In de stal,de wei of zomerverblijf, het E'tjes topic deel 5!
Re: In de stal,de wei of zomerverblijf, het E'tjes topic dee
Elvis wordt ook al een grote vent zeg!
Mensen met advies zijn altijd welkom, mensen met commentaar heb je niks aan.. Je hebt inderdaad van die mensen die ontzettend veel commentaar hebben, maar het zelf niet beter/ goed doen..
Dankjewel voor de complimentjes over Emily, ik ben erg trots op hoe ze er bij staat!
Emily heeft trouwens ook dat drammerige; Harder, sneller en vooral niet stil kunnen staan tijdens het wandelen buiten! Moet zeggen dat het wel al een stuk beter gaat..
Vanmiddag Emily haar staart gewassen (in een emmer aangezien ze bang is voor water), ging opzich wel goed en is weer schoon..
Zou daarna even stukje met haar wandelen, maar mevrouw was nogal hengstig en dus maar even gelongeerd..
Gisteren ging ze tijdens het longeren ineens liggen rollen. Ik boos en opjagen zodat ze weer zou gaan staan, blijft ze gewoon liggen..
Iemand tips wat ik volgende keer het beste kan doen?
Mensen met advies zijn altijd welkom, mensen met commentaar heb je niks aan.. Je hebt inderdaad van die mensen die ontzettend veel commentaar hebben, maar het zelf niet beter/ goed doen..
Dankjewel voor de complimentjes over Emily, ik ben erg trots op hoe ze er bij staat!
Emily heeft trouwens ook dat drammerige; Harder, sneller en vooral niet stil kunnen staan tijdens het wandelen buiten! Moet zeggen dat het wel al een stuk beter gaat..
Vanmiddag Emily haar staart gewassen (in een emmer aangezien ze bang is voor water), ging opzich wel goed en is weer schoon..
Zou daarna even stukje met haar wandelen, maar mevrouw was nogal hengstig en dus maar even gelongeerd..
Gisteren ging ze tijdens het longeren ineens liggen rollen. Ik boos en opjagen zodat ze weer zou gaan staan, blijft ze gewoon liggen..
Iemand tips wat ik volgende keer het beste kan doen?
Emily (v. Balony, m. Justy)
Dank je Yvette,hij heeft heel veel manen en het staat erg wijd dus ben blij dat ik er wat van kan maken iedere keer.Opzich is veel manen wel makkelijk als je per ongeluk verkeerd knipt
Ook helemaal waar wat je zegt over dat jonge paarden je wel duidelijk maken als je wat verkeerd doet,moet je dat natuurlijk wel in kunnen zien dat je ook iets verkeerd doet dat ziet niet iedereen
Elvis heeft ook een tijdje terug met hengstenketting gelopen buiten,nu loopt hij weer zonder dus kan helemaal geen kwaad om soms even een andere aanpak te hebben hoor met Edgar.

Ook helemaal waar wat je zegt over dat jonge paarden je wel duidelijk maken als je wat verkeerd doet,moet je dat natuurlijk wel in kunnen zien dat je ook iets verkeerd doet dat ziet niet iedereen

Elvis heeft ook een tijdje terug met hengstenketting gelopen buiten,nu loopt hij weer zonder dus kan helemaal geen kwaad om soms even een andere aanpak te hebben hoor met Edgar.
Elvis:Jeskim(zidar)XTimor
Te kort op deze aarde,maar van onschatbare waarde..
Ik zal je missen mam,je blijft voor altijd in me hart

Te kort op deze aarde,maar van onschatbare waarde..
Ik zal je missen mam,je blijft voor altijd in me hart

Krijgt net een sms van Annabel met foto
van Ekdal zijn zware leven met Flam.
Zo leuk!!!

Zo leuk!!!
ik heb gisteren een zadel voor mij gekocht, een barefoot Londen, heb er 95€ voor gegeven
heb het gister avond ingevet en is als nieuw
ben superblij me mijn aankoop
en leslie heeft dit weekend toch al even met Jalenka gereden, 10 minuten
ging super goed, braaf bij opstappen en ze heeft zelfs al 2 keer het pisteke rond gedraafd met leslie
ze is wel onzeker maar staakt niet, ze kijkt wel constant naar me voor bevestiging
vind dat wel leuk, weet ik dat ze toch steun aan me heeft
heb het gister avond ingevet en is als nieuw
ben superblij me mijn aankoop

en leslie heeft dit weekend toch al even met Jalenka gereden, 10 minuten
ging super goed, braaf bij opstappen en ze heeft zelfs al 2 keer het pisteke rond gedraafd met leslie
ze is wel onzeker maar staakt niet, ze kijkt wel constant naar me voor bevestiging
vind dat wel leuk, weet ik dat ze toch steun aan me heeft
Ekdal heeft het echt heel zwaar met Flam pesten 

