In de stal,de wei of zomerverblijf, het E'tjes topic deel 5!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Keandra

Re: In de stal,de wei of zomerverblijf, het E'tjes topic dee

Bericht door Keandra » za 06 aug 2011, 20:07

hier hebben we die commentaar op de staart ook de eerste keer te horen gekregen
het jaar nadien deed ze dat niet meer (was destijds met Githa)

dus volgend jaar zal hij dat ook wel niet meer doen hoor
en eens mindere punten op een keuring maakt hem niet minder hoor, ze blijven je schatten, wat voor punten ze ook krijgen
nancy imka

Bericht door nancy imka » zo 07 aug 2011, 10:05

Zoals Dees gister al schreef Emy gister lekker gewassen. Zeker tussen dr boobie's vind ze het heerlijk 8)7 Gekke pony gaat alle kanten op draaien om maar helemaal nat te worden. Alleen dr hoofdje vind ze niet zo onwijs leuk maar verder is het gewoon overheerlijk!

Ik heb gister een bod gedaan op een mooie sulky veeel te laag maar dacht niet geschoten is altijd mis :D Ik ben de mijne nog lang niet kwijt en eigenlijk wil ik graag een clever sulky maar deze leek er erg op en staat NU te koop dus dacht waag een gokje!
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Yvette_Minouk

Bericht door Yvette_Minouk » zo 07 aug 2011, 16:43

Elvis schreef:Yvette,dus Eskil gaat de beginselen leren.Vind het zo'n leuk proces,volgend jaar Emy kan niet wachten om nanc te helpen haha..
Basisdingetjes aan de hand dan vooral :) Vandaag samen met Minouk en Eskil het bos in geweest met mijn broer. Hij was zo lekker bezig met Eskil, paard was helemaal alert op hem en volgde hem overal. Om stroomkastjes, bomen heen, drafjes en ho en lekker voorop! Minouk die sukkelde er gezellig achteraan ;)
roos

Bericht door roos » zo 07 aug 2011, 19:41

Ik geloof dat Ekdal niet zo van water houdt....:P
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Dancer Trotse mama van Jasmijn en Boy
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Dreeke schreef:Jeetje wat een langpootmug :D
joyce_ed

Bericht door joyce_ed » ma 08 aug 2011, 16:14

Hallo allemaal
even een tijdje niet veel gedaan hier, maar Ik heb gister ook nog even weer op edgard gezeten!!
we doen het nog lekker rustig aan. ook wel wat stukjes gedraafd, maar hier geen foto,s van.
Dit is iets van de 6e keer dat ik erop zit!

hierbij wat foto,s!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Elvis

Bericht door Elvis » di 09 aug 2011, 11:15

Edgard doet het ook braaf dus... :))
Vandaag lekker wandelen met ze alle,het waait wel hard maar als het maar droog blijft!
Elvis:Jeskim(zidar)XTimor

Te kort op deze aarde,maar van onschatbare waarde..
Ik zal je missen mam,je blijft voor altijd in me hart

Afbeelding
roos

Bericht door roos » di 09 aug 2011, 11:21

Ja het waait zeker hard!!!
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
nancy imka

Bericht door nancy imka » di 09 aug 2011, 11:32

Hoop ook van harte dat het droog blijft! Heb er zin in om even de hort op te gaan met de paardjes. Morgen meeting op stal spring int veld Daphne en Yvonne komen even bij kletsen en wie weet sterre ook heb er zin in!!!
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
roos

Bericht door roos » di 09 aug 2011, 13:22

Volgende week komt Ekkie Gekkie terug, spannend!
Er zullen vast wel rijfotos volgen..misschien.....
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
chunkymonkey

Bericht door chunkymonkey » wo 10 aug 2011, 18:37

Wij zijn afgelopen weekend naar de zee geweest.
Er was eerst nog wat twijfel of Jack meekon ivm vervoer, maar hij is uiteindelijk toch meegeweest en ik ben weer ontzettend door hem verrast!

Het was voor hem de eerste keer op n trailer en had geen mogelijkheid gehad dit vooraf te oefenen. Wel op een vrachtwagen en dat ging prima.
De dag van vertrek liep hij er van de eerste keer gewoon op en stond er rustig bij. Mijn andere paard, 19 ondertussen, en gaat heel vaak op wedstrijd moest toch een aantal keer herkansen voor die erop wilde :=

Ook het verblijf ginder viel voor Jack 100% mee : hij was zeer rustig en keek echt van niks op.
Enkel hebben we ook gereden in de grote springpiste daar omdat daar een speeltuin naast was, vlaggen hingen, veel verkeer ...en ik vond dat hij dat ook moest leren. Hier was hij wel heel even wat nerveus, maar dat ging snel over.

