Onze B-tjes genieten van het leven, ook in deel 7

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Ilonka

Re: Onze B-tjes genieten van het leven, ook in deel 7

Bericht door Ilonka » zo 02 jan 2011, 20:48

Ligt er ook een beetje aan wat je aan durft en wat je verantwoord vind. Brass staat op blote voeten en Ilonk heeft sneeuwbeslag (zolen met proppen). Daarnaast zijn ze beiden heel zeker op moeilijke ondergrond.
Net als Kristel gewoon even voorzichtig doen als de ondergrond té slecht is. Ik heb veder heerlijk kunnen draven en galopperen.
Moet zeggen dat ik dit soort ondergrond ook juist extra meepak als training. Wanneer kan ik nou dit soort ondergrond oefenen, glad en hobbelig? Iets wat je op wedstrijden ook tegen kan komen. Met beleid is er dus wel wat te doen.

Mensen bij ons op de wei kijken niet vreemd ik weet dat er vandaag in elk geval 6 andere paarden naar het bos zijn gegaan van onze wei.
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
Ziggy

Bericht door Ziggy » zo 02 jan 2011, 20:49

nee ik ga dat risico niet nemen, bij ons moet je dus over landweggetjes die nu gewoon ijsbanen zijn :(
En misschien ben ik gewoon te mutserig, ik weet het niet, maar ik durf het gewoon niet aan
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
Ilonka

Bericht door Ilonka » zo 02 jan 2011, 20:50

Bij twijfel niet doen!
Hier ga ik dus niet met de trailer weg omdat ik bang ben dat ik het erf niet af kom, té glad. Maar met de paarden gaat het prima. Brass is denk ik één keer een stukje gegleden in 16 km, da's wel oké dus.
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
Keandra

Bericht door Keandra » zo 02 jan 2011, 21:39

hier krijgt Githa de hele winter rust denk ik
alles ligt keislecht om gewoon op te rijden, en we moeten nog op verkenning uit om degelijk te kunnen rijden
(we hebben een piste gevonden maar we moeten nog eens gaan bevragen of we in de zomer naar daar mogen gaan om wat pistewerk te kunnen doen, is op 5 minuten wandelen van de weide, dus ...)
Bailey

Bericht door Bailey » zo 02 jan 2011, 21:47

Wat lekker Annalynn!
Beetje jammer dat het zo'n glibberpartij is geworden Kristel.

Hier is het nu ook weer minder qua rijden, veel te glad. De straat/landweggetjes zijn nu vaak veel gladder dan het bos dus dat zou ik ook niet aandurven hoor. Wat annalynn inderdaad al zegt: bij twijfel niet doen!

De springwedstrijd vandaag was echt superleuk! De sfeer was enorm relaxed en de jury/ringmeester had voor iedereen een complimentje, ookal gingen er een aantal balken af of had iemand veelteveel weigeringen. Bijna niemand was foutloos maar niemand vond het erg, voor iedereen werd even hard geklapt ;)
Hindernissen waren ook niet absurd hoog, laagste was 30 cm en hoogste 90 cm.
Het heeft echt mijn beeld van wedstrijden dat ik had veranderd. Vond het zo leuk dat ik komend jaar misschien ook wel een keer mee wil doen :D
Anouska

Bericht door Anouska » zo 02 jan 2011, 22:12

Dat is dan wel weer leuk dat iedereen een complimentje krijgt Sterre. Op welke manege was de wedstrijd?
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011

www.fitenvitaaldier.nl
Bailey

Bericht door Bailey » zo 02 jan 2011, 22:22

Het was op stal Mansour Anouska.
Ik heb daar nooit echt gereden, kom er eigenlijk pas sinds een jaar maar voor een manege zijn ze wel heel vooruitstrevend. Alle paarden in een HIT-actief stal, veel natural horsemanship (Chris Irwin) lessen en workshops. Heel leuk.
Stalgenootje heeft vandaag haar springparcours met een westernzadel afgelegd, doen ze ook helemaal niet moeilijk over bijvoorbeeld ;)
Anouska

Bericht door Anouska » zo 02 jan 2011, 22:28

Oh leuk, heb ik nog stage gelopen! Toen gingen ze net over van de stands naar groepshuisvesting.
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011

www.fitenvitaaldier.nl
Bailey

Bericht door Bailey » zo 02 jan 2011, 22:43

Wat leuk!
Ik sta nog steeds regelmatig te kijken van het verschil van Mansour en de manege waar ik heb leren rijden.
Laatst gewijzigd door Bailey op ma 03 jan 2011, 13:42, 1 keer totaal gewijzigd.
kristelhans

Bericht door kristelhans » ma 03 jan 2011, 09:03

Wat leuk, Sterre en ook leuk dat Anous daar heeft gewerkt!

