Het E-tjes topic
- nancy imka
Re: Het E-tjes topic
Elvis gaat ook goed na zn castratie. Bijna 2 wk terug nu. De wond zit netjes dicht alleen het weefsel van binnen is wat gezwollen maar volgens de dierenarts komt dat omdat de hechtingen oplossen vanbinnen sommige reageren erop
Bij Ekdal was het ook niet helemaal goed gegaan, nouja ook wat gezwollen omdat de wond zeg maar al was geen helen terwijl er nog wondvocht en bloed uti moest, dus een kuurtje en het gaat al veel beter. Meneer heeft nergens last van gelukkig!
Ik heb ook een Etje. Ezra (halldor x astrix). Ze is nu 10 maanden en ongeveer 1.24
Murell, Tristan en Ezra
Fijn dat het uiteindelijk goed is gekomen na de castraties van Elvis en Ekdal, alijd spannend he, dat soort dingen.
Met Eachann en Ewald gaat het ook hartstikke goed!
Vanmiddag moesten ze in de bak ipv in de wei, omdat de weide pleksgewijs werd gespoten.
Ze hadden natuurlijk wel hooi, maar de heren verveelden zich enorm. Na uren spelen waren ze moe, en gingen ze lekker liggen.
Ik kon er zo naast gaan zitten, erg schattig.
Weer een klein, leuk bijkomstigheidje van dat ze het land niet op konden (als dachtten ze daar zelf anders over denk ik) haha.
Met Eachann en Ewald gaat het ook hartstikke goed!
Vanmiddag moesten ze in de bak ipv in de wei, omdat de weide pleksgewijs werd gespoten.
Ze hadden natuurlijk wel hooi, maar de heren verveelden zich enorm. Na uren spelen waren ze moe, en gingen ze lekker liggen.
Ik kon er zo naast gaan zitten, erg schattig.
Weer een klein, leuk bijkomstigheidje van dat ze het land niet op konden (als dachtten ze daar zelf anders over denk ik) haha.
Harold~~Ewald~~Chinouk~~Jabba~~Juweeltje~~Byoux
Je hebt heel snel dat het ontstoken is, omdat ze buiten worden gecastereerd..en het is en blijft toch een open wond...
Leuk nog een E'tje, welkom Ezra!
Ik zal Ekdal eens opmeten...Danc is 1.41 en als Ekdal daarnaast staat scheelt het helemaal niet zoveel...denk ik
Leuk nog een E'tje, welkom Ezra!
Ik zal Ekdal eens opmeten...Danc is 1.41 en als Ekdal daarnaast staat scheelt het helemaal niet zoveel...denk ik

Ben ook benieuwd hoe groot Ekdal is, meten maar, haha.
Hij was vandaag beetje stout..want hij bemoeid zich graag overal mee en dan blijft ie niet zo graag stilstaan. maar ik houd vol en alle 4 de hoefjes moet ie geven..ookal duurt het een uur 
Zal van de week eens ene meetlint meenemen. Dat is natuurlijk nooit precies, maar dan hebben we een idee. Ik hoop stiekem dat ie wel uitgroeid tot boven de 1.45 want Dancie is ook maar 1,41
Hoe groot zijn Eachann en Ewald
Btw Eachann en Ekdal zijn familie

Zal van de week eens ene meetlint meenemen. Dat is natuurlijk nooit precies, maar dan hebben we een idee. Ik hoop stiekem dat ie wel uitgroeid tot boven de 1.45 want Dancie is ook maar 1,41

Hoe groot zijn Eachann en Ewald
Btw Eachann en Ekdal zijn familie

Roos@ Ik zag dat je al gelezen hebt hoe hoog ze zijn.. Ewald is wel erg groot hoor, iedereen vind Eachann klein, maar die is juist normaal, Ewald is eerder abnormaal.
Ik heb laatst een meestok gekocht bij de ruitersport, met waterpas erin. Heel handig ding, erg leuk om bij te houden hoe ze groeien.
Ik hoop ook dat Eachann 1.45 wordt, laten we samen duimen voor twee grote Timor's, haha!
Ik heb laatst een meestok gekocht bij de ruitersport, met waterpas erin. Heel handig ding, erg leuk om bij te houden hoe ze groeien.
Ik hoop ook dat Eachann 1.45 wordt, laten we samen duimen voor twee grote Timor's, haha!
Nouja ik wil ook niet een uit de kluiten gewassen fjord hoor..moet eerlijk zeggen dat ik ooit een fjord heb gezien van 1.56 ...en sorry dat vond ik geen fjord meer.
Ik wil gewoon iets van 1.48 ofzo
Ik heb geen meetstok maar zal ongeveer meten van de week
Ik wil gewoon iets van 1.48 ofzo

Ik heb geen meetstok maar zal ongeveer meten van de week

Roos@ Inderdaad, 1.48, laten we daar voor duimen voor onze Timor's. (al zal Ewald wel iets hoger worden denk ik, ja idd 1.56 is weer een beetje te, ben benieuwd hoe dat eruit ziet)
Ja wij gaan voor 1.48
Een fjord is naar mijn idee een paard die wat klein is van formaat. Bij 1.56 vind ik het persoonlijk niet meer op een fjord lijken
Wie is trouwens de moeder van Eachann?

