Heel wat te beleven met onze F-jes in deel 7
Re: Heel wat te beleven met onze F-jes in deel 7
Da's ook weer waar Annabel, maar dan bedoel jij denk ik met name grondwerk, lange lijnen e.d.? Wat we in de lessen met Marriët bijv. ook gedaan hebben (jullie toch ook)? Ging er mij in dit verhaal even om, wat Dennis ook al ongeveer opmerkte, dat dit voor mij wel weer bevestigt dat ik vooral niet te snel met Freyr wil gaan rijden.
Pasja v. Halstor 15-05-1995
shet Mickey (afstamming onbekend) ±1995
Freyr v. Reinar 13-06-2009
shet Vera (afstamming onbekend) 18-04-2012
@Jelly: Ook ja
, maar vanaf 3/4 jaar ook belast onder het zadel of voor de wagen wel (ze groeien natuurlijk nog een poos door). Maar inderdaad, wat we met Marriët (nu je het zegt ik moét haar echt weer eens even bericht doen hoe het hier gaat...al enorm lang niet meer gesproken) ook gedaan hebben kan bijdragen, maar ook dat kan natuurlijk in zekere mate erg belastend zijn..daarvan stelt Marriët ons ook geregeld op de hoogte als we bezig waren. Met jonge paarden niet téveel door willen gaan, maar kleine dingetjes spelenderwijs houden. (en zo denk ik er ook over qua er op zitten....zolang je het maar klein en 'leuk' houdt, dan is eventjes minder erg en draagt misschien zelfs nog wel meer bij aan het los, ontspannen blijven, dan rijden of werken aan de hand tot de verzuring en overbelasting intreed.)

Geluk is de vrucht van intens werk
Zadelmak maken is toch niet zo'n ramp
...
Die van mij hebben nu in hun hele leven alle 2, 3 keer een zadeltje opgehad, nou ze leven nog hoor
. Wil niet zeggen dat er iemand opgezeten heeft, want dat is niet het geval!!!! Maar "zadelmak" zijn ze dus wel
.
Ik laat liever dingen rustig aan af en toe spelenderwijs leren dan alles in 1x omdat het paard aan het werk moet
. Ik ga volgend jaar beginnen met lange teugel werk...
.

Die van mij hebben nu in hun hele leven alle 2, 3 keer een zadeltje opgehad, nou ze leven nog hoor

Ik laat liever dingen rustig aan af en toe spelenderwijs leren dan alles in 1x omdat het paard aan het werk moet

Mijn Toppers:
Blondie
Fiorano
Aiden van de Alsemgeest 
Blondie

Een zadel erop leggen kan inderdaad geen kwaad, staat ook in het artikel dat je een paard al wel vertrouwd kunt maken met aansingelen.
Grete 09-06-1986 * 27-12-2012
Norka 21-05-1993 * 15-02-2012
Ulrieke 06-06-1999 * 25-04-2015
Geke 13-05-2010 * 23-04-2015
Norka 21-05-1993 * 15-02-2012
Ulrieke 06-06-1999 * 25-04-2015
Geke 13-05-2010 * 23-04-2015
Ik moet het artikel nog even uitgebreid door lezen
. Is nu alleen wat lastig op het werk
.
Ik wilde eigenlijk volgend jaar rustig aan gaan beleren maar ik ben sinds gister wel aan het twijfelen...
Er is een verschil tussen inrijden en inrijden natuurlijk... Je kunt er gelijk 5 dagen in de week op gaan zitten, maar dat is niet mijn idee
... Max 2x in de week, max een half uurtje.... Dat was mijn idee...
Maar misschien dat ik toch eerst lange teugel werk ga doen en dan volgend jaar pas inrijden
.

