Het B-tjes topic...zag ik nergens!
Re: Het B-tjes topic...zag ik nergens!
Moet jij heel Emmer Compas nog door voordat je richting Emmen kunt of woon je aan de grens van het dorp. Voor niet ingewijden, Emmer Compascuum is kiiiiiiiiiilooooooooooometers lang.
Heerlijk dat je zo kunt rijden met zo'n brave Malle naast je. Die foto van jullie drietjes is echt gaaf.
Heerlijk dat je zo kunt rijden met zo'n brave Malle naast je. Die foto van jullie drietjes is echt gaaf.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Nee hoor! Ik hoef maar 3 km 

Mooi gezicht zo Jeddah en Malle op stap...heerlijk.
Hier doet het Btje het ook heel goed. Na de show eigenlijk pas woensdag er weer op gezeten. Ik ben letterlijk in alle mogelijke gangen zijwaarts door de bak gegaan. Strontvervelend en dan zijn 'ineens' verplaatste picknickbanken en een flapperend rood-wit lintje ineens heel 'eng'. Uiteindelijk gedroeg hij zich toch naar behoren en nadat ik m in stap, draf en galop ontspannen en nageeflijk kon rond rijden vond ik het mooi geweest. Donderdag hem weer gereden en toen had ik mijn Bink weer terug. Lekker zijn best doen en hij liep heerlijk. Ideaal, want vrijdagavond hadden we na een paar maand eindelijk weer tijd voor les. Was heel benieuwd wat de instructrice er van ging zeggen. (die had m voor het laatst gezien dat ik een beetje stuur en in stap en draf kon)
Ze was behoorlijk onder de indruk dat Bink zo goed zijn best deed en die was er ook echt met zijn koppie bij, heerlijk! Heb ook echt lekker gereden en ook gelijk weer wat kleine dingen bij geleerd. Hoe ik m alvast kleine dingetjes kon aanleren. Dat ik iets strenger mocht zijn met het aanleggen van de buitenteugel om hem in wendingen te ondersteunen en geregeld wisselen in de stelling zodat hij er attent bij blijft, soepel blijft, maar ik m ook kan blijven schakelen. Was weer een heerlijke les, waar je weer een paar van die 'verhip ja' momenten hebt en Bink ook super zijn best deed. De paar 'uitprobeer-dingetjes' pakte hij vrijwel direct op, waardoor niet alleen ik maar vooral ook de instructrice helemaal stonden te glunderen. Nu alweer zin in volgende week...
Hier doet het Btje het ook heel goed. Na de show eigenlijk pas woensdag er weer op gezeten. Ik ben letterlijk in alle mogelijke gangen zijwaarts door de bak gegaan. Strontvervelend en dan zijn 'ineens' verplaatste picknickbanken en een flapperend rood-wit lintje ineens heel 'eng'. Uiteindelijk gedroeg hij zich toch naar behoren en nadat ik m in stap, draf en galop ontspannen en nageeflijk kon rond rijden vond ik het mooi geweest. Donderdag hem weer gereden en toen had ik mijn Bink weer terug. Lekker zijn best doen en hij liep heerlijk. Ideaal, want vrijdagavond hadden we na een paar maand eindelijk weer tijd voor les. Was heel benieuwd wat de instructrice er van ging zeggen. (die had m voor het laatst gezien dat ik een beetje stuur en in stap en draf kon)
