Sneller dan gedacht: C-tjes topic deel 8!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Nathalie

Re: Sneller dan gedacht: C-tjes topic deel 8!

Bericht door Nathalie » di 17 aug 2010, 06:54

Ik heb een hele lieve man (soms een beetje te lief eigenlijk, maar vertel hem dat maar niet) dus ik mag ook redelijk kiezen waar het geld heengaat, maar dan moet het er wel zijn :P
Morgen de eerste kijkers voor ons huis, dus vandaag flink 'an die Arbeit'....

Wij kregen hier onlangs ook briefjes aan stal dat er zadeldieven actief zijn, maar om een zadel rechtstreeks van je pony te stelen is wel heel brutaal zeg...jemig

ML- het is geen Scapa :P, het is een Ralph Lauren ;) en dat lijkt me super makkelijk dat de bereden politie naast jullie oefent, dat pikken de paardjes toch maar mooi mee zo aan "training"

@Jilly- ik heb ze van iemand gekocht die ze nooit gebruikt had voor 65 euro incl. pakketpost, dus ze waren helemaal nieuw. Je hebt ze ook zonder veiligheids-slag en geloof dat iemand die ongebruikt aanbied op marktplaats voor 50 euro (en kun je misschien nog wat afdingen ;) )

Schriktraining lijkt mij ook wel wat, wij zaten al te denken om eens een parcourtje bij ons op stal uit te zetten, Cos schrok pas ontzettend van het zeil dat Edgar van de kar aftrok, maar hij relativeert het snel...schapen vond hij de eerste keer eng, de tweede keer al niet meer. Al moet ik wel zeggen dat hij de eerste keer ohz was en de tweede keer voor de kar en voor de wagen is hij heel veel dapperder dan ohz.

Iedereen is vlijtig aan het knippen en ik hoop dat het bij Cos eerdaags toch gaat 'vallen'
Ilona schreef:skjede is piemel, maar dan vrouwelijk. Skjede wordt ook gebruikt als iets... Eeh 'skjede' is..
pjotr_nientje
Contacteer:

Bericht door pjotr_nientje » di 17 aug 2010, 07:00

Gaan jullie ook verhuizen dan?

Wij wachten nog steeds op een offerte :\
Er zijn hier een aantal mannetjes die een offerte maken en zeggen dat het 2 weken zal duren, vervolgens gaan ze op vakantie >;)
De volgende laat ook niks meer van zich horen,weer 4 weken later.....
Ondertussen zijn we wel weer dik een maand verder >;) terwijl wij ook wel snel weg willen :\
Maarja...zodra we daar werk hebben zijn we toch weg :D gaan we eerst bij schoonmoe wonen :=
Cindy....soms is het niet erg iets moois te verliezen,het is nog altijd beter dan het nooit te hebben gehad
http://www.petnanny.simpsite.nl
Nathalie

Bericht door Nathalie » di 17 aug 2010, 07:04

jullie naar het Noorden, wij gaan naar het diepe Zuiden ;). We willen helemaal in het uiterste puntje van Limburg wonen want Edgar is daar per 1 augustus begonnen bij een nieuwe werkgever (was er al een jaar gedetacheerd via zijn vorige werkgever dus het is geen onbekend bedrijf).
We zijn dus al rustig panden aan het verzamelen die we graag willen gaan kijken, maar willen eerst ons huidige huis verkocht hebben voor we echt actief gaan kijken (je rijdt ook niet zomaar even 5 uur op en neer om 'effies' een huis te kijken)
Ilona schreef:skjede is piemel, maar dan vrouwelijk. Skjede wordt ook gebruikt als iets... Eeh 'skjede' is..
Jilly

Bericht door Jilly » di 17 aug 2010, 08:06

@ ML: we hebben al eens een schrikparcours opgezet, maar dat beperkt zich dan tot een paraplu, een 'gordijn' van flesjes, zakjes etc. en een zeil om over te lopen, daar was Hay uiteraard NIET van onder de indruk :D