Ik wilde eigenlijk volgend jaar rustig aan gaan beleren maar ik ben sinds gister wel aan het twijfelen...
Er is een verschil tussen inrijden en inrijden natuurlijk... Je kunt er gelijk 5 dagen in de week op gaan zitten, maar dat is niet mijn idee

Maar misschien dat ik toch eerst lange teugel werk ga doen en dan volgend jaar pas inrijden

Mijn Toppers:
Blondie
Fiorano
Aiden van de Alsemgeest 
Blondie

Ik heb nog geen idee. Geen ervaring met inrijden, dus ik ga het sowieso niet alleen doen. Wil er wel zelf bij zijn. Lijkt me niet wat om Freyr bijv. een maand uit logeren te doen en dat ie dan beleerd (gedeeltelijk dan, neem ik aan) terugkomt. Lijkt me zo leuk om er samen van te leren; zowel ikzelf als hij.
Pasja v. Halstor 15-05-1995
Dat artikel ga ik ook nog eens goed doorlezen. Het lijkt me wel interessant.
Wat een mooie foto van Fatoush in het water!
Fenna is nu lekker aan het groeien, maar ze is nog zo smal. Ik denk niet dat ik er op ga als ze net 3 is.
Vandaag hebben we een andere route genomen vanuit de wei, lekker door het bos (nou ja, bos...). Fenna vindt alles best, bruggetjes, opvliegende duiven. D'r manen zijn ook weer gewassen en geknipt en ze zien er weer netjes uit.
Wat een mooie foto van Fatoush in het water!
Fenna is nu lekker aan het groeien, maar ze is nog zo smal. Ik denk niet dat ik er op ga als ze net 3 is.
Vandaag hebben we een andere route genomen vanuit de wei, lekker door het bos (nou ja, bos...). Fenna vindt alles best, bruggetjes, opvliegende duiven. D'r manen zijn ook weer gewassen en geknipt en ze zien er weer netjes uit.
Odette&Fenna
- nadinefjorden
Leuk artikel
ik weet ook niet wanneer ik erop kruip, wil zo lang mogelijk wachten
wel heeft ze vandaag voor t eerst een zadel opgehad hihi wilde even kijken of t ging passen ze lijkt zo breed maar de wintec pro met rode boom leek goed te liggen miss een witte boom dus als ik een goedkoop pro zadel tegenkom is dat een mooi beginzadel
wel ga ik volgend jaar lange teugel beginnen en wandelen met zadel en bit om rustig te wennen en hopen dat haf whisky of palermo braaf genoeg is zodat ze er naast kan
ik weet ook niet wanneer ik erop kruip, wil zo lang mogelijk wachten
wel heeft ze vandaag voor t eerst een zadel opgehad hihi wilde even kijken of t ging passen ze lijkt zo breed maar de wintec pro met rode boom leek goed te liggen miss een witte boom dus als ik een goedkoop pro zadel tegenkom is dat een mooi beginzadel
wel ga ik volgend jaar lange teugel beginnen en wandelen met zadel en bit om rustig te wennen en hopen dat haf whisky of palermo braaf genoeg is zodat ze er naast kan
Ik word er een beetje gek van :/...
Fiorano en Aiden hebben jeuk... Alleen aan de manen...
Zaterdag heb ik ze nog gewassen met betadine shampoo, nu hebben ze toch nog jeuk...
Ik zien geen beestjes of gekke dingen, ze reageren niet op kriebelen met je hand...
Of het is gewoon omdat ze het lekker vinden of het is vanwegen het weer???
Fiorano en Aiden hebben jeuk... Alleen aan de manen...
Zaterdag heb ik ze nog gewassen met betadine shampoo, nu hebben ze toch nog jeuk...
Ik zien geen beestjes of gekke dingen, ze reageren niet op kriebelen met je hand...
Of het is gewoon omdat ze het lekker vinden of het is vanwegen het weer???
Mijn Toppers:
Blondie
Fiorano
Aiden van de Alsemgeest 
Blondie

Fatoush schuurt ook weer heel erg. Maar tegen de schemering zitten hier ook steeds veel vliegjes (knuten???)
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014
Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Ja bij ons ook wel, maar ze zijn allebei eczeem vrij en schuren geen wonden...
Mijn Toppers:
Blondie
Fiorano
Aiden van de Alsemgeest 
Blondie

Fatoush heeft ook gen eczeem hoor. Ik word zelf ook helemaal gek van die vliegjes, mest uit met pet op, ze zitten steeds in je haar
Baranna 13-5-2006
Heb je de shampoo er wel echt goed uitgespoeld. Dat kan anders ook gaan irriteren/jeuken.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Ze hebben al een paar weekjes jeuk.
Ik ben heel lang bezig geweest met water tot ik geen zeep meer uit de manen zag komen.
En omdat Aiden gek op water is!!
Ik ben heel lang bezig geweest met water tot ik geen zeep meer uit de manen zag komen.
Mijn Toppers:
Blondie
Fiorano
Aiden van de Alsemgeest 
Blondie