Ze was behoorlijk onder de indruk dat Bink zo goed zijn best deed en die was er ook echt met zijn koppie bij, heerlijk! Heb ook echt lekker gereden en ook gelijk weer wat kleine dingen bij geleerd. Hoe ik m alvast kleine dingetjes kon aanleren. Dat ik iets strenger mocht zijn met het aanleggen van de buitenteugel om hem in wendingen te ondersteunen en geregeld wisselen in de stelling zodat hij er attent bij blijft, soepel blijft, maar ik m ook kan blijven schakelen. Was weer een heerlijke les, waar je weer een paar van die 'verhip ja' momenten hebt en Bink ook super zijn best deed. De paar 'uitprobeer-dingetjes' pakte hij vrijwel direct op, waardoor niet alleen ik maar vooral ook de instructrice helemaal stonden te glunderen. Nu alweer zin in volgende week...
Geluk is de vrucht van intens werk
- Ilonka
Wat een heerlijke foto's Corine! Wat doet Malle het goed! Mag ik vragen waarom je haar met pijpenkousen meeneemt? Strijkt ze?
Gisteren heb ik Brass zelf gefreestyled (Na een week van aaien en aan het touw proberen te lopen, wilde ze niet dan draaide ik bij haar weg, naar links of rechts zodat ze volgde en ik dus bepaalde waar haar benen kwamen te staan. ) naar de bak toe lopen had ze nog even Djilan voor nodig die er achter liep. Na de freestyle met haar rond gewandeld aan het touw en later ook zonder touw. Heb haar daarna flink geaaid, op haar rug, op haar kont, onder haar buik (ze heeft een enorme, lange kruin onder haar buik) zelfs haar benen tot aan de hoef aangeraakt. (alleen voorbenen)
Naar de wei terug gelopen met Brass aan het touw, helemaal alleen, zelf alle stroomdraden geopend en weer dicht gedaan. Ze deed het zo goed dat ik nog verder door ben gelopen, nog wat draden op een dicht, op terrein waar ze nog nooit was geweest.
Brave pony!
Gisteren heb ik Brass zelf gefreestyled (Na een week van aaien en aan het touw proberen te lopen, wilde ze niet dan draaide ik bij haar weg, naar links of rechts zodat ze volgde en ik dus bepaalde waar haar benen kwamen te staan. ) naar de bak toe lopen had ze nog even Djilan voor nodig die er achter liep. Na de freestyle met haar rond gewandeld aan het touw en later ook zonder touw. Heb haar daarna flink geaaid, op haar rug, op haar kont, onder haar buik (ze heeft een enorme, lange kruin onder haar buik) zelfs haar benen tot aan de hoef aangeraakt. (alleen voorbenen)
Naar de wei terug gelopen met Brass aan het touw, helemaal alleen, zelf alle stroomdraden geopend en weer dicht gedaan. Ze deed het zo goed dat ik nog verder door ben gelopen, nog wat draden op een dicht, op terrein waar ze nog nooit was geweest.
Brave pony!
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
Nou jongens! Die B-tjes zijn gewoon geweldig he?!
@Bella, wat fijn dat Binkie er weer helemaal was na zijn show avondtuur, met uitloop naar de keer erop rijden
Kan me best voorstellen dat ie dan ineens mega alert op de omgeving is na wat ie op de showdag meegemaakt heeft
Tis allemaal wat voor zo'n jonkie! Heerlijk dat je van de les genoten hebt en wat fijn zeg dat je een instruktie hebt die je zoveel mee kan geven!
@Ilonka, nee, ze strijkt niet hoor! Haar benen staan zover uit elkaar dan zou ze wel heel raar moeten lopen
. Het is omdat ik met Jed een peesblessure achter de rug door het aantikken, en dat wil ik liever niet weer meemaken. Natuurlijk weet ik dat ik een risicol loop omdat ze warmer worden, maar daarom heb ik ook die van HAF genomen.
Wat super zeg dat Brass zo goed ging!! Met sprong vooruit zo te lezen dus!!

