De F-jes, het begin van hun derde zomer, deel 6!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Re: De F-jes, het begin van hun derde zomer, deel 6!

Bericht door Reinou » za 13 aug 2011, 17:01

Was nog helemaal vergeten te reageren op jouw verhaal en foto's Natas :D Super dat het zo goed gaat met Fio en grondwerk!! Ik wil er met Fin ook nog steeds aan beginnen maar heb er zo weinig tijd voor... Nouja heeft ze tenminste meer tijd om lekker te kleuteren in de wei ;)

Dus Fayah had er zin in vandaag :D

Ik heb ook een heerlijk stukje met Finnea gewandeld!! We hebben de smaak te pakken, ze is zo ontzettend braaf daarin. Ik doe maar kleine stukjes van huis hoor, en ook alleen over het zandpad heen. Lekker rustig en vertrouwd beginnen, dat vind ik het belangrijkst! Vandaag zelfs het spannende laatste stukje met de sluis meegenomen. Toen hoorde Finnea opeens ook nog schapen blaten die ze niet kon zien. Volgens mij vond ze dat nog het engst _O- Maar ze bleef erg mooi bij me, topper!! :)

Vandaag geen gekke dingen met Woudina uit de wei halen gelukkig :D Moest Fin wel even streng tegenhouden, ze zou zo achter mama aan het draadje door... Ben voor de zekerheid een stukje langs het draad mee gelopen, zodat ze wist dat ze er echt niet door kon. Dat ging super +:)+ Ze vond het niet leuk dat ze achter moest blijven maar ze bleef keurig achter het draad.
:+: Finnea, v. Timor x Woudina v. Bjorkmann :+:
Suzanne

Bericht door Suzanne » za 13 aug 2011, 17:54

lekker reinou, leuk is het he dat wandelen en samen de enge dingen trotseren? :j :)

ik vind het zulk rotweer om te wandelen, dus Ko staat nog steeds vooral te groeien (in de breedte :+ ) waar ie het vandaan haalt ... :?
oefen in de wei nu met achteruit en druk wijken waar ik maar druk. hij kan het zo netjes he maar dat achteruit.. gaat echt staaaapje voor stapje. :')
Afbeelding
Ootje

Bericht door Ootje » za 13 aug 2011, 19:16

Gelukkig weet Finnea nu dat ze achter het draadje moet blijven.

Fenna houdt ook wel van wandelen. Vandaag moest ze weer gewassen worden, dus ze moest alleen mee uit de wei. Dat gaat steeds beter. Ze vindt het alleen niet leuk als ik klei op haar wond smeer, dan moet er echt iemand helpen die een voorbeen omhoog houdt, want anders trapt ze :o .

Fijn dat Fypsi het naar z'n zin heeft op zijn nieuwe plek.
Manen knippen is echt een kwestie van veel oefenen. Dan komt het vast goed.
Odette&Fenna
fypsi2
Contacteer:

Bericht door fypsi2 » za 13 aug 2011, 21:17

Hoi Allemaal,

#Ootje, het boogje was niet zo heel erg goed gelukt, maar ik vind hem wel ontsettend knap ik denk dat ik over 3 weken als ik weer een knippoging ga ondernemen de top (het bovenste gedeelte van de manen) een keertje niet knip en dan wel een ovale lijn naar de voorpluk toe en naar de rug zodat er een vorm in gaat groeien.. Tenminste ik denk dat dat gebeurd als ik het op zo`n manier aanpak.. ik heb hier zulke mooie boogjes voorbij zien komen dus het moet wel mogenlijk zijn. Fypsi, ik noem hem maar gewoon Spyke die naam zit er bij ons al goed ingebakken ik vergis me steeds vind het op zijn nieuwe stal echt heerlijk.. hij ligt na het eten in zijn stal lekker uit te buiken. Vanmiddag ben ik bij hem gaan zitten in zijn stal en hebben we samen een appel gesnoept. zooooooooo leuk..

#anita en nadine, longeren luister zodra ik hoor hier dat iets wat ik doe net te ver gaat voor Spyke dan stop ik daarmee.. ik heb hiervoor ook altijd naar goede tips geluisterd, bv. anita hoe ga je en kan je een band opbouwen met een paardje die altijd maar staat te kleuteren in de wei?? maar goed aangezien je hier toch niks meer over gaat zeggen verder is het goed zo en ga ik er ook niet dieper op in, ik wil geen ruzie ik wilde tips. jammer dat jullie beginnen met verwijten maken.. ik zeg toch ook geen dingen tegen jou wat jij verkeerd doet met je paardje nee jij bent perfect, en meerdere maar van fouten kan men leren en het is goed dat er iets van gezegd wordt maar het kan ook anders volgens mij..

