Al kletsend over ons booggewelf,alweer toe aan C'tjes dl 11

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Jilly

Re: Al kletsend over ons booggewelf,alweer toe aan C'tjes dl

Bericht door Jilly » ma 11 apr 2011, 08:05

En mijn poepie natuurlijk:

Nieuwe schoenen, nieuw kapsel en janettenvlechtje hihi. Dat meisje in het rood studeert voor kapster en vroeg of ze de voorpluk niet eens moest uitdunnen. NEEH daar hoor je dus af te blijven aaargh!!
Hier hebben ze de gewoonte om voorplukken net boven de ogen af te knippen. Omdat ze dan niks meer zien ofzo? Heb niet eens de moeite gedaan om uit te leggen dat Hay's papa in 20 jaar nergens is tegen gelopen door z'n mega voorpluk 8)7
Afbeelding

http://www.youtube.com/watch?v=aO1nYa8eIe8

Hoor je de klik-klak hierop? Heb geen geluid hier...
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Jilly

Bericht door Jilly » ma 11 apr 2011, 08:13

Ehh Viv de bovenste foto's is Hay niet maar Gidar :D

Die is voor mijn gevoel ook een stukje kleiner dan Hay. Merk ik met er naast te staan en ook met opstappen (op Hay komen is opeens zoveel moeilijker haha). Louis had Gidar van de week gemeten op 1.48 (2 jr geleden officieel gemeten op 1.45) en ik blijf bij Hay uitkomen op 1.46. Denk dat Louis op een hoger punt meet ofzo want ik geloof niet dat Gidar groter is dan Hay.
Gisteren naast Sonya van 1.45 toonde hij ook duidelijk groter.
Binnenkort Hay maar eens meenemen naar Louis om te meten denk ik, weten we het gelijk.
Ilona

Bericht door Ilona » ma 11 apr 2011, 08:25

Gaaf dier die G :~ ! Coole foto's ook. Die eerste foto is wel heel leuk van jullie samen.
G mag hier wel komen logeren hoor :D
En dan maar 1 zo'n 'stal' fotootje van Hay... :? Daar wil ik ook meer van *jengelend met voeten stampend op de vloer*!
Klikklak kan ik nu niet kijken/horen.. zit op mijn werk en ook hier geen geluid op pc.

Haha die Kdies vliegt wel over de hindernis he :D Heb je topic ook gezien. Hij springt lekker!

@Michelle, lijkt me een vreemd gevoel om nu nog op Cairo te rijden. Wel heerlijk, maar ook erg dubbel.
Geniet nog maar lekker van de tijd die jullie nog samen hebben.

Dat picknicken lijkt me nou echt super leuk Nathalie. Echt zo lekker 'landelijk' gevoel krijg je daarbij. Leuk voor de kids ook.

Kom maar op met die foto's van Hildar Aria!

Oh en verveel ik jullie al met al die plaatjes en verhalen van Castor? Nee? Nou dan heb ik hier nog een filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=sHHeoYWPTZ4
Staat inmiddels ook bij mijn topic bij PP.
Castor :L (v Topas) en Enzo de pret-terrorshet :D
the art of riding is to keep the horse between you and the ground. Afbeelding
Jilly

Bericht door Jilly » ma 11 apr 2011, 08:28

Ooh die hond joh, heeft die zo nog nooit onder 't paard gezeten? := die heeft wel lef haha
Ik blijf maar in herhaling vallen, maar 'k vind Castor echt zooo leuk voor de kar!!

En natuurlijk vervelen je verhalen, foto's en filmpjes ons niet!!!

