A'tjes topic

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
rosalie

Bericht door rosalie » ma 29 okt 2007, 10:54

dat is inderdaad leuk aan de fjorden dat ze niet van die schrikkerige stresskippen zijn.
heb ik met arin ook als hij iets eng vindt als we wandelen buiten loopt hij erheen om het een even grondig te inspecteren! :D super karakter
Thessa Keizer

Bericht door Thessa Keizer » ma 29 okt 2007, 15:55

Vandaag zit ik weer even op mijn roze wolk hoor. Kom net bij Aike vandaan en heb echt weer zo heerlijk gereden. Ging ie echt gewoon hele stukken nageeflijk lopen die mafketel :L , voelde me echt zo trots joh. Stonden een paar meiden te kijken, die wisten niet wat ze zagen (ik wist trouwens ook niet wat ik meemaakte hoor), hij gaat ineens echt heel hard voorruit. Ben nu ook begonnen met stukken doorzitten, eerst deed ik eigenlijk alleen lichtrijden en alleen met aanspringen in de galop een klein stukje doorzitten, maar nu dus ook echt hele stukken en figuren. Ik heb dan ook zelf het gevoel veel meer te vertellen te hebben over hem, hij loopt dan zo lekker en is zo goed stuurbaar. Echt ik vind het nu steeds leuker worden :D
Na het rijden moesten we naar de veearts want er moest weer geent worden, nou wij lekker daarheen gewandeld door best druk verkeer, en ook dan is ie echt zo super braaf, zelfs het viaduct vormde nu geen problemen meer, voorheen vond ie dit een beetje eng.

Nu even twee daagjes niet rijden, i.v.m. enting, maar kijk er alweer naar uit om er weer op te klimmen!!

Groetjes Thessa en Aike :wave:
Mijn enige echte grote liefde in mijn leven, AIKE!!!!!
en Blaze mijn pennypony paardje!!
en ook Elegant, alias Schimpie, mijn knappe schimmel ruin
Ennnnnn, Joost!!
Marijke_

Bericht door Marijke_ » ma 29 okt 2007, 20:26

Klinkt super Thessa! Kleine jongetjes worden groot. Het wordt wel weer eens tijd voor foto's trouwens O:) .
En we moeten echt een keer afspreken dat ik jouw kan op kom want ik wil de dubbelganger van Alex (of andersom) wel weer een keer zien. En ik ben natuurlijk ook erg nieuwsgierig naar Blaze.
Morgan!! :L
----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010
Charret

Bericht door Charret » ma 29 okt 2007, 20:36

Oh ik heb alleen wat stand foto's en foto's van haar hoofdje.
Zal hopelijk deze week nog wat foto's te maken met zadeltje, maar dan moet het weer wel even mee zitten.

Maken jullie er dan ook wat :P
Liefde is..Alies Dragan Jouke
Thessa Keizer

Bericht door Thessa Keizer » di 30 okt 2007, 05:53

Marijke&Rosco schreef:Klinkt super Thessa! Kleine jongetjes worden groot. Het wordt wel weer eens tijd voor foto's trouwens O:) .
En we moeten echt een keer afspreken dat ik jouw kan op kom want ik wil de dubbelganger van Alex (of andersom) wel weer een keer zien. En ik ben natuurlijk ook erg nieuwsgierig naar Blaze.
Je bent natuurlijk welkom :)) Mag je ze meteen beide even uitproberen natuurlijk.

Ennnnnn, Joost!!
Charret

Bericht door Charret » di 30 okt 2007, 08:19

Oe kom ik foto's maken :D
Marijke_

Bericht door Marijke_ » di 30 okt 2007, 08:22

Charret schreef:Oe kom ik foto's maken :D
Ramptoerist :+

(ohja 3 woorden...)
Morgan!! :L
----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010
Annemarie

Bericht door Annemarie » di 30 okt 2007, 14:03

Marijke&Rosco schreef:

(ohja 3 woorden...)
Zo rampachtig klinken de verhalen over Aike toch niet? :D
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Thessa Keizer

Bericht door Thessa Keizer » di 30 okt 2007, 14:29

Annemarie schreef:
Marijke&Rosco schreef: Ramptoerist :+

(ohja 3 woorden...)
Zo rampachtig klinken de verhalen over Aike toch niet? :D
Nee hoor helemaal niet, zijn gekke buien zijn ineens verdwenen en het gaat super goed en hij is erg braaf, enne ik weet dat Marijke aardig kan rijden, dus dat zit wel goed. :)) En Blaze is helemaal geen probleem, dat is een schat.