Spannend zeg Nathalie, da's wel een heel eind! Dat bekent voor ons dus geen foto's meer van Charlotte en Cayleigh? Ik vind dat jullie niet mogen verhuizen _O-
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Ilona

Bericht door Ilona » di 17 aug 2010, 09:50

mls schreef: Niets ernstigs met Castor hoop ik (ivm osteo)?!
Ik merk geen problemen met iets, maar hij knakt wel vaak met zijn hals.
Als hij omkijkt,zijn hals buigt, hoor ik vaak een knak in zijn hals. Dus misschien niet helemaal verkeerd om hier eens naar te laten kijken.
Met rijden merk ik er niets van, maar dat komt denk ik ook wel omdat we vooral buitenritjes maken en niet druk bezig zijn met stelling en buiging.
Ik zou wel van een kenner willen horen of het knakken kwaad kan.

@ Viv, ga je nu in Lisse meedoen voor bestgaand (of hoe het ook allemaal heet :o ) Om Cadiz model te krijgen?

Schriktraining lijkt me ook erg leuk. Ik wil echt alles nog doen, maar het komt van niets...
Ik wil graag een weekend ofzo ergens naartoe met Castor, maar zit altijd met vervoer. Ik wil een keer proberen te springen met Castor, maar heb ik ook nog niet gedaan. Wil naar het strand rijden, maar daar mag je nu nog niet overdag komen met paard (wordt dan ook wel een 2-daagse rijden ofzo, leuk dus!). Wil Castor trailermak maken, maar kom ook niet echt toe aan oefenen.. enz enz..
Vriendinnen waarmee het leuk is om al deze dingen te doen moeten ook nog eens werken.
En door FW komen er ook nog eens steeds weer leuke ideeen bij!! :D

Ik ga denk ik maar stoppen met werken.. kost teveel vrije tijd :)* Oh ja wacht; geld is ook wel handig om alle leuke dingen te kunnen doen (en om eten te kopen, hypotheek te betalen.... ) O:)
Castor :L (v Topas) en Enzo de pret-terrorshet :D
the art of riding is to keep the horse between you and the ground. Afbeelding
Jilly

Bericht door Jilly » di 17 aug 2010, 10:24

Kan je geen miljonair zoeken? :P

Ik wil ook veel meer dan dat lukt haha... Heb nu voor de schriktraining een trailer gehuurd (nog eens 50 euro extra ping ping 8)7 ), maar we moeten toch eens wat meer werk maken van de zoektocht naar een eigen trailer, zou heerlijk zijn als ik zelf op pad kan. Maar dan komen we weer bij het punt dat ik niet durf als ik niet weet of ik ergens gemakkelijk kan draaien haha
Ilona

Bericht door Ilona » di 17 aug 2010, 10:55

Tja mijn vriend had allemaal plannen toen hij bij deze werkgever begon een aantal jaar terug. Hij zou daar wel eens directeur worden... Dus ik dacht dat ik wel goed zat. Helaas is de motivatie om hard door te groeien weer flink gedaald...
Ik zal dus ook zelf moeten blijven werken voor mijn centen :=

Trailer is dus bij mij het probleem niet! En ermee rijden ook niet. Maar de sterke auto (privé dan, werkauto is sterk zat maar mag ik niet privé mee toeren..) ontbreekt.

Hoe ging dat bij jullie de eerste keer paard alleen op de trailer? Ik ben zo bang dat Castor heel erg nerveus gaat worden en er daarna niet meer op durft.
Ik vind het nu met een ander paard ook nog spannend om ergens naartoe te gaan. Ik heb gewoon het idee dat hij dan niet meer mee terug wilt op de trailer. Vreemde omgeving, niet meer in de trailer willen en dan sta je daar.
Eerste keer wil ik ook niet te ver weg zodat ik evt nog naar huis kan rijden 'op' hem.
Misschien denk ik teveel na en moet ik gewoon gaan doen. Maar er zijn zoveeeel paarden met trailer problemen..
Tsja oefenen oefenen...
Jilly

