Het D-tjes topic!
- nadinefjorden
Re: Het D-tjes topic!
dani is very cute ben benieuwd hoe ze is als ze naar stal komt spannend....
Ga het toch proberen met dat halster, kan hem altijd nog verkopen als het niet werkt. Ik hoop echt dat die manen tot aan haar schouders gaan komen, anders zal ik me moeten aanmelden bij het boogjes topic! Haha
Paardentaxi | Grondwerk & Klassieke dressuur | Fotografie
#fulltimedreamchaser + M2+6
#fulltimedreamchaser + M2+6
Ik heb weer nieuwe foto's van Djimm im Schnee! Ik zal ze vanavond even proberen te plaatsen. Hij heeft een kónt...niet normaal haha. Maar ik hou wel van lekkere ronde paardjes! Hij oogt ook al weer een stuk volwassener dan de laatste keer dat ik er was. Het gaat eigenlijk ook zó snel met onze 'kleine' D's!
Leuk, ik ben erg benieuwd naar Djimm nu!
Zortin Z1 + 10 alweer!
Mindy Z2+15 en met pensioen
Flicka M1 + 11 en AA abop!!!
Jamie preferent, keur, prestatie en model !

Er staan nieuwe foto's van Djimm in PP!
Ik hoop er binnenkort nog een keer heen te kunnen gaan en wat standfoto's ed te kunnen maken. Het 'vervelende' is alleen dat zijn weidegenoten altijd héél enthousiast zijn en het liefst in je jaszak kruipen...eens kijken of we daar een keer een oplossing voor kunnen bedenken!
Ik hoop er binnenkort nog een keer heen te kunnen gaan en wat standfoto's ed te kunnen maken. Het 'vervelende' is alleen dat zijn weidegenoten altijd héél enthousiast zijn en het liefst in je jaszak kruipen...eens kijken of we daar een keer een oplossing voor kunnen bedenken!
Zou hij dan niet even uit de wei genomen kunnen worden om foto's te maken?Daphne schreef:Er staan nieuwe foto's van Djimm in PP!
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Anita, ik hoop idd dat dat kan!
Djambo wordt a.s. woensdag gecastreerd. We hebben vandaag de afspraak gemaakt.
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Aggos... Nouja, als ik je verhalen zo lees dan is dat misschien wel beter voor hem (en voor jullie natuurlijk
). Je wilt toch voorkomen dat hij ooit op zijn moeder zou springen...

Dat ooit is niet zo heel ver meer weg. Zodra Meline haar veulen gekregen heeft ergens in april breekt ooit aan. Het moet dus nu echt gebeuren anders krijgen we een moeder-zoon product volgend jaar.Daphne schreef:Aggos... Nouja, als ik je verhalen zo lees dan is dat misschien wel beter voor hem (en voor jullie natuurlijk). Je wilt toch voorkomen dat hij ooit op zijn moeder zou springen...
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

- Dreeke
- Moderator
- Contacteer:
Moet je nagaan dat Dakota alweer ruim een jaar als ruin door het leven gaat.
Als ik hem hengst had gehouden dan had ik helemaal niet geweten hoe we er
nu bij zouden staan.
Als ik hem hengst had gehouden dan had ik helemaal niet geweten hoe we er
nu bij zouden staan.
† I'ts better to have loved and lost them...
than to never have loved and enjoyed them at all.
Rust Zacht lieve Vinga en Dakota †
Vinga * 24-05-2000 - † 13-05-2008
Dakota * -05-05-2007 - † 22-04-2013
Hoe gaat het nu met Dakota Andrea? Hij staat nu toch bij twee oudere ruinen schreef je laatst? Speelt hij daar ook de baas over of wijzen ze hem wel terecht?
- Dreeke
- Moderator
- Contacteer:
Daar vraag je wat Daphne, het gaat helemaal niet goed tussen Dakota en mij 
De ruinen heeft hij respect voor maar voor mij en andere mensen 0,00
Gisteren had ik hem gepoetst, geknipt en daarna een stukje gewandeld wat voor Dakota zijn begrippen best goed ging, dus daarna hem terug ik de bak gezet. Ik was de drollen aan het weghalen komt Dakota langs en die bijt me vervolgens volaan in mn arm, zomaar uit het niets. Dus ik geef een brul en een trap in zn pens want ik had gewoon echt pijn! Stalgenoten kwamen aangesneld want die dachten dat er iets erg gebeurd was, stond ik daar midden in de bak met de tranen in mn ogen van pijn en woede. Arm blauw en pijnlijk, het is dat ik mn jas aan had anders had hij het bloed uit mn arm gebeten. Echt zo'n valse actie...... en waarom.......?? Ik weet het niet.
Het lijkt wel alsof wij geen klik hebben met elkaar, met Vinga had ik dat wel, die kon ook vervelend zijn maar die had maar een vinger nodig en ze wist hoe laat het was. Voel me er erg verdrietig door en weet niet wat ik moet doen, moet ik hem weg doen of moet ik het maar "weer" op zijn leeftijd steken?
Ik ga hulp inschakelen van iemand die goed overweg kan met "probleem" paarden die misschien die knop bij Dakota in zijn kop om kan draaien dat hij ook respect moet hebben voor mij en andere mensen.