De foto's van Hay waren zo ongeveer allemaal hetzelfde, 1 filmpje staat er bij (kan je dat zien?). De anderen duurden te lang om up loaden, die volgen nog wel eens...
Calendula
Contacteer:

Bericht door Calendula » ma 11 apr 2011, 08:46

er komen weer leuke foto´s voorbij

het is opzich wel jammer dat ik neit weet wanneer Cairo weg gaat,maar aan de andere kant kan ik nog even van hem genieten.
de huidie pony van het meisje is nu op proef weg en zodra die verkocht is gaat cairo daar heen.
we hebben een koopcontract gemaakt waarin afspraken staan.

hoop dat ik de foto´s snel heb want denk dat er best een paar leuke tussen zitten voor op een canvas te laten zetten
Cairo mijn superman voor altijd!!!

Afbeelding
Ilona

Bericht door Ilona » ma 11 apr 2011, 10:10

Die hond.. dat is echt een aparte. Er komen heel de dag paarden met zadel en hoofdstel voorbij, maar zodra hij ziet dat een paard in het tuig gehesen wordt dan begint hij al om je heen te dribbelen en commando's uit te delen haha.
Op de kar kan hij echt niet stilzitten of 2 tellen stil zijn en als hij dan uit de kar mag..! Dan eerst 2 harde keffen voor het paard en dan maar sturen... 8)7

Ik vind Castor ook leuk voor de kar :D Bedankt Jilly +:)+

En ik zie je filmpje hoor. Heb alleen geen geluid, dus hoor geen geklik-klak. Maar hij doet het in ieder geval wel.
Ilona

Bericht door Ilona » ma 11 apr 2011, 10:11

Hay met zijn P.C. vlek _O-
Aria_zz

Bericht door Aria_zz » ma 11 apr 2011, 10:17

Dat geklik klak klinkt idd wel leuk! Mar ik hou het toch liever down - to - earth, straks komt de hoefsmid voor de jaarlijkse controle.

En Dat gtje is echt een kanjer!
Haha die Hay, mooi om te zien, zo opgetut, zeker dat hij het niet erg vind? Misschien zijn haar eens kleuren ofzo, aangezien je nu toch een kapster hebt Jilly :P (of is dat je verzorgster?)

Viv: dat doet ie goed!! Ga jij er niet op dan?

Ilona, goed opgevoed, die hond ;) waarom laat je hem niet gewoon op de bok, kun jij lekker vanachter zitten
Hildar, gouden paardje Ik maak leuke kleurtjes voor de hh Switch, voor meer info: pb
Liefde is meer dan verliefdheid, meer dan de kleine onbenulligheden, liefde overschreidt alle grenzen, ook die van de dood, want ik hou nog steeds van jou
Jilly

Bericht door Jilly » ma 11 apr 2011, 10:25

Dat hadden we ook al eens gegrapt, vlek bijkleuren voor de keuring. Maar het staat in z'n signalement natuurlijk, haalt niks uit haha
Hij moet er zelf niet op zien en verder is hij volgens mij is hij zeer weinig bezorgd om z'n uiterlijk _O-
En ik vind het best wel schattig, hoort echt bij hem.

Klik-klak is een leuke bijkomstigheid natuurlijk. Achter gingen z'n hoeven zo scheef dat het volgens de HS op den duur voor problemen zou zorgen als we zoveel buiten zouden blijven rijden. Wilde eerst niet, maar uiteindelijk toch gezwicht.

Druipkol, sneeuwbal, H.P. bliksem, uitgegleden P.C. Het is een veelzijdige vlek :D
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » ma 11 apr 2011, 10:59

Ik heb je klikkertjes gehoord Jilly, speciaal het geluid er even voor aan gezet. Klinkt altijd zo leuk.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Aria_zz

Bericht door Aria_zz » ma 11 apr 2011, 17:04

Jilly, idd echt iets van Hay, die kol, speciaal maakt het hem zeker! Leuk toch (ik zie je al met een stiftje elke keer bijkleuren om hem weg te krijgen :P )