- nadinefjorden
Vervelend dat ze zo een jeuk hebben
zag gister bij faay der staart ook jeukjes hopen dat ze snacts haar staart heel laat in stal
fayah krijgt een nieuwe fjordenvriendin in haar kudde dani het vriendinnetje van yara helemaal leuk
zag gister bij faay der staart ook jeukjes hopen dat ze snacts haar staart heel laat in stal
fayah krijgt een nieuwe fjordenvriendin in haar kudde dani het vriendinnetje van yara helemaal leuk
Dat is wel duidelijk, dat hebben we hier gezien, haha. Die dacht even dat hij van gewoon paard veranderd was in een nijlpaard, haha.Tass schreef:Ze hebben al een paar weekjes jeuk.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Hier ook nog steeds jeuk aan staart. Omdat ik dacht dat het nu echt neit meer van de vliegen kon zijn ben ik overgestapt op ander voer.
Nature's best muesli van pavo. Geen haver, weinig suiker en weinig eiwitten. hopelijk mag het wat helpen.
& natuurlijk alle vliegen zijn nog niet verdwenen
Nature's best muesli van pavo. Geen haver, weinig suiker en weinig eiwitten. hopelijk mag het wat helpen.
& natuurlijk alle vliegen zijn nog niet verdwenen

Faira (Orsta X Manus)
Mennen Dressuur B+7 L+14 M+9 Vaardigheid L+10 M+1 Districtskampioen indoor Dressuur klasse L 2014
Yoep (KWPN)
Mennen Dressuur L+4 Vaardigheid +1 SGMW klasse 1 +9

Mennen Dressuur B+7 L+14 M+9 Vaardigheid L+10 M+1 Districtskampioen indoor Dressuur klasse L 2014
Yoep (KWPN)
Mennen Dressuur L+4 Vaardigheid +1 SGMW klasse 1 +9
- Reinou
- Beheerder
- Contacteer:
Wat balen dat veel F-jes last hebben van kriebels...Finnea ook nog steeds. Het is nu ook wel een lastige tijd natuurlijk, ze zitten vrij dik in het haar al, terwijl het overdag soms toch vrij warm kan zijn. Als ze dan wat beginnen te zweten krijgen ze snel jeuk.. En al die stomme neefjes en vliegjes helpen idd. ook niet mee. Ik hoop dat Finnea er volgend jaar wat minder last van heeft 
Finnea staat inmiddels 2 weken op de andere wei en ik denk dat ik haar nog een weekje laat staan...zit nu niet zo lekker in mijn vel dus ik zie het niet zitten om dan dat hele eind met haar naar huis te wandelen. Hopelijk is dat volgende week beter. Ze is op de ribben wel wat uitgedijd, beetje grasbuikeffect, maar voor de rest valt het me erg mee. Je kunt goed merken dat er minder voedingsstoffen in het gras zitten nu..
Zelfs als je dat beetje grasbuik weg denkt, is het nog best een forse dame

De zusjes
Finnea wilde hier net naar me toe lopen, vandaar dat ze er wat onnozel bij staat..

Lief!

Finnea staat inmiddels 2 weken op de andere wei en ik denk dat ik haar nog een weekje laat staan...zit nu niet zo lekker in mijn vel dus ik zie het niet zitten om dan dat hele eind met haar naar huis te wandelen. Hopelijk is dat volgende week beter. Ze is op de ribben wel wat uitgedijd, beetje grasbuikeffect, maar voor de rest valt het me erg mee. Je kunt goed merken dat er minder voedingsstoffen in het gras zitten nu..

Zelfs als je dat beetje grasbuik weg denkt, is het nog best een forse dame

De zusjes

Lief!

Wat een schatjes samen en toch hebben ze wel wat van elkaar weg.
Fjellko komt volgende week naar stal dan zal ik weer eens foto's van hem maken werd wel eens tijd.
Fjellko komt volgende week naar stal dan zal ik weer eens foto's van hem maken werd wel eens tijd.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Wat een schatjes samen en toch hebben ze wel wat van elkaar weg.
http://www.fjorkahoeve.nl