Ennnnnn, Joost!!
Charret

Bericht door Charret » di 30 okt 2007, 23:09

Marijke&Rosco schreef:

(ohja 3 woorden...)
Nee joh. Dat is alleen wanneer ik erop stap :P Daarom neem ik de camera mee ;)
Annemarie

Bericht door Annemarie » do 01 nov 2007, 12:23

Hmmm, gister weer les gehad met A-tje. Nou had ik vorige week ook al het idee, maar in de bak is ze echt erg eeeh flegmatiek en niet fanatiek. Tis helemaal niet boeiend en ze sjokt ipv dat ze loopt. Ik ben Nisko gewend en die is voorwaarts en reageert ook goed op aansporing. Anka geeft helemaal niets om de zweep en ik moet oppassen dat ik me niet scheel drijf. Ik merk dat ik erg onrustig ga zitten. Gelukkig merk ik het, maar dan nog. Buiten is dat flegmatieke wel weer handig, ze is niet echt ergens van onder de indruk en eens gezien is gezien. Heel prettig dan. Maar ja, het loopt tegen de winter, dus vaker dan 1* per week naar buiten gaat niet.

Ik vind dat ik al best veel afwissel, binnen rijden en buiten rijden, de les is ook niet elke week hetzelfde, maar ja, iemand nog meer tips om het nog boeiender te maken? :)* .
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
DaphneT

Bericht door DaphneT » do 01 nov 2007, 12:57

Wow, klinkt lekker met Aike! Hou dat goede gevoel lekker vast!

Klinkt wel lastig betreft Anka. Wat je zelf al zegt: goed dat je het doorhebt. Ik zou proberen zo min mogelijk aan te sporen, maar als je dan aanspoort ook echt reactie te krijgen. Desnoods nog met stemhulp er bij. Of gewoon af en toe nog eens aan de longe oefenen, zodat je steun hebt van iemand met de longeerzweep. En verder afwisseling is altijd goed: probeer in te zien wanneer ze zich gaat vervelen en dit dan te voorkomen. Zo reed ik pas met Arwen drie voltes achter elkaar in stap. De eerste twee gingen super, maar bij de derde probeerde ze gewoon de andere kant op te lopen,omdat ze het gezien had. Als je dat weet en je je paard goed leert kennen, kan je dat soort dingen voorkomen (bij zo'n jong paard, moet je vermijden het gevecht aan te gaan en het juist leuk te houden). Maar goed, makkelijk gezegd natuurlijk ;)
Thessa Keizer

Bericht door Thessa Keizer » do 01 nov 2007, 14:03

Ik heb gelukkig dat probleem niet. Aike lijkt het ineens echt heel leuk te vinden en doet ook zijn stinkende best. Gisteren ook weer, probeer nu ook een paar passen weg te draven en waar ie eerst aansprong in galop(twee dagen geleden nog), heeft ie het ineens door en schiet ie in een flinke draf voorruit om zich vervolgens ook weer goed terug te laten nemen, super leuk joh. Ik probeer nu ook op de lange zijdes wat stelling naar binnen en buiten te vragen, maar dat vind ie heel erg moeilijk, iemand nog tips om dat te oefenen? Oh enne gisteren dus ook weer heerlijk gereden met een lekker voorwaarts en zeer braaf paard.

Ennnnnn, Joost!!
Zaffier:P

Bericht door Zaffier:P » do 01 nov 2007, 17:23

Ik verzorg zaffier nou 3 maanden. De eerste keer ging me zus er gelijk op en toen was se eraf gevallen. Toen moesten we helemaal opnieuw beginnen. Eerst vertrouwen winnen enzo. Ik heb aan een vriendin van mij gevraagd om er als eerste op te gaan omdat ik tog ook wel geschrokken was. En daarna ben ik erop gegaan en nu gaat het al best goed:P ik eb selfs al een stukje gedraaft:P Nou gewoon langzaam conditie opbouwen, want die heeft hij nie:P
Thessa Keizer

Bericht door Thessa Keizer » do 01 nov 2007, 18:20

Zaffier:P schreef:Ik verzorg zaffier nou 3 maanden. De eerste keer ging me zus er gelijk op en toen was se eraf gevallen. Toen moesten we helemaal opnieuw beginnen. Eerst vertrouwen winnen enzo. Ik heb aan een vriendin van mij gevraagd om er als eerste op te gaan omdat ik tog ook wel geschrokken was. En daarna ben ik erop gegaan en nu gaat het al best goed:P ik eb selfs al een stukje gedraaft:P Nou gewoon langzaam conditie opbouwen, want die heeft hij nie:P
Is Zaffier een drie jarige? Gezien de Z als begin letter van zijn naam, dit is het A-tjes topic voor de drie jarige fjorden dus.