-
Ik heb vanmiddag een hele tijd bij een liggende Eskil liggen knuffelen. Daarna plofte Evian ook neer, daar ook nog een tijdje gezeten. Ze lagen heerlijk te zonnen!
Vandaag is de DA alsnog gekomen voor de drie oude dames, nu moet ik alleen de thermografie gaan afzeggen.
Minouk haar kissing spine is goed verbeterd, hij legde uit dat ze waarschijnlijk door een val problemen heeft gekregen met haar bekken/heup, waarbij ze haar rug verkeerd is gaan gebruiken om te ontlasten met kissing spine als gevolg. Minouk heeft een gerichte ruk aan haar staart gekregen en een 'beuk' tegen haar bekken.. en het kraakte en vervolgens liep ze ineens in een tweespoor terwijl ze dit al een jaar niet gekund heeft.. Hij heeft een harde spier nog 'los' gemaakt met een apparaatje. Hij zette het erop en na een halve minuut was de spier ontspannen en met een tikje wiebelde alles na. Ik ga nu heen om te zien of ze ook daadwerkelijk nog steeds goed loopt. Maar als het zo is geloof ik mijn eigen ogen niet. Ik moest vanaf morgen weer volop beginnen met rijden, om haar spieren te versterken. Terwijl ik in mijn hoofd heb dat ik misschien nooit meer kon rijden.. Ik kan het even niet bevatten..
Vandaag is de DA alsnog gekomen voor de drie oude dames, nu moet ik alleen de thermografie gaan afzeggen.
Minouk haar kissing spine is goed verbeterd, hij legde uit dat ze waarschijnlijk door een val problemen heeft gekregen met haar bekken/heup, waarbij ze haar rug verkeerd is gaan gebruiken om te ontlasten met kissing spine als gevolg. Minouk heeft een gerichte ruk aan haar staart gekregen en een 'beuk' tegen haar bekken.. en het kraakte en vervolgens liep ze ineens in een tweespoor terwijl ze dit al een jaar niet gekund heeft.. Hij heeft een harde spier nog 'los' gemaakt met een apparaatje. Hij zette het erop en na een halve minuut was de spier ontspannen en met een tikje wiebelde alles na. Ik ga nu heen om te zien of ze ook daadwerkelijk nog steeds goed loopt. Maar als het zo is geloof ik mijn eigen ogen niet. Ik moest vanaf morgen weer volop beginnen met rijden, om haar spieren te versterken. Terwijl ik in mijn hoofd heb dat ik misschien nooit meer kon rijden.. Ik kan het even niet bevatten..
Wat een verrassen bezoek dan Yvette!Hopelijk is het echt zo!!!!!
Jeetje Yvette, wat een verrassing! Zou helemaal super zijn als je met een beuk alles weer op de goede plaats zet..
Hopen dat ze er echt beter van blijft lopen en dat je het rijden lekker op kan pakken..
Als ze morgen stijf loopt hou dan wel rekening met spierpijn, ik weet dat als mensen gekraakt worden ze hier ook beste spierpijn van kunnen hebben!
Kom maar op met die foto roos! Ekdal zal wel denken; nu kan ik nog plagen, straks moet ik aan het werk!
Hopen dat ze er echt beter van blijft lopen en dat je het rijden lekker op kan pakken..
Als ze morgen stijf loopt hou dan wel rekening met spierpijn, ik weet dat als mensen gekraakt worden ze hier ook beste spierpijn van kunnen hebben!
Kom maar op met die foto roos! Ekdal zal wel denken; nu kan ik nog plagen, straks moet ik aan het werk!
Weet niet hoe ik een foto vanaf mijn telefoon op de comp kan zetten, sorry!
Ja idd, ben benieuwd. Nouja ik denk dat Ekkie heel braaf is, netzoals zijn mams(ook door Annabel ingereden!)
Hoe gaat het met knappe Emily?
Ja idd, ben benieuwd. Nouja ik denk dat Ekkie heel braaf is, netzoals zijn mams(ook door Annabel ingereden!)
Hoe gaat het met knappe Emily?
Emily droomt over het weiland, ze moet nog wachten tot 1 mei..

Ik laat haar dagelijks even een half uur aan de hand grazen in de springwei, dit vind ze echt heerlijk!
Hopelijk hebben we lekker weer dit jaar en kan ze tot eind november in de wei blijven staan. (officieel stopt het weide seizoen hier in september)