@Bella, wat fijn dat Binkie er weer helemaal was na zijn show avondtuur, met uitloop naar de keer erop rijden

@Ilonka, nee, ze strijkt niet hoor! Haar benen staan zover uit elkaar dan zou ze wel heel raar moeten lopen

Wat super zeg dat Brass zo goed ging!! Met sprong vooruit zo te lezen dus!!

- Ilonka
Echt wel, ben ook heel blij 
Ik heb voor Ilonk HAF strijklappen, maar haar benen worden er toch nog wel heel warm onder. Ik rijd gewoon zonder, moe krijg ik haar toch niet meer ;-) Ik snap je angst er voor wel natuulijk!

Ik heb voor Ilonk HAF strijklappen, maar haar benen worden er toch nog wel heel warm onder. Ik rijd gewoon zonder, moe krijg ik haar toch niet meer ;-) Ik snap je angst er voor wel natuulijk!
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
Ik vind het juist heel erg mee vallen met hoe warm ze worden moet ik zeggen, ze zijn niet eens echt kletsnat, na toch 2 uur erom, beetje vochtig, meer niet.
- Ilonka
Ik was verbaasd hoe warm het nog was, had ze gekocht omdat ik dacht dat ze koeler zouden zijn maar het was niet veel koeler dan mijn normale strijklappen (die ik dus ook niet meer gebruik)
Je hebt een geweldig stel daar samen!
Je hebt een geweldig stel daar samen!
hmm, zou het per paard verschillen dan? 
Thanks!!

Thanks!!
- kristelhans
Ik wilde even vertellen dat ik gisteren mijn eerste grondwerkles met Beer heb gehad. Het was superleerzaam voor ons allebei!
Het klikte heel goed met de mevrouw die kwam lesgeven (Vanda Oosterhuis) dus dat was ook wel erg fijn! Beer vond sommige dingen heeeeeuuuuul erg moeilijk..vooral het opletten en blijven opletten haha maar ik heb veel geleerd en heb ook dingen (huiswerk) waar ik nu zelf mee aan de slag kan. We waren al op de goede weg (ook heel fijn om dat van zo iemand bevestigd te krijgen) maar nu hebben we net weer dat extra zetje gehad. Vanda zei; Ik kan zien dat jullie elkaar hebben uitgekozen..hij reageert zo goed op je!
Nou dat is toch leuk om te horen!!
Ik ben benieuwd hoe Beer het volgende week doet als ik 1 op 1 met hem bezig ga... gisteren was in ieder geval heel geslaagd! Helaas geen foto's...
Groeten Kris
Het klikte heel goed met de mevrouw die kwam lesgeven (Vanda Oosterhuis) dus dat was ook wel erg fijn! Beer vond sommige dingen heeeeeuuuuul erg moeilijk..vooral het opletten en blijven opletten haha maar ik heb veel geleerd en heb ook dingen (huiswerk) waar ik nu zelf mee aan de slag kan. We waren al op de goede weg (ook heel fijn om dat van zo iemand bevestigd te krijgen) maar nu hebben we net weer dat extra zetje gehad. Vanda zei; Ik kan zien dat jullie elkaar hebben uitgekozen..hij reageert zo goed op je!
Ik ben benieuwd hoe Beer het volgende week doet als ik 1 op 1 met hem bezig ga... gisteren was in ieder geval heel geslaagd! Helaas geen foto's...
Groeten Kris
toffe reactie, om dat te horen te krijgen superkristelhans schreef:Ik wilde even vertellen dat ik gisteren mijn eerste grondwerkles met Beer heb gehad. Het was superleerzaam voor ons allebei!
Groeten Kris

wij hebben meegedaan aan een beginners clickertraning cursus, dat was keicool gewoon met Githa, we stonden met 10 man in de piste in een cirkeltje en madame Githa komt er haar dan gewoon als elfde man tussen zetten

groetjes
- kristelhans
Hee, ja dat heb ik ook te horen gekregen..zonder afwisseling kakt Beer in...maar ja, dat heb ik zelf ook..t moet wel wat uitdagend blijven! Vanda kon ook veel over Beers persoonlijkheid vertellen door hem in zijn kudde en met mij aan het werk te observeren. Het is een heel zelfverzekerd paard die kiest om bij mij te zijn. Hij is niet bang om van zijn kudde (waar hij bovenaan staat) weg te gaan omdat hij zijn zekerheid aan zichzelf ontleend en niet aan de bevestiging van zijn kudde..er vielen best wel wat gedragsdingen op zijn plek toen ze dat (en meer) zei. 't Klopte allemaal precies! Daarna kon ze dan weer tips geven over hoe ik daar op in kon spelen..handig!
echt leuk...