Clau, bij twijfel niet doen..als ik had geweten dat het zooo slecht was in het bos was ik ook niet gegaan hoor..de paar goede paden die ik heb gevonden heb ik ook meerdere malen gepakt om even lekker te draven.

Ik ben weer aan het werk..blluuhh nakijken..ik heb twee postvakjes en die zitten allebei helemaaaaal vol met verslagen e.d. Leuk begin! ;)
Ziggy

Bericht door Ziggy » ma 03 jan 2011, 12:28

Hier continu mensen die bellen met de vraag of ze wel verzekerd zijn, want oude maatschappij had nog premie geïncasseerd. Ja duhhh als je pas op 29-12 ofzo oversluit dan hebben hun de premie al eruit gedaan
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

Solitudine
Contacteer:

Bericht door Solitudine » ma 03 jan 2011, 15:29

Gelukkig nieuwjaar iedereen! :+:

Ik baal echt.. Afgelopen week totaal geen tijd gehad, ik moest veel werken en dan natuurlijk oud/nieuwjaar.. Dus ik was de hele week niet naar Diva geweest, andere verzorgster dus ook niet, dus zondag was weer de eerste keer dat Diva gelongeerd werd.. Pony heeft de hele week op stal gestaan. Echt een slechte zaak. Eigenaresse is nu woest, ik snap het deels wel, maar ze moet toch ook snappen dat ik niet alle tijd van de wereld heb? Als dat het geval was had ik zelf een pony gehad.. Ik vind het ook super triest dat Diva zo lang binnen heeft gestaan, en het gebrek aan contact tussen dat andere meisje en mij is deels ook mijn schuld, maar ik kan er niks aan doen als dat kind nooit reageert als ik iets stuur..

Pfff ik baal enorm.. Sorry voor mijn klaagberichtje.. ;(
Diva (Timor x Anton) :+:
wolkj

Bericht door wolkj » ma 03 jan 2011, 15:58

Solitudine schreef:Nou, de keuze is gemaakt: eigenaresse van Diva is het spuugzat met de andere verzorgster, dus heb ik een advertentie geplaatst.... : http://www.zeelandnet.nl/prikbord/adver ... orger.html
Ik zag hem staan op zeelandnet, zat zomaar rond te neuzen en bedacht me dat het paard me bekend voor kwam van FW ;) Maar nu heb ik dus de persoon gevonden bij de advertentie!
Jammer dat ik niet in de buurt woon, zou graag helpen!
Faira (Orsta X Manus) :L)
Mennen Dressuur B+7 L+14 M+9 Vaardigheid L+10 M+1 Districtskampioen indoor Dressuur klasse L 2014

Yoep (KWPN)
Mennen Dressuur L+4 Vaardigheid +1 SGMW klasse 1 +9
Solitudine
Contacteer:

Bericht door Solitudine » ma 03 jan 2011, 17:50

Ik geloof niet dat er veel mensen op zoek zijn naar een verzorgpaard.. Ik heb 1 reactie gehad van een meisje van net 16, die alleen ervaring heeft met een Shetlander..
Ziggy

Bericht door Ziggy » ma 03 jan 2011, 20:34

Solitudine schreef:Gelukkig nieuwjaar iedereen! :+:

Eigenaresse is nu woest, ik snap het deels wel, maar ze moet toch ook snappen dat ik niet alle tijd van de wereld heb? (
Ik moet eerlijk zeggen dat ik met mijn laatste verzorgster om die reden ook gestopt ben. Ik ga zelf elke dag naar ze toe, maar als ik er op reken dat mijn verzorgster gaat en die laat het dan afweten en dat gebeurd een paar keer achter elkaar, dan ben ik er ook klaar mee.
Je bent als eigenaar als eerste verantwoordelijk voor je paard, maar als ik met mijn verzorgster afspreek dat zij ze buiten zet 's morgens en ik krijg om half 1 op mijn werk een smsje dat ze het niet gaat redden ivm haar werk, dan ben ik ook niet happy. De druppel was de dag dat mijn oma was overleden, ik had ze 's morgens buiten gezet en zij zou ze binnen zetten, krijg ik om half 7 's avonds een smsje dat ze in België zat voor haar werk (kleine moeite om ze even binnen te halen voordat je naar België gaat? Of mij even laten weten dat je daar naartoe moet, ze wist dat ik rond 4 uur in de buurt van de paarden zou zijn om Jos op te halen) en het niet zou gaan redden, maar ze konden toch wel een nachtje buiten blijven? Nou nee dus, zeker niet zonder hooi :( Gelukkig kon ik stalgenootje bereiken en die heeft ze voor me naar binnen gehaald.
Ik zeg niet dat jij zo bent, maar als je afspraken maakt dan moet je ze ook nakomen of van te voren even zeggen dat het die week niet gaat lukken, dan kan de eigenaresse er rekening mee houden.
Wat ik me overigens wel afvraag is of de eigenaresse zelf dan wel bij Diva is geweest?

Solitudine
Contacteer:

Bericht door Solitudine » ma 03 jan 2011, 21:26

Eigenaresse woont in Canada dus ziet haar paard nooit...

Ze weet dat ik, normaal gesproken, 2x in de week kan. Het hangt volledig af van mijn schoolrooster of ik vaker kan of niet. De andere verzorgster is de 'hoofdverzorgster', om het zo maar te zeggen. Zij heeft alle verantwoording op zich genomen en heeft afgesproken elke dag naar Diva te gaan. Hoe doodsbenauwd dat kind ook voor die pony is, ze wilt de 'eerste verzorgster' zijn. Als ze al naar de manege gaat, doet ze niks met die pony, dus ze kan wat mij betreft opr*tten.

Ik kon die week niet ivm werk. Dit heb ik laten weten aan de 'hoofdverzorgster', maar die smst altijd pas 's avonds terug dat zij ook niet kon. Dan is het al te laat... Anders neem ik contact op met de manege-eigenaresse, of zij Diva even in de bak kan gooien.

Ik snap dat als je duidelijke afspraken maakt en die niet worden nagekomen, je woest bent... Ik snap ook van de eigenaresse van Diva dat ze boos is, maar het lijkt nu echt alsof het allemaal mijn fout is dat die pony een week binnen gestaan heeft, en ik vind dat dus absoluut niet zo... Ben er gewoon verdrietig van, de tijd die ik heb ga ik naar die pony toe en ik vind dat ze helemaal niet goed staat op een manege (ze is buiten gewend, daar staat ze alleen maar op stal, mits ze eruit wordt gehaald door iemand) dus als ik ga krijgt ze alle aandacht en gaat ze zo'n 3 uur naar buiten, minimaal, maar het lijkt nu net alsof ik door 1 week geen tijd te hebben gehad een duivelskind ben...
Ziggy

Bericht door Ziggy » ma 03 jan 2011, 21:31

nee dat hoor je mij niet zeggen hoor, zoals ik al zei als eigenaar ben je altijd hoofdverantwoordelijke.
En ik wist ook niet precies hoe de situatie bij jullie was, maar als die eigenaresse dan in Canada zit, had ze Diva beter ergens kunnen zetten waar ze naar buiten kon. Ik heb al moeite als ik een paar dagen weg ga, dan voel ik me al schuldig naar mijn paardjes toe :=

Ilonka

Bericht door Ilonka » ma 03 jan 2011, 21:38

Volgens mij moet de eigenaresse van Diva helemaal geen pony houden...

