Voor al je avonturen en vertier, het E'tjes topic deel 4!
Re: Voor al je avonturen en vertier, het E'tjes topic deel 4
oei das minder
zou er dus ook niet voor te vinden zijn
wij gaan een staaltje van beide draken meenemen naar Horse event om te zien wat er in zit, het is hier de moment om te ontwormen en de DA moet toch eind deze maand komen om hun inentingen te doen, dus ben ik er mss iets mee om te zien tegen wat we nu moeten ontwormen
vorige keer hebben ze Equest gehad (nog goor die bloedwormen van Jalenka)
dus zou nu graag een ander middeltje zien
zou er dus ook niet voor te vinden zijn
wij gaan een staaltje van beide draken meenemen naar Horse event om te zien wat er in zit, het is hier de moment om te ontwormen en de DA moet toch eind deze maand komen om hun inentingen te doen, dus ben ik er mss iets mee om te zien tegen wat we nu moeten ontwormen
vorige keer hebben ze Equest gehad (nog goor die bloedwormen van Jalenka)
dus zou nu graag een ander middeltje zien
Eros staat momenteel op niets, maar ga nu het weer kouder wordt beginnen met halve kilo per dag van de Pavo condition. Verder krijgt hij onbeperkt hooi en staat hij op een heel schaal landje (om het land te sparen voor de winter)
Eros: Topas x Polly (v Halstor)

Ik heb mijn ontworming besteld bij de agradi. Ben benieuwd hoe dat gaat..
Heb nu weer een goedkopere, de laatste keer met equest pramox gedaan bij Flower en Fjella.
Heb nu weer een goedkopere, de laatste keer met equest pramox gedaan bij Flower en Fjella.
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Geloof dat het hier niet goed gegaan is met de mest versturen.
Kreeg nancy gister alleen bericht over Imka terug
Terwijl ze alle drie op nancy haar naam verstuurd zijn ivm de kosten.
We snappen er niks van,wacht vandaag de post bij mij nog even af,misschien dat die twee kleintjes op mijn naam zijn verstuurd,maar anders de dierenarts maar even bellen.
Rot mestonderzoeken,staat er ook gewoon in,er zijn geen eieren gevonden(althans niet in ruime hoeveelheden)Maar dat wil niet zeggen dat het paard geen besmetting door maakt,echt jonge ik krijg echt een hekel aan die onderzoeken.Het is al eens fout gegaan dat me paard helemaal onder de wormen zat en er een aneurysma aan over hield en nu dit weer.Laat mij er maar gewoon iedere 8 weken een spuit in stoppen,en zei al tegen nanc,moet je dan nu gewoon wachten op een bemetting want het advies luid nu NIET ONTWORMEN.
Dierenartsen kunnen er ook niks aan doen maar toch ik ben het even kwijt haha...
Kreeg nancy gister alleen bericht over Imka terug

Terwijl ze alle drie op nancy haar naam verstuurd zijn ivm de kosten.
We snappen er niks van,wacht vandaag de post bij mij nog even af,misschien dat die twee kleintjes op mijn naam zijn verstuurd,maar anders de dierenarts maar even bellen.
Rot mestonderzoeken,staat er ook gewoon in,er zijn geen eieren gevonden(althans niet in ruime hoeveelheden)Maar dat wil niet zeggen dat het paard geen besmetting door maakt,echt jonge ik krijg echt een hekel aan die onderzoeken.Het is al eens fout gegaan dat me paard helemaal onder de wormen zat en er een aneurysma aan over hield en nu dit weer.Laat mij er maar gewoon iedere 8 weken een spuit in stoppen,en zei al tegen nanc,moet je dan nu gewoon wachten op een bemetting want het advies luid nu NIET ONTWORMEN.
Dierenartsen kunnen er ook niks aan doen maar toch ik ben het even kwijt haha...
Elvis:Jeskim(zidar)XTimor
Te kort op deze aarde,maar van onschatbare waarde..
Ik zal je missen mam,je blijft voor altijd in me hart