Anita, met alle respect maar jou reactie gaat echt nergens over. als je het verhaal van Spyke en mij gelezen hebt, er vanuit gaant dat je dat gedaan hebt.. moet je dit niet schrijven:
Als je zo nodig zo aktief met een paard wilt zijn koop dan in godsnaam een volwassen dier . Nee dan moet je gewoon met wat tips komen en anders je mening maar voor je houden...

Voor alle andere. Heb ik vandaag Spyke op de wei gezet.. kon hij lekker kleuteren 8)7 mijn zwager heeft gisteren een quarterhors hengst gekocht en we gingen kijken of hij samen met Spyke op de weide kon en het klikte meteen tussen die 2. ik heb er een kei mooi filmpje van gemaakt. morgen ga ik weer naar spyke toe en dan gaan we een stukje wandelen, kijken hoe dat gaat.. Ben benieuwd. +:)+

En voor de rest laat ik alles hier lekker rusten dus op commentaar wordt niet ingegaan alleen op TIPS en ADVIEZEN...

Lieve groetjes Jolanda.
fypsi2
Contacteer:

Bericht door fypsi2 » za 13 aug 2011, 21:25

#Reinou, hoe oud zijn Fin en Fayah? zo leuk wat je beschrijft dat wandelen langs de weg. Mss kun je me even helpen. Hier waar wij staan zou dat ook wel kunnen lopen we tussen de maisvelden door maar toch komt er altijd wel een jeep voorbij waar ikzelf bang van wordt..maar waar spyke niet eens meer op of om van kijkt. (dat weet ik omdat zijn wei dicht bij de weg ligt) als ik met hem zou gaan wandelen is het dan zo dat hij daar ook niet op zal reageren of ervaart hij dat anders??
claudia

Bericht door claudia » za 13 aug 2011, 21:28

Fayah is van eind maart. (2009)
Natuurlijk kun je lekker wandelen met je paardje langs de weg.(evt met een ander paard erbij)
Lekke ruit het land halen en poetsen of even lekker dollen in de bak. Geen enkel probleem.
(ik doe dit ook met mijn JAARLING) de rest van de dag staat hij in de wei.
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
fypsi2
Contacteer:

Bericht door fypsi2 » zo 14 aug 2011, 08:07

Hoi Claudia,

Dan ben ik nog lang niet zo gek bezig dan. Ik ben ook lekker met hem aan het rommelen en echt geen hele dagen achter elkaar. dat zou ik niet eens kunnen ik heb MS, maar hij is wel een groot hondje geworden die met mij samen overal gaat kijken en ik zitten en hij grazen en weer een stukje verder. hij wijkt geen moment van mijn zijde als ik op stal ben, samen een appeltje eten dat soort dingen.. en hij staat ook lekker op de weide samen met Blaze sinds gisteren gaat echt super goed.. ben alleen de straat nog niet opgeweest met hem.

gr. Jolanda
foss

Bericht door foss » zo 14 aug 2011, 08:38

Fjellko staat alleen maar in het land en als de schaar er overheen moet pakken we hem voor de rest staat hij te genieten van zijn jonge leven.
Volgende week dinsdag komt hij naar huis want hij gaat woensdag voor de keuring hoop dat hij zich gedraagt.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » zo 14 aug 2011, 08:46

Even voor mij Karin dat ik niet op de verkeerde dag in Wijk sta. Het is toch op donderdag of ben ik nu helemaal de weg kwijt, haha.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
foss

Bericht door foss » zo 14 aug 2011, 08:49

Ja het is donderdag vanaf 10 uur op het evenementen terrein.
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » zo 14 aug 2011, 08:53

Haha, dat krijg je met al die onduidelijkheden op de voorkant van de diverse boekjes.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
foss

Bericht door foss » zo 14 aug 2011, 09:09

Ja en een ezel stoot zich in het gemeen geen 2x aan dezelfde steen maar helaas bij Vorden staat het ook weer fout :n
Esther

Bericht door Esther » zo 14 aug 2011, 09:23

@ Fypsi, mijn Fjella houdt ook zo van knuffelen, die is af en toe ook niet bij me weg te slaan, hihi..
Ik heb zelf Parelli gedaan met Fjella, moet het nog weer oppakken, want heb nu wel heel lang niets gedaan met haar. Maar dat is erg leuk om te doen. Uiteraard ook weer niet te lang en te eenzijdig, maar het is echt heel leerzaam en leuk om te doen!
Ik heb echt Fjella beter leren begrijpen door Parelli. Het is alleen wel wat duur, das jammer..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Tass

Bericht door Tass » zo 14 aug 2011, 12:21

Reinou: Dank je wel :D.
Je moet echt een keertje gaan doen hoor, ik super leuk :D.
Mijn Toppers:
Blondie :+: Fiorano :+: Aiden van de Alsemgeest :+:
fypsi2
Contacteer:

Bericht door fypsi2 » zo 14 aug 2011, 14:10

Esther schreef:@ Fypsi, mijn Fjella houdt ook zo van knuffelen, die is af en toe ook niet bij me weg te slaan, hihi..
Ik heb zelf Parelli gedaan met Fjella, moet het nog weer oppakken, want heb nu wel heel lang niets gedaan met haar. Maar dat is erg leuk om te doen. Uiteraard ook weer niet te lang en te eenzijdig, maar het is echt heel leerzaam en leuk om te doen!
Ik heb echt Fjella beter leren begrijpen door Parelli. Het is alleen wel wat duur, das jammer..
Hoi Esther, wat is Parelli??? ik zal het eens opzoeken google hihihi want heb er nog nooit van gehoord.. oh dat knuffelen dat is zooooooo gaaf. ik ben vandaag op de sto gaan zitten en spyke en ik hebben weer samen een appel gegeten en := het lijkt wel een grote hond soms hahaha.. wandelen ging ook heel goed, er heeft ons 1 auto ingehaald die geen gas terug nam gewoon doorscheuren maar spykje die keek niet op of om en toen hij langs spyke reed toen draaide die met zijn kont een hupje en door.. verder een geweldig leuke wandeling gehad, maar kan me wel boos maken om bestuurders die zo roekeloos over een verlaten weggetje gaan crossen. -:(- voor de rest heeft Spyke weer lekker van Blaze en de wei genoten.. vond het wandelingetje al intensief genoeg aangezien we het terrein nog nooit verlaten hadden.
nadinefjorden

Bericht door nadinefjorden » zo 14 aug 2011, 16:10

Ik ga er toch nog 1x op reageren, ben het. Met anita eens dat je je misschien eerst wat meer had moeten verdiepen in tips en adviezen en daarna pas een paard kopen.
Als je neerzet wat je gedaan heb met je fjord komen daar reacties op en sommige zullen een andere mening hebben dan jij, ieder zijn ding zou ik zo zeggen :D
foss

Bericht door foss » zo 14 aug 2011, 16:14

Ik ben het ook met Anita en Nadine eens misschien komt het voor jou hard over maar er zijn zoveel mensen die een jong paard kopen en die niet weten waar ze aan beginnen.
Misschien had je eerst meer informatie moeten opdoen en daarna kopen dat voorkomt terleurstellingen en dat het paard straks niet doet wat jij wil.

Wat ik wel respecteer is dat je het aan neemt dat is al een goed begin, we zijn hier om je te helpen en niet om je af te zeuren hor.
claudia

Bericht door claudia » zo 14 aug 2011, 16:18

foss schreef: er zijn zoveel mensen die een jong paard kopen en die niet weten waar ze aan beginnen.
Daar ben ik het mee eens. maar om dan gelijk Jolanda zo aan te vallen vind ik niet helemaal eerlijk.
Zij is onervaren en heeft zeker fouten gemaakt met haar jonge paardje maar dat hebben er hier meer gedaan. Het fijne van FW is dat wij elkaar niet gelijk afzeiken en een eerlijk en gemeend advies willen geven.
Jolanda is ook iemand die daar dus ook echt iets mee heeft gedaan.
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » zo 14 aug 2011, 17:10

Finnea is van 19 juni 2009 :)
Fijn dat Fypsi zo braaf was vandaag!

Finnea wordt weer wat spekkig..ben er niet zo blij mee. Anne zou haar weer wat vaker in de bak zetten. Hij mag er bijna een dagschema voor maken, de andere 3 oudere merries staan ook op rantsoen ;) Yli en Finnea kunnen niet samen in de bak, dus dat is soms even puzzelen..

Paar plaatjes van de laatste weken, toch leuk om even te laten zien

3x zo moeder zo dochter ;)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zo schattig met d'r modderpootjes :L
Afbeelding

:~ :~ :~
Afbeelding

:+: (die rare plek op d'r hals is het resultaat van een actie van Yli of Karlien..ze mist echt een stuk vel)
Afbeelding

Wat een dame al hè :)
Afbeelding
:+: Finnea, v. Timor x Woudina v. Bjorkmann :+:
foss

Bericht door foss » zo 14 aug 2011, 17:12

Vind ik ook Claudia als iemand open staat voor hulp bieden wij dat graag zo zijn wij ook begonnen.

Ik heb Foss gekregen als 2 jarige en wist toen ook niet veel ik heb gelukkig lieve mensen om mij heen gehad die mij hielpen, het inrijden kon ik wel maar de verzorging had ik nog geen kaas van gegeten.
Elk begin is moeilijk.
Gesloten