Ennnnnn, Joost!!
Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » do 01 nov 2007, 18:37

ik heb vandaag ok weer les gehad met mijn (K)a-tje, en het ging weer lekker moet ik zeggen. Ze is goed voorwaarts, begint eindelijk een beetje te buigen, en te ontspannen. Als ik zo her en der lees wat jullie doen met jullie a-tjes, ben ik best al ver?? weet niet of ik te snel ga, maar ik ondervind ook geen enkele vorm van protest ofzo. Als ik prive les heb, concentreren we ons vooral op heb buigen rond het been, en daarop volgend gaat ze nagevelijk en ontspannen lopen. Stap, draf en Galop is geen enkel probleem, ook niet terugvallen, of dat ze niet reageert op beendruk. Alleen de rechter galop is af en toe moeilijk aanspringen, maar voor de rest gaat het super. Ik knijp mijn handjes maar dicht!
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
Thessa Keizer

Bericht door Thessa Keizer » do 01 nov 2007, 19:34

Klinkt ook goed Tamara, ik ben een beetje op diezelfde manier bezig hoor ook lekker buigen en goed aan het been maken, vormt hier ook geen enkel probleem, lekker figuren rijden enz. Aike heeft af en toe juist nog wat moeite met de linker galop, maar ook dat gaat steeds beter, hij is wel goed terug te nemen uit welke gang dan ook en reageert super op het been. Soms moet ik nog wel eens bij de linker galop even te term "galop" zeggen om hem aan te laten springen, rechts springt ie wel gewoon aan op beendruk.
Morgen ga ik weer lekker rijden en na het rijden een lekker rondje naar buiten als beloning dat ie het zo goed doet, naar buiten vind ie toch wel echt heel erg leuk, dus leuke afwisseling.

Ennnnnn, Joost!!
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » do 01 nov 2007, 21:43

Oh wat was Liesje braaf vandaag :L

Bult brandende troep..hmm beetje vreemd, maar niet eng hoor *o/* Tussen een rijdende auto en een hekje door met erg weinig ruimte...helemaal niet eng! En een grote blaffende hond..geen probleem, die gaan we pakken }>

Jaja Liesje wordt dapper *o/*
:+: Finnea, v. Timor x Woudina v. Bjorkmann :+:
Thessa Keizer

Bericht door Thessa Keizer » vr 02 nov 2007, 08:43

Yoline schreef:Oh wat was Liesje braaf vandaag :L

Bult brandende troep..hmm beetje vreemd, maar niet eng hoor *o/* Tussen een rijdende auto en een hekje door met erg weinig ruimte...helemaal niet eng! En een grote blaffende hond..geen probleem, die gaan we pakken }>

Jaja Liesje wordt dapper *o/*
Kijk, ook dat klinkt goed, heerlijk als ze zo onverschrokken zijn :))

Ennnnnn, Joost!!
DaphneT

Bericht door DaphneT » vr 02 nov 2007, 15:56

En opeens zijn ze er! Stiekem zijn ze bij nacht Arwen-land binnen geslopen: de bakkabouters en veel vervelender nog de plotselinge uit het niets opspringende bakversperringen :?
Vandaag voor het eerst de niet meewerkende kant van Arwen ontdekt. Tja, je bent jong en je wilt wat .... anders dan je baas wilt }> Ze was erg gefixeerd op Paula (komt misschien ook, omdat Zarah en Bloem opeens weg zijn) en niet erg van plan mee te werken. Uiteindelijk wel mijn dingetjes kunnen doen, maar niet zo lekker als andere keren. Hopen dat ze niet te vaak zo'n dag heeft;)

Leuk dat je Annelisa weer gereden hebt! En helemaal super dat ze ook zo braaf was! Klinkt al aardig bomproof!
Gesloten