In de stal,de wei of zomerverblijf, het E'tjes topic deel 5!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
roos

Re: In de stal,de wei of zomerverblijf, het E'tjes topic dee

Bericht door roos » do 07 jul 2011, 13:43

Wat fijn en leuk om te horen Annabel!
Wat zijn jou ervaringen doorrijden op stilzetten( alleen wat wandelen en longeren)en Dan weer verder rijden volgend voorjaar? Het is lastig want vd herfst en winter is het nat of hard, en buitenrijden met al dat verkeer zie ik nog niet zitten.
Oja geef je me nog even door wat voor zadel ik het beste kan kopen en welke maat bit en hoofdstel?
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Dancer Trotse mama van Jasmijn en Boy
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Dreeke schreef:Jeetje wat een langpootmug :D
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » do 07 jul 2011, 13:51

roos schreef:Wat fijn en leuk om te horen Annabel!
Wat zijn jou ervaringen doorrijden op stilzetten( alleen wat wandelen en longeren)en Dan weer verder rijden volgend voorjaar? Het is lastig want vd herfst en winter is het nat of hard, en buitenrijden met al dat verkeer zie ik nog niet zitten.
Oja geef je me nog even door wat voor zadel ik het beste kan kopen en welke maat bit en hoofdstel?
Lekker doorrijden (ca. 2x per week en geeft zeker niet als het eens wat minder is) tot het van de winter niet meer lukt :j Dan heb je voor jezelf ook al lekker vertrouwen in hem. Als je hem nu stilzet is die drempel weer groter om te nemen ;)

Zadel etc ga ik voor je naar kijken. Ik zal met Anne nog even naar de divoza dit weekend, kijken of die iets acceptabels hebben liggen voor Do en wie weet krijg jij dan ook nog wel een sms/belletje van me als er écht iets heel moois ligt. (moet het wel te mooi zijn om te laten liggen :P)
Hoofdstel is een nette full denk ik het mooiste met een 12,5 of 13,5 bitje heb ik er nu meestal in. Ga ik nog even voor je kijken!
Geluk is de vrucht van intens werk
roos

Bericht door roos » do 07 jul 2011, 14:17

Dat is waar, ga ik gewoon doorrijden tot het slechte weer.

Full echt ... Veel hersenen hihi.
Het maat bit hoor ik graag en wat voor bitje is het beste? Dan kan ik die alvast kopen.
Zadel hood ik ook graag. Hoeft er niet super uit te zien hoor, alstie maar past.
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Esther

Bericht door Esther » do 07 jul 2011, 16:49

Eachann en Ekdal zijn vandaag bekapt, ze deden het beide wel braaf!
Hij heeft ze er even weer netjes op gezet.
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Daphne!

Bericht door Daphne! » do 07 jul 2011, 19:36

All-inclusief Hotel vdBerg bied uw paard alles voor een onvergetelijk verblijf.
Een beleerarrangement met alle fasciliteiten onder 1 dak. Een proffesionele fittness onder de dame of voor de wagonette. En laat uw paard tijdens zijn verblijf ook eens langs gaan bij ons modern uitgerust healthcenter en laat hem genieten van een welverdiende pedicure behandeling, incl massage van de hoeven met onze loreal gel's en creme's. Hij of zij komt savonds tot rust in ons rooming-inn strodorp, waarbij u edele viervoeter geniet van een minibar vol verschillende muesli's en brokjes van excellente jaren.....

Ok... Nu denk ik dat de koorts me echt naar de kop schiet en ik te veel paracetamolletjes heb gesnoept, damnnn... Ik ga maar slapen, voordat ik straks roze olifantjes zie vliegen :o 8)7
Harold~~Ewald~~Chinouk~~Jabba~~Juweeltje~~Byoux
Esther

Bericht door Esther » do 07 jul 2011, 19:43

En als er een mede-bewoner een pedicure behandelijk ondergaat kun je altijd even aanpappen met zijn chickie!! Ik geloof dat Eachann Flam wel knap vond, hij werd tenminste wel een beetje een macho!!
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
roos

Bericht door roos » do 07 jul 2011, 21:28

Dus ik kan weer trots zijn op Ekkie :)
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
chunkymonkey

Bericht door chunkymonkey » za 09 jul 2011, 16:28

Jack heeft ook heel erg veel last van brokkelhoeven in de zomer.
Normaal laat ik in de winter de smid rond de 8 weken komen ( Nisje is vierkant beslagen - jack moet enkel bekapt) en dan om de 6 weken in de zomer.
Maar van de winter heeft hij Jack niet hoeven doen...hij bleef zo netjes staan. Enkel nu brokkelt het zo enorm snel af.
Ik zorg er wel voor datk ze goed vochtig hou en gebruik die summer gel van leovet voor de hoeven. En ik heb t idee dat t iets beter gaat dan vorige zomer...

Ik heb nog wat recente foto's van Jack onder t zadel.
Deze zijn woensdag genomen : eerste keer in de buitenbak met 2 andere paarden erbij waarvan er eentje aan t springen was, en twee andere pony's die echt aan t rondcrossen waren. hij keek er nog niet van op, zelfs niet toen ze rakelings langs hem heen schoten.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Er bestaat een goeie kans dat Jack toch meegaat naar de zee.
Wij hebben met een aantal stalgenootjes een weekendje zee geboekt begin augustus. Nu blijkt er een plaatsje op t vervoer over te zijn, en het meisje dat anders met Jack rijd gaat ook mee..zou voor hem een superervaring zijn denk ik zo :)
Elvis

Bericht door Elvis » za 09 jul 2011, 16:47

Jack is attractie mak zo te zien :D
Zou leuk zijn met hem naar de zee.
Dat is voor ons alweer een tijdje geleden....Wie weet bij de volgende FW meeting hier in de buurt.

