Het E-tjes topic
Re: Het E-tjes topic
De eigenaresse van Elvis zit hier al, in ieder geval het weidegenootje.. En de eigenaresse van Eachann heeft zich aangemeld dus ik zal ze lekker kunnen volgen.. Het is toch eigen fok, dus dan ben je sowieso benieuwd hoe ze er als volwassen paarden uit gaan zien!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
oh Elvis ook verkocht! Wat fijn! Leuk thuisje gekregen? Zal inderdaad wel even wennen zijn zonder E-tjes. Ik ben ook een E-tje armer, maar Els en Eliene blijven samen staan
Schrijf nog een stukje bij Dagboek van de week!

Echt!! Jeej, ik dacht dat je ze ging houden..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Ja was ook het plan, maar een vriendin/iemand van onze fjorden vereniging had al heel lang aangegeven dat ze interesse had in Eliene, maar het was steeds voor haar te vroeg. Nu is dan uiteindelijk de kogel toch door de kerk. Elske blijft gewoon van mij, gelukkig, en we laten ze gewoon samen opgroeien, dus ik blijf Eliene nog heel veel in het zicht houden.
ik ben e tjes loos.
Gisteren is eros naar zn nieuwe stekkie gegaan.
Hij staat nu in een koppel, en had al nieuwe vriendjes gemaakt.
Wens zijn nieuwe eigenaren veel plezier met hem , maar dat zal wel lekken, t is een scheetje.
Wens zijn nieuwe eigenaren veel plezier met hem , maar dat zal wel lekken, t is een scheetje.
Yoehoew YOLIEN (V.RONNIE) BEVALLEN VAN ANTON= FLOW 11-05-2009 OM 23.50UUR
LUNA (V BRIGGEN) BEVALLEN VAN REINAR= FLAIRE 26-05-2009 OM 02:45UUR
ik ben e tjes loos.
Yoehoew YOLIEN (V.RONNIE) BEVALLEN VAN ANTON= FLOW 11-05-2009 OM 23.50UUR
- nancy imka
Ik heb er sinds zaterdag een Etje bij. Heerlijk wijffie! Foto's bij picsplaza! Hoe vergaat het de rest van de Etjes eigenlijk?
-
Met Evian gaat het heel goed.
Hij staat weer gescheiden, hij was weer gaan drinken bij zijn moeder!
Nu staat hij met Minouk en wordt hij heropgevoed
De andere twee dames waren veels te lief voor hem. Nu krijgt hij tenminste gelijk een beet als hij ook maar iets probeert.
Hij had mij gisteren ook te pakken, net onder mijn borst.. Dat is de eerste keer dat hij mij een beet gegeven heeft, heb hem goed op zijn donder gegeven, ik ben geen speelmaatje
Hoe gaat het met de twee E-tjes samen?
Hij staat weer gescheiden, hij was weer gaan drinken bij zijn moeder!
Nu staat hij met Minouk en wordt hij heropgevoed

Hij had mij gisteren ook te pakken, net onder mijn borst.. Dat is de eerste keer dat hij mij een beet gegeven heeft, heb hem goed op zijn donder gegeven, ik ben geen speelmaatje

Hoe gaat het met de twee E-tjes samen?
-
Evita doet het super! Kan ook niet anders bij schoonpa op de wei. Ze groeit goed en heeft een mooi koppie! (En Tsjerk oogjes...) Paar andere fjordenfokkers waren naar mijn schoonpa's veulen gaan kijken en waren zeer te spreken over Evita.
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
Kjaere doet het ook prima. Grote knuffelkont met nog steeds een opvallend mooie gang. Kont is momenteel hoger dan de schoft. Het verbaasd mij hoe goed ze uit haar vacht komt. Gaat eigenlijk heel soepel. Ze mag wat voller worden, maar ja voor een jaarling is het niet uitzonderlijk dat ze wat schraal zijn.
Nina Orsta x Helgas Jarl Modelmerrie
Zhellie Orsta x Briggen
(Ek)Kjaere Kunar x Zhellie
Zhellie Orsta x Briggen
(Ek)Kjaere Kunar x Zhellie
Mijn metekindje (Jara van Claudia
) is vandaag 1 geworden! Moet ik nog een grote cadeau gaan zoeken hihi...
De J'tjes hier doen het goed... Ze staan met de 3-jarige merries op de wei en ze zouden zo graag op schoot kruipen bij mij, maar ze durven toch niet zo heel goed
Heb ook foto's, die zal ik straks ofzo uploaden!

De J'tjes hier doen het goed... Ze staan met de 3-jarige merries op de wei en ze zouden zo graag op schoot kruipen bij mij, maar ze durven toch niet zo heel goed

