In de stal,de wei of zomerverblijf, het E'tjes topic deel 5!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
roos

Re: In de stal,de wei of zomerverblijf, het E'tjes topic dee

Bericht door roos » za 11 jun 2011, 18:04

Wat goed van Elvis zeg!
Nou wij hebben wel een bak maar daar kan je in de winter ook niet in rijden, dus tsja dan wordt het geen rijden voor ons van de winter, of Ekdal moet heel braaf zijn buiten.....
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Dancer Trotse mama van Jasmijn en Boy
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Dreeke schreef:Jeetje wat een langpootmug :D
Esther

Bericht door Esther » za 11 jun 2011, 19:42

@ Dees. Met een jong paard is het wel fijn om inderdaad rechte stukken te pakken! Ach en je moet je toch behelpen als je geen bak o.i.d. hebt!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
roos

Bericht door roos » za 11 jun 2011, 19:45

Dat wordt op zich al een ' probleem' van de winter, waar ga je dan rijden he...met zoveel verkeer...
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Elvis

Bericht door Elvis » zo 12 jun 2011, 09:05

Daarom vind ik het wel handig om dit nu allemaal te oefenen zodat ik in de winter ook wat met hem kan doen.Dan is het land niet begaanbaar uiteraard.
Verkeer hebben we hier ook,maar we hebben ook rustige polderweggetjes dus dat is ook lekker.
Maar ga verkeer zeker niet uit de weg,heb hem immers voor het buiten rijden :D
Alleen is het nu even veiliger met aftasten of hij echt luisterd naar me buiten om de polderweggetjes te nemen.
Elvis:Jeskim(zidar)XTimor

Te kort op deze aarde,maar van onschatbare waarde..
Ik zal je missen mam,je blijft voor altijd in me hart

Afbeelding
joyce_ed

Bericht door joyce_ed » zo 12 jun 2011, 13:55

Ik heb vandaag weer even op edgard gereden!!!!!
ben zo enorm trots op mijn kanjer!!

dinsdag komt de tandarts langs! dus deze week krijgt hij lekker vrij!
vind 1 a 2 keer per week ook meer dan zat voor z,n jong diertje

stukje los gestapt *o/* *o/* *o/*

hier wat foto,s

Afbeelding

Afbeelding
joyce_ed

Bericht door joyce_ed » zo 12 jun 2011, 13:55

Ik heb vandaag weer even op edgard gereden!!!!!
ben zo enorm trots op mijn kanjer!!

dinsdag komt de tandarts langs! dus deze week krijgt hij lekker vrij!
vind 1 a 2 keer per week ook meer dan zat voor z,n jong diertje

stukje los gestapt *o/* *o/* *o/*

hier wat foto,s
vrolijk paard en blije baas!
Afbeelding

Afbeelding
Elvis

Bericht door Elvis » zo 12 jun 2011, 15:14

Ik doe ook 2x in de week nu wat met Elvis(lees stukje rijden of iets dergelijks)...
Fijn dat Edgard het ook zo goed oppakt.
De dierenarts komt in September enten,die mag de kiezen dan even nakijken.

Afbeelding
sandy87

Bericht door sandy87 » zo 12 jun 2011, 16:30

hallo daar ben ik weer!

wat leuk dat de Etjes zo braaf zijn, en wat een verschillen he, de een al zo volwassen de ander nog puppy looks!

ik heb weer wat meer rust! met mijn moeder gaat het langzaam steeds ietsjes beter!
eind van de maand begint de revalidatie en thuis is ze zelf al beetje bezig
kookt zelf weer, (hele) kleine stukjes wandelen, en ze heeft een elektrische fiets waar ze af en toe klein blokje mee fietst, dus goed bezig!