Elvis is ook naar de smid geweest donderdag.Staat weer mooi op ze hoefjes...Hij heeft goede hoeven,brokkelt niet en van ze rotstraal zijn we ook af.
Vandaag weer even gereden zonder zadel in het land.Zoals verwacht super ventje +:)+
Elvis:Jeskim(zidar)XTimor

Te kort op deze aarde,maar van onschatbare waarde..
Ik zal je missen mam,je blijft voor altijd in me hart

Afbeelding
Esther

Bericht door Esther » za 09 jul 2011, 21:12

Elvis zijn moeder heeft ook goede hoeven, dat is toch altijd fijn, als je leest wat sommige mensen daar een problemen mee kunnen hebben!! Al is een goede hoefsmid ook wel een vereiste, superbelangrijk!!

Halfzusje van Flam, Filtonia viel vandaag ook in de smaak bij Eachann! Die vond hij ook erg aardig!!
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
roos

Bericht door roos » za 09 jul 2011, 22:04

Mooie Jack foto's!

Danc heeft mega slechte hoeven ....
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
roos

Bericht door roos » zo 10 jul 2011, 08:24

Gisteren weer les gehad op Danc..moet wel goed oefenen voordat Ekkie terug komt hihi
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » zo 10 jul 2011, 08:31

:= Daphne.....géweldig...hihihi

Grappig die fotos van Jack met Bobbejaanland op de achtergrond. Ziet er verder keurig en braaf uit :j
Enne...geloof dat Flam wel geniet van al die herenaandacht (zal ik er even bij vertellen dat ze vorige week hengstig was hehe, dus dan is het sloerie NR 1).
roos

Bericht door roos » zo 10 jul 2011, 08:33

Ik heb besloten om de eerste paar dat ik op Ekdal ga meteen les te nemen, wel zo veilig en verstandig lijkt mij hihi
Mijn juffie is erg benieuwd naar Ekdal(en ik ook... )hihi
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » zo 10 jul 2011, 08:43

Allereerste keer zal ik je bijstaan Roos :P :P Brengen m natuurlijk niet terug zonder gelijk even op te stappen ;)
roos

Bericht door roos » zo 10 jul 2011, 08:45

Hmmm.....echt nee, serieus.....funniest home videos?
Nee zonder dollen, ben niet zo'n onwijs talent hoor....dus verwacht niet teveel hihihi
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » zo 10 jul 2011, 08:47

Heje...stadium Anky zijn we nog lange niet he...nee om even je te begeleiden in hoe hij alles gewend is geweest en gelijk even te laten zien hoe hij het doet ;)
roos

Bericht door roos » zo 10 jul 2011, 08:50

owhh ik dacht meteen aan FS Z niveau haha
Nee grapje....komt vast goed. Ben alleen niet gewend om op een ander paard te zitten haha, ik rijd alleen Danc....maar het komt vast goed. Dat geloof ik wel!
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
joyce_ed

Bericht door joyce_ed » zo 10 jul 2011, 16:11

erg leuk die rijfoto,s!
mijn edgard heeft momenteel erg droge hoeven... bij ons lijkt het wel een woestijn! maak ze elke keer nat enzo...

Momenteel is de bak zooooo zwaar dat ik heb besloten om edgard even rust te geven.. zakt zover in de bak weg dat zijn hele hoeven niet meer te zien zijn...
wil natuurlijk geen blessures
Keandra

Bericht door Keandra » ma 11 jul 2011, 17:49

hier heeft jalenka vandaag moeten werken
en zwaar dat het was
vrij rondlopen in een afgespannen stuk weide van 20 op 40m (formaatje piste)
heb haar even 'gelongeerd' (ik longeer niet graag met longe, doe dit liever in vrijheid, moeten ze zelf maar zien hoe en waar ze lopen en kunnen ze niet tegen mijn hand hangen en tegentrekken)
ze was heel oplettend voor mijn commando's, zoals draf en galop
zaten heel mooie stukken in, vooral van haar aanspringen ben ik heel tevreden, ze spring mooi en netjes aan in galop, ze valt er niet in als veel jonge paarden. nee een sprong en weg is ze
ze heeft ook niet veel aansporing nodig :))
ik heb mezelf dus ook niet gelongeerd (wat ik al vaker voor gehad heb met andere paarden die ik wou longeren, heb ik veel hoeken gezien en veel kunnen lopen), Jalenka was heel braaf mooie cirkels rondom me aan het lopen
heel handig ook

verder heeft ze een totaal andere draf vergeleken met Githa
Jalenka draaft heel ruim en ze doet dit met haar hoofd trots en staart omhoog, echt een dame die toont dat ze er ook is
ze kan ondanks haar hoofd hoog houding in draf ook perfect lang en laag draven , zo heeft ze ook vaak stukken laten zien
ze loopt dus niet continu haar rug weg te drukken, ze ontspant ook echt (hoofd omhoog is enkel in het begin, eens 5 minuten aan het werk stopt ze hier wel mee)

was heel blij met de manier waarop ze liep

daarstraks is er weer hooi geleverd en woensdag voormiddag komt de smid voor haar voetjes even bij te veilen :=
Plaats reactie