Net even wezen rijden, weer dressuur (moet dringend eens gaan buitenrijden! >;) ), zelf ingereden en dan vriendin er op. Zij kent hem niet erg goed qua rijden, maar ben toch weer helemaal verliefd op Hildar, ooo wat kan ie mooi lopen! En zelf even een klein zweefdrafje, als ik dat er toch eens zou uit krijgen :~

iedereen een fijne maandag-zon gehad?
Hildar, gouden paardje Ik maak leuke kleurtjes voor de hh Switch, voor meer info: pb
Liefde is meer dan verliefdheid, meer dan de kleine onbenulligheden, liefde overschreidt alle grenzen, ook die van de dood, want ik hou nog steeds van jou
ing-1970

Bericht door ing-1970 » ma 11 apr 2011, 18:26

Een super fijne maandag namiddag avond ariazz
Corner heeft weer wat geleerd ipv no breaks no breaks,
een paard wat ineens vanuit de draf kan stoppen *o/* *o/* *o/*
ik heb dit 6 a 8 keer herhaald en beloont en hij deed het bijna uit zichzelf....
Afbeelding
Jilly

Bericht door Jilly » ma 11 apr 2011, 18:46

Toch wel foto's gemaakt Aria? :P leuk he om je paardje zo knap te zien lopen?!

Ik heb helaas weinig van de zon kunnen genieten maar ach... Na het werk gauw even G'tje rond geslingerd, die vond het errug gezellig met de merries naast de bak :=
Nadien onze eerste les grondwerk gehad, pittig joh!

Hay is dus een ultra dominant paard. Uit ons voorafgaand gesprekje herkende ze veel van het gedrag van haar paard, maar hoe Hay in het begin reageerde schrok ze wel even van. Uiteindelijk toch gekregen wat ik wilde en Hay was er even niet goed van geloof ik. Amper een dikke 20 minuten aan het werk geweest en beest was echt kapot. Op 't eind stond hij op rust, hoofd omloog en ogen op half 7 :P
Mag hij even over gaan nadenken en de komende dagen ga ik alleen met hem oefenen, ben benieuwd!

Vind het wel enorm leuk om zo met hem aan de slag te gaan. Eindelijk iemand die meedenkt en oplossingen zoekt voor zijn stroperigheid (juf houdt niet van de termen 'lui' en 'flegmatiek') in plaats van te zeggen dat werklustige paarden toch veel leuker zijn dan 'luie' paarden := :D
Voor herhaling vatbaar iig!
Ilona

Bericht door Ilona » ma 11 apr 2011, 19:44

Had je een les die je via bokt gewonnen had Jilly?
Wel fijn dat het dan ook zo goed ging!

Heeft Corner de rem gevonden? Of eigenlijk, heb jij de rem bij hem gevonden :D

Aria, foto's please!

Vandaag mocht Castor even aan de dubbele longe om te kijken of hij wat losser op links wilde komen. NOU! Dat wilde hij wel!
Ik wist niet dat ik zo'n flexibele, travers kunnende, nageeflijk lopende fjord had! Ik heb mijn ogen uitgekeken. Gaaf joh!
Geen slofteugeltje ofzo, maar gewoon aan 2 lijntjes.
Ik zie de stalbaas bijna dagelijks voorbij komen met zijn spannetjes, maar ik blijf me, nu ik zelf bij diversen trainingen ben, dagelijks verbazen hoe en wat die man allemaal kan, doet en voor elkaar krijgt. Echt leuk!
Ik heb al gezegd dat ik er nog maar een maandje achteraan plak, maar dan voor het dressuur rijden whahaha. Zijn dochter rijdt Grand Prix niveau, dus dat moet ook wel goedkomen ;)
wendys

Bericht door wendys » ma 11 apr 2011, 22:36

Vandaag voor het eerst Heino weer gelongeerd met bit en bijgezet en gelukkig geen reactie op het bit. Hij liep zelfs best lekker. Dus morgen ga ik er weer op, dan maar eens kijken hoe hij doet>
Tja hoe hij aan dat abces was gekomen, volgens de da iets scherps gegeten wat een ienie minie gaatje in zijn lip had gemaakt, daar een bacterie in gekomen en hup binnen een dag een abces! Zou idd wel kunnen kloppen, Heino eet op stal graag van de bakrand en dat is van dat splinterhout.