En ook het strand en de wandelingen vond hij geweldig : hij liep vaak op kop, keek van niks op,...echt geweldig!
ik merkte wel dat t voor hem toch nog vermoeiend was dus nu krijgt hij even wat vakantie tot vlak voor de keuring. maar ik ben weer helemaal trots!!

De foto's vind je hier :
http://www.fjordenwereld.nl/phpBB3/view ... =5&t=44314
Elvis

Bericht door Elvis » do 11 aug 2011, 16:03

Wat gaaf dat Jack al op het strand geweest is onder het zadel..
Dat gaan wij ook volgend jaar zeker doen!! :))

Roos,fijn dat Ekdal bijna weer thuis staat!
Als hij er is komen we zeker ook bij jou is meeten als je dat leuk lijkt,kunnen we zien wat Ekdal geleerd heeft de afgelopen 5 maanden :))

Gister zijn Daphne en Yvonne hier geweest en was super gezellig!!
Ook weer even gemeten en Elvis staat op 1.45 cm,zelf had ik hem op 1.46 gemeten maar denk dat hij daar wel op uitkomt.Alhoewel ze kont alweer hoger is,ben benieuwd hoe hij uitgroeid...
Hij was erg gecharmeerd van Yvonne en haar FW vest :D
Morgen weer de straten onveilig maken en misschien langs de huttenbouw wandelen.Eergisteren de rotonde vanaf de A4 gepakt met wat vrachtverkeer wat echt goed ging en mogen misschien schreeuwende kinderen met muziek en herrie... }-)
Elvis:Jeskim(zidar)XTimor

Te kort op deze aarde,maar van onschatbare waarde..
Ik zal je missen mam,je blijft voor altijd in me hart

Afbeelding
nancy imka

Bericht door nancy imka » vr 12 aug 2011, 09:39

Zo vandaag lekker weer wat met de paardjes doen. Ik zie er steeds meer in het Etjes topic verschijnen met een geslaagde inrijperiode leuk hoor. Lijkt me ook echt onwijs leuk om lekker aan de gang te gaan. Maar ik kan ook enorm genieten van Emy als ze zo braaf is aan de hand als ik op Imka zit. Het enige ondeugende wat ze zo nu en dan nog doet is een hapje proberen te nemen uit mn knie. Mag ze wel uikijken met dat titanium breekt ze straks dr tandjes op mn knie hahaha

Lijkt me geweldig om straks lekker op het strand te kunnen rijden, de heide de bossen en meer. Hopelijk is het niet zo moeilijk om straks zo nu en dan eens met de trailer erop uit te kunnen.

Eergister Daphne en Yvonne op visite gehad. Ze vonden Emy erg gegroeit. Dat idee had ik laatst ook. Al hoewel ze niet in de hoogte gegroeit blijkt toont ze toch wat groter. Daphne meette haar op 1.40 ik zelf meet haar op 1.38/1.39 ligt er denk ook maar aan hoe ze staat. Het "nadeel" van Emy is alleen dat ze haar hoofd heel laag draagt waardoor ze gewoon veel kleiner lijkt. Dus dat is gewoon bedrog :D
Ze waren bij ons rond kwart voor zes zes uur en gingen pas elf uur weg oeps wat ging de tijd snel. Maar was super gezellie in onze sleurhut *o/* We zouden wat gaan eten met zn alle en dacht laat ik worteltjessoep maken mn ma zei al vinden ze dat lekker dan... Want het is best appart. Maar ik moest zelfs het recept opsturen dus weer twee fans erbij hihi. Daarna dan de paardjes opgemeten (wij hebben echt zo'n oude marktmeetstok) en vooral geknuffeld.

Gister vooral de boel schoongemaakt in de caravan de kuilbalen afgedekt tegen de zon en regen. En paardjes gevoerd, maar vandaag gaan ze er weer tegen aan. Ze vonden het namelijk niet zo gezellig dat we niks gingen doen gister.

Hoop op hele lieve paardjes vandaag! Maar dat gaat vast goed komen. Ben benieuwd bij de huttenbouw :D
Afbeelding

Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
sandy87

Bericht door sandy87 » vr 12 aug 2011, 17:55

even een seven update!
seven is inmiddels verhuisd, nu een week!
het gaat super! eerste dagen was t nog onrustig als er 1 de wei uitging, ze zijn namelijk met zn 3e verhuisd en hebben nu in hun groepje 1 nieuwe pony! dus ze plakte een beetje aan elkaar. nu weten ze dat ze even later weer by elkaar komen en is het goed! heb 2x een rondje gewandeld in de nieuwe omgeving en ook dat ging prima!
vandaag een fotoshoot gehad met seven, ik wacht op de resultaten!
we hebben zelfs gezwommen, zo tof! was echt een droom van me, en nu kon het gewoon!
eerst durfde sev niet en probeerde ik hem stukje verder te trekken (tegen beter weten in natuurlijk)
gaat ie steigeren, nou dat vond mn fotograaf wel wat haha toen hy eenmaal 1 voetje nat had, kwam hy er achter dat het toch wel leuk was, binnen een minuut was hy helemaal in het water hahaha zwemmen zelf vond hy nog spannend dus elke keer een stukje en dan weer terug naar t ondiepe, lekker ding!
ben apetrots op hem. zodra ik de fotos heb maak ik een foto topic!
ik heb inmiddels vakantie en wil tyd gaat steken in het rijden! heb een paar keer op hem gezeten en dat ging goed, nu na een aantal weken niksen ga ik hem rustig aan weer op pakken!
Mijn Toppers
Jens (v. Drageset)
Seven (v. Baldrian)
nancy imka

Bericht door nancy imka » vr 12 aug 2011, 18:16

Haha gaan we vandaag naar de huttenbouw... Weg huttenbouw we waren natuurlijk weer te laat! Alles was al opgeruimd het is ook niet te geloven ieder jaar presteren we het opnieuw om te laat te gaan
Afbeelding

Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
roos

Bericht door roos » vr 12 aug 2011, 19:00

Ff snel niet bijgelezen,
Jasmijn is ziek geweest

EKdal komt volgende week weer terug ben benieuwd!!
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » zo 14 aug 2011, 12:01

Even Roos lekker maken: Ik heb hele woeste foto's van Ekdal, waaronder een steigerfoto := Die was echt gigantisch aan het dollen met Dieter gister en eergister.
Maar nog een paar dagen en dan is hij weer echte westerling.
Geluk is de vrucht van intens werk
Emily

Bericht door Emily » zo 14 aug 2011, 12:03

Kom maar op met die woeste foto's!!!
Emily (v. Balony, m. Justy)
nancy imka

Bericht door nancy imka » di 16 aug 2011, 10:34

Gister zijn Imka Emy en Elvis geeint. Het eerste wat de dokter zei was ze zijn wel wat te dik he :o . Ik zei al tegen Dees ze zijn in keuringsconditie. Wat ook wel grappig was voor mij om te horen is dat Imka nog wel wat gaat groeien. Dr kont stond hoger als de rest. Ik zei al tegen Dees kijk die zit ik zou het wel fijn vinden als ze na 23 jaar nog wat groeit hihi. De arts moest er zelf ook wel om lachen := Ik zei ik denk dat ze eerder gaat inzakken als groeien hoor :P

Maar de paardjes zagen er super uit. Iets te dik maar ja hij zei ook ze staan natuurlijk niet anders als alleen maar te knabbelen straks als ze wat gaan doen komt dat wel goed. Met Emy zei hij dat het beter was om er nog niks mee te doen. Die is nog niet af genoeg. Ik kan er wel langzaam aan gaan laten wennen aan dingen. Maar zelf denk ik dat dat niet echt nodig is hihi. Ze vinden niks eng of gek dus tja kan het natuurlijk doen voor ze geestelijk bezig te houden maar we kijken wel. Hij zei zelf aan dekjes laten wennen enzo maar ja dat weten ze allemaal al. We zijn altijd al bezig met gekke dingen dus dat weten ze allemaal al. Ik zei al ik ga eerst lekker zelf revalideren en daarna zie ik wel :D
Imka dr longen klonken ook goed dus ik was helemaal happy!

Zaterdag Emy dr zusje bekijken op de keuring heb er zin in!!
Afbeelding

Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Eros

Bericht door Eros » di 16 aug 2011, 19:10

Hier ook weer even een update van Eros.

Mijn zusje is op het moment lekker met hem bezig, omdat ik afgelopen woensdag geopereerd ben.
Gister hebben ze hun eerste lesje recht richten gehad. Dit ging echt heel goed. Ipv 60 min, zijn we
na 35 min gestopt, omdat dat echt genoeg was voor Eros. Hij deed super zijn best!! Hij vind het zo
heerlijk om lekker aan het werk te zijn!! :+:

Vandaag een klein rondje met hem naar buiten geweest, met mijn zusje er op. Ook dit ging giga
goed. Hebben het lekker op een stapritje gehouden, omdat hij gister al lekker aan het werk gezet
was. Dit vergt genoeg van zo'n jong diertje.

Ik ben troottss!! :+:
Eros: Topas x Polly (v Halstor)

Afbeelding
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » wo 17 aug 2011, 10:31

Emily schreef:Kom maar op met die woeste foto's!!!
Van kwaliteit niet de allerbeste meer, aangezien het al mooi tegen de avond liep.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Ook nog zo'n maffe serie:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding