Sneller dan gedacht: C-tjes topic deel 8!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
pjotr_nientje
Contacteer:

Re: Sneller dan gedacht: C-tjes topic deel 8!

Bericht door pjotr_nientje » di 24 aug 2010, 16:38

@ML; ik zit de hele tijd naar je avater te kijken ,maar kom er niet uit wat het nu is :D O:)
Cindy....soms is het niet erg iets moois te verliezen,het is nog altijd beter dan het nooit te hebben gehad
http://www.petnanny.simpsite.nl
Peertje

Bericht door Peertje » di 24 aug 2010, 16:53

Oeh Jilly, dat is niet goedkoop! Misschien kun je niet van de autostort een tweedehands klink halen in dezelfde kleur?
Of misschien heb je daar nog een te nieuwe auto voor... Een belrondje waard misschien!

HaHa Janine, dat is een rare foto van Picksey, onze UglyDoll! :D
Dit is 'm in zijn geheel:
Afbeelding
Capone (KWPN), Beer en Grijze :L
Jilly

Bericht door Jilly » wo 25 aug 2010, 06:45

Mama zei ook al van bij een garage te kijken voor een 2e hands klink, als je geluk hebt dat er een auto in die kleur (en die zijn er gelukkig veeeel) per totale gereden is, maar nog een klink goed. M'n stiefvader kende ook wel iemand die m'n zo wel even kon opspuiten. Het zou eigenlijk geschuurd moeten worden, maar als het al terug dezelfde kleur heeft valt het neit op denk ik.

Waarom heb je een UglyDoll als je zo'n knappe man hebt? :P

Heb gisteren wat grondwerk gedaan met Hay, was wel nodig, onbeschofte boer hihi... Maar hij wist al snel weer wat de bedoeling was. Braaaf!
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
pluk

Bericht door pluk » wo 25 aug 2010, 20:14

Zo het duurde even maar weer helemaal bijgelezen :+ Gister heerlijk les gehad met Pluk en volgens mijn instructeur passen we goed bij elkaar (in positief en negatief opzicht :+ ze neemt mijn stemming namelijk over) Ze loopt zo lekker en dat terwijl ik er na mijn voetblessure (scheurtje in mijn middenvoetsbeentje) pas weer voor de 3de keer op gereden heb na meer als een half jaar (en daarvoor ook alleen maar licht 'werk' gedaan).

Zo trots op mijn meisje :D Zit weer even op mijn roze wolk. Toppertje is het ook, hopelijk dat het veulen volgend jaar ook zon leukerd wordt later.

Afbeelding
Peertje

Bericht door Peertje » wo 25 aug 2010, 20:18

Jilly schreef:...Waarom heb je een UglyDoll als je zo'n knappe man hebt? :P...
Omdat ie nog knapper lijkt naast de uglydoll?! :D

Fijn dat het zo goed gaat Esme! Snoezig snoetje heeft ze ook!
Jij ook al boom- en bitloos? Ligt het zadel niet heel erg ver naar voren, of hoort dat zo (heb echt geen idee!)?
Ik word straks nog eens helemaal ouderwets met mijn watertrensje en Hulsebos... :D
Van welke hengst verwacht ze volgend jaar een veulentje?
Viv

Bericht door Viv » do 26 aug 2010, 04:57

Nou Diesje zn ik ben extreembraafstandje stond helaas weer uit gister. Ging naar buiten en Andy op de fiets mee (Sanne heeft hersenschudding dus kon niet mee).
We zijn nog geen km op weg en hub in de ankers en volgas achteruit richting diepe sloot en maar draaien en maar doen, kreeg hem niet vooruit.... tik met zweep resulteerde in flink meppen of steigeren en zelfs een bok :?

Stukje fietspad gepakt (en hoorde over het ruiterpad iemand niet te zacht galoperen... hmm zou dat het zijn), 50m verder weer ruiterpad op gegaan en weer in de staak. Afgestapt, stukje ernaast gelopen, weer opgestapt en 100m verder weer..... diepe zucht....
Na weer 5 minuten draaien stilgezet onder het mom van je zoekt het maar uit. Nou daar was na een minuut ook de lol vanaf en toen stapttie hij weer enigszins onzeker voorwaarts...
Daarna ging het een hele tijd goed tot we bij de golfbaan kwamen. 2 mensen (op 200m afstand) met paraplu en golfkarretje en dat getik van de oefenbaan werd hem even teveel en zette de nek er flink op en wilde hem er bijna vandoor peren. Dus weer afgestapt en stuk gelopen tot golfbaan uit zicht was, verderop weer opgestapt en hij was wel heul voorwaarts maar bleef wel netjes bij me.

Hmmmmmm......
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
dees1980

Bericht door dees1980 » do 26 aug 2010, 06:54

Hoi Allemaal

Zo heb net even alles bijgelezen fff jullie kletsen wat af :D

Mijn man is weer thuis , maar heeft 2 weken volledige bank en bedrust dus het is voor mij met mijn 2 kids en hond van 4 maanden nog rennen en vliegen geblazen op het moment.
Met Hummer gaat het goed ik wil van het weekend weer eventjes gaan rijden , hij word nu al een week bijgevoerd want de DA vond hem te iel en hij ziet er echt toppie uit :D
Afbeelding
Fjorden zijn niet eigenwijs , ze doen gewoon alles graag op hun eigen manier !
Peertje

Bericht door Peertje » do 26 aug 2010, 07:24

Cadiz is lekker aan het puberen zo te lezen Viv! Zit sowieso wel 'een koppie' op die van jou heb ik zo de indruk?
Super dat je het zo geduldig het opgelost en toch door bent gegaan! Zal je vast zien dat hij vandaag weer superzoet is... O:)

Fijn dat je man weer thuis is Dees (ook al kan hij nog niets)!
Een te iele fjord kunnen we natuurlijk niet hebben! :D Is hij misschien even aan het groeien? Dat kost ze vaak ook veel energie.
Wij moeten juist een beetje gaan opletten dat Peer niet te dik wordt... :P

Komt het bij jullie ook met bakken uit de hemel? Het is echt niet normaal hier! :n
Kreeg ook een smsje van de beheerder dat de paarden vanmorgen niet naar buiten zijn gegaan vanwege het weer...
Hopen dat het straks wat droger wordt, dan zet ik ze zelf nog even buiten!
Nathalie

Bericht door Nathalie » do 26 aug 2010, 09:11

wat een leuke foto van Pluk :)

Cadiz lijkt me wel een echt karakterpaardje :D, je weet toch maar nooit wat je kunt verwachten, maar ik lees toch ook vaak dat ALS hij er echt voor je moet zijn, dan is hij er ook voor je :)

Een te iele Fjord, dat bestaat dus ook nog? :P, meestal hoor je toch het tegenovergesteld (iets wat bij Cos ook de kop opsteekt door zijn luizenleventje) Hier idd ook al de hele morgen flinke regen ML, gisteren gelukkig minder want toen mocht Cos zwaar aan de slag als "kinderpony", een vriendinnetje van Cayleigh en Liam kwam "rijden" en haar broer (nog maar 13, maar zeker net zo lang als ik :o ) mocht later ook even en bleek heel leuk te kunnen rijden!

Cos neemt regelmatig als ik nog even het hek moet dichtdoen o.i.d. een pluk riet mee en dat houdt hij dan de hele rit in zijn mond en pas als we terugkomen en het hoofdstel afgaat, eet hij het op...
Afbeelding

Dit keer werd het hem echter ontnomen.... :=
Afbeelding
Ilona schreef:skjede is piemel, maar dan vrouwelijk. Skjede wordt ook gebruikt als iets... Eeh 'skjede' is..
Jilly

Bericht door Jilly » do 26 aug 2010, 09:32

Fijn dat Pluk het zo goed opneemt! Ik zou wel je zadel nog iets meer naar achteren leggen, zo ligt het op de schouder ipv er achter.

Pff Viv, dat was geen ontspannen buitenritje dus! Lastig hoor, dat hij het soms wel en soms niet heeft. Hopen maar dat het van voorbijgaande aard is.
Doet hij dat voor de kar ook?

Haha Cos en PC zijn net zo'n stel als Cilda en Hayco hier... Cil plukt ook altijd vanalles onderweg (ik heb het Hay nooit toegestaan, dus die doet het eigenlijk ook niet), dan kan ze het niet opeten en zo plukt Hay het wel uit haar mond, grappig :))

Hier is de regenbui ook gearriveerd pff. Vind het nu best wel lastig om zo ver van huis te zitten, kan net zo goed zijn dat het bij ons thuis niet regent, maar omdat het hier zo erg is denk ik dat het bij ons ook zo is haha... Vind het eigenlijk maar niks, Hay met z'n vliegendek in de regen. Dat ding droogt voor geen meter.
DreamingOne

Bericht door DreamingOne » do 26 aug 2010, 18:42

Hier ook de hele dag regen, het leek wel of de hemel naar beneden kwam!
Cootje staat nog 24/7 buiten in z'n nakie :(:) hij heeft altijd buiten gestaan, ook swinters. Dus die heeft nergens last van.
Gok alleen dat ik morgen een gra kleurig mannetje in het land heb staan. Viespeuk.
Ben nu erg met de basis bezig, veel wandelen en grondwerk. Na afgelopen zaterdag merkte ik dat we nog veel meer op
Elkaar ingesteld moeten raken. Dus alles even op een laag pitje hier! Ga ook met vrijheidsdressuur beginnen ben benieuwd hoe hij dat oppakt.
Heeft alleen een hele bos haar weggeschuurt in de trailer.. Hele staartwortel mist een stuk haar!

