Alle B-tjes bij de les, we kakelen verder in deel 6!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
kristelhans

Re: Alle B-tjes bij de les, we kakelen verder in deel 6!

Bericht door kristelhans » zo 31 okt 2010, 08:44

Florien wat naar! Hopen dat Bootje er snel weer bovenop komt. Het is een heftig iets maar loopt niet altijd vervelend af..hou dat maar in je achterhoofd. Wat heftig dat je bij Daisy was..ik las al wel zoiets..vreselijk moet dat zijn geweest zeg.. Sterkte met bellen morgen en wel leuk dat je weer even in het B-tjes topic bent!
Keandra

Bericht door Keandra » zo 31 okt 2010, 11:22

dat is naar hoor van Bo-tje
ik zou dat niet aangekunnen hebben :=
Ilonka

Bericht door Ilonka » zo 31 okt 2010, 13:31

Ik lees morgen even bij, maar voor nu. Gisteren 22 km met Brass gereden in Leersum, ze deed het super.
Afbeelding
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
Mike

Bericht door Mike » zo 31 okt 2010, 16:21

Doe mij het tweespan op de achtergrond maar ;) :~
Ik zou Beauty er op in willen ruilen, helaas is Tessa het daar niet mee eens :))
Beauty
truus1970
Contacteer:

Bericht door truus1970 » zo 31 okt 2010, 19:26

ik laat ook eens weer van mij horen.

Ik ben ook erg geschrokken van daisy. Zo jong, te jong.
hopeliojk knapt Bodan weer snel op van de spierbevangenheid. gelukkig dat je stalbaas al wat zag. Zielig als je je paardje ziek ziet. Wel heel knap van je dat je met wendy bent mee geweest. Fijn dat ze steun heeft.

Kristel je moet beerke smorgens zo heel vroeg ook niet storen, arme paardje, nog zo moe.

Wat is Brass toch ook een leuk paardje, Je hebt haar van ver gehaald, zo uit de kudde, maar ze lijkt het super te doen.

Hier gaat het allemaal wat rustig aan de ritjes die wij maken zijn wat tam, er is een boel blubber in het land en in het bos, dus meer dan stapritjes zitten er voor ons niet in. Gelukkig kan ik daar ook erg van genieten. Bink leert al te leven met neiuweling Flynn. Geven samen al hele boksalvo's weg. Maar meestal verschuilt flynn zich achter pleegmama Raika, Bink kan soms best een chagerijn zijn tegenover hem. Maar wel weer samen aan het hooi knabbelen. Dat is weer wel goed. Paarden ik krijg een punt hoofd van ze.maar zou ze ook nie tmeer willen missen, ze horen bij mijn leven.
Rai meis, je was een kanjer die ons veel te vroeg heeft moeten verlaten. t ga je goed op de eeuwige velden.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
Bailey

Bericht door Bailey » zo 31 okt 2010, 19:55

Heel veel sterkte Florien met Bodan, ik hoop dat hij snel weer opknapt. Wat heftig dat je mee geweest bent met Wendy, natuurlijk heeft zoiets impact :(:)

Wat heeft Brass toch een heerlijk hoofdje Annalynn, super dat de 22 km zo goed gingen!

Leuk om ook weer wat te horen van Bink. Fijn dat hij op leert te schieten met Flynn :)
Ilonka

Bericht door Ilonka » ma 01 nov 2010, 06:43

Florien wat balen van Bo zeg! Maar niet meteen bij de pakken neer gaan zitten hoor! Het komt heus wel weer goed en niet altijd kom spierbevangenheid voort uit het rijden. Een keer niet zo goed uitstappen heeft dit niet, de voglende dag, als gevolg. Ik heb een aantal keer een spierbevangenheid meegemaakt bij andermans paard en twee van die keren kwam het tijdens het rijden al, dier kon geen stap meer verzetten en de andere keer kwam het direct na het rijden.

Belangrijk is wel dat je als Bo straks weer helemaal goed is, rustig opbouwd. Zelf zou ik even bloed laten trekken om te kijken hoe hoog de waarden zijn. Daarmee kan je de beschadiging van de spieren enigszins 'meten' en dan heb je een meet punt. Hem dan weer laten herstellen, na een week of wat weer bloed laten trekken om te kijken of de waarden al weer normaal zijn. Pas als alles weer klopt gaan opbouwen.
Heel veel succes!

Wat goed te horen dat Bink nu beter gaat met Flynn (en dat deze zich kan verschuilen achter Raika ;) )
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
kristelhans

Bericht door kristelhans » ma 01 nov 2010, 19:28

Okee, hoe grappig is dit: Stalgenoot was galopwissels aan het oefenen met haar jolige ruin..die vindt dat helemaal het einde.. Aangezien Beer de galop behoorlijk onder de knietjes heeft tegenwoordig (voltes zijn rond en we gaan beheerst over de hoefslag en ook nog recht en ook begint hij ook echt zalig na te geven) besloot ik eens te kijken wat Beer zou doen als we in galop van hand zouden veranderen en ik hem van stelling naar rechts wat stelling naar links zou laten nemen op de diagonaal met een beenhulp erbij..nou meneer gaf meteen reactie..hups, van voren in de wissel!! Van achteren niet maar ik was zooo verbaasd dat hij meteen al zo'n reactie gaf dat ik heel hard HUH? zei en Beer pardoes van galop in stap/halt viel (HO is het stop commando als we galopperen en ik wil 'slippend' naar halt)

Heb ik een superpeerd of wat! Als de galop helemaal lekker is gaan we hier maar eens wat mee experimenteren..
Bailey