met Seven gaat het goed! hy geniet van een lui leventje op de wei
vorige maand heb ik er eventjes opgezeten aan de longe en 1 rondje draf gedaan.
hy reageert nog niet op been dus mijn vriendin heeft m aangezet tot draf, maar heel braaf!!
vrijdag komt de dierenarts om hem even na te kijken! linksom breekt hy elke keer uit en de laatste keer lukte zelfs linksom stappen niet! hy lijkt niets te mankeren, buigt soepel voor snoepjes enz dus of hy nu stout is of ergens last van heeft?
eerst even door de apk voordat we verder gaan! vandaar dat ie nu niets doet.
ik haal hem wel ongeveer 5x per week eruit. lekker poetsen en tutten!
vandaag wat fotos gemaakt in het bos
en de foto van vorige maand ( eerste drafje)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Mijn Toppers
Jens (v. Drageset)
Seven (v. Baldrian)
roos

Bericht door roos » zo 12 jun 2011, 18:08

Stoere rijfotos!!
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Elvis

Bericht door Elvis » zo 12 jun 2011, 18:52

Fijn dat het met je moeder wat beter gaat!
En gereden op Seven,leuke foto's!
Dat uitbreken dat Elvis ook,maar in zijn geval mankeerde hij niks hoor.Dat was eerder mijn fout omdat ik soms teveel van hem vroeg waarop hij reageerde van ik snap het niet baas,dan maar uitbreken...

Afbeelding
sandy87

Bericht door sandy87 » zo 12 jun 2011, 19:03

Thnx!!

het gekke by sev is, hy deed vanaf de eerste keer longeren al linksom uitbreken, rechts niks aan de hand
veel geoefend, 1x in de week 5 minuten haha
en ineens ging het goed. ben toen het longeren iets op gaan bouwen, tot 2x per week 10 minuutjes
paar keer erop gezeten en ook een stukje gestapt terwijl mijn vriend ernaast liep
en van de een op andere dag kreeg ik hem niet meer linksom. eerst wel in stap, maar zodra ik draf of ga door zei, hoppa, draaien en verzet. ik heb er toen nog een keer opgezeten, stukje polderweg. een vrouw van stal had m vast maar aan het einde van het touw zodat ik zelf kon sturen. er kwam een auto aan, dus ik naar rechts de berm in en dat deed hy meteen. maar ik kreeg hem er nooit meer uit, hy werd meteen geirriteerd als ik naar links stuurde.
ik twijfel te veel om streng te zijn, misschien is er wel iets en ga ik door drammen
en hy voelt ook aan mij dat ik voorzichtig ben, dus als die indd stout zou zijn ligt hy natuurlijk in een scheur
als hy nu niks mankeert kan ik met alle overtuiging weer aan de slag met longeren zonder bang te zijn dat iets misschien pijn doet ofzo.
nu vind ik het toch goed om die jonkies af en toe vakantie te geven (alsof die aan t werk was haha)
vrijdag middag weet ik meer, als seven door de apk is mag hy volgende maand gewoon weer aan de longeerlijn!
Mijn Toppers
Jens (v. Drageset)
Seven (v. Baldrian)
Elvis

Bericht door Elvis » ma 13 jun 2011, 08:55

Okay,ja als je het zo uitlegd zou ik ook mijn twijfels krijgen of dit inderdaad is om dwars te zitten.Dan denk je toch er is iets niet goed.Je kan het maar weten,dus goed dat je hem na laat kijken dan.
Elvis deed het puur om er onder uit te komen,met rijden merk ik niks.Longeren doen we eigenlijk nooit meer...Vind het niet leuk ook :=

Afbeelding
chunkymonkey

Bericht door chunkymonkey » di 14 jun 2011, 07:38

:wave:

Hallo iedereen!
Lange tijd dat ik nog eens wat postte hier in het topic. We zijn een weekje op vakantie geweest, dan druk met werk,...
Als ik lees hebben jullie niet stil gezeten met jullie fjordjes.