@Viv: Wouw wat een springpeerd die Cadiz, volgende keer wel foto's met jou erop hoor!
@Jilly: Stoere man die Gidar, maar geef mij maar de grijze man! (Neem aan dat dat Brijol is?)
@Ilona: Dat klinkt goed, als Castor straks terug is heb je niet alleen een menpaard maar ook een los en lenig dressuurpaard! 2 vliegen in 1 klap!
Ulrich De ster 04-05-1999 06-09-2009
Heino Het spook B+12 L1+11 L2+14 Ster en prestatie
Guus Onze bink
Viv

Bericht door Viv » di 12 apr 2011, 06:26

Wen: moet je even zoeken op puppycross :P Helaas heb ik nooit geen fotograaf lans de kant staan als ik rij dus ook geen springpics van de vivi (als ik ooit al spring).

Aria: heb ongeluk gehad met vorige fjord en schijt echt peukjes om te springen. heb het kdies wel aangeleerd en spring wel eens voor de afwisseling (en mezelf wat stoerder maken) maar die B proef zie ik mezelf nog niet springen.

Jill: sorry oogjes zaten nog dicht hihihi.

Bij kdiesje ontdekten we gister een scheur in zn hoef net onder zn kroonrand.. leek wat wildgroei van hoorn en toen we dat wegvijlden zagen we dit:
Afbeelding

Dus springen gaat weer ff op laag pitje, hij lijkt er geen last van te hebben. Verder stond hij na het springen met datzelfde been met een gevulde peesschede dus eerst maar eens een scan laten maken na Kootwijk (even aankijken hoe hij het daar doet).
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Jilly

Bericht door Jilly » di 12 apr 2011, 08:53

Dat ziet er best naar uit :=

Ilona heeft een heuse dressuurpoownie! Je weet wat je te doen staat als de nek beter is :P
Ilona

Bericht door Ilona » di 12 apr 2011, 09:01

Oeh, naar plekje Viv. Maar het is er al aan het uitgroeien? Neem aan dat die plek hoger ontstaan is? Hopelijk blijft hij goed lopen voor KW!

Voordat mijn nek beter is is Castor zijn nek denk ik weer stug en stijf haha. Jilly, zoek je nog een dressuurtopper in spé voor erbij? Is maar een klein stukje rijden bij jou vandaan. Je hebt toch tijd genoeg?? :P
Nu ik het over tijd heb; is dit nou jou laatste week bij je huidige werkgever? Vanaf volgende week fietsen naar het werk?

@Wendy, fijn dat je Heino weer op kunt gaan pakken.
Die lip-piercing was het toch niet helemaal... :P
Jilly

Bericht door Jilly » di 12 apr 2011, 09:13

Klein stukje maar inderdaad _O-
En tijd in overvloed binnenkort ja haha, volgens mij blijf ik een chronisch tijdsgebrek te hebben tot ik op pensioen ben (met wat geluk over 50 jaar?)

Vanaf volgende week fietsen inderdaad!! :)) Nu is het hier paasvakantie dus ik had gehoopt op een rustige week op de weg, maar pff 't lijkt nog wel erger dan anders. Volgens mij zijn er veel mensen vergeten vakantie te nemen ofzo....
Ilona

Bericht door Ilona » di 12 apr 2011, 09:24

Huh nu al paasvakantie?? Daaruit blijkt maar weer dat de Belgen een apart volk blijven... Pasen is bij ons pas 24 en 25 april... :P

Ik denk dat je landgenoten tegen je samenspannen Jilly. Nog even een weekje flink file pesten! :))

Hmm ik denk er ook over om te gaan stoppen met werken. Kost zoveel vrije tijd.. :')
Plaats reactie