Het E-tjes topic deel 2, iedereen doet gezellig weer mee!
Re: Het E-tjes topic deel 2, iedereen doet gezellig weer mee!
tja ik heb mn haar altyd in de verf, maar blijf een dom blondje haha
Mijn Toppers
Jens (v. Drageset)
Seven (v. Baldrian)
Jens (v. Drageset)
Seven (v. Baldrian)
Ik zit nog steeds te twijfelen of ik Ekdal om het half jaar ga enten of om het jaar. Ik vind het zo lastig!
Ekdal heeft de basisenting gehad(2 keer achter elkaar je kent het wel)maar weet niet wat ik nu moet doen. Wat doen jullie?
Ekdal heeft de basisenting gehad(2 keer achter elkaar je kent het wel)maar weet niet wat ik nu moet doen. Wat doen jullie?
Ik doe ze alle 5, 1 maal per jaar inenten. Ze komen niet in contact met andere. Als ze eenmaal bereden zijn, dan kan ik het overwegen om 2 maal per jaar te doen, ivm bosritten/wedstrijdjes/op pad gaan enz.
Harold~~Ewald~~Chinouk~~Jabba~~Juweeltje~~Byoux
Hier worden ze gewoon 1keer per jaar geent.Hebben allemaal de basis er gewoon al inzitten.
Ze zijn nu al veel eerder geent als normaal omdat imka moest en die 2 kleintjes hebben we mee laten doen zodat iedereen gelijk loopt en we de visite kunnen delen.Waarom twijfel je tussen half jaar en een jaar??
Als ze het echt nodig gaat worden ivm wedstrijden kan het altijd toch nog?
Ze zijn nu al veel eerder geent als normaal omdat imka moest en die 2 kleintjes hebben we mee laten doen zodat iedereen gelijk loopt en we de visite kunnen delen.Waarom twijfel je tussen half jaar en een jaar??
Als ze het echt nodig gaat worden ivm wedstrijden kan het altijd toch nog?
Elvis:Jeskim(zidar)XTimor
Te kort op deze aarde,maar van onschatbare waarde..
Ik zal je missen mam,je blijft voor altijd in me hart

Dus jullie hebben de basisenting gedaan(2 keer na elkaar) en daarna weer na een jaar laten eten?
Klopt zo zouden wij het hebben gedaan...Alleen zijn ze nu eerder gedaan omdat imka moest 

Elvis:Jeskim(zidar)XTimor

Dus Ekdal geeent in mei 2009 dus hij zou weer moeten in mei 2010 ?
Eros heeft ook zijn 2 basisentingen. Daarna een half jaar later geent (maart 2009) dus hij gaat in maart 2010 weer. Komt mooi uit, want mijn shet moet in april.
Eros: Topas x Polly (v Halstor)

Ja inderdaad, Ekdal moet dan weer mei 2010. Eachann en Ewald hebben allebij de 1e prik van de basis inenting gehad rond aankoop, en de 2e even daarna. Ze gaan samen weer in het voorjaar.
Harold~~Ewald~~Chinouk~~Jabba~~Juweeltje~~Byoux
@Roos: Voor zoals jij je paard(en) houdt is 1x per jaar enten echt voldoende. Alleen als je begint met enten moet je 2x met een tussenpose van een paar weken, de basisenting. Na de 2e prik van die basisenting zorg je dat je binnen het jaar blijft met de volgende prik.
Dus bijv. basisenting op 31 okt. en 30 nov. 2009. Dan moet je volgende enting uiterlijk op 30 nov. 2010 gegeven worden of eerder. Ent je dan pas op of na 1 dec. 2010 dan moet je weer een basisenting laten geven.
Dus bijv. basisenting op 31 okt. en 30 nov. 2009. Dan moet je volgende enting uiterlijk op 30 nov. 2010 gegeven worden of eerder. Ent je dan pas op of na 1 dec. 2010 dan moet je weer een basisenting laten geven.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Owh ok ik dacht na de basisenting van 2X dat ze dan eerst binnen het half jaar weer moesten maar dat is dus niet waar. Ben ik ook weeer wat wijzer 
Vandaag of van de week weer even een poging wagen om Ekdal zijn manen te knippen, Hij wil niet zo graag stil staan de laatste tijd. Misschien even fotos van de F'jes laten zien hoe goed die het al doen

Vandaag of van de week weer even een poging wagen om Ekdal zijn manen te knippen, Hij wil niet zo graag stil staan de laatste tijd. Misschien even fotos van de F'jes laten zien hoe goed die het al doen

Hahaha, die staan ook niet stil hoor, dat lijkt maar zo op de foto. Die bewegen namelijk niet maar de F-jes des te meer.roos schreef:Vandaag of van de week weer even een poging wagen om Ekdal zijn manen te knippen, Hij wil niet zo graag stil staan de laatste tijd. Misschien even fotos van de F'jes laten zien hoe goed die het al doen
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