Bericht door Jilly » di 17 aug 2010, 11:01

Ik weet hier eigenlijk al niet meer wanneer Hay voor 't eerst alleen op de trailer stond, volgens mij van de wei naar stal (5 min) om te laten castreren, meteen een leuke ervaring _O-
Hay maakt er eigenlijk geen problemen van om alleen te gaan, al vindt hij het wel gezelliger om met 2 te reizen denk ik. Bij Louis gaat hij er ook minder graag op dan bij ons, Louis hangt geen hooi op haha

Je ging toch op een ander terrein lessen? Misschien dat eens met de trailer doen, als hij dan staakt kan je nog te voet terug.
Nathalie

Bericht door Nathalie » di 17 aug 2010, 11:02

Cos stond al alleen op de trailer toen hij van Bart naar ons toe moest :) Dat ging eigenlijk heel makkelijk.

@Jilly - van Cayleigh en P.C. wel hoor! Cayleigh is namelijk onze dochter en P.C. onze shet! (daarbij hebben we ook nog 2 zonen, de oudste zou graag weer een shet-sulky (we hadden een hele gave van HCA, maar ja..toen we de shetten verkochten, zijn ook de wagens verkocht om een wagen voor Cos te kunnen kopen) willen om met P.C. te kunnen mennen, dat is meer zijn ding dan rijden....maar goed...geldboom ziet er zo schamel uit dat dat er voorlopig niet van komt)
Charlotte is de dochter van Wendy en als die weer wat meer tijd hebben, zullen ze ook wel zelf foto's plaatsen (binnenkort gaan ze zelfs samen meedoen aan een endurance)
Viv

Bericht door Viv » di 17 aug 2010, 11:03

Ilona schreef:[@ Viv, ga je nu in Lisse meedoen voor bestgaand (of hoe het ook allemaal heet :o ) Om Cadiz model te krijgen?
nee B fjordsport diploma :D Met bestgaand krijg je je fjord helaas geen model.
Maar wie weet doen we dat ook nog even erbij als we er toch zijn. Altijd leuk..
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Viv

Bericht door Viv » di 17 aug 2010, 11:05

dees1980 schreef:Viv fijn dat je les zo goed ging , en super dat je klaar bent voor de B wanneer wil je gaan starten???
Zaterdag Fjordsporten B en in september de fjordcup (als we dan toch bezig zijn hahaa) mits die doorgaat.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Afbeelding
Ilona

Bericht door Ilona » di 17 aug 2010, 11:32

Hmm help dan even, hoe krijg je Cadiz dan model? Daar moet je toch of voor rijden of mennen? Zal wel weer anders heten.. :?

@Viv klopt jou onderschrift wel? De eerste regel?

@Jilly, heb er ook al aan gedacht om met de trailer naar les te gaan... Maar ik les al ongeveer een half jaar niet meer :o
Had een beetje tijd (verlof) -en motivatie gebrek. Wil het eigenlijk weer op gaan pakken, maar moet dan van mezelf ook tussen de lessen door meer eraan gaan werken. Zolang ik niet genoeg 'dressuur moods' heb heeft lessen ook niet heel veel zin.
Ik ben nu wel begonnen om het weer een beetje op te pakken door in de wei te rijden. Zodra dat weer een beetje lekker loopt ga ik denk weer een lesje plannen.
Het is wel leuk om steeds vorderingen te merken!
Laatst gewijzigd door Ilona op di 17 aug 2010, 11:40, 2 keer totaal gewijzigd.
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » di 17 aug 2010, 11:36

Daar gaat ie nog een keer. Model wordt je paard door op een keuring, vanaf 3 jaar, een 1e premie te behalen met min. 35 pnt. Dan is ie voorlopig model. Om definitief model te worden moet je paard een proef doen. Dat mag een ABOP proef zijn of Fjordsporten. Min. nodig is een B op een ABOP proef (zadel-, men- of trekproef) of Fjordsport L-dressuur en B-springen. Met een A op een ABOP of LL-dressuur en B-springen kun je doorstromen naar ster mits het paard min. 37 pnt. behaald op de keuring als modelpaard.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Ilona

Bericht door Ilona » di 17 aug 2010, 11:39

:o hihi Anita. Hoe vaak zal je het nog moeten uitleggen... O:)

Fjordsporten, fjordcup, ABOP...
Bedankt voor je uitleg (alweer.. ;) )
Jilly

Bericht door Jilly » di 17 aug 2010, 11:46

Ga je via de fjordsport model proberen te krijgen Viv of toch een proef?