Sorry maar ik word altijd wat boos van dit soort berichten. Als je een paard hebt dan heb je er de verantwoording voor. Mocht je die niet kunnen dragen en je wilt verzorgsters hebben om voor je dier te zorgen dan heb je de verantwoording dat die komen. Jij kan blijkbaar maar twee keer in de week en de eigenaresse heeft daar mee ingestemd. Ze moet dan ook niet boos op jou zijn dat de pony 7 dagen binnen heeft gestaan. Maar het is natuurlijk wel zo dat jij ook de twee keer die je zou komen niet bent geweest. Ik vind de andere verzorgster met een sms laten weten dat je niet komt niet echt de manier. Je kan dan beter even bellen en mocht je haar niet bereiken de stalbaas op de hoogte stellen.
Met de mensen bij ons op de wei (in principe komt iedereen gewoon elke dag) hebben we de afspraak dat je best mag sms of een ander je pony wil voeren maar tot je bericht terug hebt gehad kan je er niet vanuit gaan dat het gebeurd. Wat in de praktijk dus best wel eens betekend dat je alsnog gaat ('s avonds heel laat) of dat je ook andere mensen benaderd.

Daarnaast vind ik 3 uur buiten voor een paard, en zeker een jong paard, wel heel erg karig hoor. Een paard moet de benen kunnen strekken en lekker los kunnen bewegen.

Kayleigh ik hoop dat je alles daar weer op de rit krijgt want het is niet leuk om zwart gemaakt te worden.Wellicht de eigenaresse maar voorstellen dat ze Diva in volpension doet en dat jij en de andere verzorgster komen als jullie dat uitkomt alleen om haar te borstelen en beweging te geven?
Ziggy

Bericht door Ziggy » ma 03 jan 2011, 21:46

ik ben blij dat ik niet de enige ben die over zulke dingen wat boos wordt, bij ons op stal staat een jaarling trekpaard. Dat dier komt amper buiten, wordt bijna niet uitgemest en krijgt koeienkuil te eten, terwijl de boer heel goed hooi heeft. En dan komt die eigenaar, pakt een riek en pakt een hele grote pluk van die koeienkuil, pleurt dat bij die jaarling voor z'n stal en met een beetje mazzel krijgt ie ook nog wat schoon stro en weg is meneer. :( En waar ik me dan nog het meeste aan irriteer is het feit dat ie die koeienkuil ruimschoots voor de stal van dat dier gooit, zodat Exel er ook bij kan, gevolg is dat ik nu een fjord aan de schijt heb. Heb de boer ook gevraagd of hij iets kan maken, zodat Exel er niet meer bij kan. Ik geef mijn paarden goed hooi en dan wil ik niet dat ze koeienkuil eten. Het is koeieneten en geen paardeneten, je geeft je kat toch ook geen hondenvoer?

Solitudine
Contacteer:

Bericht door Solitudine » di 04 jan 2011, 12:44

Ben het absoluut met je eens Ilonka, 3 uur buiten is veel te weinig voor een paard, en zeker zo'n jong ding dat bruist van de energie. Helaas is de enige mogelijkheid om je paard los te laten lopen in een van de binnenbakken of de buitenbak. 1 binnenbak is altijd bezet (lessen, het is tenslotte toch een manege) en de andere wordt gebruikt door pensionklanten die willen longeren/rijden. Dan rest de buitenbak. Ik kan haar daar wel in zetten en haar laten lopen, maar binnen 15 minuten is ze verveeld. Hooi neerleggen, zou je denken, maar ik geloof niet dat die mogelijkheid er is...

Helaas heb ik ook de tijd niet om 6 uur lang aan de bakrand te staan, want als je je paard los zet moet je erbij blijven...

Op dit moment is er een discussie gaande op Hyves tussen de eigenaresse van Diva en mensen die zij kent. Ik word er echt een beetje boos van, dit soort zaken hoort ze met Kim en mij te bespreken en niet met anderen in het openbaar. Nu worden wij afgeschilderd als dierenverwaarlozers, terwijl die andere mensen niet eens de afspraken kennen die gemaakt zijn tussen ons 3. Bah, vind het echt een beetje triest...

Als ik het voor het zeggen had ging die pony per direct weg van die manege, naar een stalling waar ze minstens overdag lekker buiten kan staan in de wei met vriendjes. Helaas...
Plaats reactie