Met Jack gaat ook alles prima.
Ondertussen gaat hij zo'n 2x week onder het zadel en dat voor een kwartiertje ongeveer. Ik heb zelf 2x met hem gereden: eerste keer ben ik zwaar gevallen. Ik heb al een rugletsel ( hernia) en ben plat op mijn rug terecht gekomen. Op zich kon Jack hier niks aan doen: had onder het zadel een nieuwe pad liggen,achteraf bekeken stom want dat schuift al. En het zadel van Nisje, mijn andere paard. Dat is beginnen schuiven en voor ik het wist, hing ik onder mijn paard ipv erop.
Ondertussen heb ik een ander zadel.Stuk smaller, past veel beter.
Dan heb ik priveles met Jack genomen van mijn vaste instructrice maar hij begon me uit te proberen : omdraaien, niet meer vooruit willen, achteruitlopen,...en uit onzekerheid kreeg ik dit niet opgelost.
Dus heb ik nu een vriendin en heel goeie ruiter die 2x week Jack komt rijden tot al de basisknopjes eropstaan. Haar probeert hij toch ook uit, vooral het omdraaien. Maar over t algemeen is hij zeer werkwillig : vlot vooruit, mooie ruime draf, ...hij lijkt er echt plezier in te hebben! Zondag is er zelfs voor t eerst n galop uit gekomen.

Verder longeer ik nog 1x week om de stemcommando's te bevestigen en dat gaat ook prima. En in het weekend gaan we met hem aan de hand meestal naar buiten: hij kijkt echt van NIKS op. Ik vind het gewoon fantastisch. voorbijrazende auto's, wielertoeristen, grasmaaiers, tractors,...hij is van niks onder de indruk. altijd even rustig...
Dagelijks gaat hij ook nog naar buiten van 's morgens tot 's avonds.

volgende week komt de DA nog eens langs om zijn pezen na te kijken maar op zich lijkt hij er geen last van te hebben.
Enige wat me wel wat zorgen baart is het feit dat hij nog steeds niet uit zijn winterhaar is...lijnzaad helpt niet.

Hierbij wat foto's van de les :
Afbeelding

Afbeelding
roos

Bericht door roos » di 14 jun 2011, 08:10

Dit had je 2 jaar geleden ook niet kunnen denken he....hij doet het braaf he.
En die laarzen...ik ben jaloers :D
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
chunkymonkey

Bericht door chunkymonkey » di 14 jun 2011, 08:30

Haha ik had het in ieder geval niet verwacht maar ben superblij dat hij er gewoon bovenop gekomen is, en dat hij volkomen gezond is :))
Hij is echt heel erg braaf : toen die foto's genomen zijn was de eerste keer in de buitenbak. Paarden op de wei waren aan het rondlopen omdat ze naar binnen wilden, er waren kinderen aan het rondhollen rond de piste,...en hij kijkt er niet naar op.

Alleen dat omdraaien, stoppen en achteruit lopen...maar dat is typisch 'jong paard'. uittesten...en als je hem dan aanpakt : tikje met het zweepje of zo,..schiet hij wel naar voor maar is niet stout. Maar je moet het kunnen aanpakken. En ik ben daar gewoon te onzeker in, te bang om nog eens te vallen.
Daarom de keuze om er voorlopig iemand anders, meer ervaren met jonge paarden, te laten opgaan. Ik wil ook niets fout doen.
Ben er wel elke keer bij aanwezig. En zo leer ik ook altijd bij.

Ben ook nog altijd blij met mn laarzen :D nu nog bruin zadel + hoofdstel voor Jack en t setje is compleet!
roos

Bericht door roos » di 14 jun 2011, 08:41

Komt goed :D

Ik zit wel te denken hoe ik het van de winter wil gaan doen. Hier geen binnenbak, en als het vriest tsja dan is de bak ook hard.
Buitenrijden zou een optie zijn, maarja veel verkeer en ik weet niet hoe Ekdal is als het vriest (aangezien hij dan vaak drukker is)
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Keandra

Bericht door Keandra » di 14 jun 2011, 17:15

hey

ik laat ook nog eens van me horen

met Jalenka hebben we de laatste weken niet veel gedaan, die zit even in een groeispurtje
ze is wat zwaarder aan het worden, dit is mijn gedacht, kan het evengoed mis hebben hoor :=

wij hebben nog geen zadel, dat is voor volgend jaar, het inrijden dus ook
binnenkort gaan we haar terug meer van de weide halen om te tutten en te longeren, er is een degelijke piste afgespannen nu op het stuk weide van vrienden en dat mogen we gebruiken. Ook staat er een longeercirkeltje in, dus kan ik nog wat terug beginnen longeren

we zijn ook op verlof geweest en je begint goed te zien dat ze een buikje begint te krijgen, dus nog even wachten voor haar en dan mag het werken beginnen
nancy imka