hier wordt er gewoon standaard om de 3 maand een spuit in de mond gepropt, maar niet standaard gecheckt voor wat er nodig is
daarmee de controle eerder dit jaar, maar dat was bloed ook, kwamen ze beide goed door het mestonderzoek, waren er wel bloedwormen bij Jalenka
dus nu gewoon nog eens mestonderzoek, komen ze er terug blanco uit, dan zal het een gewone spuit worden en geen keidure
maar versta je wel als je zegt van dit rottig te vinden
zou er ook niet achter staan zo
daarmee de controle eerder dit jaar, maar dat was bloed ook, kwamen ze beide goed door het mestonderzoek, waren er wel bloedwormen bij Jalenka
dus nu gewoon nog eens mestonderzoek, komen ze er terug blanco uit, dan zal het een gewone spuit worden en geen keidure
maar versta je wel als je zegt van dit rottig te vinden
zou er ook niet achter staan zo
- nancy imka
Ik vind het ook niks hoor die mestonderzoeken. Ik geloof er gewoon niet in. Maar ja de dierenarts mag ons geen wormenkuren geven als we niet eens per jaar een wormenonderzoek laten doen. En nu heb je dus nog geen zekerheid!
Hoe zit het dan als je bij bijvoorbeeld de paardendrogist besteld? Daar kan je toch ook nog bestellen?
Hoe zit het dan als je bij bijvoorbeeld de paardendrogist besteld? Daar kan je toch ook nog bestellen?
Moet je dan niet een recept hebben van je dierenarts?
Werkt volgens mij precies hetzelfde.
Werkt volgens mij precies hetzelfde.

daar weet ik niks van, bij ons zijn ontwormingsspuiten vrij te verkrijgen bij de apotheker
zelfs bij sommige grote ruiterzaken hebben ze dat
en dan de DA die heeft er ook altijd (Equest is dacht ik bij ons de enige uitzondering die niet zomaar te verkrijgen is, maar ben daar niet zeker van)
dus als je in België bent kun je zo een aantal spuiten kopen, vind de prijs nog wel meevallen, gemiddeld 11€
zelfs bij sommige grote ruiterzaken hebben ze dat
en dan de DA die heeft er ook altijd (Equest is dacht ik bij ons de enige uitzondering die niet zomaar te verkrijgen is, maar ben daar niet zeker van)
dus als je in België bent kun je zo een aantal spuiten kopen, vind de prijs nog wel meevallen, gemiddeld 11€
Ik heb ontwormingspasta besteld bij de agradi en was geen probleem.
Ik moest iets invullen, hoeveel paarden ik heb en hoeveel ze op stal stonden e.d. Heb nu gewoon mijn ontwormingsmiddelen binnen gekregen. Geen probleem.. Naja, heb de doos nog niet open gemaakt, hihi..
Ik moest iets invullen, hoeveel paarden ik heb en hoeveel ze op stal stonden e.d. Heb nu gewoon mijn ontwormingsmiddelen binnen gekregen. Geen probleem.. Naja, heb de doos nog niet open gemaakt, hihi..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
- nancy imka
Ik dacht dat sommige paardenwinkels hun kuren wel verkochten maar dan samen werkte met een "eigen" dierenarts die een recept voor schrijft. Ik ga het nog wel een keertje na vragen hoor want dit vind ik niks. Moet je mestonderzoeken gaan laten doen waar je zelf eigenlijk al niet achter staat en dan staat er notabene in het rapport dat het niet betekend dat ze geen wormen hebben.... Dat vind ik dan wel appart, komt vast omdat als ze al een wormeninfectie hebben ze ook al verder in het lichaam kunnen zitten (en dus die eitelling niet veilig is en het gewoon geldklopperij is)
-
Hier idem, uit bloedonderzoek bleek dat Minouk bij een bepaald iets verhoogde waardes had, wat zou samenhangen met een parasitaire aandoening, oftewel wormbesmetting.
Is de mest gecontroleerd op allerlei soorten wormen, inclusief leverbot, heeft ze overal negatief achterstaan. Geen wormbesmetting dus. Gelukkig hebben we van de DA toch een fles ontwormingsmiddel gekregen tegen leverbot.
De spuiten bestellen we ook via Agradi, daar kun ze gewoon krijgen (geloof wat jij zegt Nancy, dat ze een DA hebben waar ze mee samenwerken).
Is de mest gecontroleerd op allerlei soorten wormen, inclusief leverbot, heeft ze overal negatief achterstaan. Geen wormbesmetting dus. Gelukkig hebben we van de DA toch een fles ontwormingsmiddel gekregen tegen leverbot.
De spuiten bestellen we ook via Agradi, daar kun ze gewoon krijgen (geloof wat jij zegt Nancy, dat ze een DA hebben waar ze mee samenwerken).
- nancy imka
Nou zowel Dees als ik hebben allebij geen post meer gehad dus ik ga er van uit dat alleen de mest van Imka getest is. Ik baal daar behoorlijk van! Zeker omdat ik er al niet in geloof en nu dus niet weet of die twee kleintjes "ook schoon zijn". Maandag maar even langs gaan!Yvette_Minouk schreef:Hier idem, uit bloedonderzoek bleek dat Minouk bij een bepaald iets verhoogde waardes had, wat zou samenhangen met een parasitaire aandoening, oftewel wormbesmetting.

