De F-jes, het begin van hun derde zomer, deel 6!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Re: De F-jes, het begin van hun derde zomer, deel 6!

Bericht door Reinou » di 05 jul 2011, 16:49

Fijn dat Fayah zo braaf was Nadine!

Leuk dat je Fjellko toch op gaat geven Karin. Ach ze veranderen zo snel op deze leeftijd. Vorden is nog 6 weken toch? Kan hij er zomaar heel anders uit zien.

Hier lag vandaag het DNA certificaat in de bus *o/* Had ook niet anders verwacht dan dat de afstamming zou kloppen, dat kan iedere idioot zo wel zien :')
:+: Finnea, v. Timor x Woudina v. Bjorkmann :+:
foss

Bericht door foss » di 05 jul 2011, 17:01

Ja leuk he met Fjellko we zien wel wat het wordt starks is hij misschien in een keer heel volwassen.

Ja stom he dat DNA maarja het is verplicht.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Suzanne

Bericht door Suzanne » wo 06 jul 2011, 06:52

iedereen dan alvast veel plezier en succes op alle keuringen :D :D

soms ben ik wel sgieuwnierig wat Ko zou halen, maar het is me nog steeds te duur en teveel gedoe :+

ik ben gister eerst lekker naar Ko gegaan, die was Lui met hoofdletter L.. soezens tegen me aangestaan op de poetsplaats :L
hij heeft opeens het rustig op de poetsplaats-knopje ontdekt.. heeeerlijk :D haha zie de aanhouder wint :whip
en toen had ik eigenlijk zin om nu eens gecontroleerd te zien hoe hij kan lopen, dus Ko heeft voor het eerst paar minuutjes aan een longeerlijn gelopen.. := := los in de bak en wei is het enkel keihard racen en bokken of niks doen.. dus daar heb je weinig aan.
totaal maar 5min denk ik hoor :D :+ wat een vent is het toch ook... ging echt ontzettend goed.. draf stemhulp en stap en halt kende hij natuurlijk al, maar de galop begreep hij ook retesnel :D en ooooww hij kan best leuk draven zeg *mjam* hij is niet heel ruim, maar hij kan wel een heel leuk hoog zweefdrafje eruit toveren :D
en met galopperen heel braaf zelf naar het goede been wisselen toen hij verkeerd aansprong. Was echt heel trots.
hij galoppeert ook echt heel makkelijk.
daarna had hij wel wat paprika's verdiend natuurlijk :L :L :L
Afbeelding
Ootje

Bericht door Ootje » wo 06 jul 2011, 13:04

Houdt Ko van paprika's? Wat grappig. Odette lust alles, maar ik denk dat ze die nog nooit gegeten heeft.

Leuk, al die F-jes die naar de keuring gaan.

Gisteren is de da nog een keer geweest voor Fenna, omdat ze nog steeds jeuk had. Ze heeft nog een spuit gehad en hij heeft bloed afgenomen, maar dat was gelukkig goed. Nu maar hopen dat ze echt stopt met schuren.
Na het da bezoek heb ik d'r voor het eerst alleen naar de wei terug gebracht. Ze ging wel af en toe stilstaan onderweg, maar verder deed ze het braaf. Ze loopt gelukkig ook niet meer te hinniken als Odet de wei uit gaat. Ze leert het wel.
Odette&Fenna
Tass

Bericht door Tass » wo 06 jul 2011, 13:49

Wat leuk allemaal F-jes naar de keuring :D. Succes allemaal :D.

Fiorano en Aiden gaan volgend jaar of het jaar erna voor de stamboek opnamen :).

Faaytje die braaf was met wassen :D.

Ik heb vanmorgen weer les gehad met mijn mannen :D.
Mijn instructrice vond Fiorano een mooi fjordje met een mooi en lief koppie, zijn draf vond je geweldig *trots* :D. Hij vond de les super leuk en wilde echt graag leren en deed super zijn best :D. Hij pakte het heel goed op :D.

