Het mini topic

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
rocky&moby

Re: Het mini topic

Bericht door rocky&moby » ma 11 apr 2011, 07:17

ik ben zaterdagmiddag toch even komen kijken nadat de paarden buiten waren..

De oudere hengsten even bekeken en veel leuke voorbij zien komen helaas ook veel paarden waarvan ik me afvroeg wat ze er deden?!

We waren erg weg van de palomino, een welsh mix denk ik zo..
foss

Bericht door foss » ma 11 apr 2011, 09:23

Cindy, het is van Maaike de Vries.

Leuke foto's trouwens.

Er waren hengsten bij nou ongelovelijk dat ze dat goed keuren maar er waren ook mooie natuurlijk maar elk jaar wisselt het wat ze willen zien en dat maakt het zo moeilijk.

Jordy is er doorheen en die gaat nog wel de goede kant op groeien maar is nu nog te puppy en daardoor wat slap.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Cindy+Uniek

Bericht door Cindy+Uniek » ma 11 apr 2011, 18:10

daar kan ik niks van vinden kaar?! ze staan nog niet op haar site en ook niet op haar berichten... dus dan kan ik ze niet voor je plaatsen
Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
foss

Bericht door foss » wo 13 apr 2011, 04:31

Heb gisteren nog met een fokker gesproken en die vindt Jordy erg mooi die komt er wel zegd ze nou ik denk het ook wel ben erg benieuwd wat hij over 3 jaar doet als hij terug mag komen ga misschien al wel eerder.
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
rowenna

Bericht door rowenna » wo 13 apr 2011, 08:47

Ben het helemaal met de fokker eens hoor, vind jordy erg mooi, en word alleen maar mooier, gaat dalijk nog meer hengstuitstraling krijgen.
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011

♥Een goed paard heeft geen kleur, maar een aalstreep

heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
foss

Bericht door foss » wo 13 apr 2011, 18:47

Dank je, vanaf het begin dat ik hem kocht zie ik er al wat in en vind hem nog steeds geweldig hij heeft een heerlijk karakter en dat maakt hem zo leuk.
Hij mag meerder merries dekken dit jaar dus ik ben benieuwd wat het gaat worden.
Cindy+Uniek

Bericht door Cindy+Uniek » ma 18 apr 2011, 06:49

ik meld me ook weer even
1,5 week geleden 2 mini's erbij gekocht...
man wist niet wat hij had :D

merrie, met vol nsps papier, 15, wildkleur bruin (jaja fjordenkleur)
hengst, papierloos (was niet eens gechipt), 5 of 6, wildkleur zwart (grullo, de grijze fjord versie)

ik had ze samen voor zo belachelijk weinig dat ik het wel móest doen
gelijk doorgereden naar de DA ontwormd, geent, hij gechipt en toen zag ze luis bij hem
dus apart op stal, volgende dag geschoren, inmiddels 2 x gewassen en nu lopen ze bij de rest :D
hengstje ziet er erg goed uit (op mijn scheerstrepen na, moest heel snel app. van horseplaza werd heel snel heet en moest hem continue wegleggen dus ziet er niet uit)

dna van beide wordt nagekeken of het moeder en zoon is, man had ze namelijk wel 5 of 6 jaar geleden samen ergens vandaan :+
als het zijn moeder blijkt, is alleen maar mooi, dan heeft hij iig half papier

zij is echt wat ouder, wat ingevallen, maar ze hebben geen wormenbuikjes of gekke dingen, heel mooi recht gebit, mooi op de benen, leuk bewegen, hengstje heeft zelfs een soort knie-actie en loopt graag spaanse pas in zichzelf :))

meneer de hengst (omgedoopt tot Rainbow Dash van Stal Uniek)
Afbeelding

merrietje voorop (Lotte van de Kuper)
Afbeelding

dash met soumy
Afbeelding

dash met pien (van dinnetje)
Afbeelding

merrietje voor
Afbeelding

merrietje op 'stand'
Afbeelding

streepje :D
Afbeelding

en nog een streepje
Afbeelding

dash zijn mooie koppie
Afbeelding

en even de stoere mannen-foto's
Afbeelding

Afbeelding

hij lóópt echt op zijn achterbenen, ook achteruit
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

zoooo dat was de spam en het nieuws :D
nu afwachten op dna onderzoek
foss

Bericht door foss » ma 18 apr 2011, 07:12

Wat zijn ze leuk Cindy en ze zien er best goed uit waren gewoon die rare lange haren.
rocky&moby

Bericht door rocky&moby » ma 18 apr 2011, 09:49

ze zijn grappig cindy!

jammer van die scheerstrepen, je mag voortaan mijn scheermachione wel even ophalen. ( die ligt op stal in odijk ).
Cindy+Uniek

Bericht door Cindy+Uniek » ma 18 apr 2011, 10:32

thanx machteld!

ik wil er eigenlijk zelf een keer 1 kopen... gezien ik die mini's toch ieder jaar weer moet scheren en als ik straks na de bevalling weer wil rijden is het midden in de winter dus zal ik uniek of dj ook willen scheren....
rocky&moby

Bericht door rocky&moby » ma 18 apr 2011, 11:08

Ja dat heb ik op een gegeven moment ook gedaan.