De ruinen heeft hij respect voor maar voor mij en andere mensen 0,00
Gisteren had ik hem gepoetst, geknipt en daarna een stukje gewandeld wat voor Dakota zijn begrippen best goed ging, dus daarna hem terug ik de bak gezet. Ik was de drollen aan het weghalen komt Dakota langs en die bijt me vervolgens volaan in mn arm, zomaar uit het niets. Dus ik geef een brul en een trap in zn pens want ik had gewoon echt pijn! Stalgenoten kwamen aangesneld want die dachten dat er iets erg gebeurd was, stond ik daar midden in de bak met de tranen in mn ogen van pijn en woede. Arm blauw en pijnlijk, het is dat ik mn jas aan had anders had hij het bloed uit mn arm gebeten. Echt zo'n valse actie...... en waarom.......?? Ik weet het niet.
Het lijkt wel alsof wij geen klik hebben met elkaar, met Vinga had ik dat wel, die kon ook vervelend zijn maar die had maar een vinger nodig en ze wist hoe laat het was. Voel me er erg verdrietig door en weet niet wat ik moet doen, moet ik hem weg doen of moet ik het maar "weer" op zijn leeftijd steken?
Ik ga hulp inschakelen van iemand die goed overweg kan met "probleem" paarden die misschien die knop bij Dakota in zijn kop om kan draaien dat hij ook respect moet hebben voor mij en andere mensen.
- Cindy+Uniek
he wat vervelend andrea.....
maar ik denk toch dat het misschien beter is als je hem gewoon nog een poosje 'jong' laat zijn... kan je hem niet gewoon nog een jaartje in een grote kudde/groep gooien?
ik denk toch dat het namelijk voor het grootste gedeelte zijn leeftijd is.... jij wilt lekker poetsen en wandelen en knuffelen, maar ik denk niet dat hij die behoefte al heeft...
ik doe met dj nog helemaal niks en dat gaat super! hij is nog hengst, maar heel lief en nieuwsgierig, maar hem vast zetten om te gaan poetsen of mee willen nemen aan het halster is ook nog niet zo'n best idee.... ik denk dat ze daar gewoon wat ouder voor moeten worden
maar ik denk toch dat het misschien beter is als je hem gewoon nog een poosje 'jong' laat zijn... kan je hem niet gewoon nog een jaartje in een grote kudde/groep gooien?
ik denk toch dat het namelijk voor het grootste gedeelte zijn leeftijd is.... jij wilt lekker poetsen en wandelen en knuffelen, maar ik denk niet dat hij die behoefte al heeft...
ik doe met dj nog helemaal niks en dat gaat super! hij is nog hengst, maar heel lief en nieuwsgierig, maar hem vast zetten om te gaan poetsen of mee willen nemen aan het halster is ook nog niet zo'n best idee.... ik denk dat ze daar gewoon wat ouder voor moeten worden

Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
Jeetje Andrea wat vervelend... Vind het echt heel sneu voor je
! Het is niet leuk om steeds op je paard te moeten mopperen en al helemaal niet als je je telkens af moet vragen of je hem wel kunt vertrouwen. Ik vind het wel dapper van je om dit te vertellen trouwens 
Misschien heeft Cindy inderdaad wel gelijk en heeft Dakota weinig behoefte aan wandelen/poetsen/knuffelen. Terwijl ik van jouw kant ook snap dat je graag wat met je paard wilt doen, logisch. Ook vanuit het oogpunt jong geleerd is oud gedaan en om hem -gezien zijn formaat buffel- een beetje hanteerbaar te houden.
Misschien is het voor jou totaal geen optie hoor, maar zou het anders misschien wat zijn om hem even weg te brengen naar een kudde (ik weet nog wel een leuke
voor meer info, de pb staat open!) en elkaar even een paar maandjes met rust te laten? Zodat je bijvoorbeeld van het najaar weer een frisse start kunt maken? Het lijkt me inderdaad wel verstandig om iig iets van aktie te ondernemen, het moet wel leuk blijven natuurlijk! En het zou fijn zijn als jullie relatie een beetje 'genormaliseerd' is voor jullie straks echt aan het werk gaan...dat je dan iig weet wat je aan hem hebt.

Misschien heeft Cindy inderdaad wel gelijk en heeft Dakota weinig behoefte aan wandelen/poetsen/knuffelen. Terwijl ik van jouw kant ook snap dat je graag wat met je paard wilt doen, logisch. Ook vanuit het oogpunt jong geleerd is oud gedaan en om hem -gezien zijn formaat buffel- een beetje hanteerbaar te houden.
Misschien is het voor jou totaal geen optie hoor, maar zou het anders misschien wat zijn om hem even weg te brengen naar een kudde (ik weet nog wel een leuke

Laatst gewijzigd door Daphne op zo 01 mar 2009, 16:55, 1 keer totaal gewijzigd.
- Dreeke
- Moderator
- Contacteer:
Poetsen of meenemen aan een halster is niks mis mee Cindy. Dakota is nooit makkelijk geweest, vanaf dat hij tanden had beet hij al, en het ergste is gewoon dat hij nergens van onder de indruk is, niet van een mep, niet van een trap onder zn pens en zeker niet van een grote mond oid. En ik poets hem hooguit 1x in de 2 weken, en wandelen doen we bijna nooit, als we 1x per maand wandelen dan is dat veel en echt wandelen kan je het niet noemen even het terrein af en de polderweg in en weer terug.
Het probleem is dat Dakota vreselijk dominant is en hij dat tegen mij gebruikt op allerlei manieren en dat moet ik zien te doorbreken.
Het probleem is dat Dakota vreselijk dominant is en hij dat tegen mij gebruikt op allerlei manieren en dat moet ik zien te doorbreken.
Komt wel goed hoor Dree. Gewoon een stukje leeftijd, dominantie en opvoeding. Dat laatste komt vast goed bij jou, maar soms heeft het een poos nodig om echt door te komen. Zou zo snel nog geen afscheid van hem nemen hoor.
Zortin Z1 + 10 alweer!
Mindy Z2+15 en met pensioen