we hebben Githa geleerd van ons hand op commando 'target' aan te raken, dit al wandelend en stilstaand, stilstaand is altijd overenthousiast en wandelend is nog n-in een begin stadium. Beetje bij beetje gaan we haar leren van met haar voorbenen op een verhoogje te gaan staan, te knielen en zo , maar alles op zijn tijd, het volgende dat we gaan leren is het bewustzijn van haar achterste
, ze kan soms gewoon voor ons gaan lopen tijdens het clickeren en dan is het opeens dat ze een gilletje slaakt van het schrikken als we tegen haar kont of buik lopen (zachtjes hoor, maar bij haar mag je soms wel wat geweld gebruiken), dan draait ze zich en is het met en gezicht van 'oei, ho komt het dat je tegen me loopt?'
maar ben super blij met het feit dat ze altijd heel braaf is
Gister stond ze maar 3 uur op de wei (ze mogen er nog maar een weekje terug op, en het is elk om de beurt ...) toen we haar al van de wei gingen halen, toen we op de baan reden naar stal toe da nrijden we naast de weiden, we hebben haar geroepen en dan kregen we een enthousiaste hinnik en veel geshow terug, echt super, je moest haar zien staan hebben, heel fier, heel blij,
, (en dan krijgen we opmerkingen dat Githa niet goed luisterd of niet goed onderhouden is, terwijl we de week erna met verbazing te hore nkrijgen dat Githa van heel de stal er het beste en gezondste voor komt
))
we gaan dit dit weekend nog eens proberen en dan zien om een stand foto te maken, het is echt zo mooi
hehe
groetjes

maar ben super blij met het feit dat ze altijd heel braaf is
Gister stond ze maar 3 uur op de wei (ze mogen er nog maar een weekje terug op, en het is elk om de beurt ...) toen we haar al van de wei gingen halen, toen we op de baan reden naar stal toe da nrijden we naast de weiden, we hebben haar geroepen en dan kregen we een enthousiaste hinnik en veel geshow terug, echt super, je moest haar zien staan hebben, heel fier, heel blij,

we gaan dit dit weekend nog eens proberen en dan zien om een stand foto te maken, het is echt zo mooi

hehe
groetjes
- kristelhans
Wauw! Klinkt goed allemaal hoor! Heb je hier op FW ook foto's van haar? Ben wel benieuwd nu.. 

ik heb hier maar enkele foto's op staan, ik ga er binnnkort weer eens wat maken, maar men vrind moet ze wel nog op de pc zetten, ik kan dat niet
(onze pc' sdraaien over LInux, hij werkt in de informatica branche en hij ziet al de miserie met vista en daarmee hebben we geen vista meer, enkel nog linux, maar ik kan hierop niet veel), ik zal men vriend al vragen wat recente foto's op de pc te zetten, dan zal ik er deze week een paar opzetten
(onze pc' sdraaien over LInux, hij werkt in de informatica branche en hij ziet al de miserie met vista en daarmee hebben we geen vista meer, enkel nog linux, maar ik kan hierop niet veel), ik zal men vriend al vragen wat recente foto's op de pc te zetten, dan zal ik er deze week een paar opzetten
- kristelhans
Op aandringen van Linda
haha nee hoor.
Maar we zijn wel overeens dat het Btjes topic erg vaak stil is.
@ Corine : Wat leuk dat je haar zo als handpaard mee kan nemen
*jaloers*
Ze ziet er goed uit en wat een geweldig koppie zit erop, ruilen haha
@ Bella : Jij en Bink zijn een leuke combinatie jullie komen er wel.
Bink zal vast helemaal overrompeld zijn na de show, mooi dat hij donderdag weer de oude was.
Snel weer foto's plaatsen he
@ Kristelhans : Wat leuk dat je les krijgt met Beer, (wat een stoere naam heeft hij gekregen) mooi dat er een klik is met je lesgeefster dat is toch wel erg belangrijk.
Ja lastig he om een fjord alert te laten blijven, als er iets wor duitgelegd staan ze zo te suffen
Veel plezier volgende week! Ben benieuwd naar de foto's.
Netzo als kinderen lijken paarden hun baasje ook te kiezen, grappig
Met Bodan gaat het ook super goed, hij is sinds half april veranderd van stal hij was 2 maand eerder ook al verhuisd maar het beviel mij daar absoluut niet.
Bodan werd steeds dunner en begon suf uit zijn ogen te kijken
Maar nu staat hij lekker 24/7 op de wei met andere paardjes en koetjes, hij heeft het egr naar zijn zin en ik zie hem gewoon opknappen
En glimmen wat hij doet!
Stom genoeg heb ik het niet opgebouwd
maar gelukkig is het goed gegaan.
Vandaag heb ik ook weer les gehad in grondwerk, we zijn veel bezig met rechtrichten, soepelmaken en longeren en leuke VD oefeningen.
Longeren is altijd een hekelpunt geweest en eindelijk kan hij zich een beetje ontspannen, trekt hij me geen armen meer uit de kom.
Dit ga ik nu verder opbouwen.
Om hem soepel te maken zijn we bezig met lange lijnen op onze eigen manier
waarbij we voltes mee pakken en schouderbuitenwaarts oefenen.
Dit gaat echt super goed! Dit allemaal wel met halster omdat hij aan het wisselen is.
En met VD zijn we met de spaanse pas bezig wat hij aardig onder de knie heeft, zowel op de grond als op zijn rug.
Hij strekt zijn been nog niet super maar begrijpt wel dat hij hem naar voren moet brengen, dit kan hij ook al een beetje als we langzaam lopen
Zijn meerdere dingen waar we mee bezig zijn, maar het word nu wel een heeul lang verhaal
De Btjes zijn gewoon top! Mijn Btje word morgen trouwens alweer 4 jaar ,ouwe vent.
En donderdag komt mijn zadelmaker om het zadel aan te passen op bodan! Het wachten duurde maar liefst 6 weken!
Kan ik hem eindelijk doorrijden, sinds hij is ingereden vorig jaar zomer heb ik erg weinig op hem gereden door een slecht passend zadel.
Hij mag eindelijk aan de bak