Vandaag heeft mn vriendin met Emy gewandeld samen met Elvis! Nog een jaar te gaan en dan gaan we denk ik bespreken wanneer we ze groot genoeg vinden omt e gaan beleren mijn kar is namelijk klaar

Ik heb bij mijn DA voor een heel jaar een ontwormingspakket gekocht.
Koste me 60,- (als ik het goed heb) en ben voor een heel jaar klaar.
Er zit een heel schema bij wanneer ze welke moeten aangezien het verschillende zijn om resistentie tegen te gaan.
Koste me 60,- (als ik het goed heb) en ben voor een heel jaar klaar.
Er zit een heel schema bij wanneer ze welke moeten aangezien het verschillende zijn om resistentie tegen te gaan.
Eros: Topas x Polly (v Halstor)

Ik koop altijd zelf wormenspuiten. 2 maal per jaar de dure(voor en na het weideseizoen)en tussendoor spuiten van 8 euro.
Als ik een dure heb gegeven dan houdt ik 12 weken aan tot de volgende en bij de goedkopere 8 weken.
Ekdal houdt gewoon echt niet van waterplassen. Leuk hoor met 2 paarden uit het land lopen en dan zoef zoef Ekdal naast je en dan ook nog een brandoefening bij de kazerne naast het land....
Als ik een dure heb gegeven dan houdt ik 12 weken aan tot de volgende en bij de goedkopere 8 weken.
Ekdal houdt gewoon echt niet van waterplassen. Leuk hoor met 2 paarden uit het land lopen en dan zoef zoef Ekdal naast je en dan ook nog een brandoefening bij de kazerne naast het land....
hier zijn we een beetje verder gegaan in de 'training' van Jalenka dit weekend
ze heeft voor de eerste een hoofdstel met bitje in gehad
heb men kieffer hoofdstel dat ik gekocht had voor Githa boven gehaald (die wordt daar toch nooit mee gereden) en een bitje aangehangen
(zo'n roze enkel gebroken bitje, 11.5) dacht dat dat wel ging passen
bitje eigenlijk te klein (maar goed maar voor even) en hoofdstel voor onze 2 jarige is een full
beest heeft een groter hoofd dan Githa dan, daar hebben we geen gaatjes voor bij moeten maken, voor Jalenka dus wel aan de neusriem
dus een ander bitje in gedaan (Githa haar eerste, dikke enkelgebroken bustrens) en gaatjes bijgedaan voor zondag nog een keer te proberen
nu zit bitje goed en kan neusriem toe
denk dus dat ik een extrafull zal moeten aanschaffen van neusriem voor Jalenka en die eraan hangen
het puzzelen met hoofdstellen gaat beginnen
nu gaan we dit een paar weken laten liggen en dan maak ik de volgende keer foto's met haar hoofdstel want ze is er echt chique mee
ze heeft voor de eerste een hoofdstel met bitje in gehad
heb men kieffer hoofdstel dat ik gekocht had voor Githa boven gehaald (die wordt daar toch nooit mee gereden) en een bitje aangehangen
(zo'n roze enkel gebroken bitje, 11.5) dacht dat dat wel ging passen

bitje eigenlijk te klein (maar goed maar voor even) en hoofdstel voor onze 2 jarige is een full

beest heeft een groter hoofd dan Githa dan, daar hebben we geen gaatjes voor bij moeten maken, voor Jalenka dus wel aan de neusriem
dus een ander bitje in gedaan (Githa haar eerste, dikke enkelgebroken bustrens) en gaatjes bijgedaan voor zondag nog een keer te proberen
nu zit bitje goed en kan neusriem toe
denk dus dat ik een extrafull zal moeten aanschaffen van neusriem voor Jalenka en die eraan hangen
het puzzelen met hoofdstellen gaat beginnen
nu gaan we dit een paar weken laten liggen en dan maak ik de volgende keer foto's met haar hoofdstel want ze is er echt chique mee

