Het Boomloos-zadel topic!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Esther

Re: Het Boomloos-zadel topic!

Bericht door Esther » wo 17 feb 2010, 13:21

Ik had gevraagd welke dekjes er nu onder mijn Londen maat 2 konden.. Ik kreeg als antwoord dat de grandeur dekjes op maat worden gemaakt, dus dat die onder mijn zadel passen.
Ik moet dat wel de future 1 of 2 inlages erbij nemen..
Dus gewoon de grandeur dressuur past onder mijn zadel..

Heb nu even gevraagd in welke kleuren ze dan leverbaar zijn.. Dit wordt heel slecht voor mijn portemonnee denk ik, hihi..
Lijkt me wel leuk om een vierkant dekje erbij te hebben, maar welke kleur?? hihi..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Pareltje2

Bericht door Pareltje2 » wo 17 feb 2010, 15:35

leuk Esther! Geef je dan de afmetingen van je zadel ofzo? frue werkt dat dan, dat op maaat maken?
Wat een luxe probleem he? Hadden ze niet een bordeauxrode, vond ik wel een sjieke kleur. Laat je weten wat het geworden is?
Esther

Bericht door Esther » do 18 feb 2010, 12:53

Nee, deze zijn gemaakt om onder de zadels te passen ofzo.. Weet niet precies.. Maar ze hebben verschillende soorten en maten.. En daar past er wel een van..
Ik kan kiezen uit de kleuren die op de site staan..
Wit, zwart, blauw, royal blauw, is wat feller, groen, olijf, bordeaux, beige, bruin, licht grijs en donker grijs.

Bordeaux lijkt me inderdaad wel erg gaaf!! Bruin lijkt me ook mooi..
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
kristelhans

Bericht door kristelhans » do 18 feb 2010, 14:21

Ik heb net op Bokt een chocobruine hafpad gekocht!
Keandra

Bericht door Keandra » za 20 feb 2010, 11:52

de mensen in het B-tjes topic weten het al maar

volgende week vrijdag, de 26e, komt er een zadelpas voor de barefoot zadeltjes, zodat we zeker eentje kunnen aanschaffen dat als gegoten ligt voor Githa en ons *o/*

het is van de online winkel Nickyskeet (www.nickyskeet.nl)

toen ik belde voor een afspraak te maken (voor in België 8)7 ) was het direct in orde, is juist aan de grens bij Terneuzen en nog niet zo verschrikkelijk ver, en in België kun je enkel een testzadel halen, maar daar voelen wij ons toch wat onwennig over

toen ik zei dat het over een fjordsel ging, zei ze me ook direct dat de cherokee dan al direct uitgesloten was (ze doet veel zadelpas voor barefoots en bij de haffe, fjorden en fells en andere van dit type passen de cherokee's vaak voor geen meter of schuiven ze continu, dus was ze niet happig om die mee te brengen)
zijn er hier trouwens met een cherokee? (heb heel het topic wel al eens gelezen maar onthoud het niet echt eigenlijk)

ik kijk er naar uit *o/*
kristelhans

Bericht door kristelhans » za 20 feb 2010, 14:05

Ik zei het in het B-tjes topic ook al..ik vind het een beetje gek dat ze meteen iets uitsluiten zonder het paard gezien te hebben..niet iedere fjord is hetzelfde. Zou gewoon vragen of ze alles wil meenemen..een zadel meer of minder maakt dan toch ook niet uit?
Pareltje2

Bericht door Pareltje2 » za 20 feb 2010, 18:38

leuk kristelhans, nieuwe pad. Zal vast mooi staan die kleur!

Keandra, ik heb net een Cherokee gekocht, beviel me erg goed met testen. Geen schuiven hoor. Marcel van Equixantos zei ook, dat de Cherokee een redelijk oppervlak heeft (met de zweetbladen enzo tov een Artlanta bijvoorbeeld) en dat dat ook helpt dat het zadel netjes blijft liggen. Verder rijdt een vriendin van mij met de Arizona op een fjord, maar ik krijg in dat zadel een stoelzit, dus is 'em niet geworden. Ja, zadel schuift wel een beetje naar voren, dat komt door haar bolle buikje en dat heeft ze werkelijk met alle zadels. Boom of geen boom, wat dat betreft heeft ze een erg lastige bouw, ook bijzonder rond aan de bovenkant eigenlijk. Dus was juist erg tevreden dat dit zadel lekker bleef liggen.
Keandra

Bericht door Keandra » za 20 feb 2010, 18:48

wel was ook van het standpunt, je hebt ze nog niet gezien

maar nu is langs onze kant ook niet direct interesse in de cherokee (leslie, die vooral met Githa rijdt, wilt de Missoula nut :$ )
ik had wel alles open gehouden in het gedacht, passen de western types niet dan zijn er nog genoeg andere modellen.