- Dreeke
- Moderator
- Contacteer:
Nee zeker niet hoor Ilonka, ik laat hem zo maar niet gaan, we gaan er voor hoor, alleen deze keer met hulp.
@Andrea
Castor bijt ook ongeveer al vanaf dat hij tanden heeft..
Ik heb ook heel vaak een strijd om dominantie met hem moeten aangaan. Toen had hij opeens stijgeren ontdekt, toen hoe hij mij midden in de wei moest aanvallen en stijgeren, dan met hem wandelen en na 100 meter op pad alleen maar hopen dat je tegelijk met paard bij de wei terug kan komen en hij niet 5 minuten eerder (terwijl ik nog niet uitgewandeld was, maar het veel te gevaarlijk werd..)
Nu is Castor 3 jaar en heb echt heel wat strijd met hem moeten leveren. (en ook wel heel veel leuke/lieve momenten gehad hoor).
Volgens mij is het ook echt een punt dat je als mens teveel betrokken bent met je paard op jonge leeftijd. Je bent gewoon een van de kudde en wil toch proberen de baas te worden ofzo.
Castor had geen moeder meer, dus ik had niet veel keus. Bij een paard van een vriendin die een veulen kreeg heb ik het ook meegemaakt. Ze was veel te veel met het veulen bezig. Dit is ook een tijd zo'n drammerig dominant paard geweest. Echt niet zo leuk.
Ik ben ook door diversen mensen gewaarschuwd als ik zei dat ik een moederloos veulen had dat die vaak erg vals en dominant worden.
Ik heb Castor daarom ook veel met rust gelaten, en vooral veel bij zijn soortgenoten in de weide gehouden (ook af en toe poetsen en heel af en toe wandelen) en nu moet ik zeggen dat het echt beter gaat.
Stijgeren heb ik hem gelukkig af kunnen leren en wanneer ik zie dat zo'n dominante bui komt (of eigenlijk meer kwam) nam ik altijd een zweepje mee de wei in. Dat was/is vaak al genoeg.
Zweepje was ook niet om te meppen, maar om hem terug te treiteren. Kwam hij met hoofd omhoog en al snuivend naar me toe dan gaf ik een tikje op zijn schouder. Dan was hij afgeleid. Dit deed ik dan net zo vaak tot hij het zat was en genoeg had van zijn en mijn spelletjes.
Sorry heel verhaal, maar geef het echt de tijd.
Ik heb het nu meestal nog erg warm wanneer ik met hem ga wandelen, maar hij wordt echt liever.
Hij is wat minder bijterig en ik merk echt dat hij heel graag bij me is nu.
Castor bijt ook ongeveer al vanaf dat hij tanden heeft..
Ik heb ook heel vaak een strijd om dominantie met hem moeten aangaan. Toen had hij opeens stijgeren ontdekt, toen hoe hij mij midden in de wei moest aanvallen en stijgeren, dan met hem wandelen en na 100 meter op pad alleen maar hopen dat je tegelijk met paard bij de wei terug kan komen en hij niet 5 minuten eerder (terwijl ik nog niet uitgewandeld was, maar het veel te gevaarlijk werd..)
Nu is Castor 3 jaar en heb echt heel wat strijd met hem moeten leveren. (en ook wel heel veel leuke/lieve momenten gehad hoor).
Volgens mij is het ook echt een punt dat je als mens teveel betrokken bent met je paard op jonge leeftijd. Je bent gewoon een van de kudde en wil toch proberen de baas te worden ofzo.
Castor had geen moeder meer, dus ik had niet veel keus. Bij een paard van een vriendin die een veulen kreeg heb ik het ook meegemaakt. Ze was veel te veel met het veulen bezig. Dit is ook een tijd zo'n drammerig dominant paard geweest. Echt niet zo leuk.
Ik ben ook door diversen mensen gewaarschuwd als ik zei dat ik een moederloos veulen had dat die vaak erg vals en dominant worden.
Ik heb Castor daarom ook veel met rust gelaten, en vooral veel bij zijn soortgenoten in de weide gehouden (ook af en toe poetsen en heel af en toe wandelen) en nu moet ik zeggen dat het echt beter gaat.
Stijgeren heb ik hem gelukkig af kunnen leren en wanneer ik zie dat zo'n dominante bui komt (of eigenlijk meer kwam) nam ik altijd een zweepje mee de wei in. Dat was/is vaak al genoeg.
Zweepje was ook niet om te meppen, maar om hem terug te treiteren. Kwam hij met hoofd omhoog en al snuivend naar me toe dan gaf ik een tikje op zijn schouder. Dan was hij afgeleid. Dit deed ik dan net zo vaak tot hij het zat was en genoeg had van zijn en mijn spelletjes.
Sorry heel verhaal, maar geef het echt de tijd.
Ik heb het nu meestal nog erg warm wanneer ik met hem ga wandelen, maar hij wordt echt liever.
Hij is wat minder bijterig en ik merk echt dat hij heel graag bij me is nu.
Castor
(v Topas) en Enzo de pret-terrorshet
the art of riding is to keep the horse between you and the ground.

the art of riding is to keep the horse between you and the ground.

- Cindy+Uniek
@ andrea, ik zeg ook niet dat er wat mis mee is met poetsen of wandelen, alleen misschien is hij er gewoon nog wat te jong voor... ik probeer alleen mee te denken met je.... als ik het zeg maar met dj vergelijk, daar heb ik nu 2 x mee gewandeld en dat ook nog maar even voor me uitgeschoven tot van de zomer 
alleen die heeft gelukkig nooit echt een bijt-fase gehad....
ik hoop dat je er met wat hulp uitkomt

alleen die heeft gelukkig nooit echt een bijt-fase gehad....
ik hoop dat je er met wat hulp uitkomt

Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