Wie niet weg is, is gezien: C-tjestopic deel 10

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Peertje

Re: Wie niet weg is, is gezien: C-tjestopic deel 10

Bericht door Peertje » vr 18 mar 2011, 19:41

Het Bewijs! ML op Peer!
Blijf het nog steeds erg moeilijk vinden om hem netjes te rijden, maar we doen ons best!

http://www.youtube.com/watch?v=iiw3YAOp_DA
Capone (KWPN), Beer en Grijze :L
Calendula
Contacteer:

Bericht door Calendula » vr 18 mar 2011, 19:48

het doet me ook vreselijk veel pijn en verdriet dat ik deze beslissing heb meoten nemen en nu een nieuw goed baasje voor hem meot gaan zoeken
Cairo mijn superman voor altijd!!!

Afbeelding
ing-1970

Bericht door ing-1970 » vr 18 mar 2011, 22:25

Nou peertje,ik heb geleerd dat als je paard een mooi tempo loopt,dan niet steeds doorgaan met aansporen,jou zie ik je paard continu aansporen en met sporen ook nog.
Aangezien hij ook nog jong is,zou ik ook wat vaker lichtrijden.

Calendula vervelend dat je je paard moet verkopen,ik denk dat altijd iets is wat je moet bedenken
en moet afvragen als je aan een paard begint.
kun je hem niet verleasen dan?
Afbeelding
Peertje

Bericht door Peertje » vr 18 mar 2011, 22:52

Zo jong is?! Hij is op een maand na 5!
Dit is een filmpje van misschien 2,5 minuut dat Robbert toevallig even met zijn mobiel heeft opgenomen; er wordt heus ook wel lichtgereden.
Over het drijven heb je helemaal gelijk, dat gaat nog absoluut niet goed.
Viv

Bericht door Viv » za 19 mar 2011, 06:15

Jemig Calenduul wat vervelend maar wel eerlijke beslissing naar je paard toe.

ML: idd het drijven is heel storend en wat mij betreft mag hij veel voorwaartser gereden worden, dan krijgt hij meer afdruk en hoef je ook niet zoveel te drijven. Hij is wel enorm vooruit gegaan maar voorwaarts is (mochten jullie ooit met hem gaan starten) belangrijker dan in de krul.
Als je alleen naar de hoofdhouding kijkt lijkt het een prima plaatje, kijk je verder dan mis je de impuls, losgelatenheid en loopt omdat je de impuls mist niet lekker over de rug naar beneden. Hij wordt nu meer comfortabel gereden omdat dat voor jou/jullie lekker zit maar je zet hem helemaal vast hierdoor, en das jammer want hij kan volgens mij veel meer en beter.
Sorry hier sprak een strenge jury :D

Maar wel leuk om jou ook eens te peerd te zien :D
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
ing-1970

Bericht door ing-1970 » za 19 mar 2011, 06:45

bijna 5 is nog steeds jong hoor, paarden zijn pas volwassen als ze een jaar of 8 zijn en echt uitgegroeid.
verder ga ik ook met viv mee kwa commentaar.
Afbeelding
Calendula
Contacteer:

Bericht door Calendula » za 19 mar 2011, 07:47

bedankt voor jullie berichtjes,het doet me vreselijk veel verdriet dat ik deze beslissing heb moeten nemen.
ik heb bijna 12 jaar lang een paard gehad,en nu rijze de prijzen zo de pan uit dat het niet meer wil.
als jullie iemand weten die een super betrouwbare en brave fjord zoekt zouden jullie dan aan me willen denken
Cairo mijn superman voor altijd!!!

Afbeelding
Ilona

Bericht door Ilona » za 19 mar 2011, 08:08

Oh Calendula... Wat rot voor je :(:)
Soms gebeuren van die onverwachte dingen en moet je keuzes maken hoe moeilijk ook. Inderdaad wel eerlijk van je dat je Cairo gaat verkopen. Met Cairo komt het vast goed. Daar vind je vast een goed plekje voor. Voor jezelf zal het wat lastiger zijn om het allemaal een plekje te geven, maar ook dat komt uiteindelijk ook goed. Wie weet wat er op je pad komt.
Succes met het vinden van een nieuw baasje voor Cairo in ieder geval...

En ML.. Ik heb je filmpje nog niet gezien (zit te inetten op tel), maar ben wel benieuwd naar combi ML-Peer. Dus ga een andere keer zeker even kijken :)

Ik ga zo weer een klein rondje hobbelen op Castor :)
Eigenlijk moet ik het niet doen, maar een vriendin vroeg of ik mee wilde. En dat is toch ook wel weer erg gezellig... Ik heb ja gezegd onder de voorwaarde van een klein rondje en dan vnl in stap.. Ben benieuwd hoe ik me straks voel O:)
Ach dinsdag weer naar de therapeut... :P
Castor :L (v Topas) en Enzo de pret-terrorshet :D
the art of riding is to keep the horse between you and the ground. Afbeelding
Peertje

Bericht door Peertje » za 19 mar 2011, 08:17

Inderdaad Viv, we hebben nog een hele weg te gaan en gelukkig rijdt Robbert hem over het algemeen. Die kan Peer veel beter rijden (ook met veel meer tempo en impuls) dan ik! Starten met Peer zit met mij voorlopig ook echt niet in de planning!

