Onze B-tjes genieten van het leven, ook in deel 7

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
kristelhans

Re: Onze B-tjes genieten van het leven, ook in deel 7

Bericht door kristelhans » wo 24 nov 2010, 20:40

Dank! Ik ben ook echt superbleek hoor!! Ligt aan de tint of het wel of niet staat..als ik te geel ben haalt het rood in mijn gezicht naar boven..vreselijk! Mijn eigen kleur maakt me ook heel bleek maar dit doet het goed..en lang leve rouge en make-up! ;)

Anous, hoe ging je les vandaag (was vandaag toch)? En al je puppy-suplies binnen?

Ik heb net bij de buurvrouw gedoucht..fijn maar ook gezellig..zo'n leuke meid! Lekker theeleuten..we leren elkaar veel beter kennen zo..bijzonder!

Verder is er vandaag een nieuwe stalgenoot bijgekomen..nog niet gezien..ze zou pas vanavond komen en ik was eind van de middag bij Beerke..een meid van mijn leeftijd met een Tinker..ik ben zoooooo benieuwd! Hopen dat ik haar morgen tref. Hoorde dat ze van het bosrijden was, zou leuk zijn om een maatje te hebben om mee te rijden..degene waar ik wel eens mee reed is helaas weg..

Nu Dexter in bed kijken..heerlijk!
Anouska

Bericht door Anouska » wo 24 nov 2010, 22:08

Leuk Yvonne! Zou wel helemaal gebroken zijn met zo weinig slaap.

Sterre die aan het sint shoppen is.

Les ging slecht vandaag, liep gister ook slecht. Meneer gaat vreselijk in protest als hij over zijn rug moet lopen maar er zit niks. Vrees dat het nog wel eens met de enting te maken kan hebben. Hij is ook niet mooi op de mest en ongeveer 1,5 week na de enting (nu dus) wil hij nog wel eens een weekje ziek worden. Tenminste, vorig jaar was het eerste jaar dat hij niet ziek was. Morgen krijgt hij gewoon vrij. Vandaag heb ik het vlooienspul binnen gekregen van de dursy dog (paardendrogist). Hoop morgen het voer- en waterbakje binnen te krijgen en morgenavond gaan we de bench ophalen. Als Wilfred op tijd thuis is gaan we ook nog ff bij de welkoop voer, flos, poepzakjes en weet ik wat nog allemaal meer kopen.
Leuk zo'n nieuwe stalgenoot, kunnen jullie samen boscrossen ;).
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011

www.fitenvitaaldier.nl
Bailey

Bericht door Bailey » wo 24 nov 2010, 22:57

Het ligt inderdaad aan de tint ook denk ik Kristel, jij hebt de goede in ieder geval ;) Mij staat donkerder nog steeds het best (heb zowel witblond, zwart, roze, rood en alles daartussen geprobeerd tussen m'n 14e en mijn 19e)
Wat leuk dat je een nieuw stalgenootje hebt! Ben benieuwd

Wat balen Anouska dat de les niet goed ging en Bjorn niet lekker liep. Op bokt liep laatst een topic over inentingen en ziek worden, misschien dat je daar wat aan hebt? Het ging over een bepaald soort/merk enting, maar hoe en wat precies heb ik niet onthouden.

Ik ben nu aan't illustreren voor een gedichtenbundel (ja, nachtwerker, voordeel van je eigen uren indelen ;)) maar ben nu aanbelandt bij een fries gedicht... nou ja, ik snap vrij veel, maar fries... pfff, gekke taal... lastig hoor! :roll:
Keandra

Bericht door Keandra » do 25 nov 2010, 07:43

ik ga vanavond eens zien of leslie mijn foto's die ik dit weekend van Githa gemaakt heb op de pc kan zetten
hebben jullie even een update hoe het met onze straatschuimer gaat
nu de piste onbereidbaar is gaat leslie enkel wandelen, langs straat want hij durft nog niet alleen over een brug om naar een bos te kunnen
en vaak komt hij dan eens met Githa langs huis, en het is bij ons op de oprit dat ik foto's gemaakt heb
Leslie was zelfs komen aanbellen 8-) We hebben een portaaltje van een meter diep en hij paste er net onder, Githa liep daar netjes onder zonder boe of bah *o/*
kristelhans

Bericht door kristelhans » do 25 nov 2010, 07:46

Wat leuk dat je een dichtbundel aan het illustreren bent! Mijn nichtje illustreert ook en er is net een boek uit van haar en haar moeder (die schrijft romans) dat over de geboorte van een veulentje gaat..zooo mooi! 'Draaf met mij' heet het!

http://www.groningergezinsbode.nl/profi ... een_veulen

Anous, jammer dat het niet zo lekker ging..kan best dat hij zich niet tiptop voelt. Hier staan ook een paar paarden die altijd last krijgen van enten.. Theoretisch gezien worden de paarden ook 'ziek' gespoten om antistoffen op te bouwen dus echt gek is het niet..