Vanavond gaat de paarden in de nacht weer op stal, het is zo nat en het gaat van de week veel regenen, niet eens qua temperatuur maar meer voor de hoeven.
Nou uit de mest is niets gekomen.
Ze hebben van alle mest een beetje genomen en dat opgestuurd uit de naam van Imka.Als er niks uitkwam niet ontwormen.
Recepten slaan dus nergens op,want dat zou betekenen dat nu alleen Imka het recept krijgt terwijl er van alle drie een monster in het zelfde zakje zat.
We hoeven volgend jaar pas weer te ontwormen.Ik ging er wel een beetje tegen in,maar hij zei me ook dat je naar de conditie van het paard moet kijken(en ze zien er niet echt magertjes uit
)..En buiten dat is het zo dat nu ze "schoon" zijn ze dus ook geen wormen op nemen omdat het land ook schoon is.In die zin dat er geen besmetting blijkt te zijn.
Nou ja,we zullen het afwachten maar.Hun zijn dierenarts ik niet...
Ze hebben van alle mest een beetje genomen en dat opgestuurd uit de naam van Imka.Als er niks uitkwam niet ontwormen.
Recepten slaan dus nergens op,want dat zou betekenen dat nu alleen Imka het recept krijgt terwijl er van alle drie een monster in het zelfde zakje zat.
We hoeven volgend jaar pas weer te ontwormen.Ik ging er wel een beetje tegen in,maar hij zei me ook dat je naar de conditie van het paard moet kijken(en ze zien er niet echt magertjes uit

Nou ja,we zullen het afwachten maar.Hun zijn dierenarts ik niet...

Ik bestel altijd bij www.paardenartsen.nl
-

Ik ben terug van vakantie uit Italië en heb hier blijkbaar heel wat bij te lezen...
Wat jammer dat de keuring met Jalenka zo is tegengevallen.
Als ik de foto zo zie : ze ziet er al echt zo volwassen uit, een hele dame al

Ik kreeg toen op de keuring met Jack ook geen heel leuke commentaar...
Ondertussen heeft Jack voor t eerst een boogje in zijn manen ipv een streep of iets wat voor een boog moet doorgaan. Ben best fier op mezelf!
Ik heb nu een kleine tondeuse gebruikt + een schaar om buxus mee te knippen. Verder heb ik hem in zijn stal gezet met een heel pak hooi zodat hij gewoon kon blijven eten en dan stond hij niet heel de tijd rond te draaien. En dat werkte... Tis nog niet helemaal perfect, maar t gaat de goeie kant uit!
Qua ontworming : Mijn 2 paardjes zitten nu op een schema dat ik van mijn DA heb gekregen. Om de 8 weken ongeveer worden zij ontwormd en telkens met een ander product om resistentie te voorkomen. Heb met Jack onlangs wel een mestonderzoek laten doen om uit te sluiten dat hij geen wormenbesmetting had gezien dat geval van vorig jaar...
Ik geef Jack momenteel nog steeds een handjevol cool mix van havens / dag met zijn MSM + biotine doorgemixt en natuurlijk 's morgens krijgt hij hooi en 's avonds ook en overdag weide.
Maar met de winter voor de deur denk ik wel dat ik zijn voer iets zal moeten opvoeren als hij minder weidegang zal hebben. Ik moet uiteraard nog steeds oppassen dat de bevangenheid niet terugkeert. Op dit ogenblik staat hij perfect op gewicht.
Dat is dus hier het punt,ik geloof daar niet meer in.Qua ontworming : Mijn 2 paardjes zitten nu op een schema dat ik van mijn DA heb gekregen. Om de 8 weken ongeveer worden zij ontwormd en telkens met een ander product om resistentie te voorkomen. Heb met Jack onlangs wel een mestonderzoek laten doen om uit te sluiten dat hij geen wormenbesmetting had gezien dat geval van vorig jaar...
Mijn vorige paard was ook schoon op de mest en zat tot 2x toe vol met wormen.De laatste was zo ernstig dat ze er een aneurysma aan over had gehouden met verschillende ontstekingen nadien.
Nu was dat een andere kliniek als waar ik nu zit en deze vertellen mij dat je altijd wel wat in de mest moet kunnen zien bij een infectie.De andere kliniek vertelde mij dat de wormen al door de wand heen waren gevreten en dus in de rest van het lichaam waren door gedrongen en niet meer via de mest naar buiten kwamen.
Moeilijk moeilijk moeilijk...
Nu hoeven wij dus ruim 4 maanden niet te ontwormen maar toch vraag ik me af,zit je dan niet te wachten tot je paard besmet raakt???