Ik zal mijn ogen en oren openhouden voor je Calendula, alleen ik zit niet in een 'fjordenwereld'.
Kan me voorstellen dat je er ontzettend veel verdriet van hebt en dat je al dagen en nachten hebt zitten rekenen en puzzelen!
Geloof direct dat als er een andere mogelijkheid was dat je die direct zou hebben aangegrepen, want dit is echt een kl*tereden om je paard te moeten wegdoen.
Nogmaals veel sterkte en hopen dat er zich een koper aandient waarbij jij ook direct een goed gevoel bij hebt (alhoewel het altijd wrang is natuurlijk).
:(:)

Veel plezier Ilona!
Nathalie

Bericht door Nathalie » za 19 mar 2011, 08:29

ach jee Calendula wat erg om zo'n beslissing te moeten nemen...vreselijk...

ML- Ik heb zelf gisteren nog maar m'n eerste les gehad na 20 jaar :D, maar wat ik zie (voor wat het waard is) is dat ik hem vanvoren veel meer los zou laten en puur op tempo zou proberen te gaan rijden en veel overgangen. Been is voorwaarts en daar dan ook de ruimte voor geven :) Maar lekker zo zeg, die binnenbak...ik moest gisteren in de regen...en eindelijk ML weer te fjord..top! :) :)

@Viv- Ik heb de info hier gevolgd (http://www.bitloospaardrijden.info/mero ... ysteem.php), het merothische hoofdstel komt nl. uit de 80'er jaren dus gaat ook al heel wat jaartjes mee. Hoe dan ook is dat allemaal niet zo belangrijk, waar het mij om ging is dat de hoofdstellen niet hetzelfde zijn aangezien het grote verschil de bladveer is en dat ook de reden is dat ik heel graag dit hoofdstel wilde :). Mijn opinie over Voest zelf is denk ik ook heel anders dan die van jou, maar dat is een hele andere discussie ;)
Ilona schreef:skjede is piemel, maar dan vrouwelijk. Skjede wordt ook gebruikt als iets... Eeh 'skjede' is..
Peertje

Bericht door Peertje » za 19 mar 2011, 08:32

Vertel over je les Nathalie! Spierpijn?
Nathalie

Bericht door Nathalie » za 19 mar 2011, 08:42

hahaha...helemaal niks :) We hebben ook alleen gestapt :') en een paar rondjes in draf omdat ze nieuwsgierig was naar zijn gangen. En ook met elkaar kennismaken en natuurlijk de verwachtingen. Mijn doelstelling is voornamelijk om een paard te krijgen dat helemaal op zit/been te rijden is, ik hoef dus geen piaffe, levade etc. te kunnen maar wil gewoon met plezier samen rondtuffen met als ultieme doel dat hij leert halthouden vanuit elke gang alleen doordat ik me zwaar maak, dus daar gaan we voor en daarom gaan we wat dingen uit het western en uit de dressuur combineren. Een beetje een 'best of both worlds' idee :)

Eigenlijk alleen maar complimenten rondom dus ik zat echt te glunderen. Ze kon duidelijk zien dat ik vorig jaar eigenlijk vooral de tijd heb genomen om te flierefluiten (op een positieve manier), in de bak kent Cos dus eigenlijk niet maar de hoefslag had hij snel door en we zijn voornamelijk bezig geweest met wijken voor het been (Cos is gevoelig voor het been dus normaliter betekent 'iets kuit' voor hem al sneller lopen en nu moet hij gaan leren dat er ook met de benen gestuurd gaat worden :) )
Ze begreep in ieder geval helemaal dat ik, hoewel hij qua grootte niet is wat ik voor ogen had, als een blok voor hem gevallen ben en nog steeds zwaar verliefd ben als ik hem al zie.