@ Ilona: oh begrijpelijk hoor. Maar bij mij werken die lessen motiverend, als daar geen ritme in zit ben ik mijn motivatie kwijt. Heb voorlopig een afspraak staan voor vrijdag, als de bak geen zwembad meer is (ook dat nog ja pff)
Ik heb het er af en toe echt wel lastig mee dat je toch een beetje gemotiveerd moet blijven om ergens te geraken, eigenlijk heb ikdaar helemaal geen tijd voor 8)7
Viv

Bericht door Viv » di 17 aug 2010, 16:20

Jilly schreef:Ga je via de fjordsport model proberen te krijgen Viv of toch een proef?

@ Ilona: oh begrijpelijk hoor. Maar bij mij werken die lessen motiverend, als daar geen ritme in zit ben ik mijn motivatie kwijt. Heb voorlopig een afspraak staan voor vrijdag, als de bak geen zwembad meer is (ook dat nog ja pff)
Ik heb het er af en toe echt wel lastig mee dat je toch een beetje gemotiveerd moet blijven om ergens te geraken, eigenlijk heb ikdaar helemaal geen tijd voor 8)7
Ik zie wel hoe het loopt, ga gewoon beginnen met B fjordsport en als ik het aandurf ga ik gewoon Aboppen eind dit jaar. Alleen die 4 hindernisjes :=

Iloon, klopt helemaal hoor mijn 1e regel in mn onderschrift. Tjo is en blijft mn eerste superpoownie en Kdiesje is daar bij gekomen. Dus heb er gewoon 2, al is Tjo nu Kdies zn beschermengeltje.
Afbeelding
Jilly

Bericht door Jilly » di 17 aug 2010, 17:43

Komt helemaal goed Viv, je hebt nog een paar maanden om je er mentaal op voor te bereiden :D

Zo Hay is weer goedgekeurd door de tandarts! Hij heeft alles al gewisseld dus hier nog zo'n vlugge haha... Alles stond netjes, geen haken dus tenzij ik rare dingen merk hoeft hij pas over 4 jaar weer.
Was nog wel grappig dat hij vroeg hoe m'n paard heette en of dat met een C of K was. Ik zei C en automatisch er bij met een Y, er niet bij nadenkend dat die Y voor de C moet. Had hij er Haicy van gemaakt, ook leuk _O-

Pff ik ga nu nog even genieten van m'n laatste uren als tiener (voelt zich erg zielig haha)
pjotr_nientje
Contacteer:

Bericht door pjotr_nientje » di 17 aug 2010, 18:11

@Viv; ik denk dat ze de zinsopbouw bedoelt ;) het woordje 'een' moet er tussenuit :)
Cindy....soms is het niet erg iets moois te verliezen,het is nog altijd beter dan het nooit te hebben gehad
http://www.petnanny.simpsite.nl
Viv

Bericht door Viv » di 17 aug 2010, 18:52

Ohhhh joh dat heb ik nog niet eens gezien hahahaha _O-
Afbeelding
DreamingOne

Bericht door DreamingOne » di 17 aug 2010, 19:11

Vandaag weer voor het eerst aan het werk geweest na 2,5 week vakantie,
was toch wel even afzien vanochtend toen om 04.45 de wekker ging |o.
Helaas deze week geen les met Co, instructrice had geen tijd jammer genoeg.
Vandaag m'n zwarte hoofdstel maar even opgepoetst voor zaterdag :)
Uit het oog, maar niet uit het hart!
Plaats reactie