heb wel al enkele foto's moeten opsturen, dan heeft ze zelf ook al een idee van wat voor fjord het is.
Ze is niet de dikste (goed nu heeft ze een klein buikje (mss dat er toch een veulentje in zit :') ) maar we voeren ze wel veel hooi bij)
denk dat ik daar morgen of zo antwoord op kan hebben, ze moest vandaag naar nog 2 mensen op zadels te passen

denk dat we vrijdag wel zullen zien he
Pareltje2

Bericht door Pareltje2 » za 20 feb 2010, 19:25

veel plezier met passen Keandra!
rowenna

Bericht door rowenna » za 20 feb 2010, 20:40

Jullie zijn zo vol van een boomloos zadel, kunnen jullie me er nog iets meer van vertellen, zit er namelijk zelf ook over te denken er een te kopen, maar weet niet zo goed welk merk en zijn het fijne zadels om ook dressuurmatig mee te rijden, of zijn het echt zadels voor lekker lange buiten ritten.
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011

♥Een goed paard heeft geen kleur, maar een aalstreep

heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
kristelhans

Bericht door kristelhans » za 20 feb 2010, 20:49

www.boomloosrijden.nl

Je hebt ook speciale dressuur uitvoeringen.. De Barefoot Londen is een dressuurzadel. Ik ben helemaaaaal weg van Barefoot maar hoor over Star Trekk ook goede dingen (weet niet of ik het zo goed heb geschreven). Op de site van boomloos rijden staat veel nuttige info!
Pareltje2

Bericht door Pareltje2 » za 20 feb 2010, 20:55

@ Rowenna,

Leuk dat je aan het nadenken bent over een boomloos zadel. Ja, boomloos vind ik heerlijk rijden en Lianne ook! Er zijn veel verschillende soorten. Zo heb je Star trekk een supermooi merk, dat zadel en info erover kan je hier vinden http://www.boomloos.nl/DaviWB/Pagina11.html even naar beneden scrollen.

Daarnaast heeft Barefoot ook dressuurzadels, de Lexington en de London. OP deze site even naar beneden scrollenhttp://www.boomloosrijden.nl/cindex.html

En zo zijn er nog meer merken natuurlijk. De merken zitten ook heel verschillend van elkaar, hebben een anders systeem voor de drukverdeling en sommige paarden reageren op het ene merk beter dan op het andere, dus kwestie van eens testen denk ik.
Esther

Bericht door Esther » za 20 feb 2010, 21:22

Ik heb de Londen van Barefoot en ben er ook met het dressuurwerk erg tevreden over!! Al kan ik er ook heerlijk een langere rit mee rijden!!
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Pareltje2

Bericht door Pareltje2 » zo 21 feb 2010, 10:19

ben benieuwd hoe je nieuwe pad eronder staat Esther!
Esther

Bericht door Esther » zo 21 feb 2010, 19:13

Wegens gebrek aan geld is hij nog niet in de bestelling gegaan hoor..
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gerritje

Bericht door Gerritje » ma 22 feb 2010, 07:16

Ik heb ook twee jaar met een BF gereden, weliswaar op mijn arabje. Maar ik had er een dikke pad onder, soort western pad. Die zat onder het dekje. zal even opzoek gaan naar een foto.
---
Gerritje

Bericht door Gerritje » ma 22 feb 2010, 07:23

als je goed kijkt zie je een dikkere pad eronder. het was een vierkante die ik op maat heb geknipt voor de BF. ze worden vaak in de westernsport gebruikt. ideale drukverdelers.
Afbeelding

hier nog 1, ik was toen 6 maanden zwanger en had wat extra kilo's mee te nemen en was toen helemaal blij met die extra pad
Afbeelding
---
kristelhans

Bericht door kristelhans » ma 22 feb 2010, 07:39

Hee Gerritje wat een goed idee! Heb je een plaatje van hoe zo'n westernpad er onverknipt uitziet? Ik denk dan aan zo'n gestreept deken-dekje maar dat zal wel niet toch?
rowenna

Bericht door rowenna » ma 22 feb 2010, 09:57

Nee kristel.
Zijn dikke pads hoef je ook niet net als zo'n deken die jij bedoelt te vouwen.
Heb er ook een gehad onder mijn western zadel die ik op mijn vorige fjord had.
op de site www arthurswesternstore.nl staan ze ook.
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011

♥Een goed paard heeft geen kleur, maar een aalstreep

heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
Pareltje2

Bericht door Pareltje2 » ma 22 feb 2010, 12:16

leuke foto's Gerritje!
Plaats reactie