de mooiweer-ruiters
- cowgirlwillie
- Locatie: op activiteitenboerderij "Het feestvarken" in Donkerbroek fr.
- Contacteer:
de mooiweer-ruiters
ok, het is soms moeilijk er openlijk voor uit te komen... maar ja, ik ben er toch echt 1.
zoeen die vooral zin in paardrijden/ huifkarren heeft als het mooi weer is.
zodra het heel hard waait of regent kijk ik naar buiten en heb ik tig andere dingen te doen dan paardrijden.
Nee, bij slecht weer blijf ik liever binnen.
Vroeger op de manege probeerde ik nog wel een beetje fanatiek mee te doen, dan had je ook geen excuus met een binnenbak.
maar tegenwoordig....
ik geloof dat ik niet eens een binnenbak wil omdat ik dan ook geen excuus meer zou hebben. oh oh oh.
Deze zomer is wel heel verschrikkelijk voor een mooiweer-ruiter als ik... Want tja, wel tijd, geen mooi weer.
Meer mooiweer-ruiters die hier willen meepraten?
klagen over het weer of juist vertellen hoe fijn het buiten was in de zon?
zoeen die vooral zin in paardrijden/ huifkarren heeft als het mooi weer is.
zodra het heel hard waait of regent kijk ik naar buiten en heb ik tig andere dingen te doen dan paardrijden.
Nee, bij slecht weer blijf ik liever binnen.
Vroeger op de manege probeerde ik nog wel een beetje fanatiek mee te doen, dan had je ook geen excuus met een binnenbak.
maar tegenwoordig....
ik geloof dat ik niet eens een binnenbak wil omdat ik dan ook geen excuus meer zou hebben. oh oh oh.
Deze zomer is wel heel verschrikkelijk voor een mooiweer-ruiter als ik... Want tja, wel tijd, geen mooi weer.
Meer mooiweer-ruiters die hier willen meepraten?
klagen over het weer of juist vertellen hoe fijn het buiten was in de zon?
Als je me zoekt: ik zit op mijn roze wolk! groetjes de mama van Luuk, Sanne en Mieke!
- nancy imka
Re: de mooiweer-ruiters
Haha ik kan me ook aanmelden want ik doe ook alleen wat als het mooi weer is. Zelfs borstelen ofzo doe ik niet als het regent. Helaas mede omdat mijn paardjes altijd buiten staan dus dan ook nat zijn en ik niks kan...
Ik moet eerlijk toegeven; ik ben ook meer van het mooie weer

En dan is een simpel stapritje al genoeg; daar kan ik dan enorm van genieten.
Nou gaan ze bij ons elke dag naar buiten, dat scheelt natuurlijk (en nu natuurlijk 24/7 buiten). Als ze niet buiten komen moet je wel.
Met mooi weer in de zomer lekker in de avond een ritje maken.... heerlijk. Ik ben afgelopen zomer niet ene avond geweest
Wat een snertweer.

En dan is een simpel stapritje al genoeg; daar kan ik dan enorm van genieten.
Nou gaan ze bij ons elke dag naar buiten, dat scheelt natuurlijk (en nu natuurlijk 24/7 buiten). Als ze niet buiten komen moet je wel.
Met mooi weer in de zomer lekker in de avond een ritje maken.... heerlijk. Ik ben afgelopen zomer niet ene avond geweest

Fjordenservies: http://www.fjordenwereld.nl/phpBB3/view ... =9&t=30805
Fjordenartikelen: http://www.fjordenwereld.nl/phpBB3/view ... =9&t=28507
Mijn schilderijensite: http://www.freewebs.com/moniqueschilderijen/index.htm
Ik ook hoor. Maar kou doet me dan weer niks, zo vind ik rijden in de sneeuw ook geweldig. MAar ik laat me niet (meer) verregenen. Het hoeft ook niet, want ze lopen altijd buiten en hebben dus niet verplicht beweging nodig.
Yuur topfjord: 2003,2005,2006,2007 kampioen ruinen.
Trotse mama van Tara! Geboren 9-7-2011
Trotse mama van Tara! Geboren 9-7-2011
- cowgirlwillie
- Contacteer:
oooh gelukkig! mede lotgenoten!
ik voel me soms zooo schuldig, naar mijn paarden toe ook.
En zo stom, is dit dan hobby?
Mijn paaren lopen ook 24/7 buiten.
ik heb een prachtige loopstal van ong. 4x6m met een deur naar buiten. ik kan het hek butien zo openen dat ze in 1x doorlopen de bak in. heel handig in de winter! of het hek van de bak gaat dicht en dan lopen ze zo de wei in. Mijbn paarden kunnen altijd naar binnen om te schuilen maar doen dit vrijwel nooit.
Lientje: een sneeuwrit heb ik ook al eens gemaakt en kan ik idd ook van gneieten. gewoon warme kleren aan en gaan.
ik voel me soms zooo schuldig, naar mijn paarden toe ook.
En zo stom, is dit dan hobby?
Mijn paaren lopen ook 24/7 buiten.
ik heb een prachtige loopstal van ong. 4x6m met een deur naar buiten. ik kan het hek butien zo openen dat ze in 1x doorlopen de bak in. heel handig in de winter! of het hek van de bak gaat dicht en dan lopen ze zo de wei in. Mijbn paarden kunnen altijd naar binnen om te schuilen maar doen dit vrijwel nooit.
Lientje: een sneeuwrit heb ik ook al eens gemaakt en kan ik idd ook van gneieten. gewoon warme kleren aan en gaan.
Als je me zoekt: ik zit op mijn roze wolk! groetjes de mama van Luuk, Sanne en Mieke!
Oh ja, sneeuw. Heerlijk. En het lijkt of die fjorden daar ook van genieten 
Ik ben eens overvallen door een hevige sneeuwbui tijdens een rit. Echt een hele laag sneeuw over ons heen. En gaaf!!!!