Aiden deed het ook super goed, maar die doe ik al wat langer in de les :D. Hij vond het weer geweldig dat hij mee mocht doen :D. Hij heeft zich keurig gedragen en had zelf een nieuwe oefening zo door :D. *trots*
Mijn Toppers:
Blondie :+: Fiorano :+: Aiden van de Alsemgeest :+:
Suzanne

Bericht door Suzanne » wo 06 jul 2011, 18:52

Kootje is ziek... ;(
41 graden koorts en duidelijk heel erg niet lekker :(:) mn arme ventje...
boer doet de komende ochtenden voor me temperaturen, ik de avonden..
zolang hij eet moet ik het aankijken van de DA.. nou als ie vrijdag nog zo is komt ie maar langs hoor...
Afbeelding
Ootje

Bericht door Ootje » do 07 jul 2011, 10:47

Beterschap voor Kootje!
41 graden is wel hoog, zeg.
Odette&Fenna
Suzanne

Bericht door Suzanne » do 07 jul 2011, 12:46

Ko had vanochtend 40.8 en bij de DA 41.1
hij is nog steeds erg ellendig :(:)
hij heeft koortsremmer spuit gehad en ik heb koortsremmer pasta gekregen.
zn hartslag was ook verhoogd maar dat kwam door de koorts.
moet 2x per dag temp. en dan remmer geven. moet t weekend beter gaan anders maandag bloedonderzoek..ze vermoed nu een virus :(:) ik ben echt moe nu :O straks weer terug :j nu even thuis eten. hopelijk gaat de spuit zo werken.
Afbeelding
wolkj

Bericht door wolkj » do 07 jul 2011, 14:32

Heel veel beterschap voor Ko, hoop dat het mee mag vallen!

Ik ga vanaf zondag weer op vakantie; vind het wel moeilijk hoor, haar 16 dagen niet gaan zien! Op één of andere manier ben je aan haar zo gehecht als dat je aan andere in je omgeving niet bent.
vorige week was ons hooi op, had ze weer 1,5 dag kuil gehad; en jahoor weer 1,5 week lopen schuren aan dr staart. ze krijgt nu weer hooi en ze heeft nu weer twee dagen neit meer geschuurt gelukkig; Dus Faira gewoon géén kuil geven.. ;)

Gaan er veel mensen op vakantie hier?
Faira (Orsta X Manus) :L)
Mennen Dressuur B+7 L+14 M+9 Vaardigheid L+10 M+1 Districtskampioen indoor Dressuur klasse L 2014

Yoep (KWPN)
Mennen Dressuur L+4 Vaardigheid +1 SGMW klasse 1 +9
Pasja

Bericht door Pasja » do 07 jul 2011, 14:37

Heb ik weer: zou zondag nieuwe foto maken van Freyr voor dit topic. Camera in de aanslag: batterij nog in de lader thuis 8)7
Eergisteren voor de herkansing. Dom om dat alleen te proberen, want 't zijn echt mega plakkers die Freyr en Floranth. Ik kan geen stap bij ze vandaan zetten of ze staan meteen weer achter me! Moest er ook wel om lachen. Tja, en toen ik de draad had verzet hadden ze alleen maar 't hoofd tussen de graspollen natuurlijk.
Lindy waarom zou je het niet gewoon proberen met Finn? Als hij er idd toch al is.... Een A-premie met fantastische punten is natuurlijk mooi, maar is hij met een B minder waard voor jou, nee toch? Ik denk dat je al supertrots bent als je met hem dat rondje loopt. Zegt zij die makkelijk praten heeft, omdat ze er zelf niet loopt, ik weet het!
@Anita: Ferro springen?? Hoezo; uitgebroken dan?
@Suzanne: Beterschap met Kootje.
Pasja v. Halstor 15-05-1995
shet Mickey (afstamming onbekend) ±1995
Freyr v. Reinar 13-06-2009
shet Vera (afstamming onbekend) 18-04-2012
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » do 07 jul 2011, 14:47