-
Ik weet het ook niet, ik denk haast dat hij een vroegbloeier is, want zijn moeder is maar 1.43nancy imka schreef:Jeetje Yvette 1,40 dat is echt een reus joh voer jij hem dan pokon hihi
Dat ligt er een beetje aan hoe hij het oppakt denk ik. T.z.t. beetje kijken wat hij ervan vindt. Ik zit te denken hoe we dat in het verleden hebben gedaan, maar ik weet het eigenlijk niet meerdjenga101 schreef:Bedanktvoor je uitleg Yvette, is het dan zo dat je dan met 4 wel gelijk doorrijd, of geef je tussen door nog een paar maanden 'rust'

Ik denk dat ik Ekdal in ga rijden in de zomervakantie van 2011, dan is hij ruim 3 jaar. Ik heb dan 6 weken vrij en dus lekker veel tijd(bof hij even haha)HIj is van 23 mei (en zijn mams van 25 mei grappig he!)s winters zal ik hem dan ook vrij moeten geven een aantal weken ivm slechte bak(hard)of het slechte weer. Kan dan altijd nog wandelen.
Wat is gebruikelijk met inrijden een aantal maanden rijden en dan wat rust geven, ik heb namelijk totaal geen ervaring met het inrijden van jonge paarden en de training ervan. Ik kijk nog even of ik zelf ga inrijden met begeleiding of dat ik hem laat inrijden. Weet iemand misschien een leuk / leerzaam boek over dit onderwerp?
Owh ok..dus Ekdal kan niks leren van 'jouw' Fjes Anita..dat is jammer. Ekdal zal het echt geweldig vinden om daar tussen die Fjes te staan haha.
MIjn broer zei vandaag nog dat Ekdal echt een paard begint te worden, geen puppypluisje meer. Leuk om te horen(en toen zei hij nog van je bent mijn vriend he want ik haal wortels voor je)Mijn broer haalt elke herfst/winter wortels voor mijn paardjes. Echt top!
Vandaag heb ik Danc en Ek samen even laten lopen in de bak. Alleen wat stapwerk hoor, want Danc is snel bezweet etc. Gewoon voor de lol, doe het niet standaard ofzo.
Ekdal was onwijs goor, die had vannacht in de poep gelegen, de viespeuk!
Had geen tijd om te poetsen, want moest eerst Ekdal zijn kamer afschilderen en daarna snel weer naar huis want mijn vogeltje heeft maagzweer gehad. Gelukkig overleefd, maar hoop dat ie nu ook blijft leven.
Morgen mag Ekdal in zijn nieuwe kamer en kan Danc weer in zijn eigen stal, die stond in de koeienstal met uitloop, maar aangezien Ekdal nog wel eens een hekkenspringer is had ik Danc daar maar geparkeerd.
Ekdal zijn kamer is heel mooi geworden. Heb ook een speelbal voor hem gekocht, kan ie lekker in bijten ipv in mij....
Wat is gebruikelijk met inrijden een aantal maanden rijden en dan wat rust geven, ik heb namelijk totaal geen ervaring met het inrijden van jonge paarden en de training ervan. Ik kijk nog even of ik zelf ga inrijden met begeleiding of dat ik hem laat inrijden. Weet iemand misschien een leuk / leerzaam boek over dit onderwerp?
Owh ok..dus Ekdal kan niks leren van 'jouw' Fjes Anita..dat is jammer. Ekdal zal het echt geweldig vinden om daar tussen die Fjes te staan haha.
MIjn broer zei vandaag nog dat Ekdal echt een paard begint te worden, geen puppypluisje meer. Leuk om te horen(en toen zei hij nog van je bent mijn vriend he want ik haal wortels voor je)Mijn broer haalt elke herfst/winter wortels voor mijn paardjes. Echt top!
Vandaag heb ik Danc en Ek samen even laten lopen in de bak. Alleen wat stapwerk hoor, want Danc is snel bezweet etc. Gewoon voor de lol, doe het niet standaard ofzo.
Ekdal was onwijs goor, die had vannacht in de poep gelegen, de viespeuk!
Had geen tijd om te poetsen, want moest eerst Ekdal zijn kamer afschilderen en daarna snel weer naar huis want mijn vogeltje heeft maagzweer gehad. Gelukkig overleefd, maar hoop dat ie nu ook blijft leven.
Morgen mag Ekdal in zijn nieuwe kamer en kan Danc weer in zijn eigen stal, die stond in de koeienstal met uitloop, maar aangezien Ekdal nog wel eens een hekkenspringer is had ik Danc daar maar geparkeerd.
Ekdal zijn kamer is heel mooi geworden. Heb ook een speelbal voor hem gekocht, kan ie lekker in bijten ipv in mij....
Haha roos, eros staat ook nog niet stil hoor. Komt nog wel, ze zijn nog jong..

Je moet het eens zien; ik Roselie echt de slechte fjordenknipster van heel de wereld en een ik wil niet stil staan jaarling...haha
Ik weet niet hoe ik knip, nog nooi gedaan en ben het voorlopig ook nog niet van plan. 

Ik laat de manen van Danc maar groeien, die is toch emt pre pensioen. Vivian wordt al gek van al mijn verknipte kapsels 
Ekdal zijn manen probeer ik bij te houden, maar heb echt geen talent!

Ekdal zijn manen probeer ik bij te houden, maar heb echt geen talent!
Haha, oefening baart kunst.

Dat zou je zeggen he, maar ik oefen al 12.5 jaar op Danc maar zonder resultaat...