Ik ben eens overvallen door een hevige sneeuwbui tijdens een rit. Echt een hele laag sneeuw over ons heen. En gaaf!!!!
Fjordenservies: http://www.fjordenwereld.nl/phpBB3/view ... =9&t=30805
- pjotr_nientje
- Contacteer:
Ik ben er ook 1 hoor 
zelfs nu met de luxe van een binnenbak merk ik dat ik meer doe als het mooi weer is.
Deze winter word het anders,aangezien ik deze zomer niet heb kunnen rijden.
Met een beetje mazzel zit ik volgende week weer voor het eerst op het paard.
Als we nog een mooie nazomer krijgen hoop ik nog een buitenritje mee te kunnen pakken.

zelfs nu met de luxe van een binnenbak merk ik dat ik meer doe als het mooi weer is.
Deze winter word het anders,aangezien ik deze zomer niet heb kunnen rijden.
Met een beetje mazzel zit ik volgende week weer voor het eerst op het paard.
Als we nog een mooie nazomer krijgen hoop ik nog een buitenritje mee te kunnen pakken.
Cindy....soms is het niet erg iets moois te verliezen,het is nog altijd beter dan het nooit te hebben gehad
http://www.petnanny.simpsite.nl
Nou ikke niet hoor, pokke-muggen en vleiegen in het bos met mooi weer, kan er nooit van genieten. Geef mij maar lekker beetje regen, goed voor de bak en dan is het lekker rustig op stal 

- cowgirlwillie
- Contacteer:
dan mag je niet meepraten viv hahahahah
- cowgirlwillie
- Contacteer:
lynda maakt het ook niet uit of je haar wel of niet rijdt.
die geniet zo ook wel.
en pak ik haar dan is ze altijd even vrolijk als anders. nooit heet ofzo.
Door mijn zwangerschap had ik een hele tijd niet gereden maar zelfs als je haar na maanden uit de wei plukt en je gaat erop zitten of je zet haar voor de kar dan is het alsof je haar gisteren nog gereden hebt.
Het is niet een paard dat gereden moet worden. dat haar energie kwijt moet. Dat scheelt ook.
mijn man is een echte boer, had niks met paarden. (stiekem vindt hij deze 2 knollen wel aardig.)
Hij zegt altijd: "Die paarden hebben het zo ook goed hoor, die staan echt niet in de wei op jou te wachten. die denken echt niet wanneer komt ze nu weer eens met dat zadel en gaat ze op me zitten." "Mensen hebben bedacht dat het leuk is om erop te gaan zitten, van de paarden zelf hoeft het niet hoor."
stimuleert natuurlijjk ook niet echt om wel te gaan rijden.
Maar ik geloof er ook wel in.
Mijn paarden zijn wel gelukkig als ik ze zo observeer. Ze liggen lekker in de wei, rollen, kroelen, grazen, dromen.
Ze zijn echt paard.
en genieten bij mooi weer van een lekker ritje.
die geniet zo ook wel.
en pak ik haar dan is ze altijd even vrolijk als anders. nooit heet ofzo.
Door mijn zwangerschap had ik een hele tijd niet gereden maar zelfs als je haar na maanden uit de wei plukt en je gaat erop zitten of je zet haar voor de kar dan is het alsof je haar gisteren nog gereden hebt.
Het is niet een paard dat gereden moet worden. dat haar energie kwijt moet. Dat scheelt ook.
mijn man is een echte boer, had niks met paarden. (stiekem vindt hij deze 2 knollen wel aardig.)
Hij zegt altijd: "Die paarden hebben het zo ook goed hoor, die staan echt niet in de wei op jou te wachten. die denken echt niet wanneer komt ze nu weer eens met dat zadel en gaat ze op me zitten." "Mensen hebben bedacht dat het leuk is om erop te gaan zitten, van de paarden zelf hoeft het niet hoor."
stimuleert natuurlijjk ook niet echt om wel te gaan rijden.
Maar ik geloof er ook wel in.
Mijn paarden zijn wel gelukkig als ik ze zo observeer. Ze liggen lekker in de wei, rollen, kroelen, grazen, dromen.
Ze zijn echt paard.
en genieten bij mooi weer van een lekker ritje.

