B-tjes topic deel 2, wie doet er mee??

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Anita
Contacteer:

Re: B-tjes topic deel 2, wie doet er mee??

Bericht door Anita » vr 11 dec 2009, 07:18

Vaderlijn Bo.
Afbeelding

Moederlijn Bo.
Afbeelding
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
kristelhans

Bericht door kristelhans » vr 11 dec 2009, 08:07

Jeetje Anita..ik vind het zo gaaf en knap dat je dit allemaal in zo'n overzichtelijk bestand hebt..maar ja, dat zeg ik iedere keer haha! Hoe gaat het met je bak trouwens? Alle palen enzo er al in?

Ik heb weeeeer spierpijn! Volgens mij moet ik maar met een pesoatuigje om gaan lopen in de kerstvakantie.. Komt vast door mijn nieuwe zadel..ik zit echt heel anders (beter) dus mijn spieren moeten er ook even aan wennen!
Brittlover

Bericht door Brittlover » vr 11 dec 2009, 08:15

hey Anita mag ik die van Britt ook

pessoa werkt goed ik longeerde Uliska (moeder van Britt) er altijd mee.
die had een wakke achterhand.
als ik nu longeer dan doe ik dat met een simpel touwtje. die werkt dan ook goed genoeg.

kan de spierpijn ook niet van de kou komen Kristel. ik heb als het koud is veel sneller spierpijn of last van mijn rug e.d.
Brittje is een topper
zadelproef en menproef een A
knhs Z+1
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » vr 11 dec 2009, 08:16

kristelhans schreef:Jeetje Anita..ik vind het zo gaaf en knap dat je dit allemaal in zo'n overzichtelijk bestand hebt..maar ja, dat zeg ik iedere keer haha! Hoe gaat het met je bak trouwens? Alle palen enzo er al in?

Ik heb weeeeer spierpijn! Volgens mij moet ik maar met een pesoatuigje om gaan lopen in de kerstvakantie.. Komt vast door mijn nieuwe zadel..ik zit echt heel anders (beter) dus mijn spieren moeten er ook even aan wennen!

Haha, nee de bak ligt er nog net zo bij als jij hem gezien hebt een paar weken geleden. Er staat nog geen paal omheen. Heeft ook niet zo'n haast want hij moet toch nog eerst inzakken. De prioriteit ligt nu bij 4 nieuwe stallen in de schuur die voor Oud en Nieuw klaar moeten zijn.

Laat je de man even een foto maken als je met je Pessoatuigje om loopt, hahahaha.
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » vr 11 dec 2009, 08:23

Vaderlijn Britt.
Afbeelding

Moederlijn Britt.
Afbeelding

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
kristelhans

Bericht door kristelhans » vr 11 dec 2009, 08:28

Whaha, ja Anita, dat zal ik zeker doen!! Ik ga dan ook voor een bit en dan doe ik mijn peesbeschermers ook aan! Misschien ook wel knotjes in mijn 'manen'. ;)

Ineke: Spierpijn kan daar misschien ook wel van komen ja..combi misschien..en toe aan vakantie! ;) Ik ga ook eerst met touwtjes aan een longeersingel werken denk ik..zal mijn stalgenoot eens vragen of ze zin heeft om te helpen..paar foto's erbij zijn altijd leuk!
Elvina

Bericht door Elvina » vr 11 dec 2009, 16:38

Bedankt Anita, leuk :D
Ik deed Beauty ook altijd los longeren (pessoa en dan zonder touw) maar de laatste tijd doe ik het touw er weer an omdat je dan zelf ook kan inwerken in de mond. Maja als ze ineens andere kant op schiet ski je er wel achteraan ;) :P (ja daar heb ik genoeg ervaring mee.. )
Jaaa foto's! :D

Grr ik heb 2ehands een wollen zweetdeken gekocht maja tis al week geleden en heb m nog niet :(
Anouska

Bericht door Anouska » vr 11 dec 2009, 17:27

Longeer vaak met pessoa. Bijna altijd los, maar wij hebben op stal een longeerpaddock met 17 mete doorsnee.

@ Tessa: Nog steeds niet binnen? Zou ff achteraan gaan als ik jou was.
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011

www.fitenvitaaldier.nl
kristelhans

Bericht door kristelhans » vr 11 dec 2009, 17:34

Ja dat los lijkt mij voor Beer prettiger.. Ik zet met freestylen altijd een stuk bak af met lint..werkt ook prima. Alleen de laatste keer is Beer er onderdoor geglipt..lekker attent was hij dus.. NOT!
Elvina

Bericht door Elvina » vr 11 dec 2009, 17:41

De paddock is bij ons rechthoekig dus zonder touw is ook veel makkelijker :)

@ Anouska: nee niet binnen, ook helemaal niks gehoord dus heb net een berichtje gestuurd. *zucht* koop niet zo vaak wat 2ehands, kan het beter nieuw kopen hoef je niet te wachten haha :P

Zo maar eens naar bollieknollie. Ben te moe om wat te doen dus nu we het toch over longeren hebben ;) maja om dat pessoatuig aan te heisen ben ik net zoveel tijd kwijt als rijden :P
Bodan

Bericht door Bodan » vr 11 dec 2009, 17:41

Dat is wel raar ja dat je je deken nog niet binnen hebt, balen!
Ik hoop dat ze je niet heeft vern**kt!

