Sneller dan gedacht: C-tjes topic deel 8!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Ilona

Re: Sneller dan gedacht: C-tjes topic deel 8!

Bericht door Ilona » vr 13 aug 2010, 17:58

Zo zonde van zo'n jong paard...
Wel erg attent van de vorige eigenaar dat jullie Hummer toen van hem hebben gekregen!
1.46 is een mooie maat, maar inderdaad wel een stukje kleiner dan Rambo was.
Hopelijk hebben jullie meer geluk met Hummer en heeft Hummer meer geluk dan Rambo.
Castor :L (v Topas) en Enzo de pret-terrorshet :D
the art of riding is to keep the horse between you and the ground. Afbeelding
Orion1996

Bericht door Orion1996 » vr 13 aug 2010, 18:05

Cyra kan idd van het ene uiterste in het andere overgaan. Bokken doet ze alleen van pret of als ze heel erg schrikt, maar ze kan het geweldig goed. Ik heb al ruim 13 jaar geen zand meer van dichtbij gezien maar bij Cyra is het soms kritiek. Ze staat nu weer lekker op stalletje na een lekker dagje weiland. Ze was best wel moe gisteren, arme schat. Ga nu maar is avondje zoeken naar instructrice om te gaan lessen.
Welkom hier trouwens Dees
Afbeelding
Orion = Grafiet X Saros xx
Cyra = Reinar X Uvana (Anton X Tunar) JEUGDKAMPIOEN WbD 2008
Peertje

Bericht door Peertje » za 14 aug 2010, 09:10

Rambo was ook een mooi beest zeg! Verdrietig dat het zo heeft moeten lopen.
Vind het wel top van de fokker dat hij je Hummer heeft gegeven!

Nog een goede lesgeefjuf gevonden Anna?
Capone (KWPN), Beer en Grijze :L
ing-1970

Bericht door ing-1970 » za 14 aug 2010, 10:19

Dat bokken lijkt me toch een beetje een reinar afwijking.
Bij Corner weet ik het ook nooit,van de week over balkjes laten longeren,hij schrok daar zo van,
dat rechtsomkeert en ging bokken,heel apart.
ik had hem ze nl niet laten zien eerst door er over heen te stappen.
rare knol.
maar ja vanmiddag maar weer proberen.
Afbeelding
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » za 14 aug 2010, 10:59

ing-1970 schreef:Dat bokken lijkt me toch een beetje een reinar afwijking.
haha hier is de ervaring juist andersom...de reinars bokken juist praktisch niet, eerder de renners :=
Maargoed, ieder paard kan het natuurlijk ;)
Geluk is de vrucht van intens werk
Nathalie

Bericht door Nathalie » za 14 aug 2010, 11:04

Welkom Dees, ik had al in je topic gereageerd op Hummer (vond het ook zo grappig omdat onze hond zo heet :) ) 1m46 is toch een mooie maat?

Cos heeft tot nog toe nog nooit gebokt (ohz dan), wel 1 keer gesteigerd, de eerste keer dat ik zonder Wendy en Casper op pad ging, omdat hij terug naar stal wilde en ik niet :P
Ik heb de smaak helemaal te pakken van het 's morgens hond uitlaten te paard, heerlijk met zo'n zonnetje erbij.

Ik heb vandaag mijn nieuwe beugels gekregen, zal mij benieuwen hoe dat veert....(iemand anders hier ervaring met verende beugels?)
Ilona schreef:skjede is piemel, maar dan vrouwelijk. Skjede wordt ook gebruikt als iets... Eeh 'skjede' is..
dees1980

Bericht door dees1980 » za 14 aug 2010, 13:02

Hummer heeft tot nu toe in stap en draf nog niet gebokt maar hoe het met galop is weet ik niet , vaak omdat ze dat nog heel moeilijk vinden willen ze nog wel eens bokken :D
Afbeelding
Fjorden zijn niet eigenwijs , ze doen gewoon alles graag op hun eigen manier !
Jilly

Bericht door Jilly » za 14 aug 2010, 13:29

Geen idee hoe dat voelt Nathalie, maar ben wel benieuwd naar jouw ervaring! Dat schijnt toch beter te zijn voor de knieën he? Heb wel af en toe last van mijn knieën als ik lang in het zadel zit...