- cowgirlwillie
- Contacteer:
he pjotr ik kan me voorstellen dat je nu uitkijkt naar het kunnen rijden. we duimen voor een mooie nazomer.
Ook net mama geworden toch?
Ik moet zeggen dat ik het nog altijd lastig vind om ruimte te vinden/ maken voor het rijden.
Luuk gaat voor. slaapt steeds minder, is geen pijl op te trekken. dus zoals eerst lekker rijden als hij sliep is er al een tijd niet meer van gekomen.
van de week wel weer grondwerk gedaan met de babyfoon bij de hand.
's avonds ben ik vaak wel moe van een dagje baby..
nou en als het dan slecht weer is dan plof ik dus lekker op de bank...
Ook net mama geworden toch?
Ik moet zeggen dat ik het nog altijd lastig vind om ruimte te vinden/ maken voor het rijden.
Luuk gaat voor. slaapt steeds minder, is geen pijl op te trekken. dus zoals eerst lekker rijden als hij sliep is er al een tijd niet meer van gekomen.
van de week wel weer grondwerk gedaan met de babyfoon bij de hand.
's avonds ben ik vaak wel moe van een dagje baby..
nou en als het dan slecht weer is dan plof ik dus lekker op de bank...
- pjotr_nientje
- Contacteer:
Yep,
ons meisje is alweer 3,5 week
ons meisje is alweer 3,5 week

Cindy....soms is het niet erg iets moois te verliezen,het is nog altijd beter dan het nooit te hebben gehad
Vandaag lijkt t mooi weer voor de mooi-weer-ruiters! 

Castor
(v Topas) en Enzo de pret-terrorshet
the art of riding is to keep the horse between you and the ground.

- nancy imka
Nou als het heel warm is moet ik er ook niet aan denken om wat te doen hihi. Ik vind het dan wel heerlijk om savonds als het gaat afkoelen te rijden maar ja dat is deze zomer er ook niet van gekomen helaas. En volgens mij is die beloofde zon ook al weer vertrokken onder een dikke laag wolken
Hier nog steeds strak blauw!
En (nog) niet te warm. ik ga buiten spelen!
En (nog) niet te warm. ik ga buiten spelen!
Castor
(v Topas) en Enzo de pret-terrorshet

- cowgirlwillie
- Contacteer:
veel plezier!
- cowgirlwillie
- Contacteer:
nou de mooiweer ruiters hebben het deze week lekker rustig... sjonge lijtk wel herfst...

Jaa jeetje zeg! Met die harde wind en onvoorspelbare stortbuien is het niets.. onze rijbak is tussen de weilanden en helemaal onbeschut, dus als t zo stormt rijd ik ook niet.
Djinty
(Stedjeblakken x Halldor)

(Stedjeblakken x Halldor)

- cowgirlwillie
- Contacteer:
zo waai je nog weg! of je spoelt van je paard.
nee hoor, met dit weer blijf ik lekker binnen haha
nee hoor, met dit weer blijf ik lekker binnen haha
Haha, ik ben ook wel een beetje een mooi-weer ruiter
.
Ik heb er gewoon een bloedhekel aan als mij zadel en hoofdstel helemaal onder de blubber komt te zitten.
Wind en kou doet mij eigenlijk niets.
Maar ik ben dan ook meer een wedstrijdruiter zonder binnenbak dus ik zal wel moeten rijden.
Mijn ideaal is toch ong, 20 graden en een beetje bewolkt.
Dat hou ik wel vol.
Zortin maakt het niet veel uit als het maar droog is

Ik heb er gewoon een bloedhekel aan als mij zadel en hoofdstel helemaal onder de blubber komt te zitten.
Wind en kou doet mij eigenlijk niets.
Maar ik ben dan ook meer een wedstrijdruiter zonder binnenbak dus ik zal wel moeten rijden.
Mijn ideaal is toch ong, 20 graden en een beetje bewolkt.
Dat hou ik wel vol.
Zortin maakt het niet veel uit als het maar droog is

Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.