Maar we zijn wel overeens dat het Btjes topic erg vaak stil is.
@ Corine : Wat leuk dat je haar zo als handpaard mee kan nemen

Ze ziet er goed uit en wat een geweldig koppie zit erop, ruilen haha
@ Bella : Jij en Bink zijn een leuke combinatie jullie komen er wel.

Bink zal vast helemaal overrompeld zijn na de show, mooi dat hij donderdag weer de oude was.
Snel weer foto's plaatsen he
@ Kristelhans : Wat leuk dat je les krijgt met Beer, (wat een stoere naam heeft hij gekregen) mooi dat er een klik is met je lesgeefster dat is toch wel erg belangrijk.
Ja lastig he om een fjord alert te laten blijven, als er iets wor duitgelegd staan ze zo te suffen

Veel plezier volgende week! Ben benieuwd naar de foto's.
Netzo als kinderen lijken paarden hun baasje ook te kiezen, grappig
Met Bodan gaat het ook super goed, hij is sinds half april veranderd van stal hij was 2 maand eerder ook al verhuisd maar het beviel mij daar absoluut niet.
Bodan werd steeds dunner en begon suf uit zijn ogen te kijken

Maar nu staat hij lekker 24/7 op de wei met andere paardjes en koetjes, hij heeft het egr naar zijn zin en ik zie hem gewoon opknappen

En glimmen wat hij doet!
Stom genoeg heb ik het niet opgebouwd

Vandaag heb ik ook weer les gehad in grondwerk, we zijn veel bezig met rechtrichten, soepelmaken en longeren en leuke VD oefeningen.
Longeren is altijd een hekelpunt geweest en eindelijk kan hij zich een beetje ontspannen, trekt hij me geen armen meer uit de kom.
Dit ga ik nu verder opbouwen.
Om hem soepel te maken zijn we bezig met lange lijnen op onze eigen manier

Dit gaat echt super goed! Dit allemaal wel met halster omdat hij aan het wisselen is.
En met VD zijn we met de spaanse pas bezig wat hij aardig onder de knie heeft, zowel op de grond als op zijn rug.
Hij strekt zijn been nog niet super maar begrijpt wel dat hij hem naar voren moet brengen, dit kan hij ook al een beetje als we langzaam lopen

Zijn meerdere dingen waar we mee bezig zijn, maar het word nu wel een heeul lang verhaal

De Btjes zijn gewoon top! Mijn Btje word morgen trouwens alweer 4 jaar ,ouwe vent.
En donderdag komt mijn zadelmaker om het zadel aan te passen op bodan! Het wachten duurde maar liefst 6 weken!
Kan ik hem eindelijk doorrijden, sinds hij is ingereden vorig jaar zomer heb ik erg weinig op hem gereden door een slecht passend zadel.