Apart van Cadiz viv, Co heeft ook zulke buien! Proefje zag er goed uit! Mooie foto's van gemaakt.
Uit het oog, maar niet uit het hart!
Viv

Bericht door Viv » vr 27 aug 2010, 05:19

Kdiesje is idd een karakterknol wat in zn kop zit zit niet in zn achterste :D Ach dat houdt het spannend. En heb het idee dattie afgelopen weken weer beetje teveel gedaan heeft (als ik zeg rustig aan gaat Andy bv even de bak slepen met hem of tóch nog even karren). Dus hij krijgt nu écht even rust (naja ben er dit weekend niet dus ik vrees het ergste voor hem) anders gaan we dit soort gedoe ook voor de kar krijgen straks.
Hij geeft het gelukkig goed aan dus dat scheelt.

Gisteravond heeft hij dus lekker genikst in de bak, ook wel eens lekker.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Afbeelding
Peertje

Bericht door Peertje » vr 27 aug 2010, 07:23

Ontzettend leuke foto's weer Nathalie! Krijg altijd zo'n 'meant to be' gevoel van Cos en PC samen!
[edit] Wat een ontzettend leuke hobby heb jij naast de paarden zeg! Zag je foto's op een ander topic!
Echt heel erg mooi!!!

Wat zonde van Co zijn staart! :o

Wij hebben Peertje ingeschreven voor de ABOP oefendag 11 september in Heemstede... :=
Even kijken of hij (en wij) daar al aan toe zijn!
Jilly

Bericht door Jilly » vr 27 aug 2010, 08:28

Hier is gisteren ook flink wat gevallen, bak staat voor de verandering weer maar eens onder water 8)7 Hay was gelukkig mooi schoon geregend en niet gaan rollen haha

Spannend ML. Gaat Robbert hem daar rijden?

Wij gaan vanavond wss naar een paar trailers kijken, morgen met een huurtrailer op pad naar een kennis voor buitenrit en zondag schriktraining. Hay zal het geweten hebben ~~}>
maroes

Bericht door maroes » vr 27 aug 2010, 10:08

Sorry, heb de laatste tijd totaal geen tijd meer voor internet,maar heb toch even een vraagje.
Ciara heeft vorig jaar een voorlopig modelschap gehaald. Nu is de bedoeling dat ik het modelschap vast kan leggen met een abop proef toch? Wanneer is ze dan model? hoef ik dan maar een proef of meerdere?
Ik hoop dat een van jullie het andwoord heeft op mijn vragen.
Ciara (Hermansen + Bjorgard)
http://ciarafjord.web-log.nl/
Jilly

Bericht door Jilly » vr 27 aug 2010, 10:12

Hoi Mylene :wave:

Heeft ze haar voorlopig modelschap dit jaar op de keuring behaald?
Dan moet je dit of volgend najaar een van de proeven doen en min. een B cert. halen.
Dan is ze gelijk model en mag ze volgend jaar in de modellen rubriek lopen.
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » vr 27 aug 2010, 10:47

Met Ciara heb je alleen nog dit najaar om een ABOP proef te doen of te gaan Fjordsporten omdat ze vorig jaar al voorlopig model is gworden. Bij de ABOP heb je de keuze uit 3 verschillende proeven, t.w. de landbouwbruikbaarheidsproef, de menproef of de zadelproef. Hiervoor moet je minimaal een B halen om voor het modelschap in aanmerking te komen. Voor Fjordsport moet je minimaal L-dressuur en B-springen halen om model te kunnen worden. Aan 1 van de gegeven mogelijkheden heb je genoeg voor het modelschap.
Als je dit jaar geen proef of fjordpsort meer doet of het resultaat niet voldoende is dan valt Ciara weer terug in de leeftijdsrubriek op de keuring volgend jaar en loopt ze dan dus in de rubriek 4 t/m 7-jarige merries. Slaag je wel met voldoende resultaat dan loopt ze volgend jaar in de rubriek modelmerries.

Zie ook dit topic: http://www.fjordenwereld.nl/phpBB3/view ... =4&t=37030
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Viv

Bericht door Viv » vr 27 aug 2010, 11:17

Als we Anita toch niet hadden :D

Fjordsporten wordt wel krapjes tenzij je meteen voor alles boven de 160pnt scoort. Dat red je niet meer met de 3mnd regeling mocht je lager scoren.
Afbeelding
maroes

Bericht door maroes » vr 27 aug 2010, 14:38

Bedankt voor jullie andwoorden.
Ik heb nu een duidelijk beeld.
Dan gaan we in het najaar maar een abop doen.
Ciara (Hermansen + Bjorgard)
http://ciarafjord.web-log.nl/
Orion1996

Bericht door Orion1996 » vr 27 aug 2010, 16:44

Jeeeee ik ga morgen mijn karretje ophalen :D
Afbeelding
Orion = Grafiet X Saros xx
Cyra = Reinar X Uvana (Anton X Tunar) JEUGDKAMPIOEN WbD 2008
Plaats reactie