A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
- nancy imka
Met onze twee Etjes gaat het super. Ze klitten alleen heel erg aan elkaar. Maar Emy (excusa) die vind alles dan ook nog wel een beetje eng dus dan is het wel logische. Mn nicht kwam gister zeggen hoe leuk ze waren samen, als de een gaat liggen gaat de ander ook liggen als de ander gaat rennen gaan ze allebij rennen. En Imka die is een moedertje geworden, al vind ze het ook best als ze met zich zelf gaan spelen hihi. Soms probeerd Elvis even een slokje van Imka dr melkbar te nemen maar dit word niet in dank afgenomen hihi.
Elvis zn kont is momenteel iets hoger als de rest, terwijl Emy juis helemaal gelijk is. Helemaal mooi in proportie. Ik zit erg te twijfelen om haar coupe eraf te knippen. Ik vind het zo lelijk dat afgeknipte maar ja als ik dan denk aan een mooie manen kam... Maar aan de andere kant vind ik dat lange wat ze nu heeft wel erg ondeugend staan hihi. Twijfeld dus nog even verder!
Elvis zn kont is momenteel iets hoger als de rest, terwijl Emy juis helemaal gelijk is. Helemaal mooi in proportie. Ik zit erg te twijfelen om haar coupe eraf te knippen. Ik vind het zo lelijk dat afgeknipte maar ja als ik dan denk aan een mooie manen kam... Maar aan de andere kant vind ik dat lange wat ze nu heeft wel erg ondeugend staan hihi. Twijfeld dus nog even verder!
Niet twijfelen Nancy, de schaar er in en een mooi boogje laten groeien. Die lelijke periode moet je gewoon even doorheen.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Jaaaa mijn E'tje is er ook!
Hij heet Ekdal en hij een Timor X Anton
moeder:
Zoraike
23-05-2008
Hij heet Ekdal en hij een Timor X Anton
moeder:
Zoraike
23-05-2008
- nancy imka
Nou Emy dr manen zijn eraf. Ze heeft er weer iets bij geleerd, en dat is dr beentjes laten wassen. Ze vond het allemaal prima! Alleen wat ze minder leuk vind is dat als zij even bezig is met ons die twee andere gewoon dr gang gaan. Dat was eigenlijk erger als dat wij dr beentjes aan het nat maken waren... Maar goed je weet nooit waar het handig voor is als ze dat alvast kent!
Verder ging het wandelen gister een stuk beter als de keer ervoor. Ik ben vijf min weg geweest met haar en toen vond ik het wel goed. Ze was braaf en ik was al kapot van het knippen! Maar het was weer een leuk dagje voor haar gister. Ze geniet gewoon van alle aandacht die ze krijgt!
Imka is gewassen bij haar manen. Die schuurt toch ieder jaar wel iets! En nu stonden dr manen helemaal verschrikkelijk, we hebben het gewassen met teershampoo en daarna stond het weer rechtop dus ik hoop dat onze E-tjes er nu wel vanaf blijven
Verder ging het wandelen gister een stuk beter als de keer ervoor. Ik ben vijf min weg geweest met haar en toen vond ik het wel goed. Ze was braaf en ik was al kapot van het knippen! Maar het was weer een leuk dagje voor haar gister. Ze geniet gewoon van alle aandacht die ze krijgt!
Imka is gewassen bij haar manen. Die schuurt toch ieder jaar wel iets! En nu stonden dr manen helemaal verschrikkelijk, we hebben het gewassen met teershampoo en daarna stond het weer rechtop dus ik hoop dat onze E-tjes er nu wel vanaf blijven

Wat fijn dat het zo goed ging Nancy met Emy. En die manen groeien vanzelf weer
Ik was helemaal trots op Ekdal vandaag hij gaf zomaar alle voetjes
Ik was helemaal trots op Ekdal vandaag hij gaf zomaar alle voetjes

Jilly schreef:Mijn metekindje (Jara van Claudia) is vandaag 1 geworden! Moet ik nog een grote cadeau gaan zoeken hihi...
Ja seg waar blijft die cadeau

Met Jara hier alles goed hoor, ze is terug relatief braaf (man wat kan dat een draak zijn) en het is een echt kasteel! Ze begint nu ook eindelijk uit te haren, dat heeft lang geduurd, maar nu staat ze weer bijna in zomerpels.
Ze loopt nu ook 24/7 buiten, waardoor ze veel rustiger is
Vandaag enkele heren gecastreerd. Elmo, Easter en Eelke van bart zelf.
Zo heeft Elmo vandaag voor mijn persoonlijke conditie gezorgd. Pff had het wel warm.
Annabel had Easter net in de trailer en ik had elmo vast, beginnen de anderen te rennen. Tja dus ik hangen..... hehe heb niet los gelaten maar ben wel het halve land door gegaan. Toen heeft bart het over genomen... Die is iets sterker. Maar het heeft er vast heel grappig uit gezien. Elmo die steeds weg probeert te rennen en ik die hem steeds weer terug trek, terwijl ik rond hem heen ren al draaiend om niet op mijn smoel terecht te komen.
Zo heeft Elmo vandaag voor mijn persoonlijke conditie gezorgd. Pff had het wel warm.
Annabel had Easter net in de trailer en ik had elmo vast, beginnen de anderen te rennen. Tja dus ik hangen..... hehe heb niet los gelaten maar ben wel het halve land door gegaan. Toen heeft bart het over genomen... Die is iets sterker. Maar het heeft er vast heel grappig uit gezien. Elmo die steeds weg probeert te rennen en ik die hem steeds weer terug trek, terwijl ik rond hem heen ren al draaiend om niet op mijn smoel terecht te komen.
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)
Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
(Timor x Yanneke v. Sverre)
Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
Het klonk in ieder geval wel leuk, Bart die janna aanmoedigd: Goedzo janna! (en ik maar denken: Wát voért die allemaal uit..)
Esther (paard esther) was ook wel erg gemeen trouwens..die beukte net voordat de trailer er aan kwam ook al tussen janna en elmo door.
Esther (paard esther) was ook wel erg gemeen trouwens..die beukte net voordat de trailer er aan kwam ook al tussen janna en elmo door.
Geluk is de vrucht van intens werk
Dus jullie E'tjes nouja de E'tjes van Bart moesten er ook aan geloven. Ekdal ook hoor al ruim 2 weken geleden.
Hij is echt zo aanhankelijk , zo lief!
Hij is echt zo aanhankelijk , zo lief!