Hij mag eindelijk aan de bak

- Bernadet_Bo
Vandaag ging hij weer voor het eerst op het land, helemaal uit zijn plaat met de groep, geweldig:)

eerst ff aan het werk...

en helemaal los met birenko... geweldig:)

eerst ff aan het werk...

en helemaal los met birenko... geweldig:)
Bo is geweldig! 
En mijn bruine grote kerels natuurlijk ook !

En mijn bruine grote kerels natuurlijk ook !
- kristelhans
@ Bodan: Gefeliciteerd met de verjaardag van je paardje!! Heb je taart gegeten?
En leuk dat je ook zo lekker met hem bezig bent! Ik ga morgen naar Beer (bekt wel lekker idd) en we gaan trailerladen oefenen...spannend! Hij heeft 2 keer in zijn leven in een trailer gestaan en wat z'n oude baasje nog wist was dat hij vrij onrustig was..morgenochtend zetten ze (de oude baasjes) de trailer achter de auto en dan mogen wij even oefenen om Beer alvast wat te laten wennen voor zijn groooooote reis aan het einde van de maand (komt hij eeeiindelijk bij mij wonen!). Ook gaan we een beetje aan ons huiswerk werken natuurlijk..ben heel benieuwd!
En het is idd wel soms een beetje stil hier..maarja als paardengek zit je natuurlijk liever bij je peerd dan achter de pc

En het is idd wel soms een beetje stil hier..maarja als paardengek zit je natuurlijk liever bij je peerd dan achter de pc

- Ilonka
Bodan gefeliciteerd, gelukkig gaat het nu weer beter met hem.
Bernadet_bo, je paardje loopt al lekker!
Brass heeft van de week een aantal keren alleen met mij (dus zonder iemand om haar op te drijven en zonder een paard mee als steun) gewandeld over de parkeerplaats. Toen Joey, grote Duitse Herder met bal in zijn bek, uit de auto sprong nam ze een snoekduik naar achteren, touw schoot door mijn handen (brandblaar) maar toen ze druk voelde stond ze stil. Brave pony!
Daarna gewoon weer doorgelopen. Snurk snurk achter me aan, maar wel mee lopen!
Gisteren zijn we zelfs tot bijna aan de weg (het pad is denk ik een meter of 400) gelopen, daar was ze nog nooit geweest, maar ze deed het super, ik rennen, zij draven, ik stil staan, zij zowat sliding stop. Toen ik later weer wilde draven dacht zij 'Nee dat hebben we al gedaan hoor!' maar verder super, ze doet het echt goed!
Als beloning mag ze na het lopen buiten de wei grazen, ik heb er nu vertrouwen genoeg in dat ik haar weer te pakken krijg.
Bernadet_bo, je paardje loopt al lekker!
Brass heeft van de week een aantal keren alleen met mij (dus zonder iemand om haar op te drijven en zonder een paard mee als steun) gewandeld over de parkeerplaats. Toen Joey, grote Duitse Herder met bal in zijn bek, uit de auto sprong nam ze een snoekduik naar achteren, touw schoot door mijn handen (brandblaar) maar toen ze druk voelde stond ze stil. Brave pony!
Daarna gewoon weer doorgelopen. Snurk snurk achter me aan, maar wel mee lopen!
Gisteren zijn we zelfs tot bijna aan de weg (het pad is denk ik een meter of 400) gelopen, daar was ze nog nooit geweest, maar ze deed het super, ik rennen, zij draven, ik stil staan, zij zowat sliding stop. Toen ik later weer wilde draven dacht zij 'Nee dat hebben we al gedaan hoor!' maar verder super, ze doet het echt goed!
Als beloning mag ze na het lopen buiten de wei grazen, ik heb er nu vertrouwen genoeg in dat ik haar weer te pakken krijg.