Ik laat haar dagelijks even een half uur aan de hand grazen in de springwei, dit vind ze echt heerlijk!
Hopelijk hebben we lekker weer dit jaar en kan ze tot eind november in de wei blijven staan. (officieel stopt het weide seizoen hier in september)
Wat een koppie zit er op he. ze lijkt echt op paps!
2 jaar geleden hebben ze tot eind november overdag op het land gestaan(als het land en het weer wat slechter wordt gaan ze overdag naar het land en snachts op stal, terwijl ze s zomers 24/7 staan). Vorig jaar was het erg nat gingen ze 13 september al s nachts op stal. Het ligt maar net aan het weer wat de boer wil.
2 jaar geleden hebben ze tot eind november overdag op het land gestaan(als het land en het weer wat slechter wordt gaan ze overdag naar het land en snachts op stal, terwijl ze s zomers 24/7 staan). Vorig jaar was het erg nat gingen ze 13 september al s nachts op stal. Het ligt maar net aan het weer wat de boer wil.
Roos hoe gaat het met Ekdal?
En hoe gaat het met alle andere E'tjes??
En hoe gaat het met alle andere E'tjes??
Hier alles super met Jalenka
gisteren is de tandarts geweest
spanning (vooral bij mij, niet bij Jalenka, die wist nog van niks)
ze is keibraaf geweest (voor een jong dier)
en er zijn 2 wolfstandjes getrokken
geen kik gegeven
ben super trots op men knol

gisteren is de tandarts geweest
spanning (vooral bij mij, niet bij Jalenka, die wist nog van niks)
ze is keibraaf geweest (voor een jong dier)
en er zijn 2 wolfstandjes getrokken
geen kik gegeven
ben super trots op men knol

Ik maak me ook altijd drukker dan dat Emily doet hoor!
Snap dat je trots bent op Jalenka! Heeft ze goed gedaan hoor!
Snap dat je trots bent op Jalenka! Heeft ze goed gedaan hoor!
-
Bij ons is vorige week ook de tandarts geweest, maar hij heeft Evita nog laten staan. Ze had ook wolfstandjes, maar als ik aan het werk ga met haar, voor die tijd wil hij nog langs komen.
Evita is nu de 'baas' van de kudde. Mama Anca staat in Beek en Donk om gedekt te worden.
Evita is nu de 'baas' van de kudde. Mama Anca staat in Beek en Donk om gedekt te worden.
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
de tandarts moest 3 paarden op stal doen, dan kreeg je per paard 5€ korting dus Jalenka moest zeker gedaan worden
ze had haken op de kiezen ook dus ...
en nu zijn die tanden toch al weg, moesten we ze dit jaar toch nog inrijden
ze had haken op de kiezen ook dus ...
en nu zijn die tanden toch al weg, moesten we ze dit jaar toch nog inrijden

Hoe het met Ekdal gaat...vast goed denk ik...Annabel meldt zich vast nog wel hier 

hoi hoi iedereen
kennen jullie mij en seven nog?
dat is wel weer even geleden! ben heel lang niet meer actief geweest hier.. zonde want zit weer beetje rond te snuffelen en het is toch wel heel erg leuk alles te delen met elkaar. ik ga even kijken of ik ergens fotos kan uploaden want mijn Etje is natuurlijk enorm gegroeid in de tussentyd dus die wil ik even showen aan jullie!!!
liefs sandy
kennen jullie mij en seven nog?
dat is wel weer even geleden! ben heel lang niet meer actief geweest hier.. zonde want zit weer beetje rond te snuffelen en het is toch wel heel erg leuk alles te delen met elkaar. ik ga even kijken of ik ergens fotos kan uploaden want mijn Etje is natuurlijk enorm gegroeid in de tussentyd dus die wil ik even showen aan jullie!!!
liefs sandy
Mijn Toppers
Jens (v. Drageset)
Seven (v. Baldrian)
Jens (v. Drageset)
Seven (v. Baldrian)
Voor mij ben je een (nog) onbekende, dus zal me even voorstellen.
Ik ben Tamara, ben 19 jaar en Emily is mijn fjorden merrie..
Emily wordt dit jaar rustig aan beleerd, maar veel van de E'tjes mogen het nog rustig aan doen dit jaar..
Wat ga je met jouw E'tje doen? Ben erg benieuwd naar de foto's!
Ik ben Tamara, ben 19 jaar en Emily is mijn fjorden merrie..
Emily wordt dit jaar rustig aan beleerd, maar veel van de E'tjes mogen het nog rustig aan doen dit jaar..
Wat ga je met jouw E'tje doen? Ben erg benieuwd naar de foto's!
hoi tamara
ik ben 23 en sev word volgende maand 3
ik longeer een klein beetje en heb 2x heel even erop gezeten
echt plannen heb ik nog niet,.. we zien wel. voorlopig is hy nog overbouwt en heeft nog smal nekje en borstje.
de foto staan erop, zijn er nog niet veel maar dat komt nog wel
ik ben 23 en sev word volgende maand 3
ik longeer een klein beetje en heb 2x heel even erop gezeten
echt plannen heb ik nog niet,.. we zien wel. voorlopig is hy nog overbouwt en heeft nog smal nekje en borstje.
de foto staan erop, zijn er nog niet veel maar dat komt nog wel

Mijn Toppers
Jens (v. Drageset)
Seven (v. Baldrian)
Jens (v. Drageset)
Seven (v. Baldrian)