Nee hoor, hier ook een super zorgeloos fjordje! **klopt het af**
Ik verbaas me er elke keer als ik Peer weer zie over hoe erg hij veranderd is sinds we hem hebben.
Het is echt een massief beest geworden joh! Nog wel een beetje puppyhoofd, zeker nu met wintervacht,
maar hij is gewoon huge!
Voor Peer hebben we bij de Divoza een tweedehands Hulsebos dressuurzadel gekocht waarvan ik dacht dat
het wel eens lekker zou gaan passen zelfs nog voordat Peer zijn aankoopkeuring had plaatsgevonden...
Goed gezien van ons blijkbaar, want we hebben het direct nadat Peer bij ons kwam laten controleren en het
ligt als een huis, alleen de voorste singelstoot is iets verlegd. Vanwege groeien en dergelijke wordt het zadel
wel om de 3-4 maanden door Hulsebos of een andere erkende zadelmaker gecontroleerd.
Osteopaat was laatst op stal voor een ander paard en toen hebben we Peer ook gelijk uitgebreid laten controleren:
Alles prima in orde! Bespiering gelijk, bekken recht, geen knopen... Top! Alleen de tandarts staat nog op de planning
voor dit jaar, is in het voorjaar ook geweest ivm wisselen, maar ik verwacht daar ook geen bijzonderheden eigenlijk.
We kunnen wel merken dat sinds Peer dagelijks zijn 'sportpaardenmuesli' (SportsFit) krijgt hij echt fijner te rijden en
te bewerken is. Veel meer looplust maar nog steeds uberkoel! Hij begint nu echt lekker te 'sjouwen' en we zijn blij
dat we de Abop een jaartje hebben uitgesteld. Komt helemaal goed volgend jaar!