Een fjord is naar mijn idee een paard die wat klein is van formaat. Bij 1.56 vind ik het persoonlijk niet meer op een fjord lijken

Wie is trouwens de moeder van Eachann?
-
Ik heb Evian gisteren opgemeten en hij meet nu 1.35 precies.
Is hij toch weer gegroeid
Ben benieuwd hoe groot deze jongenman wordt. Moeders is 1.43 en Hermansen is 1.48?
Maar voor mij hoeft hij niet groot te worden.. Iedere fjord van 1.40 of groter pas ik wel op met mijn 1.65
Is hij toch weer gegroeid

Ben benieuwd hoe groot deze jongenman wordt. Moeders is 1.43 en Hermansen is 1.48?
Maar voor mij hoeft hij niet groot te worden.. Iedere fjord van 1.40 of groter pas ik wel op met mijn 1.65

Roos@ De moeder van Eachann is Tea (v. Halldor) van Esther hier op FW. En wie is Ekdal's moeder?
Yvette@ Leuke naam Evian, grappig dat onze Hermansen even groot zijn, dan zal het haast aan de bloedlijn liggen. Wie weet stoppen ze eerder met groeien, en blijven ze steken bij 1.48.
Even een paar jaartjes geduld, dan weten we het
Moeder van Ewald is 1.42. Ze kunnen dus gelijk lopen.
Yvette@ Leuke naam Evian, grappig dat onze Hermansen even groot zijn, dan zal het haast aan de bloedlijn liggen. Wie weet stoppen ze eerder met groeien, en blijven ze steken bij 1.48.

Ekdals mama is Zoraike
- nancy imka
Ik denk dat ik toch ook eens ga meten hoe groot mijn E-tje is. Leuk om bij te houden hoe ze groeien!
Eigenlijk elke maand meten...een soort van groeikalender haha
Ja haha, een topic met statestieken met de afmetingen van de E's, leuk om te zien wanneer wie een groeispurt heeft enz.
Ik zal Ek eens opmeten vanavond als ik het meetlint niet vergeet en als Ekdal stil wil staan haha
Ekdal heeft nog wel echt een beetje veulenvacht ...en die van jullie?
Moet wel zeggen dat Ekdal de hele winter heeft buiten gestaan dus ook nog een wintervachtje heeft..
Ekdal heeft nog wel echt een beetje veulenvacht ...en die van jullie?
Moet wel zeggen dat Ekdal de hele winter heeft buiten gestaan dus ook nog een wintervachtje heeft..
Ewald is er zo goed als doorheen, die is ook mooi verhaard, gewoon overal over het lichaam tegelijk losse haren eraf.
Eachann die was heel mottig, pluksgewijs verhaarde hij, hij is er nog niet helemaal doorheen, hier en daar zitten nog bosjes witter haar, daaronder is hij iets geler.
Ze hebben ook de hele winter buiten gestaan.
Mij is verteld dat jaarlingen altijd erg lang in hun wintervacht (veulenvacht) blijven zitten, en dat ze als 2-jarige veel sneller verharen. Ben benieuwd dus volgend jaar.
Onze schetten zitten ook nog behoorlijk in wintervacht, ze zijn maar een week of 6 "kaal" en dan komt de volgende wintervacht alweer. Jammer vind ik dat, de zomervacht vind ik altijd mooier.
Mijn kwpn-er heeft amper wintervacht, die is dus allang weer helemaal glad. Zij heeft wel een winterdeken gedragen, want ze heeft het altijd heel koud (must).
Eachann die was heel mottig, pluksgewijs verhaarde hij, hij is er nog niet helemaal doorheen, hier en daar zitten nog bosjes witter haar, daaronder is hij iets geler.
Ze hebben ook de hele winter buiten gestaan.
Mij is verteld dat jaarlingen altijd erg lang in hun wintervacht (veulenvacht) blijven zitten, en dat ze als 2-jarige veel sneller verharen. Ben benieuwd dus volgend jaar.
Onze schetten zitten ook nog behoorlijk in wintervacht, ze zijn maar een week of 6 "kaal" en dan komt de volgende wintervacht alweer. Jammer vind ik dat, de zomervacht vind ik altijd mooier.
Mijn kwpn-er heeft amper wintervacht, die is dus allang weer helemaal glad. Zij heeft wel een winterdeken gedragen, want ze heeft het altijd heel koud (must).
-
Evian heeft ook de hele winter buiten gestaan, al kon hij wel schuilen op stal.
Hij zit best mooi in zijn vacht, hij heeft alleen nog van die lange haren tussen het korte haar door. Dat zullen die veulenharen nog wel zijn
Altijd lastige vachtje inderdaad 
Hij zit best mooi in zijn vacht, hij heeft alleen nog van die lange haren tussen het korte haar door. Dat zullen die veulenharen nog wel zijn