Bericht door Bailey » ma 01 nov 2010, 21:37

wauw, wat knap van Beer Kristel! Bailey kan dat echt nog niet. Heb het laatst ook eens voor de grap geprobeerd, maar meneer was erg verontwaardigd en ontsteld en ervan overtuigd dat zoiets onmogelijk was ;)

heb wat foto's van onze herfstwandeling gisteren bij PP gezet. Hier ook eentje: knuffeltijd!
Afbeelding
kristelhans

Bericht door kristelhans » di 02 nov 2010, 06:09

Ik heb je topic gezien Sterre! Wat een mooie kleuren in het bos nu he? Zalig! En Bailey ziet er weer heerlijk uit! Hoe is het met je zadel-drama's? Heb je al wat gevonden dat beter ligt inmiddels?
Ilonka

Bericht door Ilonka » di 02 nov 2010, 08:22

Beerke de dressuurknol!
Bailey's halster past super bij je shawl Sterre! Wat een leuke pony heb je toch!
kristelhans

Bericht door kristelhans » di 02 nov 2010, 08:27

Neee galopwissel zit ook in de reining proeven! ;)
Keandra

Bericht door Keandra » di 02 nov 2010, 09:57

tof kristel

die wissels kun je makkelijker leren door hem over een balkje te laten galopperen en dan de hulpen te geven
Githa hebben we het beginnen leren door over een laag hindernisje te gaan en altijd te verlagen tot een balkje op de grond
nu begint ze al degelijk te wisselen, maar als je dan weer niet juist zit kun je het weer vergeten (elk foutje straft ze af, de deugniet)

hier was githa gisteren stout
ze laat haar nu ze op de weide staat maar met redelijk veel moeite pakken, Jalenka komt direct en blijft bij ons staan, Githa komt eens kijken en gaat weer weg |o
nu wou leslie haar leren van op een fluitsignaal te komen, en dan te belonen met een snoepje. ze komt wel maar omdat jalenka ook daar klaar staat begint ze Jalenka op haar donder te geven. Jalenka zou ook wel eens een snoepje kunnen krijgen.
Githa is dus redelijk jaloers en wilt alle snoepjes voor haarzelf, terwijl ik wel vind dat jalenka er ook verdiend aangezien zij wel mooi bij ons komt (is zoals plakband)
dus Githa zal nog wel wat grondwerk oefeningen voorgeschoteld krijgen
Bailey

Bericht door Bailey » wo 03 nov 2010, 19:39

oh, stoute githa. Maar ja, het is ook moeilijk om als fjord je snoepjes te delen hoor :)

@Kristel: zadeldrama is nog niet echt afgerond hier. Nou ja, het drama-gedeelte wel want met het leenzadel hoef ik gelukkig minder te haasten om een beslissing te maken, maar ik ben er nog niet helemaal uit.
Anouska

Bericht door Anouska » wo 03 nov 2010, 20:00

Bailey schreef:Ik heb lekker geshopt voor Bailey. Heb m'n elastische bandages voor het TTeam werk en dryfeet voor z'n voetjes op aanraden van mijn smid.
Waar ben je wezen shoppen Sterre?

Hoe is het nou met Bodan Florien?

Gaat lekker met jou en Brass of niet Annalynn?

Flynn? Wie is Flynn? Heb volgens mij weer een hoofdstukje gemist Yvonne :o .

Hihi, Githa gaat op strafkamp :P.

Gister een nieuwe "nood rijbroek" gekocht. Vandaag weer les gehad, ging goehoed. Ben wel helemaal kapot van half uur privéles en de spierpijn komt nu al op zetten.
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011

www.fitenvitaaldier.nl
kristelhans

Bericht door kristelhans » do 04 nov 2010, 07:29

Hebberige Githa..herkenbaar haha!

Noodrijbroek? Hoezo dat, Anouska?
Anouska

Bericht door Anouska » di 09 nov 2010, 16:22

Ja we zijn er weer!

Heb nog wel eens dat ik wil rijden en de broeken zijn nog niet droog, vandaar nood rijbroek.
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011

www.fitenvitaaldier.nl
kristelhans

Bericht door kristelhans » di 09 nov 2010, 16:58

Jaaaaa, FW is back!
!#niekie#!
Contacteer:

Bericht door !#niekie#! » di 09 nov 2010, 17:11

Haha wat is die beer toch ook gek! Zo even de wissel :D . Jeetje florien! :o Hopen dat Bodan er snel weer boven op komt!
Haha githa is een echte fjord :+ Zo stronteigenwijs als het maar kan.
Ik zal je topic zo gelijk bekijken sterre!

Haha ja FW is back
:wave:
10 Mei 2010 Galldur geboren!

Stermerrie
A zadelproef 09 :D

B+5
http://www.staldolfing.nl
truus1970
Contacteer:

Bericht door truus1970 » di 09 nov 2010, 20:15

heerlijk om weer op FW te zijn. Morgen weer les met Bink. Bink is in het bs alleen gelijk als elastiek op springplank. Niet echt leuk, maar ok dat gaat vast ooit wel eens beter worden. Vandaag was ie met zn tweeen weer super braaf. Zelfs met alle slootschoonmakende trekkers.

Haha, ik heb 3 rijbroeken, dus moet wel altijd 1 droog hebben. anders heb ik mn oudje er nog liggen maar die is eigenlijk te klein.

ga eerst zo alles ff nalezen. lopen paar dagen achter op fw
Rai meis, je was een kanjer die ons veel te vroeg heeft moeten verlaten. t ga je goed op de eeuwige velden.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
Plaats reactie