Bericht door nancy imka » di 14 jun 2011, 19:19

Jeetje zeg zo zijn het allemaal nog puppie's zo lopen ze allemaal nog onder het zadel! :D

Ik denk dat Emy de enige is die nog niks doet. Nog niet longeren nog niet onder het zadel alleen nog steeds zo nu en dan wandelen en tutten. Het is zo'n knuffel :+:

Zaterdag toen Elvis voor het eerst naar buiten ging zou ik met Emy mee gaan met mn scootmobiel maar omdat ik met krukken moet lopen en mn polsen ook versleten zijn door de reuma doen die ondertussen verschrikkelijk pijn. Toch wilde ik graag Emy mee nemen. Wat achteraf toch niet echt een slimme zet van mij was. Ik kon haar bijna niet eens vast houden wat deed dat pijn zeg. Marjan heeft haar toen mee genomen naast Imka eerst was ze even hyper maar daarna was ze braaf +:)+ Super poownie's. Imka gaf nog twee bokken naar haar omdat ze maar liep te draaien achter dr kont maar geloof niet dat Emy dat door gehad heeft haha.... Mutsie ;)
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Eros

Bericht door Eros » di 14 jun 2011, 19:43

nancy imka schreef:Jeetje zeg zo zijn het allemaal nog puppie's zo lopen ze allemaal nog onder het zadel! :D

Ik denk dat Emy de enige is die nog niks doet. Nog niet longeren nog niet onder het zadel alleen nog steeds zo nu en dan wandelen en tutten. Het is zo'n knuffel :+:

Zaterdag toen Elvis voor het eerst naar buiten ging zou ik met Emy mee gaan met mn scootmobiel maar omdat ik met krukken moet lopen en mn polsen ook versleten zijn door de reuma doen die ondertussen verschrikkelijk pijn. Toch wilde ik graag Emy mee nemen. Wat achteraf toch niet echt een slimme zet van mij was. Ik kon haar bijna niet eens vast houden wat deed dat pijn zeg. Marjan heeft haar toen mee genomen naast Imka eerst was ze even hyper maar daarna was ze braaf +:)+ Super poownie's. Imka gaf nog twee bokken naar haar omdat ze maar liep te draaien achter dr kont maar geloof niet dat Emy dat door gehad heeft haha.... Mutsie ;)
Nee hoor :D Eros doet ook nog niets. Staat lekker op het land vakantie te vieren.

Ik vind het wel onwijs leuk om te zien hoe de Etjes het 1 voor 1 allemaal super oppakken. Dit wekt mijn nieuwschierigheid toch ook wel op hoe Eros het strakjes gaat doen.
Eros: Topas x Polly (v Halstor)

Afbeelding
chunkymonkey

Bericht door chunkymonkey » wo 15 jun 2011, 06:21

@ Roos : Heb je geen binnenbak in de omgeving waar je zou kunnen gaan rijden? Het lijkt me ook niet ideaal om altijd te gaan buitenrijden...
Vriendin van me heeft ook enkel buitenbak en zij heeft nu een klein vrachtwagentje gekocht en laad dan de paarden erop en rijd naar nabijgelegen manege in de winter om daar enkele uren te gaan trainen.

Daar mag ik niet over klagen wij hebben 2 binnenbakken en een grote buitenbak.

@ Keandra : Ik zag hier foto's van Jalenka nog voorbijkomen.Wat is ze veranderd seg! Hoe groot is ze nu?
Ik heb zelf ook nog geen volledig passend zadel voor Jack. Ik wil hiermee wachen om echt een te laten aanmeten aan hem tot hij echt nog iets uitgezwaard is.
Plaats reactie