Ennn bodan is weer kaal!!! pff ben echt kapot nu (ookal heb ik bijna niet geschoren hihi) :+
Eerst ylonja de andere fjord en toen bodan en jahoooor de scheermachine werd bod, dus zijn hoofd was nog lekker ontploft grr.. :( 8)7
Dus wij de koeienmachine pakken en ratch over zijn hoofd bleek het er 1 te zijn met grove messen heeft hij nu allemaal stoere racestrepen op zijn hoofd }-) hihi }-o
We hebben toen de kleine tondeuse gepakt en heeft nu ook nog donkere streepjes tussen zijn racestrepen :o
conclusie hij ziet er niet uit!! :x
Wat er nog moet gebeuren :
zijn hoofd fatsoeneren
onder aan de buik zitten nog 2 flinke haarplukken, die waren nat en modderig en konden niet geschoren worden
Zijn manen zijn een stuk in de scheermachine gekomen die moeten dus aan groeien |o
Zijn benen moeten nog netjes worden afgemaakt, ik heb ze toch geschoren behalve de sokken
Ziet er echt vet gaaf uit je ziet gewoon zebra strepen :~

Volgende keer word mijn fjord als eerste geschoren :))

En nu nog achter dekens aan, zucht
hij heeft nu 500 grams op lekker.
Elvina

Bericht door Elvina » vr 11 dec 2009, 17:53

Nu al een 500 grams 8) Wat krijgt hij dan op als het echt gaat vriezen := Ben wel benieuwd hoe ie er nu uit ziet haha, heb je foto's? ;)
kristelhans

Bericht door kristelhans » vr 11 dec 2009, 18:14

Ha beer loopt nog met 200 grams op en die zweet zich kapot met dit zachte weer.. Ik scher hem volgende week denk ik als het goed koud is en dan doe ik een 300 grams op..fleecje eronder als het overdag -10 wordt hihi.. Meer dan 300 is echt te warm voor Beer denk ik..
MiSs_vOsj

Bericht door MiSs_vOsj » vr 11 dec 2009, 18:19

Ik longeer niet met pessoa, zou ook niet weten hoe het werkt, ik longeer Basco met bijzet.
En dat gaat prima, verder longeer ik ook niet los en ook niet in een afgezet stuk, ik longeer gewoon in de bak.

Nou nou, in het weekend misschien sneeuw.. pfoee gaat snel zeg..
Heb er nog niet echt veel behoefte aan :P
Bodan

Bericht door Bodan » vr 11 dec 2009, 18:23

jeps 500 gram :)
eind sept voor het eerst geschoren 0 grams op
na een tijdje 100 gram toen werd het snel kouder dus 200 gram op en sinds 3? weken een 300 grams en hij voelde erg lekker aan niet te koud een niet te warm ondanks zijn giga vacht.
Daarom een 500 omdat 300 niet genoeg warmte zal geven, en als het toch te warm is dan haal ik er een deken onderuit.
Hij staat overdag buiten in het gras op de 'vlakte' met een harde koude wind.
Zal ik morgen maken niet schrikken he hihi :D
truus1970
Contacteer:

Bericht door truus1970 » vr 11 dec 2009, 20:22

bedankt anita voor de stamboom van bink, rg leuk om te lezen. Ik durf het bijna niet te vragen, maar heb je die van Raika ook? erg eluk om zo door te lezen.

ik heb de paarden onder een regendeken liggen, ongevoerd en wel, maar dat is eigen belang. Anders heb ik 2 modderfjorden en kan ik nooit rijden en dat vindt ik minder geslaagd. Al kan ik nu ook niet rijden want het bos is super glibberig. Het wordt tijd voor de zomer. die blub in het land is ook een drama. Geluukig hebben ze wel een paar plaatsen waar ze droog kunnen staan.
Rai meis, je was een kanjer die ons veel te vroeg heeft moeten verlaten. t ga je goed op de eeuwige velden.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
Anouska

Bericht door Anouska » za 12 dec 2009, 00:07

500 gram? Bjørn loopt nog met 150, en als het echt koud wordt gaat hij onder 400 (met de voorspelde vorst volgende week).
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011

www.fitenvitaaldier.nl
kristelhans

Bericht door kristelhans » za 12 dec 2009, 08:58

Verschilt echt per paard denk ik..Beer is echt aan het gutsen..als ik die een 500 op doe is hij drijfnat..zelfs als hij geschoren is denk ik.. De weide waar Beer instaat is ook beschut door bos en ze gaan nu in de winter wat later naar buiten en wat eerder naar binnen...
Bodan

Bericht door Bodan » za 12 dec 2009, 09:21

als ik bodan onder een 200 grams had laten staan zat hij te trillen als een rietje :(:)
Ik had dit ook niet verwacht, ik las die berichten op bokt wel eens over mensen die ook al zo dikke deken op hadden liggen vond ik ook maar 'zielig'.
Maar nu ik ook met dekens zit te klooien begrijp ik ook dat het per paard enorm verschillend is.
En idd beer staat beschut dat scheelt hoor.
Ik had ook ergens gelezen dat er een deken is voor +5 tot -15 of zo iets maar die kan ik niet meer vinden.
Die lijkt mij echt ideaal *D

Vandaag weer les, hopen dat het droog blijft maar denk het wel want hier schijnt heeerlijk t zonnetje 8-)
kristelhans

Bericht door kristelhans » za 12 dec 2009, 09:34

Ja er is ook geen norm..gewoon goed naar je paard kijken..misschien heeft Beer het volgende week wel koud maar dan doe ik er nog wat bij..zien we dan wel!
Gesloten