Bijkomend voordeel was dat haar vriend vrij had en mee was en zadelpasser blijkt te zijn en dat hij heel postief was over mijn zadel en de ligging ervan...dus ik was helemaal 'joy-joy-happy-happy' erna :D :D :D
Ilona schreef:skjede is piemel, maar dan vrouwelijk. Skjede wordt ook gebruikt als iets... Eeh 'skjede' is..
ing-1970

Bericht door ing-1970 » za 19 mar 2011, 09:03

Dus je was ook tevreden over Marloes?
Afbeelding
Nathalie

Bericht door Nathalie » za 19 mar 2011, 09:08

ing-1970 schreef:Dus je was ook tevreden over Marloes?
yup, helemaal tevreden :) Ze lijkt helemaal te begrijpen waar ik heen wil :) :)
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » za 19 mar 2011, 09:40

Positieve verhalen allemaal over de C-tje, behalve over Cairo. Wat balen joh dat je deze beslissing hebt moeten nemen. Succes met het vinden van een fijn nieuw baasje voor Cairo.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Peertje

Bericht door Peertje » za 19 mar 2011, 11:14

Wat goed Nathalie! Fijn dat je iemand hebt gevonden die helemaal aansluit bij jouw wensen!
Kan me voorstellen dat je helemaal happy bent! Ga je nu wekelijks (of regelmatiger) lessen?
Nathalie

Bericht door Nathalie » za 19 mar 2011, 18:16

Ga eerst voor 1 keer in de 2 weken, we rijden maar zo weinig en ik wil wel echt mijn huiswerk kunnen oefenen. Dus over 2 weken gaan we weer :)
Nathalie

Bericht door Nathalie » za 19 mar 2011, 19:14

toch vandaag nog foto's van Cos' hoofdstel op Cos, hebben jullie ook allemaal zo genoten van het weer?
Afbeelding

Voor de 3e keer het hek openen en sluiten, brave man...hij heeft het al helemaal door en het is een mooie oefening in achteruit gaan :)
Afbeelding

oh..ik had vandaag zo'n meetlint gebruikt om het gewicht te meten, ik weet niet hoe nauwkeurig die zijn, maar het schijnt een goede leidraad te zijn voor het ontwormen. Cos zou 337 kilo wegen en P.C. 207 kilo....
Waaaaaaaaaaaah...als ik dan de 20% regel op mezelf en Cos loslaat, mag ik voorlopig dus alleen nog water en crackers...heeeeeeeeeelp |( |( |(
pjotr_nientje
Contacteer:

Bericht door pjotr_nientje » za 19 mar 2011, 19:28

ing-1970 schreef:Nou peertje,ik heb geleerd dat als je paard een mooi tempo loopt,dan niet steeds doorgaan met aansporen,jou zie ik je paard continu aansporen en met sporen ook nog.
Aangezien hij ook nog jong is,zou ik ook wat vaker lichtrijden.
Ik heb ook altijd geleerd dat wanneer je paard loopt,het loopt en niet constant hoeft aan te sporen.
Alleen wanneer hij terugvalt.
En aansporen doe je met je kuiten (tenminste dat is mij zo geleerd)
En ik heb ook geleerd dat je een jong paard vaker moet lichtrijden.
Geen aanval hoor, slecht enkele tips ;)
Dus ik ga verder wel met het commentaar van viv mee.
Maar idd,tis leuk om jouw eens op het paard zien,al is het filmpje mss wat aan de donkere kant.

Verder hoor ik hier alleen maar goeie verhalen over Cindy :D
ben trots op die 2 +:)+
Morgen gaan we weer heen.
Ben benieuwd of ik haar nog herken,want ze schijnt vetjes te verliezen :=
Mocht ook wel een keer O:)

@Natalie; ik vind het niet storend hoor hoe je er nu op zit.
En dan doel ik op je gewicht.
Cos heeft er schijnbaar geen moeite mee.
Aankomende week maar eens in het echie bekijken :)
Cindy....soms is het niet erg iets moois te verliezen,het is nog altijd beter dan het nooit te hebben gehad
http://www.petnanny.simpsite.nl
Ilona

Bericht door Ilona » za 19 mar 2011, 19:43

Nathalie schreef:hebben jullie ook allemaal zo genoten van het weer?
:)) Echt wel! Lekker rustig stapritje gemaakt wat goed ging en heerlijk was en vanmiddag lekker in de tuin in de zon gezeten, heerlijk!

Dus het hoofdstel is ook goedgekeurd Nathalie? En niet zo streng voor jezelf hoor. Je gewicht moet geen obsessie worden! Ik zie in jou echt geen te zwaar persoon voor Cos hoor. Maak je niet druk.
En of een meetlint nou zó nauwkeurig is??

Ik heb je filmpje gezien ML. Leuk dier die Peer :))
Als ik Peer dan zie gaan bedenk ik me dat Castor nog heeeel veel moet leren (qua buiging en stelling). Maar daar zijn we dan eigenlijk ook niet mee bezig. Maar het zou wel eens een beetje mogen. Peer wijkt soepel van de hoefslag en Castor gaat altijd als een blok een bocht om :P
Castor :L (v Topas) en Enzo de pret-terrorshet :D
the art of riding is to keep the horse between you and the ground. Afbeelding
Plaats reactie