Ik moet straks naar de tandarts en naar de mondhygiënist, bleeeehh! Geen zin in! Ik hoop dat mijn loon er ook is, dan loop ik zo de stad (zit nog in Zwolle bij de tandarts) in voor een cadeautje voor mezelf. ;)
Anouska

Bericht door Anouska » do 25 nov 2010, 09:43

Sterre ik meld me vrijwillig voor het friese gedicht! Wat moet er gebeuren, vertalen ofzo? Ik versta het, kan het lezen en spreek het ook een beetje.

Brave Githa!

Je paard wordt eigenlijk ook ziek gespoten, weet het vindt het alleen zo jammer. Staat dan dus weer een week stil, komt stiekum dan wel goed uit met de pup natuurlijk.
Zal zo het topic van bokt eens opzoeken. :)* Maar er begint me nu wel een lampje te branden, Bjørn is vorig jaar op een andere plaats gespoten, weet niet of dat er mee te maken kan hebben?

Succes bij tandarts en mondhyg Kris!

www.fitenvitaaldier.nl
Anouska

Bericht door Anouska » do 25 nov 2010, 20:37

Wat is het stil hier dames en heer!
Heb eind van de middag puppy spullen gekocht met Wilfred. Mis nu nog maar 2 dingen: Het varkentje (deze piept niet, maar zegt knor) en kleine ...... :x . Nog 2 nachtjes slapen *o/* .

www.fitenvitaaldier.nl
Bailey

Bericht door Bailey » do 25 nov 2010, 20:48

Haha, wat leuk Sofie, Githa die even aan komt bellen!
Ik zou Bailey ook wel eens mee naar huis willen nemen, maar met een bovenhuis zonder achtertuin is dat niet heel zinvol :n

Wat leuk dat je nichtje ook illustreert, en super dat ze samen met haar moeder op die manier een boekje heeft kunnen maken! Het ziet er superleuk uit.
Hoe ging het bij de tandarts?

Wat spannend, nog maar twee nachtjes Anouska. Slaap je nog wel?
Merci voor je Friesche aanbod! Ik heb gisteren een mailtje gestuurd naar de dichter, als ik morgen nog geen reactie heb klop ik bij je aan hoor ;)
Anouska

Bericht door Anouska » do 25 nov 2010, 22:18

Slapen gaat minder, zoveel spanning. Ben me sinds gisteravond elke avond vol aan het gieten met rode wijn, dan slaap ik zo. Ik hoor het wel van het friese gedicht.

www.fitenvitaaldier.nl
Ilonka

Bericht door Ilonka » vr 26 nov 2010, 20:44

Zo ik ben al een poosje niet langs geweest hier.
Heb ook niet bijgelezen, maar weet dat Anous morgen haar pup gaat halen. ZO leuk!

Hier alles wel goed.
Brass was de laatste tijd erg druk, zo druk dat ik afgelopen zondag bedacht dat ze maar niet zo moest blijven want ik houd best van een paard met pit maar je kan ook overdrijven. Ze wilde alleen maar hard en was alleen maar aan het schrikken en springen. (Viel er bijna nog af omdat ze veel te idioot deed.)

Máár er zijn ook momenten dat mijn pony's zo heerlijk braaf zijn! Gisteren avond bijvoorbeeld, ik ging (in het donker) met de dames wandelen, reflectie er aan en gaan. Ilonk ging aan het eind van het pad, 800 m, al lopen mokken die vind het zó stóm dat wandelen. Dus Ilonk er achter en Brass er voor, daar werd ik ook niet heel blij van in het stikdonkere bos. Enige oplossing op Ilonk gaan zitten dan loopt ze wel door.
Daar zat ik dan op Ilonk met alleen een halster om en Brass er naast aan de hand met alleen haar touwhalster om. Stap, stukje draf helemaal super! Langs de weg terug, grote bus kwam langs, dames braaf. Bijna bij de wei bedacht Brass dat ze niet meer hoefde te draven, dus tikje achter mijn rug om en ze snapte het weer. Echt gewoon braaf.

Vandaag een heerlijk ritje gemaakt en morgen trainen in Putten. Afhankelijk van hoe makkelijk dat gaat krijgt Brass vakantie of rijd ik nog een weekje of twee door en krijgt ze daarna vakantie. IJzertjes er af, deken af (vacht is alweer dik genoeg) en weer even paard zijn. Dan na een maand weer scheren, ijzers met waarschijnlijk sneeuwringen en trainen maar weer!
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
Bailey

Bericht door Bailey » vr 26 nov 2010, 23:07

@Anouska: blijkbaar kan ik toch best wel Fries, hihi. Ik had het gedicht boven mijn eigen verwachtingen eigenlijk helemaal goed begrepen vertelde de dichter me vandaag :D

@Annalynn, Bailey is ook vlot nu en wil graag lekker lange stukken lopen, zijn toch ook de temperaturen denk ik.
In het donker vind ik wel stoer, heb ik nog nooit met Bailey gedaan. Succes morgen met het trainen!

