Hoe de B-tjes ons zo gek kregen om verder te schrijven in 9!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Anouska

Re: Hoe de B-tjes ons zo gek kregen om verder te schrijven i

Bericht door Anouska » za 29 okt 2011, 17:17

Welkom bij de B-tjes Lisa!

Hier het uitgebreide verslag van alles wat hier de laatste tijd gedaan/ gebeurd is.
Woensdag krijgen we eindelijk tv, het pakket wat we in ons vorige huis hadden werd hier nog niet aangeboden. Gelukkig is dat inmiddels veranderd. Eindelijk weer tv kijken, hebben we sinds dat we verhuisd zijn niet meer gedaan/ gekunt.

Grover heeft besloten weer terug te vallen in zijn pubertijd gedrag, dit heeft wss te maken met de verhuizing. Er is natuurlijk zoveel veranderd voor hem.

Ik werk inmiddels weer af en toen via het uitzendbureau en heb een gesprek gehad met een bedrijf in de buurt waar ik via uitzendbureau kan gaan werken. Maar dan moeten er eerst een paar mensen uitstromen.

Met Bjorn ben ik hard aan het trainen voor de ABOP. Zijn nu met springen bezig tijdens de les. Vandaag was een najaarsrit waarvan de start en finisch bij ons op stal was, dus een mooie oefening met al die entourage. De vlaggen en mensen op bankjes deden hem niks, maar paarden ohz en aanspanningen was een ander verhaal. Meneer besloot 2x om er tussenuit te vliegen, maar heb een super rem momenteel. Hij liep daar te showen ohz, heerlijk. Hij liep zo lekker! Tijdens het afzadelen kwam er een meneer die hem wilde kopen, maar meteen gezegd dat Bjorn voor nog geen €100.000,- te koop is hahaha.

@ Clau: dat was idd een georganiseerde route lang die boerderijen.
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011

www.fitenvitaaldier.nl
Ziggy

Bericht door Ziggy » zo 30 okt 2011, 08:16

Lisa van harte welkom bij de Btjes, schrijf je een verslagje hoe het vandaag is gegaan met rijden?

Anouska jij bent er maar druk mee zeg, ik hoop dat Bjorn het goed gaat doen met de ABOP.

Ik ga straks weer lekker naar buiten met de knollies en dan gaan we weer eens een lange rit maken. Weer een extra trainingsrondje voor Exel voor volgend jaar Endurance
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
Keandra

Bericht door Keandra » zo 30 okt 2011, 08:47

hier zijn ze gisteren op een nieuw stukje weide gegaan. terug dik in het gras *o/*

vandaag kunnen we niks doen, het is herfstrit van de lokale moto-vereniging
maar dan 20000 motor rijders, is beetje onverantwoord om dan op de baan te komen met je pony
ze passeren voor ons huis en aan de weide

we gaan ze rust gunnen _-:(
ondanks het super mooie weer
Ziggy

Bericht door Ziggy » zo 30 okt 2011, 13:43

zo daarstraks eens met Sharissa samen op pad geweest met de fjordsels. Pfff wat waren ze fris zeg. Ik had mijn cardiotrainer op de telefoon aangezet en er zitten stukken bij dat ik met Exel tegen de 20 km/u aan heb gezeten. Gewoon draven was er vandaag niet bij, het was keihard draven en dan in galop aanspringen. Ook hele stukken gestapt, dus de gemiddelde snelheid ligt op 9 km/u. Ik zal zo blij zijn als we bij ons de Elzen weer in kunnen op de normale ruiterpaden, dan kan je ook lekker doorgaan. Nu moesten we elke keer gaan stappen ivm fietsers en auto's :(
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

Lisa

Bericht door Lisa » zo 30 okt 2011, 17:42

Nou met Britt ging het wel goed. Ze was wel super druk!! Ze moest natuurlijk bij dr vriendje Bright weg. (die gek werd en ging roepen enzo) en dus was zij ook aan het gillen en druk.
Mocht in het mais land rijden (dat ligt heel hoog en mooi droog) dus dat leek me wel een goed idee. Ik heb alleen gestapt, maar dat was al genoeg voor een kletsnat paard. Ze dribbelde veel en had ook rustige moment dus dat natuurlijk beloond en pas teruggaan als ze rustig was. Dat hielp, want we kwamen netjes en redelijk rustig terug. Lang uitstappen, zweet dekentje op en geknipt en toen lekker weer de wei op. Het scheelt dat het totaal niet koud was vandaag. Meteen rollen natuurlijk. lekker dr stalletje weer klaar gemaakt dus daar kan ze zo in vanavond.
Ik heb wat fotos van dr gemaakt die zet ik op pics plaza.
Vera toch nog beetje ''mijn'' topper!
Alinde mijn ster!!
26 mei 2009 geboren: Finn een (reinar/anton)!!!!