Jelly, ja zo zou je het wel kunnen noemen. We wilden hem en Gino ruilen met Meline en Hindra. Die laatste 2 lopen op het veulenweitje maar daar staat voor Meline niet echt meer wat te eten. Nog wel veel hoge toppen die de anderen wel willen eten. Dus dachten we deze ruil toe te passen. Ferro moet ook niet te dicht bij Meline en Fendora komen te lopen.
Dus eerst Meline en Hindra even op stal gezet en vervolgens Ferro en Gino verplaatst naar het veulenweitje. Ze begonnen gelijk als een gek te rennen en al snel kwam Ferro weer richting het hek. Het leek er op dat hij zou gaan springen maar dat konden we voorkomen door flink met onze armen te zwaaien. Toen weer naar de andere kant en vervolgens weer op het hek af. Toen was er geen houden meer aan en vloog hij er zo over. Nog wel het hek aangetikt die vervolgens in 2 stukken lag (hout was niet zo best meer). Nadat Jeroen ze weer te pakken had, Gino kon nu zo doorlopen, maar weer op hun oude stuk gezet en Meline en Hindra maar weer op het veulenweitje met nieuw draad voor de ingang. Oeps.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
nadinefjorden

Bericht door nadinefjorden » do 07 jul 2011, 17:19

Zo tass ik zie alleen maar :D in je stukje haha lekker genoten van je les dus

Beterschap voor ko, hopen dat de koorts wil zakken

Ik ga dit jaar niet op vakantie dus kan lekker bij fayah blijven
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » do 07 jul 2011, 17:46

He wat naar Suzanne!! Heel veel sterkte met Kootje :(:) hopelijk knapt ie snel weer op!
:+: Finnea, v. Timor x Woudina v. Bjorkmann :+:
Ivonne

Bericht door Ivonne » do 07 jul 2011, 19:35

arme Kootje, beterschap :(:)
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014

Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Esther

Bericht door Esther » do 07 jul 2011, 19:44

De hoefsmid vond Flam wel wat goudachtig!!
Geloof dat mijn smid nog nooit zoveel fjordenkleuren voorbij heeft zien komen. Hij was een keer in Wanneperveen omdat Eachann bekapt moest worden.
Tja, dat zie je gra, uls, isabel én donker-isabel!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » do 07 jul 2011, 22:05

Was ik in mijn post hierboven helemaal vergeten om Kootje beterschap te wensen maar hierbij alsnog hoor. Dat ie maar snel weer mag opknappen.
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Anna

Bericht door Anna » vr 08 jul 2011, 00:57

Suus heel veel sterkte met Kootje hoop dat hij snel opknapt.
Anita Ferro een springer dan moet Jeroen de hekken nog hoger maken :)ddd

Verder iedereen die naar de keuring gaat heel veel succes, Fugo gaat volgend jaar pas :D .

Zoals het er nu uitziet komt hij begin september naar stal en wordt dan meteen gecastreerd ik ben dan vrij en kan hem dan elke dag goed in de gaten houden, dan is hij de enige man tussen alle merries :o
Op 21 april om 21.00 uur is FUGO geboren
Afbeelding
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » vr 08 jul 2011, 06:59

Aan die hogere hekken wordt binnenkort gewerkt Anna. Waren we sowieso al van plan. Zowel onze bak als de paddocks worden opnieuw aangelegd met stalen buizen en kunststofpalen. We zij druk bezig met materiaal te verzamelen.

Kun je Fugo niet beter eerst laten castreren voordat je hem naar stal haalt. Hij blijft natuurlijk nog een aantal weken vruchtbaar en dat tussen alle merries........ :D

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Tass

Bericht door Tass » vr 08 jul 2011, 08:27

Suze: komt goed hoor :(:).

Nadine: Ja ik was erg happy met hoe het ging :D.
Mijn Toppers:
Blondie :+: Fiorano :+: Aiden van de Alsemgeest :+:
Anna

Bericht door Anna » vr 08 jul 2011, 14:08

Anita schreef:Aan die hogere hekken wordt binnenkort gewerkt Anna. Waren we sowieso al van plan. Zowel onze bak als de paddocks worden opnieuw aangelegd met stalen buizen en kunststofpalen. We zij druk bezig met materiaal te verzamelen.

Kun je Fugo niet beter eerst laten castreren voordat je hem naar stal haalt. Hij blijft natuurlijk nog een aantal weken vruchtbaar en dat tussen alle merries........ :D
Hij komt wel apart te lopen hoor, ik kan hem ook niet tussen de hengsten laten lopen als hij net geholpen is want als ze gaan jagen is ook zielig.
En op stal kan ik hem lekker spoelen met kraanwater mocht dat nodig zijn :D
Op 21 april om 21.00 uur is FUGO geboren
Afbeelding
Gesloten