Is er bij jullie trouwens nog sneeuw gevallen? Hier geen vlokje...
Keandra

Bericht door Keandra » za 27 nov 2010, 08:39

hier ligt nu een laagje van een 1 centimeter op het gras en de struiken enzo
maar niks op de baan dus oef
kristelhans

Bericht door kristelhans » za 27 nov 2010, 09:58

Het sneeeeeuwt! YES! En ik heb geen tijd om te rijden..aaaahhww jammer..hopelijk morgen nog steeds wit..dan ga ik heel vroeg in de ochtend een rondje bos doen!
Anouska

Bericht door Anouska » za 27 nov 2010, 10:35

Hoe is je trainingsrondje gegaan Annalynn?

Fijn dat het gelukt is met het gedicht Sterre!

Hoop dat er morgen ook nog sneeuw voor je ligt Kris!

Ik ga nog ff laatste dingetjes opruimen en wachten op Wilfred. Die zit nu bij de kapper, dan pasfoto's maken en laatste 5 december inkopen doen. Daarna kunnen we ...... ophalen *o/* .

www.fitenvitaaldier.nl
Keandra

Bericht door Keandra » za 27 nov 2010, 12:57

sneeuw weg *o/*

we gaan sebiet onze geboortelijst afsluiten en langs Decathlon en Ikea
dagje uit met kinderen en schoonma, leslie is op teambuilding
Anouska

Bericht door Anouska » za 27 nov 2010, 18:09

Hoe was je dagje uit Sofie?

Grover has entered the building :L. Foto's bij PP.

www.fitenvitaaldier.nl
Ilonka

Bericht door Ilonka » za 27 nov 2010, 18:47

Grover is cute!

Sterre in het donker rijden is niet stoer hoor. Het is voor mij gewoon noodzakelijk als ik nog eens wil rijden tussen half oktober en half februari. Anders kan het alleen in het weekend. Paarden kunnen uitstekend zien in het donker ze vinden het de eerste keer spannend (wat je rijdt nooit in het donker) maar daarna gaat het al heel snel makkelijker. Daarnaast rijd ik illegaal op de fietspaden, schelpenpad, die wat lichter van kleur zijn en dus beter zichtbaar. Iets dat op het pad ligt kan ik dan ook beter zien.

Heerlijk gereden vandaag! Vanmorgen sneeuwde het een beetje maar natuurlijk wel de pony's de trailer en de veewagen in geloods (Ik gebruik sinds een paar weken een longeerlijn achter Brass, inmiddels vind het ze het niet eng meer maar gaat gewoon 'uit' staan te zijn.) en op naar Putten.
Pony's wat laten eten en gezadeld. Ik reed met twee vriendinnen, er waren drie IJslanders mee en dus een Fjord die voor de leek wel doorkan gaan voor IJslander.

Lekker gedraafd, Brass heeft geprobeerd het grondwaterpeil op de Veluwe te laten zakken door lang en veel te drinken uit de plassen, vies bruin water met ijs er op. Ze neemt dat heel rustig de tijd voor, héél fijn! We zouden een km of 20-25 gaan maar het is wel 35 km geworden. Niet gepland maar omdat we gewoon op de 'bonnefooi' reden hier en daar een 'verkeerde' afslag genomen. Brass deed het super. Had het wel warm, ze moet weer geschoren worden, maar bleef lekker lopen.
Bij de trailer een lekkere bak slobber en nog meer hooi en toen op de trailer naar huis.
Pup heeft super gelopen en heeft haar vakantie verdient.
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
Keandra

Bericht door Keandra » za 27 nov 2010, 19:58

we zijn maar net terug :o }>
dagje uit was super, veel geld uitgegeven O:)
in decathlon een slee gekocht, rijbotten voor mij waar ik men benen in krijg (een wonder) en met wol gevoerde botjes voor Arwen voor volgende week
verder in Ikea veel kaarsen en een servies voor met de kerst (beige en bruin kleurig dat bij de tafellakens gaat passen)

komen we thuis, willen we de rolluiken op onze veluxen naar beneden doen, lukt het niet, gaan niet volledig naar beneden
ben razend, nog geen 1.5 jaar oud en wel al stuk -:(-
heb ze deze ochtend nog naar boven gekregen zonder problemen, maar nu willen ze niet helemaal naar beneden _-:(
de ene gaat maar 10cm naar beneden, de andere tot de helft _-:( |o

Grover is cute, hebbe hebbe
Ilonka

Bericht door Ilonka » za 27 nov 2010, 20:33

Sofie klinkt als een geslaagde dag!
Zou het kunnen dat de rolluiken bevroren zijn?
Keandra

Bericht door Keandra » za 27 nov 2010, 21:31

wel ben dat ook aan het denken
ga morgen nog eens proberen op de middag als het weer boven 0 is, en dan laat ik ze gewoon beneden want ze spreken van nog een tijdje koud weer (zeker tot 7 december, brr)
Plaats reactie