5 mei 2011 geboren: Hjala!!

Alinde... bedankt voor alles meissie!
Ziggy

Bericht door Ziggy » zo 30 okt 2011, 17:45

zo te lezen heb je het wel naar je zin gehad met Britt en ook heel goed afgesloten +:)+ Ik ga zo even kijken bij PP

Lisa

Bericht door Lisa » zo 30 okt 2011, 18:08

Ben ze nu aan het uploaden.
Geen hoogstandjes, maar heb je wel even een beeld wie britt is.
Geen rij fotos. Wil ik wel graag een keer binnenkort! Dat is wel leuk, maar eerst nog even 1 weekje stage en daarna krijg ik ook wat meer tijd. Heeft ze nu even weekje vakantie. mijn opa zorgt voor dr van de week (en dan mensen waar ze staat natuurlijk).
Alinde mijn ster!!

Bernadet_Bo

Bericht door Bernadet_Bo » zo 06 nov 2011, 10:16

Ik durf me bijna niet meer te melden....

Zeg toch even "hallo"! Met ons alles ok. Erg druk de laatste tijd en op vakantie geweest, hierom heb ik eigenlijk niets meer van me laten horen.
Zal even proberen bij te lezen... :)
Bo is geweldig! :D
En mijn bruine grote kerels natuurlijk ook !
Keandra

Bericht door Keandra » zo 06 nov 2011, 11:10

dag Bernadet

hier hebben we wee reen goed werk verricht, we zijn om bieten geweest voor de paardjes
we hebben een hele kruiwagen bieten staan, komen we weer een aantal weken mee toe (vermoedelijk 3)

verder gaan we volgende week naar een ponytje kijken voor arwen,
we willen de perfecte pony eigenlijk vinden en leeftijd doet er niet veel toe (mag wel niet ouder zijn dan 10 van Leslie, wegens dat het voor 2 kinderen nog moet 'dienen')
we gaan kijken naar een welsh veulen van dit jaar, tegen dat dat 3 a 4 jaar is, heeft arwen al op andere ponys leren rijden en kan ze daar dan mee beginnen (zal niet door arwen ingereden worden, doe ik dan liever naar een club die we kennen waar ze dit doen)
dit is het veulen waar we naar gaan kijken:
Afbeelding
het zal vermoedelijk 118 a 120cm groot worden
Lisa

Bericht door Lisa » zo 06 nov 2011, 17:03

Wat een leukkie!!

Britt vandaag eerste buitenrit. Ging goed! Ze schrok zelfs niet van de crossmotors. Op de terugweg wel super druk, want ze moest bij Cisse (fjordbuitenrijmaatje) weg en weer terug naar weidemaatje bright dus ja toen was ze wel terug. Gisteren met rijden eerste bokje gevoeld. Ze ging stilstaan en wilde niet meer. Met aansporen gewoon reageerde ze niet dus gaf dr een wat hardere schop en tsjah toen was het toenk omhoog met dr kont. Daarna liep ze wel weer gewoon door. Volgende keer zweepje erbij kan ik dr net even tikje bij geven als ze denkt klaar te zijn!
Maar ik mag niet klagen hoe het gaat. Voor wat ze kent (en dat is dus niet veel) doet ze het echt super!
Alinde mijn ster!!

Ziggy

Bericht door Ziggy » za 12 nov 2011, 18:57

wat goed dat ze de buitenrit zo braaf was Lisa

Ik heb vandaag weer eens gesprongen met Exxie, hij vindt dat zo leuk he?

Keandra

Bericht door Keandra » zo 13 nov 2011, 18:21

dat veulentje komt binnen enkele weken
zie dagboek

verder heeft gisteren Githa geheel ontspannen kunnen werken met Leslie, heb met hem aan het werken geweest op ontspannen rijden
en het werkte, Githa haar hoofd bleef in de 3 gangen op dezelfde hoogte, in de verlengde van haar lichaam, mooi 1 lijn
de galop was hierdoor ook merkbaar beter en rustiger *o/*
Anouska

Bericht door Anouska » ma 14 nov 2011, 20:11

Hallo allemaal!
Hier wordt druk geoefend voor de ABOP, springen gaat super! Echt een Fjordy 2.
Sinds gister ben ik de half broer van Bjorn weer op het spoor (beide uit Masja), eigenaresse vindt het helemaal leuk om meer over moeders kant te horen.
Tja, verder weinig te melden.
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011

www.fitenvitaaldier.nl
Ziggy

Bericht door Ziggy » ma 14 nov 2011, 20:15

wat leuk zeg Sofie, heb ook al gereageerd in je topic op DB

Anouska ook into springen, vind Bjorn het ook zo leuk?