Hay is gelukkig niet zo'n bok/steiger paard. 1x keer heeft hij gesteigerd (niet hoog gelukkig) toen hij op de paardenwijding tussen opgefokte paarden stond te wachten. En verder een paar keer een bokje bij het aanspringen in galop en afgelopen zaterdag op het inrijterrein van de spanning denk ik. Hij heeft gelukkig niet het lef om heel hoog te bokken, voelt eerder als een huppeltje achteraan.

Ben net terug van Spoordonk, op de terugweg nog maar gauw even een verjaardagscadeau voor m'n mams gehaald, zo even langs Hay en dan BBQ van de voetbalploeg van m'n vriendje, druk!
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Viv

Bericht door Viv » zo 15 aug 2010, 07:50

Hier ook onbekend met bokken, vandeweek toevalling een minibokje omdat ik niet fair was met een zweephulpje tijdens aanspringen in galop. Mijnheer is daar zeer strikt in hihihi.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » zo 15 aug 2010, 08:03

Welkom Dees hier met Hummer. Ik hoop voor je dat je van hem heel lang kunt genieten.

Hé Jilly, was jij ook in Spoordonk. Ik heb je niet gezien daar. Was er ook de hele dag.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
colunder

Bericht door colunder » zo 15 aug 2010, 15:27

Ché gooit zijn kont heel hoog de lucht in als hij moet galopperen,ik ben dan altijd bang dat hij met z'n achter benen in de heining komt.
De laatste keer heb ik hem een keer aangepakt toen hij het deed en daarna heeft hij het niet meer gedaan,al heb ik daarna nog maar 1 keer gereden omdat ik niet meer met zijn te kleine zadel wil rijden.meneer heeft dus weer vakantie tot 1 van mijn nieuw bestelde zadels er is(Massimo trail en wintec extra wide,schaam schaam).

Dees, leuk dat je je hier ook aangemeld heb.
Grappig dat Hummer eigenlijk Charlie heet, zo heet mijn hond nl.
Wat een verhaal van je vorige fjord,wel een hele aardige verkoper om je dan Hummer te geven.
Apollo (Timor x Gardar) 21-05-2004
Jilly

Bericht door Jilly » zo 15 aug 2010, 17:02

Heeft Annette een geldboom in de tuin voor de zadels? :D hoe lang moet je nog wachten tot je ze hebt?

Ja Anita, ik was er ook even. Vooral om wat te kletsen met Marloes (het was tenslotte al een héle week geleden dat ik ze nog gezien had _O- ) en een paar dekens op te halen, ik vind een keuring toch leuker als je zelf wat om handen hebt.
Heb je het toch aangedurfd om da verre 'reis' helemaal alleen te doen? Viel dat mee?

Pff wat ben ik toch stom... Ze hadden de hele dag regen voorspeld dus had er niet op gehoopt om veel met Hay te kunnen doen, maar uiteindelijk bleef het toch heel lang droog. We hadden een ontbijt gedaan voor m'n moeder haar verjaardag en nadien nog langs m'n grootouders voor moederdag dus uiteindelijk was ik pas tegen half 5 terug en net toen ik op het punt stond om naar Hay te gaan ging het regenen :( te lang gewacht.
Deken was helemaal verregend en Hay was heel nat, heb de staart gewassen met tea tree en ingesmeerd en zo op stal gezet. Ben benieuwd!
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Nathalie

Bericht door Nathalie » ma 16 aug 2010, 08:08

haha...ik dacht ook al...Annette heeft vast de loterij gewonnen, 2 nieuwe zadels..toe maar!

Ik heb een poosje terug voor het eerst in een Barefoot gezeten en ik snap nu helemaal waarom de meisjes die zadels zo lekker vinden, jeetje...het voelde net als "thuiskomen" wat zit dat heerlijk. Toch heb ik er nog heel erg mijn twijfels bij m.b.t. gewichtsverdeling (op de site van boomloosrijden o.i.d. geven ze ook al aan dat een goed passend boomzadel beter het gewicht verdeelt, maar dat de kans dat een boomzadel altijd goed passend is (zelfs al een paar dagen na het aanmeten, kan de bouw weer iets ander zijn) weer kleiner is.....ik word altijd helemaal kriegel van dat soort dilemma's, kan daar zo slecht tegen omdat ik het zo graag goed wil doen :o 8)7 )

Ik heb gisteren heel even de beugels uitgeprobeerd (om ze goed af te stellen) en vond het meteen heerlijk met lichtrijden. Ze moeten idd je eigen gewrichten ontzien, maar ik heb ze voornamelijk gekocht om Cos' rug minder te belasten en daarbij zijn het ook veiligheidsbeugels (door de slag)
Afbeelding

