in het land :+
mén echt pikkedonker hoor nu daar :=
Afbeelding
Pasja

Bericht door Pasja » di 01 nov 2011, 14:16

Net terug van een kappersronde (Freyr, Floranth en Pasja); ziet er weer wat strakker uit. Manen van Pasja zijn zo dik, mèn, bijna blaren op m'n vingers van de schaar.
Nog even met Freyr in een ander stukje land met halstertouw wat rondgestapt, halthouden, achteruit. Liep zo braaf mee. Maar ineens schoot ie er vandoor, want Floranth was helemaal door 't dolle omdat z'n vriendje even weg was. Aansteller! Leadrope maar gauw losgelaten. Ik had geen handschoenen aan en dan voelt dat niet echt fijn :n Gelukkig was hij al snel weer tot rust gekomen en zijn we nog een rondje om huis over de weg gestapt; braaf!
Toen ik kwam waren ze trouwens mooi door het rantsoenstekje heengebanjerd. Pasja en Mickey nu weer apart gezet, want die moeten maar even wat minderen. De jongens mogen het laatste gras in het grote weiland nog oppeuzelen en dan zal er toch bijgevoerd moeten worden.
Zweten jullie F-jes ook zo met dit mooie weer?
Pasja v. Halstor 15-05-1995
shet Mickey (afstamming onbekend) ±1995
Freyr v. Reinar 13-06-2009
shet Vera (afstamming onbekend) 18-04-2012
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » di 01 nov 2011, 16:05

Niet alleen de F-jes hoor, het D-tje, G-tje en H-tje doen het ook. De enige die geen last heeft is Meline maar die heeft ook nog helemaal niet zo'n dikke vacht.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Esther

Bericht door Esther » di 01 nov 2011, 16:42

Als ze lopen te donderjagen, naja Fjella dan, Tea donderjaagt niet meer zo, dan is wel wel bezweet, maar wat wil je met deze temperaturen!! Tea was na een poosje stappen al nat.
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gesloten