Mijn Btje heeft weer bewezen dat ie Houdini is, ik hou meneer niet meer in de paddock, hij ontsnapt elke keer en loopt dan heerlijk in de wei te grazen grrrr.

kristelhans

Bericht door kristelhans » di 15 nov 2011, 07:49

Haaaai, ik ben er ook nog, lees ook steeds mee maar heb het zoooo druk..zal proberen weer wat actiever te zijn!
Keandra

Bericht door Keandra » di 15 nov 2011, 10:16

Githa was vorige week in haar ontsnappingsbui
er stond opzicht (enkele stalvrienden) en toch heeft ze haar stalband kunnen uitdoen en naar stal gaan om bieten te beginnen vreten
er liggen dan 70 balen hooi en 1 kruiwagen bieten, de bieten moest ze hebben

gelukkig kun je haar dan wel vlot 'vangen' en weer vast hangen
in elk geval is ze onbetrouwbaar als we er niet bijstaan _-:(
Ziggy

Bericht door Ziggy » di 15 nov 2011, 10:27

He Kris hoe is het leven daar ?

Stoute Githa, hangt het in de lucht ofzo?

Exel hou ik niet meer in de paddock, zondag zat ik lekker op het terrasje met een grote groep van stal te kletsen en er waren een paar meiden aan het rijden in de bak. Exel en Vera stonden in de paddock en ineens hoor ik roepen: "fjord ontsnapt" nou weet ik bij zo'n kreet om wie het gaat en ja hoor meneer Houdini liep lekker op het weiland te grazen grrrr.
Maar hoe heeft ie dat gedaan? Meiden hadden niet gezien hoe ie het gedaan had en de buizen waren allemaal nog intact >;)
Gisteren was ik met Desiree gaan rijden met die 2 van mij, we zetten ze daarna in de paddock zodat ik de stallen uit kon gaan mesten. We zijn nog geen 5 minuten weg en ja hoor meneer liep weer in het gras. Nou was het dus nog niemand opgevallen dat 1 buis aan de zijkant een heel stuk naar beneden was gezakt/geduwd. Dus wat deed Exel? Die stapte gewoon over die buis heen en ging lopen grazen O:) Ja dan kan je 'm wel elke keer terug zetten, je hebt je nog niet omgedraaid of hij staat er alweer naast. Heb 'm dus maar even op het tussenstukje laten lopen en de grote wei afgesloten.
Hopen dat de stalbaas dit gauw gaat fixen en in de tussentijd heeft Exel dus zijn graasplekje

kristelhans

Bericht door kristelhans » di 15 nov 2011, 11:19

Exel is gewoon heel slim! En Githa dus ook! :) Welke fjord is er nou wel betrouwbaar met eten in de buurt.. :')

Hier is alles okee maar wel superdruk..ik werk veeeeeel en heb een vers vriendje ;) Dus dat vergt ook veel tijd hahaha! Verder sta ik op het punt de verkoop van het huis af te ronden..als alles meezit ben ik er per 1 december uit. Ik kan alleen nog niets nieuws zoeken omdat het op papier nog niet rond is (NHG) dus ik vrees dat ik tijdelijk bij mamsie terug moet.

Met Beer gaat het super, hij is zo braaaaaf geworden sinds hij op zijn nieuwe stek staat..hij breekt niet meer uit, hapt niet meer, heeft geen voernijd meer en is gewoon een veel prettiger paard in de omgang. Hij staat in een kudden van 7 paarden op een giga-weiland en heeft een heerlijke stal voor de nacht. Het rijden gaat ook fantastisch. Zondag een lekkere draf/galop rit gemaakt..wel langs de weg maar Beer is zo bom-proof tegenwoordig dat ik hele stukken in de berm kan galopperen met 1 hand..zalig! We dressuren erg veel momenteel, hij is lekker los en begint steeds constanter te lopen..hij draagt nu echt van achteren en we zijn bezig hem wat te laten zakken aan de achterkant. Ook hebben we het springen opgepikt en dat gaat ook heerlijk! :)

Zo. Even een update in het kort!
Ziggy

Bericht door Ziggy » di 15 nov 2011, 12:35

wowwwww wat een veranderingen bij jou zeg Kris.
Wat fijn dat het huis verkocht is joh, dat zal ook een hoop stress schelen en een nieuwe vlam............tja die kosten een hoop tijd :D

Beertje die zo braaf is, fijn hoor al die positieve dingen in je leven, je hebt het dan ook van harte verdiend

kristelhans

Bericht door kristelhans » di 15 nov 2011, 12:43

Thanks Clau, lief van je. Ik ben over het algemeen een uber positief mens..:) Das wel fijn..er zitten ook een hoop schaduwkanten aan de verkoop..schuld, leningen, BKR registraties, etc..maar ja..ik ben gezond, heb een toppaard, leuke baan en vrienden en een wereldvriendje, genoeg om blij over te zijn!

Hoe is het met je wagentje? Ik las iets over APK keuringen? Is ie er doorheen?
Plaats reactie