Het verschil tussen mij en Cos is nu officieel nog groter. Ik dacht altijd dat ik 1m74 was, maar ben vorige week gemeten op 1m77! :o

Cos heeft zelf trouwens het idee dat de strepen op zijn benen geen zebra-strepen zijn maar tijger-strepen. Hij oefent dan ook vlijtig het sluipen en prooi bespringen :D
Afbeelding
Ilona schreef:skjede is piemel, maar dan vrouwelijk. Skjede wordt ook gebruikt als iets... Eeh 'skjede' is..
Ilona

Bericht door Ilona » ma 16 aug 2010, 10:43

Oei 1.77... tja dat kan natuurlijk echt niet! Arme Cos! :P ;)
Wel leuke foto's van hem / jullie.

Castor is niet echt een bokker. Hij doet wel mee met mijn stemming. Ben ik bijvoorbeeld samen met een vriendin aan het rijden en we zijn wat lacherig en we gaan dan galopperen... Dan doet Castor gezellig mee met onze stemming. Duikelt met zijn hoofd tussen zijn benen en gaat jolig galopperen! Hij bokt dan nog net niet zegmaar. lolbroek! Hij heeft echt wel humor.

Ben een beetje aan het rondkijken voor hoefschoenen voor Castor. Hij mag af en toe voor de kar en dan loopt hij alleen maar op asvalt. Gaat dan best hard met zijn blote hoeven.
Hoefijzers is niet echt een optie omdat hij hiervoor echt te weinig voor de kar staat (wordt hopelijk ooit nog wel wat meer ;) ).
Dus ik dacht aan hoefschoenen.
Nu heeft meneer dus schijnbaar een wat apparte maat (breder dan lang of net zo breed als lang) en dan is het dus nog lastig om wat goed passend te vinden.
Ga nog maar eens een keer goed meten en kijken of ik het wel echt goed doe.

Eerst mag de tandarts langskomen! Eens zien wat dat gaat kosten.
En dan wil ik nog een Osteo langs laten komen... ook nog.. de geldboom wordt weer flink leeggeplukt!
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » ma 16 aug 2010, 10:52

Het was best te doen naar Spoordonk. De tom-tom heeft me er prima gebracht, was ook wel nodig het laatste stukje vanaf de snelweg. Anders had ik het maar zo niet gevonden. Ik hoop volgend jaar weer van de partij te zijn.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Nathalie

Bericht door Nathalie » ma 16 aug 2010, 11:29

Ilona schreef:Oei 1.77... tja dat kan natuurlijk echt niet! Arme Cos! :P ;)
*kruipt in foetushouding weg in een hoekje*

Ilona jij HEBT in ieder geval nog een geldboom die geplukt kan worden... :P
Ilona

Bericht door Ilona » ma 16 aug 2010, 11:45

:sorry: Nathalie... Kom jij eens snel terug uit je hoekje! :P En rijden met die knappe Cos jij.

Ja joh, die geldboom die groeit als kool.... krijg het bijna niet aangeplukt zoveel!
Heb er al aan gedacht om wat 'oogst' weg te geven, maar wie zit daar nou op te wachten? 8)7
dees1980

Bericht door dees1980 » ma 16 aug 2010, 12:07

Nathalie dat pas heel goed hoor , zou als ik jullie zo samen niet zeggen dat je 1.77 bent.
Welke beugels zijn dat die je geprobeert hebt ??

FFF hier word de geldboom ook leeg gehaald deze week en dan moet hij voorloppig weer aangroeien , ik heb een afspraak staan op donderdag voor mij zadel en vrijdag komt de smid en maandag de tandarts en dan heeft Hummer zijn APK wer gehad :D
Afbeelding
Fjorden zijn niet eigenwijs , ze doen gewoon alles graag op hun eigen manier !
Nathalie

Bericht door Nathalie » ma 16 aug 2010, 12:08

tja als je nu iets bruikbaars aan oogst had weg te geven....snijbonen of rabarber ofzo dan hield ik me aanbevolen...maar geld?..... :P
Nathalie

Bericht door Nathalie » ma 16 aug 2010, 12:12

@dees - het zijn "GPG pro grip double safety" beugels, tenminste ik hoop dat ik nu alle onderdelen van de naam heb 8)7 . Er zitten veren in, dus met lichtrijden (en springen e.d.) vangen de veren een deel van de druk op zodat er minder druk op je eigen gewrichten komt en ook op de rug van het paard.
Plaats reactie