Zonde dat ie zulke strepen heeft gekregen, wellicht kan je hem nog een keer doen met een week of 3/4.

Zie dat je hem ook ter dekking aanbied, weet je of hij goed dekt? Het is een pttigding zo te zien, vergeetn niet alles op eigen risico van de eigenaar te laten doen.
Cindy+Uniek

Bericht door Cindy+Uniek » ma 18 apr 2011, 11:12

ja ik kijk wel of er interesse in hem is

de reden dat hij hier nog zo pittig was, was omdat florian en bertus erbij liepen, dat werkte niet, hengsten willen nou eenmaal geen andere 'mannen' in de buurt

nu staat hij rustig
hij heeft pien al gedekt (die was gelijk hengstig toen ze hem zag :P) hij doet heel netjes en vriendelijk
bij die vorige eigenaar scheen er ook een kind van hem rond te lopen
maar idd merrie mag op eigen risico komen :j
kunnen eventueel dus gescheiden staan
foss

Bericht door foss » ma 18 apr 2011, 17:22

Jammer dat hij geen papier heeft Cindy hij heeft zo'n mooie kleur, maar de merrie mag er ook zijn kwa kleur.

Vanmiddag zat er al melk in het uier van Twinkle ben benieuwd hoe lang het nog gaat duren tepels en spenen zijn dik alleen is het uier nog niet vol ga straks nog even bij haar kijken.
Heb nu toch wel zin in een veulen.
rowenna

Bericht door rowenna » ma 18 apr 2011, 17:31

Wat is dat hengstje leuk zeg, alleen wel jammer van de korte manen, maar groeit vast weer aan.
ben wel benieuwd hoe ze zij als ze in zomer vacht zijn en iets dikker.
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011

heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
rowenna

Bericht door rowenna » ma 18 apr 2011, 17:37

:D Ik kreeg van de week van dodootje hier op FW een pb.
Of ik dat super mooie hengstje van mij ook voor het dekken wilde gebruiken, maar ja James is pas een jaar en eigenlijk heb ik er ook niet zo'n zin, ze veranderen toch van karakter als ze gedekt hebben, en zo veel ruimte heb ik niet om Uud en James appart in een wei te kunnen doen, en zou het dan wel jammer vinden als ik daarom James zou moeten castreren.

Oke dan nog even een foto van mijn super hengst. :D
Afbeelding
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011

foss

Bericht door foss » ma 18 apr 2011, 18:45

Een hengst kan heel goed veranderen na het dekken en dan samen met een ander paard is vaak niet meer mogelijk.
Bij mij staan alle hengsten apart om ongelukken te voorkomen.
Cindy+Uniek

Bericht door Cindy+Uniek » di 19 apr 2011, 07:02

wat een vacht heet ie nog :D
wel leuk om te horen toch

heel veel dikker mogen ze niet worden hoor die nieuwe... ze zijn vrij luxe en hij is echt al rond zat, zij alleen op de flank wat ingevallen

ik hoop dat blijkt dat het moeder en zoon is, dan heeft hij vast half papier en kan ik oproepjes plaatsen op bokt en MP om evt de vader nog te achterhalen....
rocky&moby

Bericht door rocky&moby » di 19 apr 2011, 07:13

@ rowenna, ik zou het niet doen. Er zijn hengstjes genoeg om mee te dekken en met een 1 jarige die je ook niet gescheiden kan gaan zetten zou ik het niet doen.

Snap het van de gene die wil dekken ook niet zo?!
dodootje

Bericht door dodootje » di 19 apr 2011, 11:57

Zal het maar even uitleggen ik wist niet dat hij 1 jaar was, sorry !!
Ik heb ook geen haast met een veulen maar je kan zo maar ineens hebben van he die is gaaf zeg en bedenken dat je nog een merrie heb waar je ooit nog wel een veulentje van zou willen hebben. Genoeg uitgelegd?
rowenna

Bericht door rowenna » di 19 apr 2011, 13:33

@ dodootje.
je hoeft helemaal niks uit te leggen hoor, vind het kei leuk en voel me ook zeer vereerd dat je mijn Jamesje zo leuk vind, en snap ook goed dat je zoiets hebt van dat als je hem zo leuk vind je eens gaat vragen wat de mogelijkeid is, voor hetzelfde geld had ik prima gezegt toch.
Had dit er eigenlijk ook op gezet omdat ik het gewoon leuk vond om dit berichtje van je te krijgen.

Heb je nog over Wesley na gedacht?
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011

Plaats reactie